{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Jane C
Jane C
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 114

Gravid og ridning (hvem har gjorrt det ) {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.
Er der nogen af jer der har redet under graviditet ?
Hvordan var det ? Gjorde i noget for at maven ikke skulle hoppe så meget ? evt. støtte bind om maven eller andet.
Og hvor længe kunne i ride ? :o)
Det her er ikke en diskution om jeg vil tage ricikoen ved at ride osv, kun om hvordan i andre evt. har kunnet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid og ridning (hvem har gjorrt det )
  • #1   17. sep 2011 jeg red første gang til jeg var halvvejs ,fik bl og gik i fødsel 21+ , , denne gang forsøgte jeg 3 gange og neeej det var ikke noget for mit bækken

• #2   17. sep 2011 Jeg tror ikke maven hopper mere end ved folk der løber under graviditeten.. Men ved det ikke, red ikke selv da jeg ventede Viktor andet end til uge 16 ellers skridtet jeg bare min søsters hest af.. For turde ikke tage chancen..

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #3   17. sep 2011 Her 2. gang red jeg til 14 dage før jeg fødte. De sidste mdr. var det dog kun skridt, og øvelser. Det gik fint. Jeg havde ikke noget specielt på.

• #4   17. sep 2011 jeg red under hele min graviditet og havde ingen problemer overhovedet. Stoppede med at ride 4 dage før da min veninde skulle ride stævne på den. min mave sad højt oppe og var ikke særlig stor. Jeg red endda selv et dressur stævne 14 dage inden jeg fødte, havde en kæmpe stævne jakke på, så total kikset ud smiley Hvis du har det godt med at ride synes jeg bare du skal gøre det. Bare du lytter til din krop

• Jane C
    Jane C Tilmeldt:
    aug 2009

#6   17. sep 2011 okay, lyder dejligt der er mange af jer der har kunne ride så længe. :o) Har en super sød og rar hest (det er ingen sikring!) men ville gerne kunne ride ham så meget jeg kan selv. Men det er klart at hvis kroppen selv siger stop så må jeg lytte til det :o)
    Tak for svar smiley

• #7   17. sep 2011 jeg har læst at man ikke må ride på gund af stød.. så jeg red ikke dengang jeg har gravid..

• Jane C
    Jane C Tilmeldt:
    aug 2009

#8   17. sep 2011 jeg har ikke hørt andet end at lægen siger man bar skal klø på indtil kroppen siger fra smiley

• #9   17. sep 2011 okay.. man bestemmer jo også selv smiley

• #10   17. sep 2011 Jeg har altid redet før, men da jeg ikke har kunne finde noget at ride på har jeg ikke redet det sidste halve år. Begyndte at kigge efter part da jeg var 10 uger henne men kæresten ville ikke lade mig ride før jm eller læge havde sagt god for det. JM sagde så i tirsdags god for det fordi jeg var ovre uge 15 så længe jeg havde redet før (hun mente ikke man skulle begynde på nye sportsgrene som kroppen ikke kendte, men så længe jeg passede på og ikke faldt af ville det kuin gavne at få brugt kroppen og især ville det være godt for bækkenet da hun før havde oplevet det havde gjort nogles bækkenmuskler stærkere)

Så torsdag havde jeg fundet den sødeste parts hest som jeg nu skal have hver tirsdag og torsdag indtil jeg ikke kan klare det mere.
    Den eneste "bekymring" jeg har ved det er egentlig at jeg selvfølgelig ikke vil tage nogle chancer i stalden og omgangen med hestene derude men ellers vil jeg glæde mig hver dag jeg skal ud til den lille pruh mule smiley

• #11   17. sep 2011 JM sagde at hoppende/stødende i maven ikke var til fare for baby efter uge tolv... nu sad den fast hvor den skulle og havde sin lille hule.

• #12   17. sep 2011 Jeg er stoppet begge gange da jeg fandt ud af jeg var gravid, men os kun fordi jeg rider ungheste til og jeg ind imellem får nogen kasteture.. Havde jeg en ældre rolig stadil hest havde jeg nok gjort det smiley

• Jane C
    Jane C Tilmeldt:
    aug 2009

#13   18. sep 2011 Min er også en unghest. Han er dog til redet og rider ham hver anden dag, og han er det rareste væsen. Dog skal man jo altid passe på med de dyr ! Og jeg vil da også helt klart tænke mig om, og passe på mig selv og bebs. Har endnu ikke taget en positiv test så kan være jeg tænker helt anderledes når først den virkelig er der. Var bar nysgerrig efter hvor meget det kunne lade sig gøre :o)

Kommentér på:
Gravid og ridning (hvem har gjorrt det )

Annonce