{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Dilemma {{forumTopicSubject}}

Hej med jer:)

Jeg er sku kommet i lidt af en klemme her.

Emma er til sommer tre år gammel, hun er en svupser, men en meget elsket en af slagsen.

Jeg havde sådan set ikke regnet med at skulle have en før jeg var helt færdig med min uddannelse osv, MEN jeg synes der kommer til at være rigtig mange år i mellem dem.

Igår spurgte jeg så lidt i sjov, da jeg er ret skruk pt, min kæreste om vi ikke sku lave en lillebror eller lillesøster til Emma og ved i hvad??? Han sagde sku jo!

Så nu er jeg lidt i vildrede. Jeg er færdig med hf til sommer og håber meget på at komme ind som veterinærsygeplejerske. MEN gør jeg det så er jeg først færdig om 4 år, det il sige Emma er 7 inden hun får en søster eller bror.

Bliver jeg gravid nu, passer det med der er omkring 3 et halvt år mellem dem og det er jo helt fint.

Men nu ved jeg slet ikke om jeg skal sige super, vi gør det eller jeg skal være lidt mere fornuftig.
Vores økonomi er nemlig ret stramt oveni..

Hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma
  • #2   2. jan 2011 Jeg havde gjort det.. Så som du selv skriver ikke bliver for mange år mellem ungene. vi er så glæde for at vores ligger så tæt

• #3   2. jan 2011 Jeg ville da bare springe på ham...
    En uddannelse kan man altid få...
    Held og lykke

• #4   2. jan 2011 jeg havde nok også valgt at starte på projekt baby, som tanja siger kan du jo sagtens tage orlov midt i din uddannelse... så det vil jeg ik kunne se noget problem i...

men det er jo op til hvad i selv mener er rigtigt og føles rigtigt...

• #5   2. jan 2011 Jeg havde nok vente og set om du kom ind på den næsten du gerne ville ind på, ellers ville jeg gøre det. Men hvis jeg kom ind ville jeg vente. Her bliver Kian 3 til Marts og vi har ingen planer og en lille, får om ca 3 år når vi begge har fået taget den uddannelse vi vil have, var meget imod dette i starten, men har oplevet hvor svært det er at få tid til at lave lektier med et par, kunne slet ikke forstille mig at skulle uddanne mig og få tid til det hele med to børn. smiley

• #6   2. jan 2011 Vil starte med af sige af vores penge sager er da heller ikke lige for løse smiley & jeg IKKE stolt af det.
    Jeg sq os ha været i gang med udannelse men skubber den lige lidt endnu da der allerede er en mere på vej smiley
    Jeg tror personligt hvis jeg ikke var gravid & jeg stod i dit sted jeg ville springe på manden grin smiley
    En udannelse kan du ALTID få men børn bliver man lige pludselig for gammel til smiley

• #8   2. jan 2011 Jeg synes helt klar du skal vente ... få dig en uddannelse, tjen nogle penge, så I ikke sidder stramt i det, og så få et barn smiley

• #9   2. jan 2011 Lige præcis man kan klare sig lige meget hvor stram den er smiley
    - & jo en uddannelse kan du ALTID få min mor er 53 & er her i sommers blevet færdig med nr 3 udannelse smiley & vil igang med endnu en nu smiley

• #11   2. jan 2011 Jeg kan da lige se jeg har fået oprettet to tråde herinde, det må i undskylde!

Mange tak for alle jeres svar.

Jeg er sku lidt i vildrede, for vil faktisk gerne have et barn mere snart, men på den anden side ville jeg også være ked af at udskyde uddannelse endnu mere. Vil gerne snart have en fast indtægt og ja lidt mere stabilitet i økonomien.

Et andet problem er også at hvis jeg bliver gravid nu, kommer jeg på kontanthjælp under min barsel og det har jeg VIRKELIG ikke lyst til. Men kan jo ikke være medlem af fagforening når jeg ikke er i job.

Jeg tror vi skal lave en liste med plus/minusser... Det bare svært når man har lyst til at starte NU og helst igår smiley

Jeg er færdig på hf til sommer og får jeg så en elevplads så får jeg voksenelev løn.. og ja, jeg kunne selvfølgelig tage en pause med det, men et eller andet sted vil jeg bare gerne være færdig med drømmeuddannelsen og have fast arbejde inden flere børn.

Tania: det er bare ikke kun to år, men 4 vi skal vente hvis det er... men jeg kan sagtens se det logiske i at vente...

• #13   2. jan 2011 Tania: Ja jeg tror også det er det jeg ender med, har virkelig ikke lyst til kontanthjælp... men jeg bliver jo heller ikke yngre altså...!

DILEMMA! smiley

• #15   2. jan 2011 25 år er altså ingen alder!
    I så fald så har jeg da temmelig travlt.

• #16   2. jan 2011 Jeg tror nu nok vi skulle få råd til en bebs, men det ville da være lidt klemt.. det handler bare om at priotere lidt bedre...

CKH: hehe det kommer jo an på hvad man selv synes. Altså jeg føler mig ikke gammel og der er ingen tikkende ure, det er mest af hensyn til min datter...

Kommentér på:
Dilemma

Annonce