762 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Fra bobler til puf. ?? Fra bobler til puf. ??
Hvornår begynder den lille at puffe til en istedet for boblerne.?
Da jeg sad helt stille i dag var det som om der kom to puf, og tænker så om det ikke er lidt tidligt. Eller var det bare min mave der spillede mig et pus. Er i uge 17.
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
-skyndte mig at få kæresten hen og lagde hans hånd og pressede ind præcis det sted og da der kom et mere sagde jeg ingenting, men han kiggede op på mig og smilede og sagde at "der var et!"
så kæresten kan faktisk nå at mærke det udenpå hvis I er heldige at fange et øjeblik og han kan nå at mærke hvor der kommer et mere
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 78 Svar: 461
Hvor tit havde i dem så efter i mærkede det første gang ??
okt 2008
Jeg mærkede bobler fra uge 13.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 587
okt 2008
Rart at høre andre også har mærket det på det tidspunkt. For må indrømme jeg ikke har prøvet at min mave har gjort sådan før inden jeg blev gravid :o)
Men tænker, hvis moderkagen ligger ind mod ryggen, skulle man så ikke mærke det senere ? Jeg mærkede det ud mod min mave.
sep 2008
Men tror du har mærket puffene.. Det er også en lidt underlig følelse første gang, men man tænker: ''Gud, hva var det?''.. Hehe.. Men, bare vent.. Hehe..
okt 2008
Louise H;
Ja havde virkelig den følelse af hvad pokker var det, men så sad jeg lidt og mærkede på maven og så kom der et puf til. Men troede ikke rigtig på det. :o)
sep 2008
okt 2008
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
sep 2008
Kom lige til og tænke på.. Mht. og mærke sparkene, min jm sagde også at grunden til man også tit kan mærke dem tydeligt, kan være fordi man er meget spinkel.. Det syntes jeg nu ikke jeg er, men det syntes jm..
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
Jeg kan også mærke den bette hver dag ...
Det har jeg kunnet siden uge 18...
Det mærkes sjovt første gang , man får lidt et chok.. men hver aften hvis jeg ligger på en bestemt måde kan man mærke den bette .
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 1 Svar: 44
okt 2008
jun 2008
Du kan bare spørge til hvad du ikke forstår mht til moderkagen så vil jeg forklare dig det så godt jeg kan
først må du forstå at babyen ikke ligger inde i moderkagen (det havde jeg altid troet), det er en stor "pude" som babyens navlestreng er koblet til. Moderkagen sørger for næring, ilt og mad til babyen. Babyen ligger inde i livmoderen med alt fostervandet omkring sig, og så er der den store pude et sted derinde som er moderkagen. Den ligger ikke et bestemt sted -den er egentlig en stor madpakke kan du kalde den.
moderkagen kan ligge ind mod rygraden, eller ud mod maven eller neden under baby. Ligger den under baby er det ikke så godt, for så blokerer den for udgangen når man skal føde og så skal man have kejsersnit hvis den gør det.
dog rykker nogles moderkage sig op inden man skal føde så den ikke ligger mellem baby og udgang mere. Men gør den, kan man ikke føde sådan desværre.
Først føder man babyen, og lidt tid efter skal man føde moderkagen. Det føles som en varm stor klump der dumper ud. Livmoderen som baby lå i er stadig indeni dig da den er en del af dig.
Så faktisk et klip på youtube af en kvinde der fødte, og bagefter at hun fødte moderkagen (så ikke så hyggeligt ud)
så du har dit maveskind og baby lige inden under i livmoderen, men hvis moderkagen ligger mellem dit maveskind og babyen er der jo en pude imellem så du ikke mærker noget, for så sparker babyen ind i moderkagen som virker som en stødabsorberende pude.
mener at den ligger foran ved de fleste,
Ved mig lå den ind mod rygraden -og gør den det, er babyen jo meget tættere på maveskindet så du derfor kan mærke liv tidligt. Ved dem hvor den ligger ud mod maven mærker mange det først når sparkene er så kraftige at de kan føles gennem moderkagen så det for nogen først er omkring 22-25 uge hvor vi andre mærker det en del før.
så hvis din også ligger ind mod rygraden er det derfor du kan mærke det nu i uge 17 som er et meget normalt tidspunkt for os hvor den ligger bagerst. Når du skal til misdannelses scanning kan du bede din jordemoder om at fortælle dig hvor den ligger.
det sagde hun til mig automatisk, men havde mærket liv så meget at jeg egentlig godt vidste det.
men da jeg mærkede i uge 17 gik der vidst lidt tid imellem jeg mærkede noget men i de kommende uger blev det hurtigt oftere og oftere.
håber det hjalp lidt
jun 2008
(link fjernet)
okt 2008
Fra bobler til puf. ??