1.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvordan startede jeres fødsler ? Hvordan startede jeres fødsler ?

Jeg har nu under 1 måned til termin og er lidt nervøs for hvordan det hele starter ..?? så mit spørgsmål er , hvordan startede jeres fødsler ??? Det er måske et dumt spørgsmål, da det er meget forskelligt , men det er meget rart at have noget forskelligt at samligne med... Plus at har holdt mig vågen et par nætter nu ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan startede jeres fødsler ?
  • #1   11. apr 2009 Jeg har mange forskellige ubehag her det sidste styk tid, og blir sku lidt nervøs for om det er nu det sker ... Jeg har ikk så mange plukveer , men kan mærke jag i underlivet nok fordi hun er ved at sætte sig fast ...

• #2   11. apr 2009 Min startede ved jeg fik rigtig mange smerter omme i ryggen, og det var så åbenbart veerne:)

• #3   11. apr 2009 tak for jeres svar , er nået dertil hvor hun bar gerne må komme ud snart , har haft rigtig meget ubehag de sidste par mdr ..

• #4   11. apr 2009 Hej.. =)
    (Kort fortalt)
    Da jeg gik i seng den 30 okt om aften, kunne jeg godt mærke lidt ubehag i maven, men tænke ikke over det.
    Men da jeg kom i seng kunne jeg ikke sove, og jeg lå vågen hele natten med små plukveer!
    Så ved en halv fem tiden, stod jeg op, for at komme ud at få lidt luft, og jeg var sikker på at det var idag han kom ud (1 okt), så jeg ringede til min mor, og sagde at jeg altså troede at det blev idag =)
    Jeg gik ind i sengen til min kæreste, jeg satte mig på kanten af sengen, for at få sokker på, lige idet jeg bukker mig, kunne jeg mærke at der kom lidt "vand", lidt flovt, men jeg troede at det var tis, men det blev ved, og det gik op for mig at det vist var vandet, der var begyndt at gå.
    Mineplukveer tog lige så stille til, så ved en seks tiden ringede vi til min mor igen, og fortalte det..
    Hun kom ud til os ved en otte tiden med rundstykker, og da hun kom, var mine veer så småt begyndt, så ved en ti tiden ringede vi ind på fødegangen, og de ville gerne lige se mig.
    Da vi kom der inde var jeg 3 cm. åben, så vi kørte ned til min mor, da hun bor 5 min væk fra sygehuset =)
    Så kl ca. tolv, begyndte at det at gøre virkelig av, så vi tog der op igen, og der var jeg 4 cm. åben, men vi blev der, så fra kl. tolv gjorde det ondt ..
    Men så kl, halv tre fik jeg presseveer, men jeg var kun 9 cm åben, så jeg måtte ikke presse, først kl. halv fire fik jeg lov at presse, og hold da op det var dejligt =)
    Og så kl. 16,03 kom han så ud til os så, 3504 og 51 cm..
    Jeg blev syet i ca 30 min. da jeg var gået en del i stykker, men hvad pokker, han var jo kommet ud, så alt andet var lige meget =)

Det blev lige lidt langt, skriv hvis det lyder helt tosset =)

Men en masse held og lykke til dig, det skal nok gå det hele =)

• #5   11. apr 2009 Og jo, jeg havde også møg ondt i ryggen de tre sidste dage inden jeg fødte..

• #6   11. apr 2009 Ihh jeg glæder mig bare mere og mere til det , i sær nu hvor der ikk er så lang tid igen smiley

• #7   11. apr 2009 min startede med at jeg havde en svag murren i maven lige som mens. smerter, i løbet af et par timer tog det lidt til og jeg løb frem og tilbage på toilettet for jeg troede bare jeg havde dårlig mave og havde spist noget forkert men der kom ikke noget ud når jeg var på toilet, så blev jeg irreteret for det var 4 dage før termin og havde ikke overvejet et sekund at det faktisk kunne være veer der var igang, indtil jeg var på toilet for 117. gang og der kom lidt slim ud og da jeg kom ind i køkkenet igen sagde min mormor at jeg lignede en der havde veer og så gik det ellers stærkt derfra,.

• #8   11. apr 2009 Min søns fødsel startede med vandet gik kl 1 om natten. Så kom veerne og jeg tog afsted på fødegangen, efter en lang nat og dag blev han født kl 16.00 :O)

• #9   11. apr 2009 puha en lang fødsel, vi nåede lige præcis at være på fødegangen i halvanden time, så kom hun til verden.

• #10   11. apr 2009 Jeg vågnede ved jeg "tissede".. det var så fostervandet der var begyndt at sive..

• #11   11. apr 2009 Hvor er det dog dejligt a høre om de forskellige fødsler, har termin i morgen 12 april så det er nu meget godt a høre lidt om de forskellige.. for en følse a at slappe mere af, takket været jer, men ved faktisk ikke lige hvorfor, man takker jer a den grund... TAK ;O)

HJ

• #12   12. apr 2009 du er ikke i tvivl om. om du skal til og føde smiley hehe

• #13   12. apr 2009 min startet kl ca 8:00 om morgenen uden tegn eller noget så jeg gik bare nogen timer med lidt veer og ups så var han pludslig ude smiley

• #14   12. apr 2009 jo jeg var da i tvivl kan man rolig sige jeg havde slet ikke tænkt på at det var fødslen der var startet fordi det bare føltes som om jeg havde rigtig dårlig mave hehe, 3 timer senere var hun født. men jeg var også overbevist om at jeg ville gå over tid så det var nok derfor... smiley

• #15   12. apr 2009 Jeg havde lidt veer om natte men gik i seng igen.. (kl ca 02.00) ved det ikke er så godt og føde om natten fordi man ikke har så mange krafter, vågnet igen ved 5 tiden og kom de ca vær 10- 15 veerne men de var ikke slemme bare nogle kraftig plukveer.. smiley gik så ind i stuen og så lidt tv.. gik ca en time og så kom de med 5min imellem og det var så rigtig veer .. faldt så i søvn igen..(ved ikke lige hvordan jeg kunne sove når de kom så tit ) vågnet så ved 10 tiden og så var der ingenting... gik i bad og fik noget mad og ringet til mor og fortalt det nok blev i dag osv... ved 12 tiden kom der lidt veer igen men ik noget vildt..ringede så til fødegangen og kom der op.. var så åbnet 4 cm (kl er ca 13.30 ) vi fik så en stue og gik ned i cafen og fik middags mad.. op på stuen igen hvor vi bare hyggede os.. begyndet så og få de hård veer ved 18 tiden.. (åben 6 cm ca ) kom så i badkar.. utroligt dejligt og op igen og ned igen i det .. fik så press veer ved 21 tiden og 3 pres så var hun ude 21.23 smiley
    Lad jordmoren hjælpe dig.. hun er der for dig, jeg lyttede meget til min og det gjord at det gik så godt og skulle ikke sygs el noget.. en utrolige god fødsel.. fik så meget ros af dem alle sammen..

• #16   12. apr 2009 min vand gik torsdag aften kl 19.30 udenjeg havde mærket noget som helt. havde endda cyklede 8 km den dag. veerne startede stille ud kl 22 og kl 5.31 kom Lærke til verden:D

• #17   12. apr 2009 min fødsel startede ved at vandet gikkl 7 om morgen, tog på føde gangen og var 3cm åben,blev så sendt hjem igen da jeg overhovedet ingen veer havde, sener om formiddagen kom veerne så, puh ha, ved en 18tiden kunne jeg ikke holde det ud mere, ringede igen til føde gangen og kom så der ind, var kun 5cm åben:( men de ville beholde mig da jeg havde så mange smerter, omkring kl 21 begyndte min søn puls at stige helt vildt, så de besluttede at han skulle ud hurtigt så fik taget ham med kejsersnit kl 21.54...

sådan forløb min fødsel

• #18   12. apr 2009 Min fødsel startede med veer, men var dog meget usikker på om det nu oss var veer, idet jeg troede faktisk det var plukveer . Men efter jeg havde haft den i 1½time med 3-4 minutter, så var jeg godt nok ikke i tvivl .

• #19   12. apr 2009 3 dag over termin havde jeg sex med kæresten, kl 4 om natten begyndte jeg at få veer, men fattede det først kl 10 om formiddagen. Hver gang jeg fik en ve, gjorde det ondt i lænden og det passede med at jeg skulle tisse, og overvejede kraftigt at ringe til lægen for det virkede meget mærkeligt. Pludselig gik det så op for mig at jeg havde veer. Hele dagen gik jeg rundt derhjemme med veer og lod kæresten arbejde over fordi jeg helst ville være alene, kæresten kom hjem og blev sendt i seng. Ved 4 tiden om natten vækkede jeg ham så han kunne få noget at spise og der havde jeg haft veer i 24 timer. Min datter blev født, 5 dage over termin 9.11 efter veer i ca 29 timer.

• #20   12. apr 2009 godt nok har jeg født 3 gange før men bliver mere bange for at føde denne gang *piv*
    1 gang fik mens smærter 7 dager over tid og var meget i tvivl om hvad det var ringede føde gangen og de sagde jeg skulle komme ind og blive tjekket så jeg kunne være sikker på det ikke var veer "troede jeg" gik i bad og tog en taxa på sygehuset kom ind blev tjekket og var 4 cm åben 1½ time efter havde jeg født og var stadig i tvivl da de sagde veer gjorde rigtig ondt haha passer ikke *gg*
    2 gang havde jeg murren i maven om aften og tænkte ikke lige videre over det sad på msn og skrev med en veninde i norge og hun mente jeg skulle ringe fødegangen ,men nej synest bestemt ikke det gjorde ondt som de siger det gør så gik i seng kl var omkring 02. ved 3 tiden kunne jeg ikke sove mere skulle tisse konstant og manden blev irritert på mig siden jeg gik op og ned fra værelset og wcét hehe. Gik ikke længe før han incisterte på jeg ringede fødegangen ,så det måtte jeg jo gøre.. gik ibad og så kørte vi var vist kun 2 cm åben så vidt jeg husker. Så gik det stærkt lige pludselig åbnede mig ret hurtig og kl 05.20 var hun født.
    3 gang havde muren i mavsen fra morgenstunden af ,men gjorde ikke ondt *gg* ved 4-5 tiden var jeg inde og handlet fik en enkelt vee og folk gloede ånsvagt på mig havde kun 5 dager tilbage til termin. kom hjem gjorde rent og lavet diverse og skrev med en veninde som skulle passe de små at det nok var i aften det skete *g* min mor og stedfar var taget til sverige siden jeg havde 5 dager tilbage til termin så det kunne de jo godt nå hæhæ troede de.
    Fik fatt i min mor ved 19 tiden mener jeg og sagde de godt måtte se at komme hjem hvis de skulle nå det, og de var på vej hjem selv om hun troede jeg lavet fis med dem.ved 21 tiden blev ungene vækket og kørt ud til min veninde siden min mor stadig ikke var kommet hjem , næste stop fødegangen *gg* var nok der inde lidt over 22 blev indlagt var 4 cm åben gjorde heller ikke ondt. og så lavet vi masser af sjov med om jeg nåede at føde inden midnat så det kunne blive den 23 juli og ikke den 24. og jeg var fast bestemt på det var inden midnat og snakket med min mor i mobilen og hun troede stadig ike helt på mig. kl 23.50 blev Noah født så det gik stærkt og blev inden midnat hehe.kl 05 efter vi havde fået morgen mad osv tog vi hjem og ved 10 tiden kom gæsterne :O)

• #21   12. apr 2009 skal lige siges havde det ikke vært for manden mente vi skulle på sygehuset med nummer 3 havde det blivet en hjemmefødsel hehe for jeg mente ikke det var tiden til det*gg*

• #22   12. apr 2009 min startede ved at min slimprop gik og 5 timer efter kom verne og puuha det er hårdt når man ikk har sovet smiley

• #23   12. apr 2009 Plukveer en hel dag hvor de så tog til og blev til veer.

• #24   12. apr 2009 Helene J så må vi håbe der sker noget idag smiley Idag er det præcis 2 år siden jeg fik veer og i nat kl. 03:17 er det 2 år siden jeg fødte min dejlige prinsesse <33 tiden går aaaalt for hurtigt smiley

• #26   12. apr 2009 Tak for de mange svar , de giver en ro i kroppen synes jeg smiley

• #27   12. apr 2009 Min startede 2 dage før, med små veer.. og vidste bare, at det var nu der skulle ske noget. Så jeg gik og tog tid hele tiden, når jeg synes det kom mere hyppigt.

Men man er ikke i tvivl.... smiley

• #28   12. apr 2009 igen nogle er ikke i tvivl, men andre er er smiley hehe... det kommer også an på om den starter med småveer eller vandet går..

Kommentér på:
Hvordan startede jeres fødsler ?

Annonce