{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vuggedød?
  • #2   23. aug 2010 Vuggedød er hvor baby dør pludseligt, selvom han/hun ellers er sund og rask..

Det allerbedste for at undgå vuggedød er, undgå at dit barn er i kontakt med tobaksrøg - det er efter sigende en af de hyppigste årsager til vuggedød..

Så er der også det med at huske at ligge barnet til at sove på ryggen..
    barnet må først sove på maven, når det selv kan vende sig..

• #6   23. aug 2010 smiley

• #7   23. aug 2010 der skal være en temeratur på mellem 16-20 grader der hvor barnet sover, tobaksrøg er meget farligt (hvis forældrene rygger må barnet ikke sove i deres seng ved siden af sin mor eller far), og ja jeg vil indrømme at jeg vente Oliver hvis han selv havde fået drejet sig om på maven, kan stadig ikke li hvis han ligger på maven. Hovedpude er bandlyst det første år til 2 år

• #8   23. aug 2010 Som der også bliver skrevet i artiklen Rikke har linket til, så er der faktisk ikke megen viden om vuggedød - der er nogle ting man "tror" kan være skyld i dette, men er jo ikke sikkert. Jeg kender nogle der for mange år siden mistede deres søn ved vuggedød - han var sovet stille ind i sin middagslur i barnevognen - og de/han var ikke under nogen af de risikofaktorer der står nævnt under artiklen. En obduktion kunne ikke påvise en dødsårsag - derfor vuggedød.

Men selvfølgelig forsøger man at efterleve de ting som man mener kan være skyld i det - det er jo det eneste man kan gøre.

• #10   23. aug 2010 Det var også meget frygteligt for dem. Forfærdeligt at miste sin baby, men især voldsomt da det kom så pludseligt - han fejlede jo intet da hun lagde ham i vognen - efter et par timer er han død - og ingen kunne komme med svar på hvorfor!
    Jeg synes heller ikke man hører så meget om vuggedød mere - heldigvis - dette er også i "gamle" dage (20 år siden).
    Måske det er fordi folk forsøger at efterleve de risikofaktorer man mener der er? Har også før hørt, at det mest er drenge der er udsat + det med varmen - bla. ikke godt at bruge lammeskind - der er utrolig mange "råd" og så må man jo selv vurdere hvad man vil/mener:)

• #11   23. aug 2010 Vuggedød kan ske helt op til 2 års alderen..

• #12   23. aug 2010 for 1½ år siden midstede min svigerinde og hendes mand deres søn, han sov stille ind, han var 1½ år gammel, og der er ikke fundet nogen grund, dog siger lægerne det ikke kan være vuggedød i denne alder, men han sov på maven da det skete, af denne grund tjekker jeg ofte Oliver og vender ham hvis han ligger på maven (hvilket han heldigvis ikke gør så meget)

• #13   23. aug 2010 Hmmm.. Nu læser jeg lige lammeskind? Lammeskind varmer når det er koldt og køler når det er varmt...?! Lammeskind bliver da for det meste frarådet pga af der samles barkterier og kan fremkalde allergi..

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259
    #14   23. aug 2010 Mange tak alle sammen, for jeres svar smiley

Har hørt noget om kan købe sådan en speciel babyalarm, hvis barnets vejrtrækninger ændre sig, men nogen der ved hvor den kan købes?

Min mand eller jeg, ryger heldigvis ikke, og det gør hans familie heller ikke smiley

Men er der andet man kan gøre, for at prøve at sikret barnet? Kan svøbe dem ind i sådan et svøbetæppe eller? Må der ikke være bamser i sengen eller hvordan?

Det med hovedpude, hvorfor må barnet ikke sove med det?

Håber ikke jeg stiller for "dumme" spørgsmål :?

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#16   23. aug 2010 Ja hehe det har jeg lige set smiley Men tak alligevel smiley

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#20   23. aug 2010 smiley Hvor forfærdelig smiley

• #21   23. aug 2010 så en gang et program med engelske lægere, de frarådede og fylde sengen med en masse baser,dyner, sengerang osv.. da det kunne være med til vuggedø

• #22   23. aug 2010 i det hele taget skal der jo ikke være noget der kan kvæle barnet, altså bamser, puder mm (sengerand bruger vi da også, men vikler den i mellem træmmerne), da det ikke selv kan fjerne det hvis det kommer op til hovet i den alder, man skal også passe på med regnslag på barnevognen for hvis barnet får trukket det ind til sig, eller en kat lægger sig på det (barnevogne) tiltrække nogen katte så der skal man passe lidt på.

• #23   23. aug 2010 Mistede min niece i marts måned pga vuggedød :,(

Kommentér på:
Vuggedød?

Annonce