1.299 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Voksen med Tarm slyng hjælp hurtigt Voksen med Tarm slyng hjælp hurtigt

Hej lige fær nytårs aften var de små far ved at dø at Tarm slyn .. Efter han kom hjem fik han det være og være og blev indlagt igen og kom desværre hjem ugen efter at han resten af sit liv skal leve af flydende kost og hvis han skal spise alm kost skal han spise afførings middel .. Han har sådan mave kramper/ kolik smerte konstant .. Prøvede at gi biogaia som hjalp min søn da han havde kolik og de hjalp også claus en hel del ligesom det gjore Lasse ..
Men han kaster konstant op og har smerter og er blevet så tynd nu at man kan se hans skellet også i hovedet .. Det er så uhyggeligt ..
Nå men vi fik at vide vi kunne prøve alternertive veje , men vilke?? Er der nogen af jer som har erfaringer med Tarm operationer og altetnativ beh ?? Vi er villig til hvad sim helst på forhånd tak .. En bekymret kone

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voksen med Tarm slyng hjælp hurtigt
  • #1   7. feb 2013 Har i kontaktet lægen igen? I skal have proffesionel hjælp til det der.

• #2   7. feb 2013 Yep .. De siger bare vi skal se tiden an og tiden an ..

Det var jo alltde galt en uge efter han kpm hjem første gang .. Og havde ham til læge 4 -5 gange hvor jeg til sidst fik ham indlagt igen .. Og han har så været hjemme i 14 dage nu .. Han blev indlagt første gang den 29 dec og anden gang den 27 jan .. Det er så forfærdeligt han ligger og jo og dør LANGTSOMT af sult og lægen siger bare der kan gå flere uger før der kommer lidt bedring og han skal være indstillet på at være indlagt i perioder ..

• #4   7. feb 2013 Tanja .. Ja det er det også meget han lige min mor kort før hun døde af kraft . Men de siger de det ikke er .. Han siger dagligt han ikke tror han overlever .. Det et ret hårdt da jeg jo heller tror det for mors kræft havde også angrebet tarmen og hun døde ret kort efter der .. Men nu havde hun jo også haft kraft alle andre stede i 4 år før .. Men kan jeg jo ikke fortælle ham .. Så sige nej nej det gør du da ej smiley

• #5   7. feb 2013 sørg for at han for vitamain drinks. de kan købes færdig blandet.
    spørg evt. hospitalet eller lægen om de anbefale nogen.
    ellers snak med apoteket.
    derud over ville jeg kontakte en ny læge og få hans mening

• #8   7. feb 2013 Han for proton drink på ResEdit ..
    Ville nu ikk ha en diagnose eller noget
    Det svar jeg leder eder er om i har erfaring med noget alternativ behandling på mave og tarme ., for både på min søn og nu på claus så har lægerne fyldt med alt mulig som kun har gjort være og kun natur medicin har hjulpet ..
    Ja self er der en stor sorg for hvis i læser nogen af mine gamme indlæg så fil jeg for 2 år siden .. Så var jeg fra min søn var 14 dage til han blev 1 år indlagt og ved at stå af flere gange

• #9   7. feb 2013 Ved jeg ikke om du kan huske Tanja ?? Kan huske vi har skrevet samme i flere tråde .

• #10   7. feb 2013 Protein drik på respekt .. Skulle der stå :0) min skræm er flækket på mobilen smiley

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #12   7. feb 2013 Jeg ved ikke rigtig noget, men ved at jeg har en veninde som døjede med tarmslyng, og hun fik en stomi.. Ville helt klart banke i bordet hos lægen og få ham/hende til at give en henvisning til en dygtig speciallæge som ved noget om det. Det kan jo ikke passe at han skal have det sådan- i hvert fald må de vejlede noget bedre..

• #14   7. feb 2013 1000 tak Louise .. Tak netop vil jeg prøve og se om jeg kan få ham henvist så .. Ja det da heller ikk fedt at leve på flydene kost og afføring middel

Og jeg vil helst sikkert prøve med zone terapi så ..
    1000 tak alle sammen

profilbillede
  • #15   7. feb 2013 Ved ikk om i kan se det helt men før dec vejed han alså ca 80 kg

• #16   7. feb 2013 Ville ønske jeg kunne hjælpe, det er jo skrækkeligt smiley håber alt det bedste for jer

• #17   7. feb 2013 Har du overvejet at prøve en anden læge? Andet sygehus? Det der duer jo ikke:(

• #18   7. feb 2013 Tror ikke sygehuset kan gøre så meget andet ind hvad de gør han har jo været i gemmen ct scanner osv osv .. Måske skulle man prøve en anden læge .. Vores egen som plejer at være der ,, hun har lige fået ny hofte , så hun er desværre først tilbage om LAAANGTID .. Såden med at få en Andens mening er nok ikke så tosset smiley

• #19   8. feb 2013 Hvor skrækkeligt og skal igennem så meget smiley min far har også været igennem adskillige sygdoms forløb indenfor meget kort tid. Det er hårdt og trættende smiley og man kan ikk være glad som man plejer.

Min far døjede også meget med maven i LANG tid. Endelig kom han i ct scanning, men den viste ingenting. Så en nat fik han et slemt anfald igen, og blev indlagt. De kunne ikk finde ud af hva det var. 8 dage indlagt på sygehus finder de ud af det er gladesten. Flot hva. Her har vi troet det værste og så er det så simpel en ting.
    Nogle læger er simpelthen for sjusket, og man er nød til ar være om sig og banke i bordet. Selv søge alternativer. Jeg ved ikk hvor du er fra. Men vi har en troldmand heroppe i vildsted, som virkelig kan udrette mirakler og ting og sager.
    Håber din far får det bedre, og at i kan få ro i sindet.

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #20   8. feb 2013 tramslyng de dør du af men de tager altså ikke over en mdr jeg tro du skal se og komme til lægen og få tjekket for tarm kræft. ville køre ham til et andet hospital omgående hvis ikke lægen indlægger jer med det samme

• #21   8. feb 2013 Lisbeth har også fået at vide man til sidst dør af tarmslyng fordi når den først har været snoet sker det igen og igen , men har jeg selv ikke tænkt at fortælle ham .. Min fornemmelse siger også kræt ..
    Mathilde mor : ja som jeg skriver fra min søn var 14 til han blev 1 år var vi indlagt konstant ind til de langt om længe hørte på jeg at jeg nok alligevel havde ret i han havde astma og skulle ha dræn ..
    Da han var 14 fik han mellem øre betændelse første gang og blev ørebarn og pga han altid havde væske i ørene regerede han ikke på screninget så vi tig fra møn og til Roskilde ca en md fordi de mente han var døv trods han kunne pludre ..
    14 dage til han var 3-4 md havde han kolik
    2md fik han rs virus så slemt at han blev overført til Rigshospitalet fordi han var ved at dø af det .. Da han var 5 md var han ved at dø af lunge betændelse som han fik som følge sygdom pga af mæslinger så fra den dag var vi indlagt stort set hele tiden fordi han hostede blod op i perioder ..
    Så til sidst indlagde min læge mig og jeg fik ikke lov til at tag hjem med han før de havde fundet Uda hvorfor han altid var så syg .. Og da mor jo ikke er uddannet i at stille diagnoser så kunne jeg da umuligt ha ret i han havde astma og at han sagens kunne høre når han fik dræn .. MEN JO det havde jeg så også var han også allergisk overfor mælk .. Så på sin 1 fødselsdag som vi holdte på børne afd fik han spacer og han fik lagt dræn og mælken u kosten bleve taget væk .. Og nu er han lige blevet 2 her den 15 dec og han har højst været lidt forkølet siden ..
    Undskyld det blev langt blev bare lidt sur på de læger igen smiley

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#22   8. feb 2013 hvis man har tarm slyng og ikke bliver operet og får tarmen rettet ud sprænger den inden 10 dage og så er du stort set død du kan være heldig hvis du når hospitalet i tiden men chancen for at overleve er 10% når tarmen er sprænget. så er din mand ikke blivet opretet har han ikke tarmslyng for så var han allerede afgået ved døden. du skal be om en blod prøve ved din læge derfor tæller dig hvor mange hvid blodlegmer der er det forhøjet ehan din man desværre nok kræft og ikke tramslyng

• #23   8. feb 2013 Har han været i en ct scanner? Eller mr scanner?

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#24   8. feb 2013 ct står der

• #25   8. feb 2013 jeg havde tarm slyng da jeg var 6 mdr, min mor opdagede at der var noget i vejen fordi jeg blev ved og ved med at skrige.. blev opereret og jeg har ingen problemer den dag idag (BTW : HAR IKKE været ind og blive opereret efterfølgende):) (ved godt at det ikke er det samme, men ville alligevel skrive det )
    Håber det bedste.

• #26   10. feb 2013 Ved der et Tarm slyng efter som første gang jeg kom med en sikringen mand lukkede de ham op og af en eller anden grund sprang tarmen ikke sim den gør 9 ud af 10 gange .. Så da de kørte ham ned sagde jeg skylle forbedre mig på det værste .. Men den sprang ikke så de kunne vikle den tilbage og fjerne det døde stykke Tarm som var gået i forådend pga af den har viklet sig mere og mere rundt i et stykke tid hvor vi bare trodede han havde mave influenza .. Pga han ikke kunne spise og havde trykken i maven .. Og som sagt siger han en aften under kaffen han har fået mere ondt i maven og tag et par hiv af en smøg og hår i seng og inden for 2 min har jeg en mand liggende på gulvet o forster stilling sikringende med kold sved og ligner en som er ved at føde og med de sygeste presse veer .. Så han bliver kørt med blå blink og speeder i bund 76 km til nærmeste syge hus .. Hvor de efter en Helved masse undersøgelser og mistanke om der er gået hul på tarmen eller mavesækken .. De lukket ham så op og forvente at det hele springer da de jo kan se der er fyldt med væske omkring tarmen .. Og de fjernet så 12 cm Tarm og snor resten på plads .. Så jo har jo som jeg skriver fået diagnosen TARMSLYNG !! Jeg jeg ville hære om i havde erfaring omkring hvilken alternativ beh der var den bedste fordi at lægerne diger de ikke kan gøre mere for ham andet de råder ham til at tag afførings middel hverdag og resten af tiden leve af flydene kost pg protein drikke .. En sygeplejeske siger så til os at hun vil anbefale os at gå alternative veje .. Men det må vi bare ikke fortælle hun har sagt da læger og andet offeligt personale ikke må anbefale alternative ting ..
    Min far har rådet mig til at ringe til min læge i morgen og beham om at få ham undersøgt for alt . For det samme måtte han gøre med min mir efter langtids sygdom ind til de fandt Uda hun faktis ked af kraft ..
    Så jo det er tarmslyng

• #27   10. feb 2013 Men vildt man kan sidde helt stilke og roligt og drikke aften kaffe og se tv og 2 min efter så ligge man med det ene ben i graven .. Og undskyld jeg snerres i det andet indlæg .. Bare fordi jeg lige har talt med sviger mor og hun mener åbenbart jeg bare lader ham ligge og lide fordi da hun var her igår var han rigtigt dårlig og han ville ikke ha jeg ringede til lægen ... Og så mener hun at fordi han ikke vil ha og jeg vurdere at han ikke har det så dårligt at 112 tag ham med så laser jeg ham lide .. Syntes det så tarveligt jeg tørre bræk op sidder vågen og holder ham i hånden og de siger på sygehuset at jeg passer rigtigt godt på ham .. Me

• #28   10. feb 2013 Nej det har de over hovedet slet ikk . Det siger bare du har haft Tarm slyng og det vil du blive ved med synd for dig . Og stomi siger det at det behøver han ikk da det ikk sidder så lang nede at han behøver det .. Men det vil jeg da prøve at høre om de vil undersøge for .. Men tag det ikk lang tid inden man kan komme til er da ikk lang vente tid

• #29   10. feb 2013 Må se hvad lægen siger i morgen smiley har bare så meget på fornemmelsen af jeg kommer til at tale for døve øre .. Hmm det er så frusterende .. Og kan slet ikke forstå at med deres viden så må de da kunne se den er gal og de slet ikke er bekymmret ??? Ind i er det bare mig men når der så ikke er noget at være bekymmret over fx som med min søn så undersøger de alt muligt så man blir helt vild bekymmret ?? Men kryds gerne finger for i morgen tideligt

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#30   11. feb 2013 ønsker dig held og lykke og håber de vil høre på jer så han kan få noget hjælp . min sviger mor havde tarmslyng i sommers og efter 1 mdr var alt normalt og hun har ingen prolemer haft

• #31   12. feb 2013 Vi blev indlagt i går eftermiddags kl 15 og kl 1,30 om natten kom det så langt om læge og sagde Go dav du ser syg ud vi ses i morgen Hej Hej ..
    Nå men kl 12 middag i dag fik han så fornøjelsen af at sluge et kamera og det viser sig så at der intet passage har været igennem tarmen siden den blev sat på plads , så han har været lige så heldig som sidste gang den ikke var springet så han havde kastet op .. Så nu skal han PET scannes og så må de se hvad der så skal ske i værste fald blir det stomi

• #33   13. feb 2013 Nå men det viser sig at tarmene har været forstoppet lige siden første gang , alså de har aldrig fungeret smiley så nu prøver de med lavement , men desværre ser det ikk ud til ar det hjælper .. Men håber da at de denne gang gør lidt mere . Nytter jo ikk at de bare blir ved med at få lidt hul igennem og så sender ham hjem og det så går galt igen .. Men har alså ikk meget tiltro til dem efterhånden .. Men nu må vi se

• #34   13. feb 2013 Ja . Ville rart det snart var gået i bedring , især for ham , dwt jo ham som har smertene og alt det .. Har lover ham når det er overstået og han kan spise så får han højt belagt smører brød smiley

• #35   13. feb 2013 Krydser fingre fingre for jer ..

Kommentér på:
Voksen med Tarm slyng hjælp hurtigt

Annonce