{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.153 visninger | Oprettet:

Vuggedød . . . {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Efter jeg sad og læste et indlæg herinde om vuggedød er jeg blevet meget pylret og bange. Troede faktisk kun vuggedød hørte til "gamle dage".
Nu overvejer jeg at købe en af de alarmer som lytter efter barnes hjertelyd. Ved godt det kan være falsk sikkerhed, men det skal mere være som en ekstra sikkerhed, for kigger jo stadig til hende.
Min datter er er snart 5 måneder. Er det dumt at købe en nu eller og hvad er jeres mening ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vuggedød . . .
  • #1   28. okt 2009 Ja, der er jeg enig med Maria... Min søn er 1 år på mandag, og jeg kan stadig godt kigge til ham når han sover, osv!! ...

• #2   29. okt 2009 Jeg tjekker Sigrid og var vant til apnø madras den første uge og med den start hun havde frygtede vi jo hele tiden at miste hende men kom frem til at jeg ville blive skør hvis jeg skulle have ekstra opmærksomhed på hende når nu vi var ude fra sygehuset smiley Så gik op til hende hele tiden, mærkede på hende når hun sov, lod hende sove i stuen til vi gik i seng men lod være at købe madrassen for det blev jeg nødt til.

Men enig med de andre i hvis du bliver mere tryg så køb en smiley

• #3   29. okt 2009 Jeg tror den godt kan give en falsk form for tryghed, men hvis den kan give dig lidt ro i sindet så køb den. Jeg tror vuggedød er noget af det vi mødre frygter allermest. Kan godt huske at jeg også tjekkede min datter meget. Gør det faktisk stadigvæk selvom hun nu er 8. Børnene er jo det dyrebareste vi har og føler man ikke sådan bør man ikke have børn.

• #4   29. okt 2009 Jeg ville os købe den hvis jeg var dig. - hvis det kan gi dig trykhed. smiley
    Min søn blir 1 år nu her, og vi kigger op til ham 3-4 gange i løbet af en aften. Også igen når vi går i seng.. smiley Nogle vil måske mene at jeg er for hys på det punkt, men jeg har det bedst med at tjekke ham så tit.. smiley

• #5   29. okt 2009 tror den giver falsk tryghed desværre tror bare man skal tage sin forholdsregler så skulle man gerne undgå det..

• #7   29. okt 2009 En anden ting der er god at gøre er at have barnet sovende i samme rum som en selv. Så er man mere opmærksom.

• #8   29. okt 2009 Jeg ville ikke købe sådan en.
    En i min mødregruppe har mistet den ene af sine døtre (tvillinger) til vuggedød....og nu ligger den anden med sådan en der måler hendes vejrtrækning og den har haft en del falske alarmer.
    Tror man vil blive skræmt så mange gange at man går i hundene.

Jeg tænker også, at hvis det endelig sker, kan man så gøre noget for at forhindre døden???? Altså vil man selv kunne genoplive den lille og hvis man kan, vil der så ikke være stor risiko for at barnet har taget skade???

Jeg spørger, for jeg synes ikke jeg har hørt om folk der har reddet deres barn fra vuggedød....på andre måder end at følge de råd der er, med at ligge på ryggen, ikke udsættes for røg osv.

• #9   29. okt 2009 Grunden til at man ikke har hørt om folk der har reddet barnet fra vuggedød er nok at man i næsten alle tilfælde har opdateret det for sent til at man har kunnet gøre en forskel. Med sådan en alarm skulle man da mene at man så ville blive advaret når vejrtrækningen stopper og så burde hurtig førstehjælp kunne gøre en forskel ligesom den vil det i andre situationer hvor vejrtrækningen er ophørt.

• #10   29. okt 2009 Uhh den er faktisk lidt svær.. Jeg tror ALDRIG jeg ville ha så'n en.. Jeg har haft overvågning på Tristan de første 3 uger af hans liv.. Både med det ene og det andet.. Og det synes jeg bestemt ikk om.. Da vi kom hjem var det da mærkeligt at man ikk lige ku tjekke om iltmætningen nu var høj nok osv, men hvis jeg var urolig så lettede jeg mig og gik ind og kiggede til ham.. Og det gør jeg stadig.. Jeg vil ikk stole på det.. Hvis batterierne en dag døde og den meddelte mig at tristan var holdt op med at trække vejret så ville jeg da panikke fuldstændigt.. Og være endnu mere urolig..

• #12   29. okt 2009 Jeg tror ikke selv jeg ville købe sådan en - Jeg ville , som en del andre også skriver - Gå fuldstændig i panik , hvis den bippede pga. batteri mangel eller hvad ved jeg , sådan nogle aperater kan jo også have fejl og om ikk andet ville jeg nok bare blive mere urolig og ha fokus på den alarm hele tiden.

Men sådan er man jo så forskellig , så hvis du ville finde tryghed i sådan en , så skal du da købe den smiley

Jeg kigger til mine børn en gang el. to i løbet af aftenen og så inden jeg går i seng er jeg lige inde hos dem og putte dynen om dem , de er 6 og knap 2 år smiley
    Den lille jeg har i maven nu har jeg heller ikk tænkt mig at "sætte alarm på" , når hun kommer til verden. smiley

• #14   29. okt 2009 Min mor og fars første barn døde af vuggedød, efterfølgende har mig og mine brødre haft sådan en alarm, og kan tydeligt huske at da min lillebror havde den, den var sjælen nem at sætte rigtig og der var tit falsk alarm.
    Overvejede selv at få en til mit første barn, men ved selv hvor meget panik der vil gå i mig hvis den begyndte smiley

• #15   29. okt 2009 Synes det er så svært. Følger jo allerede de 3 råd inde for vuggedød, men det ville jo være rart at man kunne have den ekstra sikkerhed.
    Men på en måde giver det jo heller ikke noget mening med den alarm hvis man alligevel ikke kan gøre fra eller til hvis uheldet skulle være ude. Så synes godt nok jeg er kommet i tvivl.

• #16   29. okt 2009 Hvordan fungere din ??

• #18   30. okt 2009 Ja så det kan jo åbenbart godt gøre en forskel :o)

pernille:
    Jamen kan den godt mærke hjertelyd når der ligger en tyk madras over den. Jessica er kommet i tremmeseng nu, så madrassen er jo noget tykkere end den fra vuggen.

Kommentér på:
Vuggedød . . .

Annonce