Dilemma Dilemma
Vil lige starte med at sige tak for hjælpen igår, manden og jeg har holdt en fri dag sammen og har besluttet os for at smide p-pillerne
-Men, sagen er så den at min søster og hendes kæreste har prøvet at blive gravide det sidste 1 ½ år, uden held og inkl. en spontan bort.
Hele familien har været meget involveret i hele forløbet, og stort set alt baby udstyr osv. er købt ind til deres kommende barn.
Nu tænker jeg så lidt, hvad nu hvis jeg bliver gravid før hende, er det meget ufølsomt at prøve, når vi ved de har problemer? er lidt bange for at de vil føle at vi prøver at tage deres "plads".
Det skal lige siges at det er min mor og far der har betalt for stort set alle baby tingene..
Håber det giver mening
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
dog vil jeg så sys at det måske så også er bedst du får snakket med dem om det og fortæller dem hvad i har besluttet og at det ikk er for og være træls over for dem men at nu er jeres tid bare kommet til det...
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
Det kan jeg selvfølgelig godt se, hele familien er bare SÅ tunet ind på dem og deres barn, og vi har ikke rigtigt snakket så meget børn endnu. frygter lidt deres reaktioner
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jun 2011
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 159
Hvilket er forståeligt.. Men 9 uger efter blev de selv gravide uden hjælp eller noget...
Så kan godt forstå dine følelser..
jun 2011
- Måske det er det bedste at fortælle hele familien at vi prøver, så det ikke kommer som et chok, og de evt. tror at det er et uheld?
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men det kan man ikke gøre noget ved..
Ting sker og livet sker, og man kan ikke holde sig selv tilbage, af risiko for at såre andre..
Jeg synes I skal gå i gang og nyde tiden..
Og når det så bliver til noget der skal fortælles søster, må du tage snakken med hende, og give hende lov til at reagere.. For det vil uden tvivl blive svært for hende..
Min veninde var indlagt på hospitalet med sin nyfødte syge søn, da jeg opdagede at jeg var gravid, og kort efter sov han desværre ind. Det var en virkelig svær situation for os begge, men det måtte vi så lære at forholde os til..
jun 2011
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men jeg tænker også at du i teorien ikke ved, om du også vil have svært ved at blive gravid? Jeg ved ikke om du har været gravid før..
Men jeg tror ikke det er sjovt med det pres, og samtidig kan jeg forestille mig at det vil forvandle det lidt til et "kap-løb"..
jun 2011
- Nej har ikke været gravid før, men vi har også aftalt at vi ikke vil starte med ægløsningstests osv, så i teorien kan der jo sagtens gå et stykke tid..
Tror faktisk også at det er bedst at vente med at sige noget til nogen før jeg er i lykkelige omstændigheder
Tak for alle jeres svar, det er skønt at have jer at snakke med (:
feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
Godt nok blev jeg gravid da min kæreste og jeg kun have været sammen 2 mdr. og aldrig mødt hans familie.
Han har så en storesøster på 27 og hun ville hverken hilse på mig eller noget som helst (det samme med den anden søster men nu er det hende her der er relevant)
Men men men.. Da jeg så var i uge 36 offentliggøre hun så at hende og hendes kæreste nu var gravide, og oven i det, at de havde prøvet i 4 år og været på div. klinikker og prøvet et utal af metoder..
Efter det, har hende og jeg været meget tætte og snakket rigtig godt
Nu forstår jeg så også godt hun havde svært ved, at jeg kommer dumpende ind i familien OG er gravid..
MEN, det skal jo ikke holde jer fra jeres drøm, at deres ikke vil gå i opfyldelse..
Hvad hvis de aldrig får børn? Så skal du heller aldrig?? (:
jun 2011
Er heller ikke sikker på at jeg vil have det godt med at hele familien er så meget inde over min graviditet som vi har været i min søsters ( Alt handlede om baby, babyudstyr osv ) og de køber stadig baby ting selvom de har mistet, og har svært ved at blive grvid igen. Der ville jeg personligt selv have det meget svært med.
Dejligt at i er blevet så tætte, på trods af en vanskelig start
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
jun 2011
Tror det er en super ide at snakke med min søster i enrum for at høre hvordan hun egentligt har det med det hele.
For altså udenpå er hun jo fuldstændig med på det hele, og er med ude og shoppe baby ting osv, men det lyder meget sandsynligt at det hele må stresse hende og hendes krop unødvendigt meget oveni alt det andet.
Så tak - igen, skønt med jer tøser at betro sig til
Dilemma