3.819 visninger
|
Oprettet:
Vuggedød!! {{forumTopicSubject}}
Læste idag på text tv at der var en forsker som havde forsket i vuggedød hvorfor det sker, og at man åbentbart kunne se forskel på hvordan børnene døde.. Altså der var forskel fra de børn som ALTID sov i sengen og de børn som sov meget ved forældrene i sengen... Lidt vildt synes jeg...
Har hørt noget om at når børn er små er der i starten risiko for vuggedød, men hvor gamle er det de skal være for at de er uden for den risikozone enlig?!!
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Det er nok det her du har læst om og her står der 365 dage så vidt jeg kan s
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 97 Svar: 564
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
Men vil det så sige at det er farligere for hjernen at de sover hos forældrene eller at de sover selv?!!
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
Jeg var hunderæd for at det også skulle ske for mig, så første gang hun sov natten igennem, vækkede jeg kæresten for at få ham til at se om hun trækkede vejret.
Heldigvis sker det sjælent nu at nogen mister deres barn pga det i forhold til gamle dage.
Min datter har altid sovet i vuggen og tremmesengen og kun sovet hos os om dagen aldrig om natten..
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
i hvert fald er det jo ikke sådan at man fraråder at børn sover sammen med deres forældre, vi har altid gjort det
jul 2008
man fraråder også samsovning hvis forældrene ryger, så det var et godt valg :o)
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 619
Jeg er nu ikke bange for jeg lægger mig på ham, jeg vågner ved det mindste, nogen gange sover han i liften som jeg bare stille på sengen
Inden han blev født havde jeg selv den mening at han bare skulle i sin egen seng med det samme, men det ændrede sig hurtigt da han blev født, jeg syntes altså man har meget mere styr på hva der sker når de ligger i sengen, det er da også træls man skal op af sengen hver gang barnet siger den mindste lyd..
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 239
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
der står at der er forskel på hjernevævet og at det ANTYDER på at den ene gruppe har haft et pludseligt ilttab og den anden et ilttab overflere omgange.
reelt kan det jo være 10 børn der er død hos forældrerne og 272 der er død i egen seng - det ved vi inetet om......
personligt kender jeg to børn der er død af vuggedød - begge i egen seng.
jul 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
han har ikke sovet i sit eget værelse endnu - jeg har aldrig rigtig fattet fidusen i at de mindste i familien skal sove alene i deres værelse og så ligger mor og far og hygger i selskab med hinanden
jeg gider da ikke selv sove alene !
jun 2008
- Men jeg har nemlig osse hørt det der med at det giver mere nærhed!!
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 558
jul 2008
det var dog en mærkelig sammenligning, det er jo bare ammestue vrøvl
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
mar 2008
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 97 Svar: 564
jun 2008
mar 2008
Har tænkt på det samme...
jan 2016
Følger: 1 Svar: 1
Det er en farlig trend! Hvis I vil ligge barnet i noget mindre end tremmesengen, så brug jeres lift!
Jeg er SÅ forvirret over danske mødres tankeløshed.
Jeg har selv 3 børn. Alle født for tidligt. Jeg ved alt om risikoen for vuggedød. Det er simpelt. Hold det simpelt i tremmesengen.
Grunden til at det er godt at have barnet hos moderen om natten, er at hvis de har tendens til at glemme at trække vejret (apnø) så hjælper det barnet at kunne mærke mors hjerte, så de husker at trække vejret. Nogle gange bliver apnø ikke opdaget. Især her i Danmark, hvor man lige når at føde, før man er hjemme igen.
Jeg havde nemlig sådan en lille gut, som var blevet født 2 en halv måned for tidligt, blev genoplivet, og lagt i respirator. Da han kom hjem, havde han slem apnø. Han glemte at trække vejret mange gange hver dag og nat. Jeg havde hjerte og ilt monitor på ham i 6 måneder.
Tro mig, jeg gjorde alt, for at der ikke var noget som helst, der kunne skade min baby.
Jeg brugte en bugaboo cameleon barnevogn, den har nemlig sider og madras lavet i noget specielt åndbart materiale, så barnet kan ånde, skulle det få hovedet til siden eller vendt sig.
Det var mit bedste køb. Jeg fik aldrig brug for andre transport midler til mine 2 yngste!!
Min ældste fik jeg barnevogn så klapvogn, så mindre klapvogn og så lige en endnu mindre klapvogn..
Bugaboo'en var med lift, og sæde til senere brug som klapvogn. Og mens baby brugte babybilsædet kunne dette klikkes på rammen! Plus den vejede i alt 9 kilo.. Jeg kunne styre den med 2 fingre
Den er lidt dyr, men det er de der kæmpe klodsede barnevogne danskerne insisterer på at skrumle rundt med.
Kom nu, gør det hele lidt lettere for jer selv, hold det simpelt.
Vuggedød!!