Overvægtig 3 årig.. ? Overvægtig 3 årig.. ?
Har en pige på 3 år i familien hvis mor altid har været overvægtig og har et meget lille selvværd deraf..
Nu er pigen begyndt at vise tegn på overvægt også..
Da hun var til 3 års undersøgelse vejede hun 1,5 kilo for meget i forhold til hendes højde..
Man kan se i ansigtet på hende at hun er ved at blive lidt prop agtig..
Jeg har også altid været overvægtig. Er aldrig blevet moppet eller noget, men har jo stadig været generende.. Så jeg går meget op i at mine børn IKKE skal være overvægtige også.. ( Så jeg gemmer alle mine laster til når de sover *G* .. Flot )
Nå men er 1,5 kilo meget ? ..
Kan det være tilfældigt hvalpefedt som kommer i 3 års alderen ?
Er der nogen af jer der har overvægtige børn og hvis, hvornår kom overvægten ?
Synes ikke at jeg kan sige noget til moderen da hun er meget sensitiv omkring det ( Hun har det heller ikke så godt i øjeblikket psykisk )
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
men jeg mener at børn bliver overvægtige af samme årsager som voksne og at det er lige så usundt og generende for børn som for voksne, så synes det er rigtig synd når de får lov at spise sig overvægtige.
Jeg har en nevø på 5 år der er meget overvægtig. Han har appelsinhud på meget af kroppen, han gider ikke fysisk aktivitet og får lov at spise chips og slik hver eneste dag fordi hans mor vil vise sin kærlighed som desværre er en kæmpe bjørnetjeneste. hans overvægt begyndte også omkring de tre år, før det var han normal vægtig.
Jeg har taget tyren ved hornene og snakket med min søster om det for hendes dreng bliver mobbet, han går til diætist så hun ved udemærket hvad han må få og hvor meget og så synes jeg generelt det er synd for børn de skal slås med overvægt, for det er de voksnes ansvar.
Hvis moderen du nævner har fået det at vide ved lægen kan man jo håbe hun er så voksen at hun tager hånd om problemet og gør noget ved det af sig selv.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Ja det er meget synd for overvægtige børn for det er jo ikke deres skyld..
Det værste er at moderen snakker om hvor glad pigen er for frugt, ,en alligevel får hun lov at æde store osteskiver og får bager-snegle og slik med i madpakke da hun var med til noget fødselsdag ( hun var lige begyndt at få madpakke og syntes at det var sjovt så moderen havde pakket en madpakke )
Hvor er det også synd for din nevø.. Alt det der slik og chipseræs er bare ikke godt. Kan ikke forstå at forældre fodrer deres børn med det skidt, men ja det er jo misforstået godhed..
Ja, må håbe at hun kan tage fat i problemet nu før det er for sent..
mar 2008
Nu er min søn 2 år og 3 mdr og vejer snart 18 kilo, så han er jo kæmpestor i forhold til andre 2 årige, så kan ikke rigtigt sige hvad normen er
Men sålænge vægt og højde passer sammen så betyder det ikke noget ..
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 1.074
Syntes os det er så synd for børnene, for det er jo klart hva børnene så vælger at spise jo...
Heidi...
Ved ikke hva de "SKAL" veje når de er 3 år.. Men min er 3 år om 2 mdr og hun vejer lige knap 14 kg.. ( har altid været bange for at hun ikke fik nok at spise fordi hun ser så tynd ud, men sundheds plejesken siger det er fint...)
mar 2008
Men det er jo også vægt i forhold til højde man går udfra.. Prøv at kigge i hendes sundhedsbog, der skulle gerne være en kurve som sundhedsplejersken har skrevet i..
Malik har fødselsdag den 05/10.o6.. Hvad med din datter ?
mar 2008
Min søn spiser meget mad og elsker at småspise.. Men det er rosiner,nødder, riskiks/wasa-knækbrødskiks, frugt, agurke/gulerodsstave o.lign han får mellem måltiderne.. Der er selvfølgelig også sukker og fedt i de nævnte ting, men det er på den naturlige måde...
Og han elsker det.. Han får sukkerfri saftevand og får ikke sodavand og kun juice engang imellem..
Jeg synes ikke at jeg er fanatisk, men når man selv er overvægtig så fokuserer man måske lidt mere på det..
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 1.074
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 61 Svar: 753
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 61 Svar: 753
Men for lige at holdemig til emnet sys jeg det er helt forkert at proppe ens barn med usunde ting, det skal de nok f rigeligt af når de blir ældre.
Ikke for at sige at Oliver ikke får slik. Det er sjældent det sker da jeg sys det er tidligt de skal have så dårlige spisevaner. Nej du, heller nogle kartofler og grøntsager eller en rugbrødsmad, og ikke mindst frugt. Masser af frugt.
Sys du skal tage en snak med hende, det er jo barnet som det i sidste ende går ud over, jeg kan huske de to som jeg gik i klasse med der var overvægtige, de blev altid mobbet, stakkels dem.
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
min datter er højere end gennemsnittet og derfor er vægten også med.
Men det kommer selvfølgelig også an på hvad forældre giver deres børn og spise.
Overvægtig 3 årig.. ?