{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

vuggedød {{forumTopicSubject}}

Puha min kæreste og jeg har overvejet at begynde at lade Zacharias (knap 4 mdr) sove på sit eget værelse om natten og det har været helt fint med mig, da han sover meget let om natten og vågner ret nemt hvis vi vender os i sengen eller lign. pt. sover han i sin tremmeseng i sove værelset. Men så idag slog tanken mig........ "vuggedød"......... Puha nu har jeg ikke ret meget lyst til, at ligge ham ind for sig selv.

Er jeg bare hysterisk?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vuggedød
  • #1   26. okt 2009 du er ikke bare hyserisk - jeg har ikke født endnu.. men tanken har slået mig lidt om hvis det skete. Tror jeg ville ligge søvnløs om natten i frygt for han ville dø... smiley

• #2   26. okt 2009 da jeg havde det sådan, startede jeg med at hans seng stod længst væk fra vores og at han sov i den, så havde "Hønemoderen" det meget bedre og så var det også nemmere at flytte ham ind i hans eget værelse.
    hans seng stod inde hos os til omkring 8 mdr og flyttede derefter ind i hans eget . smiley
    håber du kan bruge indlæget.

kh Ann

• #3   26. okt 2009 Jeg havde det ikk så skidt med at lade Tristan sove i sit eget værelse som jeg troede jeg ville få.. Men jeg var panisk for om jeg nu sku høre ham om natte når nu han lå på værelset ved siden af.. Så jeg startede med at ha babyalarmen stående, nærmest i sengen ved ham, så jeg ku høre han trak vejret.. Efter nogle nætter blev jeg dog træt af at hans knirken gik i alarmen og satte den længere væk.. Så nu står den så langt væk fra ham at jeg ikk kan høre han vender sig i sengen, men stadig kan høre når han begynder at pylre..

• #4   26. okt 2009 puha tror nok også bare jeg lige skal vænne mig til det, men tror også jeg kommer til at rende mange gange de næste mange nætter. har da godt nok baby alarm på ham, men den fortæller jo ikke hvis han pludselig holder op med at trækker vejret. skal nok bare tage en dyb indåndning og så bare tage springet he he

• #6   26. okt 2009 Faktisk så er chancen for at de lider vuggedøden større hvis de sover i samme rum som forældrene. Det kan jeg huske der var lavet statestik om da jeg var gravid.

emma kom ind på sit eget værelse da hun var fire måneder og de første par dage var jeg inde og kigge til hende hele tiden. Nu kigger jeg til hende inden jeg selv går i seng og når jeg står op hvis hun stadig sover.

Jeg tror man bliver nød til at tage den lidt med ro for ellers bliver man sindssyg af alle de ting der kan ramme vores små børn. Brug jeres intuition. Jeg tror man kan mærke hvis der er noget alvorligt galt med ens barn.

Vågner man om natten så gå ind og få mandet dine dårlig fornemmelser til ro.

Vuggedød sker heldigvis meget meget sjældent efterhånden.

Nu ikke sagt at man ikke skal have sit barn inde hos sig, men kan bare huske der var lavet nogle statestikker over hvornår vuggedød oftest indtraf.

• #8   26. okt 2009 nej du er ikke hysterisk... victor er 2 1/2 og sover hos os. han har egentlig ellers sovet på hans eget værelse indtil vi flyttede i hus her for 3 mdr siden. men i lejligheden lå værelserne så tæt at ja når han stod i fodenden af hans seng og jeg i fodenden af vores ku vi nå hinanden smiley

selvom vores værelser ligger ved siden af hianden ska man allligevel gennem gang og køkken for at komme derind.

det er ikke så meget vuggedød der skræmmer mig,(nu er han jo også for stor til det) men mere hvis der sku komme nogen og tage ham eller hvis huset pludselig brænder - kan jeg så nå derind smiley

men mest af alt nok bare en form for seperations angst!!!!

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #9   26. okt 2009 victoria kom på sit eget værelse da hun var 4 md. Og det havde jeg det helt fint med.

• #10   26. okt 2009 tror alle mødre (og fædre) er bange for vuggedød.

jeg var os bange for det, Danni sov bedst på siden og selv på sygehuset lagde de ham på siden, hvis de lige hjalp til, for ellers faldt han ik til ro selvom fet er fy-fy.. så det var på ryggen eller siden han sov, og tjekkede ham da oz af og til. (min storebror døde 4 mdr gammel af vuggedød-så nej lærte aldrig at kende ham)

• #11   26. okt 2009 jeg fik sovet meget bedre da monique kom ind i et værelse for sig selv.... ellers rendte jeg konstant hen til hendes seng for at tjekke om hun trak vejret, når jeg ikke lige syntes jeg kunne høre det...

men når hun kom ind i sit eget værelse var det jo ikke så underligt at jeg ikke kunne høre det... og så tog jeg det meget roligere.... men er nu stadig inde og tjekke hende inden jeg selv lægger mig til at sove...

• #12   26. okt 2009 Kan da gøre jeg er pyllermor over alle pyller mødre herinde...
    det sidste registeret tilfælde af vugge død er 365dage.... så Noah og jeg har sovet sammen ihvert fald til han var 13 mdr....

• #13   26. okt 2009 ja - så er jeg en pylllerrøv - jeg ville da aldrig lade min elskede søn ligge på sit eget værelse , stakkles barn (: niks, magnus sover i sin seng inde ved siden af mig og har ingen planer om at han skal ind på sit værelse foreløbigt, det elsker jeg ham for meget til smiley ! uhha ville ikke kunne undvære ham ..

tja jeg hader ordet vuggedød, kender 2 det er sket for, en det var ved at ske for og en trejde det skete for fordi de havde ladet deres lille pige spise en ukogt gulerød , piigen skulle hoste/gylpe og blev kvalt i guleroden...

så altså, jeg vil ha magnus ved mig ...

• #14   26. okt 2009 synes bestemt ikke at det er at være pylrermor... Jeg synes da det er godt at i kan sove med bebs ved siden af og bebs kan sove med jer ved siden af:-)

Men det er nu videnskabeligt bevist at baby har bedst af at sove på eget værelse:-)

• #16   26. okt 2009 Jeg synes bare jeg kan huske jeg læste noget om iltforbruget i rummet i forhold til hvis barnet sover alene eller sammen med sine forældre...

For det er jo klart at kuliteindholdet i værelset er større når der sover tre mennesker i stedet for kun en lille baby.

(vil os lige råde til at have en eller to grønne planter på juniors værelse:-) det er sund)

• #17   26. okt 2009 Altså Noah har aldrig sovet i vores seng, kun når han har været rigtig syg... ellers har han altid sovet i sin egen seng, bare på samme værelse som os..

Line - jeg har læst at baby har bedst af at sove hos mor og far ihvertfald de første 6mdr pga trykhed...

• #19   26. okt 2009 Men det virker jo logisk nok at man udånder mere CO2 når der sover tre i et rum i stedet for kun en... Det kan jo være culilteforgiftning for en lille bebs

• #20   26. okt 2009 Sarah: Det tror jeg ikke der er nogen der siger, tror det er skrevet ironisk:-)

• #21   26. okt 2009 Sarah - hvis det var det jeg skrev til sidst var det nu mere at man ikk altid skal stole på hvad man læser da Line har læst en ting og jeg en anden... Jeg tror ikk der er nogen rettesnor for hvad der er rigtigt eller forkert, tror bare man skal følge det man har det bedst med smiley
    jeg ville bare ikke kunne lade Noah sove selv som 2 mdr, men sådan er vi gudskelov så forskellige smiley

• #22   26. okt 2009 Sarah - åh okay.. Blev bare itvivl om det var det du hentydede til..

• #23   26. okt 2009 Sarah - det er derfor der findes alle de er (: smiley smiley smiley

jeg skriver bare at det ville jeg bestemt ikke kunne - jeg ville da ikke kunne sove uden ham , niks smiley

• #24   30. okt 2009 Nå jeg blev da vist slettet....hmmmmm.....

• #25   30. okt 2009 Sarah,,

stakkels barn sir du... det lyder nu alt mest fordi du ikke selv vil undvære ham derinde... hehe... selvfølgelig osse helt i orden.. men det altså ikke synd for et barn at sove alene... min datter sov både bedre og længere, da hun kom ind i sit eget værelse.. og hun falder slet ikke i søvn hvis der er andre i rummet... heller ikke hvis dem der er der sover..

Kommentér på:
vuggedød

Annonce