762 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Fra bobler til puf. ?? Fra bobler til puf. ??

Hvornår begynder den lille at puffe til en istedet for boblerne.?
Da jeg sad helt stille i dag var det som om der kom to puf, og tænker så om det ikke er lidt tidligt. Eller var det bare min mave der spillede mig et pus. Er i uge 17.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra bobler til puf. ??
  • #1   1. jan 2009 Jeg fik mine første 4 puf en dag i uge 17 så det er meget normalt.
    -skyndte mig at få kæresten hen og lagde hans hånd og pressede ind præcis det sted og da der kom et mere sagde jeg ingenting, men han kiggede op på mig og smilede og sagde at "der var et!"

så kæresten kan faktisk nå at mærke det udenpå hvis I er heldige at fange et øjeblik og han kan nå at mærke hvor der kommer et mere

• #2   1. jan 2009 Okay.. Jubii troede ikke man kunne det så tidligt. Så var jeg altså ikke skør,- Hvor dejligt.
    Hvor tit havde i dem så efter i mærkede det første gang ??

• #4   1. jan 2009 Hvor langt er du ??
    Jeg mærkede bobler fra uge 13.

• #5   1. jan 2009 Jeg mærkede først liv i uge 20-21, det kommer meget an på hvordan ens moderkage ligger, det var i hvert fald hvad JM sagde til mig.

• #6   1. jan 2009 jeg mærkede ørst bobler da jeg var i uge 20-22 mener, og det er vist meet normal sm 1. gangs fødende

• #8   1. jan 2009 Jeg er også førstegangs fødende.. Som ''Ina, Termin 7 feb.'' siger, kommer det an på hvordan ens moderkage ligger.. Min lagde ind mod rygsøjlen, så derfor var babyens puf tydelig for mig da det startede i uge 16-17.. Jeg mærkede i starten puffene hver 2-3 dag.. Så det er meget normalt du allerede har mærket det.. smiley

• #9   1. jan 2009 Louise H:
    Rart at høre andre også har mærket det på det tidspunkt. For må indrømme jeg ikke har prøvet at min mave har gjort sådan før inden jeg blev gravid :o)
    Men tænker, hvis moderkagen ligger ind mod ryggen, skulle man så ikke mærke det senere ? Jeg mærkede det ud mod min mave.

• #10   1. jan 2009 Tuppi B - Hmm.. Både og.. Min jm sagde til mig, at hvis det ''tynneste'' af moderkagen lagde ud mod maven, kunne man mærke sparkene tidligt.. Og det gjorde/gør min.. Så derfor kan jeg også mærke meget kraftige spark.. Og det har jeg faktisk kunne hele vejen igennem..
    Men tror du har mærket puffene.. Det er også en lidt underlig følelse første gang, men man tænker: ''Gud, hva var det?''.. Hehe.. Men, bare vent.. Hehe..

• #12   1. jan 2009 Glæder mig til der bliver lidt mere gang i den så kæresten også kan mærke det.

Louise H;
    Ja havde virkelig den følelse af hvad pokker var det, men så sad jeg lidt og mærkede på maven og så kom der et puf til. Men troede ikke rigtig på det. :o)

• #13   1. jan 2009 Det kan jeg godt forstå.. Jeg blev også sådan lidt underlig i betrækket.. Jeg lagde så ned på maven, og kunne faktisk se det på min mave.. Selvfølgelig ikke som nu, men kunne se den bevægede sig.. smiley

• #14   1. jan 2009 Smiler. Ja man gør nemlig. Synes det bliver mere og mere dejligt at være gravid. Synes i starten det var meget underligt når man kun kunne se maven vokse, men efter jeg har mærket boblerne er det rart at man ved at der virkelig er noget derinde. Bare tanken om man er ved at nå halv-vejs i graviditeten, og at maven er begyndt at vokse så man ser rigtig gravid ud og ikke tyk. Tror alle har haft det tidspunkt, synes selv det var ret øv når man kunne se folk ikke ture at spørge om var blevet gravid eller bare havde taget for meget på :o(

• #15   2. jan 2009 jeg mærkede første puf/spark i uge 12... og hver dag fra midden af uge 16 smiley

• #16   2. jan 2009 Tuppi B - Ja.. Jeg blev også helt vildt glad da man begyndte og kunne se at det var en gravid mave, og ikke fordi man havde fået et par ekstra kilo på sidebenene.. smiley Jeg sytnes også det var vildt og tænke på, at når man egentlig begyndte og mærke spark, var man faktisk halvt igennem det hele.. Lidt underligt og tænke på, for den tid syntes jeg gik hurtigt.. smiley

Kom lige til og tænke på.. Mht. og mærke sparkene, min jm sagde også at grunden til man også tit kan mærke dem tydeligt, kan være fordi man er meget spinkel.. Det syntes jeg nu ikke jeg er, men det syntes jm.. smiley

• #17   2. jan 2009

Jeg kan også mærke den bette hver dag ...
    Det har jeg kunnet siden uge 18...
    Det mærkes sjovt første gang , man får lidt et chok.. men hver aften hvis jeg ligger på en bestemt måde kan man mærke den bette .

• #18   3. jan 2009 da jeg ventede min første lagde moderkagen foran på maven og der var jeg 24-25 uger henne før jeg kunne mærke puf/spark men denne gang ligger moderkagen bagud(inde mod rygsøjlen) og der kunne jeg mærke puf/spark siden jeg var 14-16 uger henne

• #19   3. jan 2009 Er der nogen der ved om der er en side hvor man kan se meningen om hvordan moderkagen ligger? Prøver bare at forstå det lidt bedre :o)

• #20   4. jan 2009 Tubbi B:

Du kan bare spørge til hvad du ikke forstår mht til moderkagen så vil jeg forklare dig det så godt jeg kan smiley

først må du forstå at babyen ikke ligger inde i moderkagen (det havde jeg altid troet), det er en stor "pude" som babyens navlestreng er koblet til. Moderkagen sørger for næring, ilt og mad til babyen. Babyen ligger inde i livmoderen med alt fostervandet omkring sig, og så er der den store pude et sted derinde som er moderkagen. Den ligger ikke et bestemt sted -den er egentlig en stor madpakke kan du kalde den.
    moderkagen kan ligge ind mod rygraden, eller ud mod maven eller neden under baby. Ligger den under baby er det ikke så godt, for så blokerer den for udgangen når man skal føde og så skal man have kejsersnit hvis den gør det.

dog rykker nogles moderkage sig op inden man skal føde så den ikke ligger mellem baby og udgang mere. Men gør den, kan man ikke føde sådan desværre.
    Først føder man babyen, og lidt tid efter skal man føde moderkagen. Det føles som en varm stor klump der dumper ud. Livmoderen som baby lå i er stadig indeni dig da den er en del af dig.
    Så faktisk et klip på youtube af en kvinde der fødte, og bagefter at hun fødte moderkagen (så ikke så hyggeligt ud)

så du har dit maveskind og baby lige inden under i livmoderen, men hvis moderkagen ligger mellem dit maveskind og babyen er der jo en pude imellem så du ikke mærker noget, for så sparker babyen ind i moderkagen som virker som en stødabsorberende pude.

mener at den ligger foran ved de fleste,
    Ved mig lå den ind mod rygraden -og gør den det, er babyen jo meget tættere på maveskindet så du derfor kan mærke liv tidligt. Ved dem hvor den ligger ud mod maven mærker mange det først når sparkene er så kraftige at de kan føles gennem moderkagen så det for nogen først er omkring 22-25 uge hvor vi andre mærker det en del før.

så hvis din også ligger ind mod rygraden er det derfor du kan mærke det nu i uge 17 som er et meget normalt tidspunkt for os hvor den ligger bagerst. Når du skal til misdannelses scanning kan du bede din jordemoder om at fortælle dig hvor den ligger.
    det sagde hun til mig automatisk, men havde mærket liv så meget at jeg egentlig godt vidste det.

men da jeg mærkede i uge 17 gik der vidst lidt tid imellem jeg mærkede noget men i de kommende uger blev det hurtigt oftere og oftere.

håber det hjalp lidt

• #21   4. jan 2009 Den lillae ting foran babyen er moderkagen

(link fjernet)

• #22   4. jan 2009 Smiler mange mange tak for din tid. Nu forstår jeg det. Har altid undret mig over hvordan det lige var, men nu giver det mening. Så vil jeg da spørge hende når jeg skal derop, for er da lidt nysgerrig når jeg allerede kan mærke lidt. Har de sidste par dage mærket mange bobler hver dag, er rigtig dejlig fornæmelse.

Kommentér på:
Fra bobler til puf. ??

Annonce