2.307 visninger
|
Oprettet:
Ridning mens man er gravid? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen af jer der har redet mens i ventede jer???
Nu har vi prøvet længe på at blive gravid og endelig er det lykkes men er 5+4 i dag og egentlig har jeg redet de sidste mange uger har lige haft en uges pause nu og det er i denne her uge jeg fandt ud af jeg er gravid...
Min hest er sød og nem og laver ikke ballade men nu hvor jeg ved den er der ved jeg ikke helt om jeg tør ride
Hvad har i gjort jer der rider red i så længe i kunne eller stoppede i 100% ??
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 507
Hvis du er nervøs, så lad være.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 213 Svar: 938
Hvis du tænker dig om, lytter til din krop og ellers bare bruger den sundefornuft, så kan jeg kun sige.... GØR DET.... !!!
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 495
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 50 Svar: 183
Det er jo super sund motion, og styrker dit bækken og mange andre muskler.
Man skal jo bare passe på hvad man sætte sig op på. Det kan jo gå galt, men man kan jo også vælte på en cykel ;D
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
Men nej vil være utrolig forsigtig med det og vil se om jeg kan finde en som gider komme og ride hestene for mig og hjælpe da vi fik tre føl i år...
Men som nogle af jer skriver har jeg også den der det er uansvarligt at gøre det men jeg kender denne hest og han kunne aldrig finde på at lave ballade eller løjer på nogen måde...
mar 2011
Men du har nok ret med at man burde til side sætte det til man har født osv...
mar 2008
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Jeg stolede på den hest jeg satte mig op på og omvendt
mar 2011
Så nu må vi se
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Nej, undskyld, kunne ikke lade være
Ingen tvivl om man skal tage sine forholdsregler som gravid, men med sund fornuft og forsigtighed behøves man ikke stoppe sit liv i ni måneder. Så selvfølgelig skal du ride, så meget som du nu tør/kan holde til.
mar 2011
Men jeg er normalt skide uheldig så også derfor jeg er lidt betænkelig med at sætte mig op igen...
Men igen skal jeg op og ride er det kun på bane det er ikke ud hvor alt kan skræmme ham osv det er rolig og kontrolleret men tror dog jeg vil holde det i bero til jeg er over de 12 uger
jan 2013
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 140
mar 2008
mar 2008
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
Tag nu for pokker og slap af.
Man blir nød til at se på det med andre øjne. Er man ridepige og har redet FOREVER så er det ikke BARE at lægge ridningen på hylden. Det er en livsstilsændring på højde med kostomlægning. Og skyd mig om i vil, men det er det! Og jeg så/ser på det sådan her; Hvorfor skulle jeg begynde at falde af nu når jeg ikke gjorde det før??!! Selvfølgelig rider jeg ikke med hovedet under armen dvs jordeture over marken eller springer. Men alm ridning GO FOR IT!!
okt 2011
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 63
jan 2012
Man er gravid? Jeg mener- det er jo også svært at holde op med hvis man bare har røget FOREVER..
mar 2008
Det er nu kun et spørgmål om hvad man har samvittighed til.
mar 2008
Men man er altså nød til at transportere sig til evt job og man skal spise men man er ved gud ikke nød til at sætte sig op på hest andet end for at fornøje sine lyster,
Du nævner du ikke ville have tiden efter du havde født hvis det nu var undskyldning ved evt ridning hvad hulen skulle den stakkels hest så når man havde født
mar 2008
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Den del man lander på ved fald).. Jeg snakkede med både læge og jordmoder som mente det kun var sundt og godt..
Hold mig fra spring og red kun på banen i vante omgivelser ..
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
nogle er for andre imod..
min jormoder sagde: "hvis du plejer at ride så RID!"
Ridningen styrker både mavemuskler og underliv..
og så er det så hulens vigtigt at holde sig fysisk aktiv mens man er gravid! jo bedre form du er i når du skal føde jo bedre tager din krop det..
der er risiko forbundet med alt du gør, om det så er at sidde stille på en stol.
jeg red igennem min graviditet og jeg fortryder ikke spor!
det er kun dig selv der kan gøre op om du vil ride eller ej i forhold til di risici der følger med, men selve ridningen er der intet der taler imod, snarre tvært imod
mar 2011
Og derefter vil jeg ride ham på bane mens min mand eller en anden er deroppe
Og ved det mindste ubehag så får han ferie
mar 2011
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 63
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
Jeg har 3 stk børn og har redet med alle 3 og det har absolut styrket min krop.
Alle 3 børn ridder også i dag
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Og selvom jeg havde en unghest som på visse dage kunne være lidt fræk, så red jeg da alligevel frem til BL.
Havde jeg ikke fået BL, havde jeg skisme forsat til jeg ikke følte jeg turde eller kunne mere. Jeg er nu 35+3 , og jeg ville stadig godt turde.
Og ridning er ikke bare en hobby, men en livsstil!
mar 2008
mar 2008
Jeg var endda på skiferie da jeg var over halvvejs henne.
Men alt med måde
okt 2011
Det er en "farlig" ting at tage op ligesom amning. Jeg elsker små børn men kan virkelig ikke li folk der sidder offentlig og ammer. At de gør det er deres eget valg MEN jeg bryder mig ikke om det.
At jeg rider er mit eget valg men for nogen vil det ikke være på tale.
Det er herligt med ueninghed
Men lige et billede mere
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
mar 2008
jan 2012
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Jeg var igang med at ride en oldenborger på 4 år, og en gammel military araber med krudt i r*****.. Jeg valgte at stoppe med at ride begge to, da jeg fandt ud af at jeg er gravid.
Araberen havde som sagt krudt i røven, og kunne godt finde på at lave nogle sjove spring. Selvom jeg er en stabil rytter og har redet siden jeg kunne gå, turde jeg dog ikke tage chancen, hvis jeg i et kort sekund var uforberedt og mod forventning blev kastet af.
Unghesten er unghest, og selvom hun er stabil, er jeg den eneste der har redet hende siden tilridningen, og hun er jo som en unghest er. Ret letpåvirkelig fra alt udefrakommende, og jeg stoler simpelthen ikke nok på hende.
Når det så er sagt, har jeg selv en gammel islænder, som er SÅ stabil, og ham sætter jeg mig altså op på uden sadel og kun med grime og træktov, uden skrubler. Jeg ville ikke springe, men jeg ville sagtens turde tage en travtur/galoptur på banen med ham. Hvis du stoler på din hest, og I kender hinanden, ville jeg ikke have skrupler ved det
nov 2012
Sjovt at det bar ikke er okay at have forskellige opfattelser/meninger om ting.
Nogen passer meget på, andre lever livet som de plejer, gravid eller ej
mar 2008
nov 2012
Der er jo stor forskel på hvordan folks synpunkter er, og det er vel okay, vi behøver vel ikke overbevise alle de andre om, at vores mening er den eneste rigtige..
Synes bare at det er synd at de her emner tit ender med mudderkast
mar 2011
Jeg var oppe på ham en tur i går bare skridte rundt og det gik fint nok
Men venter nu med at give den gas til den bette er født
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
nov 2012
Følger: 1 Svar: 39
Ridning skader på ingen måde; tværtimod gavner det moderen både fysisk og psykisk. Det kan kun skade, såfremt man skulle falde uheldigt af hesten, og hvis man kender sig selv og sin hest, så må man jo selv vurdere den risiko.
Selv red Jeg i begge graviditeter indtil Jeg var ca 6 måneder henne, hvor det ikke var behageligt mere. Jeg er ikke faldet af en hest siden Jeg var 16, og kan ikke se, hvorfor Jeg pludselig skulle falde af..... Min hest er velopdragen og Jeg er en dygtig rytter; risikoen for at falde af er ca. 0 %
Jeg ved, at det er svært at forstå for folk som ikke rider; og som typisk mener at heste er stooore og faaarlige, men så bør man måske ikke have så travlt med at dømme andre....
Hvis man ved, at man er så rutineret eller ride på en måde, så man risikerer at falde af, så tror Jeg såmænd, at de fleste bare lader være....
mar 2008
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
nov 2012
Sabrina: så du mener, at Jeg pludselig skulle dratte af hesten, fordi Jeg fik en topmave? Ej vel....
Selvfølgelig ændrer kroppen sig efterhånden, selv red Jeg jo ikke (særlig meget) de sidste 3 måneder, hvor baby for alvor vokser, men det var pga bækkensmerter....
Men nej; Jeg falder ikke af, fordi min krop ændrer facon og balancen rykker sig - det handler om hvor rutineret man er, og hvis man kan mærke, at det er et problem, så lader man vel være med at ride
mar 2011
Men tager den helt sikkert med ro
mar 2008
nu er der en forskel graviditet og alm vægt øgning.
men nu er det ikke op til mig hvad man vil og hvad man har samvittighed til i vælger det jo fuldt ud selv og der er blevet spurgt og jeg svare.
jeg har redet hele mit liv og faldet af tre gange i alt og alle tre gange var under spring men derfor kunne jeg aldrig drømme om at sætte mig op på et flugt dyr og udsætte mit ufødte barn for den risiko og heller ikke selvom min pony kun var 140cm og aldrig havde bukket eller løbet af med mig,
nov 2012
Forestiller mig gravide, som trimler omkuld hvis de bliver forskrækkede, vender sig hurtigt eller lign. Fnis
Tænk at der stadig er nogen der tror på, at graviditet pr definition nærmest gør kroppen handicappet - på trods af, at kvinder er skabt til det...
Læste også en for nylig som stadig troede på, at man tåber barnet, hvis man bliver forskrækket....
Graviditet KAN være super hårdt, men det kan altså også være det modsatte...
mar 2011
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
Jeg satte mig på ryggen af hende da jeg var 7 mdr. henne, der blev hun forskrækket (ingen ved hvorfor) og hun springer kraftigt til siden.
Jeg ryger af og lander på siden, vi kørte på skadestuen der var intet at mærke eller se.
Alligevel gik det hele igang et par timer senere, lægerne mener at det var faldet der startede det.
Og vi fik ikke vores dreng med hjem.
Man tilgiver aldrig sig selv, når ulykken først er sket.
mar 2008
mar 2011
Ridning mens man er gravid?