27. apr 2008 Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Dilemma {{forumTopicSubject}}
Hej med jer:)
Jeg er sku kommet i lidt af en klemme her.
Emma er til sommer tre år gammel, hun er en svupser, men en meget elsket en af slagsen.
Jeg havde sådan set ikke regnet med at skulle have en før jeg var helt færdig med min uddannelse osv, MEN jeg synes der kommer til at være rigtig mange år i mellem dem.
Igår spurgte jeg så lidt i sjov, da jeg er ret skruk pt, min kæreste om vi ikke sku lave en lillebror eller lillesøster til Emma og ved i hvad??? Han sagde sku jo!
Så nu er jeg lidt i vildrede. Jeg er færdig med hf til sommer og håber meget på at komme ind som veterinærsygeplejerske. MEN gør jeg det så er jeg først færdig om 4 år, det il sige Emma er 7 inden hun får en søster eller bror.
Bliver jeg gravid nu, passer det med der er omkring 3 et halvt år mellem dem og det er jo helt fint.
Men nu ved jeg slet ikke om jeg skal sige super, vi gør det eller jeg skal være lidt mere fornuftig.
Vores økonomi er nemlig ret stramt oveni..
Hvad ville i gøre?
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 137
En uddannelse kan man altid få...
Held og lykke
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 241 Svar: 1.542
men det er jo op til hvad i selv mener er rigtigt og føles rigtigt...
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
Jeg sq os ha været i gang med udannelse men skubber den lige lidt endnu da der allerede er en mere på vej
Jeg tror personligt hvis jeg ikke var gravid & jeg stod i dit sted jeg ville springe på manden grin
En udannelse kan du ALTID få men børn bliver man lige pludselig for gammel til
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
- & jo en uddannelse kan du ALTID få min mor er 53 & er her i sommers blevet færdig med nr 3 udannelse
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Mange tak for alle jeres svar.
Jeg er sku lidt i vildrede, for vil faktisk gerne have et barn mere snart, men på den anden side ville jeg også være ked af at udskyde uddannelse endnu mere. Vil gerne snart have en fast indtægt og ja lidt mere stabilitet i økonomien.
Et andet problem er også at hvis jeg bliver gravid nu, kommer jeg på kontanthjælp under min barsel og det har jeg VIRKELIG ikke lyst til. Men kan jo ikke være medlem af fagforening når jeg ikke er i job.
Jeg tror vi skal lave en liste med plus/minusser... Det bare svært når man har lyst til at starte NU og helst igår
Jeg er færdig på hf til sommer og får jeg så en elevplads så får jeg voksenelev løn.. og ja, jeg kunne selvfølgelig tage en pause med det, men et eller andet sted vil jeg bare gerne være færdig med drømmeuddannelsen og have fast arbejde inden flere børn.
Tania: det er bare ikke kun to år, men 4 vi skal vente hvis det er... men jeg kan sagtens se det logiske i at vente...
apr 2008
DILEMMA!
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
I så fald så har jeg da temmelig travlt.
apr 2008
CKH: hehe det kommer jo an på hvad man selv synes. Altså jeg føler mig ikke gammel og der er ingen tikkende ure, det er mest af hensyn til min datter...
Dilemma