Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridning og gravid
  • #2   21. sep 2009 ja nemlig...

• #3   21. sep 2009 jeg har altså redet under begge mine graviditeter. med den første red jeg hele graviditeten indtil dagen før jeg fødte og anden gang til jeg var 7 mdr henne og begge mine piger er raske.. men det komme jo også helt an på hvor meget du stoler på hesten og hvordan den er i hovedet

• charlotte h
    charlotte h Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 33
    #4   21. sep 2009 det frarådes ikke at ride under graviditet men man skal passe lidt mere på, jeg har selv redet i begge mine graviditeter indil jeg har født smiley

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #5   21. sep 2009 Hvis det er en stille og rolig hest sker der ik noget.

Jeg red under min graviditet. Jordmoren sagde faktisk det var godt, fordi jeg havde problemmer med iskasnerven. Bare det ik var en som smed af

• #6   21. sep 2009 Jeg red også under hele min graviditet, uden nogen problemer. Ej det kneb lidt med at komme op til sidst

• #7   21. sep 2009 Jeg red indtil jeg var 7 måneder henne, der sagde min bækkenløsning simpelthen stop.. Hvis jeg kunne havde jeg redet indtil fødslen..
    Jeg tror ikke ridnigen er skadelig - det er mere hvis man falder af..

• #8   21. sep 2009 min jordemor sagde det var super godt hvis jeg fortsatte med at ride.... jeg rider hver dag og har altid gjort det.

ridning styrker ens muskler i bækkenet... hvilket jo er super.
    Har godt læst i bøger de fraråder ridning, men tror mere det er pga. man kan falde af ,men hvis man kender sin hest og er en habil rytter, falder man jo ikke af..... man skal selvfølgelig tænke sig om.

rid du bare.....

• #9   21. sep 2009 Kender flere der har redet til de var 7-8 måneder henne. Når maven er i vejen er det på tide at stoppe. Jeg mener Anky blev verdensmester i dressur da hun var 5 måneder henne mener jeg.

Så med mindre du har for vane at ryge af, eller din hest er vild og sparker, ville jeg bare fortsætte.

Med mindre du får smerter i forbindelse med ridningen, så ville jeg stoppe.

• #10   21. sep 2009 Jeg red hele min graviditet (red ungheste til) så de skulle jo holdes ved lige. Jeg red min sidste tur da jeg var 40+0 og fødte 40+1

• #11   21. sep 2009 Jeg snakkede med min læge om det dengang, og han sage at det skulle jeg holde mig helt fra, så det gjorde jeg :o)

• #12   21. sep 2009 Tilslutter med dem der er for ridning smiley Opgav selv da jeg var i uge 12, synes jeg kunne mærke hele understellet skvulpe rundt, men ja det er kun godt for kroppen, og ingen fraråder det.
    Men man skal selvf passe på hvilken slags ridning og hest man rider.
    Og så kan man jo aldrig vide om hesten snubler alligevel...

Men men, mine 2 jordemødre under fødslen sagde at mine bækkenbundsmuskler var så stramme at jeg ikke kunne presse min søn ud. Han blev ved at svuppe ind igen..... og det er pga ridning det er blevet så stramt også selvom jeg stoppede i så god tid, gjorde ingen forskel sagde de når man havde redet i så mange år.
    Nå men han kom da ud til sidst omend med sugekop og en total flænge i mor smiley
    Men pyt...
    Jeg villle også ride hvis jeg kunne dengang.

• #13   21. sep 2009 Det kommer jo an på så meget .
    For det godt at holde sig igang, red også det meste af min graviditet, men måtte droppe en del heste da jeg som gravid blev smidt gennem ridebane hegnet ;s
    Så pas på, og rid kun 100 % rolige heste ,

• #14   21. sep 2009 Jeg ville lade være...

Tænk hvis nu du faldt af og landede forkert eller blev sparket af en hest eller et eller andet...
    Worst case scenario så sker der måske noget med fosteret...

Det er 9 mdr af dit liv du skal tænke på barnet i maven og ikke på dig selv - så kan du jo altid ride og alt det andet bagefter...

Jeg er ikke pivet eller fimset eller noget, jég ville bare aldrig tilgive mig selv hvis der skete noget..
    (Har selv reder hele min barndom/ungdom)

Bare min mening smiley

• #15   23. sep 2009 Jeg har redet hele livet inkl i mine graviditeter. Har endda startet spring/ dressur stavner, dog har jeg varet ekstra paapaselig.

• #16   23. sep 2009 Med Isabella red jeg samme dag , som jeg fik veer.

• #18   24. sep 2009 Men ja der mange risikoer ved det, som at blive sparket eller mast .

• #19   24. sep 2009 Jeg har redet siden jeg var 4 år - er 30 nu.
    Er aldrig blevet hverken sparket eller mast.
    Og sidst jeg faldt af hesten var jeg 12 år...

Hvis jeg skulle lade være med noget under graviditet fordi det er farligt, skulle det vist ikke være ridning. Fx er det kun lidt over 3 år siden jeg væltede på cyklen - men det er der aldrig nogen der kunne finde på at advare imod.

Tror ridning under graviditet er fuldstændig som med alt andet. Det handler om at være fornuftig og gøre alt hvad man kan for ikke at komme ud i situationer man ikke kan tackle.
    Så det er vel op til den enkelte at afgøre, hvad man kan og ikke kan.

Kommentér på:
ridning og gravid

Annonce