{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.307 visninger | Oprettet:

Ridning mens man er gravid? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der har redet mens i ventede jer???

Nu har vi prøvet længe på at blive gravid og endelig er det lykkes men er 5+4 i dag og egentlig har jeg redet de sidste mange uger har lige haft en uges pause nu og det er i denne her uge jeg fandt ud af jeg er gravid...

Min hest er sød og nem og laver ikke ballade men nu hvor jeg ved den er der ved jeg ikke helt om jeg tør ride smiley

Hvad har i gjort jer der rider red i så længe i kunne eller stoppede i 100% ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning mens man er gravid?
  • #1   1. jul 2013 Hvis det er en hest du kender godt, så synes jeg du skal forsætte, bar hver forsigtig, og stop når du ikke føler det er behagligt mere. Enten fysisk eller psykisk. smiley
    Hvis du er nervøs, så lad være. smiley

• #2   1. jul 2013 Jeg er 27 uger henne og rider så ofte jeg kan.. Dog med lidt besvær med at komme op hesten er 178 stg smiley men rider mest ture nu da hård dressur eller spring belaster min krop for meget og kan ingen ting efterfølgende hvis jeg gør det smiley men vil ikke undvære min hest og ridningen for noget i verden så tager det bare stille og rolig.

• #3   1. jul 2013 Jeg ville vente til du er over 12 uge med at ride hvis du ikke kan undvære det. Da man siger at fra undfangelsen og frem til uge 12 /13 er de meste kritisk tidspunkt i graviditeten hvor meget lidt på virkning kan skade fosteret. Jeg ville ikke gøre det, da det er en store chance at tag uanset om det er en rolig hest eller ej så kan den blive forskrækket. Jeg er selv hestepige, og det var meningen jeg skulle begynde at ride igen, men jeg tør simpelthen ikke at gøre det.

• #4   1. jul 2013 synes det er dybt uansvarligt og sætte sig op på en hest når man er gravid man kan aldrig stole på en hest, der er en grund til at den går under kategorien flugt dyr.

• #5   1. jul 2013 Jeg har selv hest og red mens jeg ventede vores dreng.. smiley
    Hvis du tænker dig om, lytter til din krop og ellers bare bruger den sundefornuft, så kan jeg kun sige.... GØR DET.... !!! smiley

• #6   1. jul 2013 Ville aldrig gøre det, synes faktisk det er lettere uansvarligt- lidt på linje med at køre bil uden sele..

• #7   1. jul 2013 Da jeg ventede vores datter red jeg hver dag til jeg var 4 mdr henne og denne graviditet (er nu 40+1) stoppede jeg stort set med det samme pga smerter i underlivet og fordi hesten var en levende bombe smiley

Det er jo super sund motion, og styrker dit bækken og mange andre muskler.
    Man skal jo bare passe på hvad man sætte sig op på. Det kan jo gå galt, men man kan jo også vælte på en cykel ;D

• #8   1. jul 2013 Jeg var ude og ride sidste gang da jeg var 38 uger henne smiley skridtede en tur i skoven og hold fast det var skønt smiley

• #9   1. jul 2013 Hvis jeg vil ride bliver det dog kun på bane hvor vi skridter og tølter lidt rundt smiley

Men nej vil være utrolig forsigtig med det og vil se om jeg kan finde en som gider komme og ride hestene for mig og hjælpe da vi fik tre føl i år...

Men som nogle af jer skriver har jeg også den der det er uansvarligt at gøre det men jeg kender denne hest og han kunne aldrig finde på at lave ballade eller løjer på nogen måde...

• #10   1. jul 2013 Jamen du har helt ret det der trækker ved mig lige nu er bare jeg er kommet godt i gang osv smiley

Men du har nok ret med at man burde til side sætte det til man har født osv...

• #11   1. jul 2013 Aja: mine ponyer var os rolige og supersøde og jeg stolede på dem, men for pokker hvis der sker noget tilgiver du aldrig dig selv.

• #13   1. jul 2013 Man behøver jo heller ikke sætte sig selv i bås fordi man er gravid.. Jeg stod også på rulleskøjter et par gange, var i Legeland og diverse andre aktiviteter smiley

Jeg stolede på den hest jeg satte mig op på og omvendt smiley

• #14   1. jul 2013 Nej jeg er ved at stykke en annonce sammen om at jeg søger en som vil komme her og ride ham smiley

Så nu må vi se smiley

• #15   1. jul 2013 Stop med at ride. Og cykle. Og køre bil. Og gå i nærheden af biler - og for alt i verden undgå trapper!! Store hunde må du heller ikke nærme dig - for den kan springe op og vælte dig. Sæt dig i din sofa og vent på du føder - for tænk nu, hvis du skulle flygte fra en hveps og snublede, og landede lige på maven?!

Nej, undskyld, kunne ikke lade være smiley selvfølgelig skal du tænke dig om, og alt med måde. Det jeg prøve på at sige at alt indebærer en risiko. Du skriver din hest er sød og rolig, så jeg ville godt turde nogle rolige ture. Der er selvfølgelig en risiko for at hesten bliver bange eller lignende, men der er også en risiko for du vrikker om på fortovet og lander uheldigt - eller møder en sprit bilist.

Ingen tvivl om man skal tage sine forholdsregler som gravid, men med sund fornuft og forsigtighed behøves man ikke stoppe sit liv i ni måneder. Så selvfølgelig skal du ride, så meget som du nu tør/kan holde til. smiley

• #17   1. jul 2013 Solfi LOL ja pas på smiley

Men jeg er normalt skide uheldig så også derfor jeg er lidt betænkelig med at sætte mig op igen...

Men igen skal jeg op og ride er det kun på bane det er ikke ud hvor alt kan skræmme ham osv det er rolig og kontrolleret men tror dog jeg vil holde det i bero til jeg er over de 12 uger smiley

• Alberte&Mor<3
    Alberte&Mor<3 Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 140
    #18   1. jul 2013 Jeg står selv i det samme. Jeg har en 6 års som jeg har haft siden han var tre- så jeg kender ham og er fuldstændig sikker på ham- men jeg har redet 3 gange siden jeg fandt ud af jeg var gravid, er rædselsslagen for at komme galt afsted- og jeg ved han er der når jeg har født så jeg lader oftest være.. Og en hest tager absolut ikke skade af en pause;)!

• #19   1. jul 2013 hvis hesten står nær vejle så hjælper jeg gerne smiley

• #20   1. jul 2013 Camilla: hvorfor ikke vente med de ting, det er sølle 9 mdr?????

• #23   1. jul 2013 Årh ha da!! Jeg blir sgu så hidsig når folk ;-Uha du er dybt uansvarlig , og du kommer til skade , og det kan skade baby osv.
    Tag nu for pokker og slap af.
    Man blir nød til at se på det med andre øjne. Er man ridepige og har redet FOREVER så er det ikke BARE at lægge ridningen på hylden. Det er en livsstilsændring på højde med kostomlægning. Og skyd mig om i vil, men det er det! Og jeg så/ser på det sådan her; Hvorfor skulle jeg begynde at falde af nu når jeg ikke gjorde det før??!! Selvfølgelig rider jeg ikke med hovedet under armen dvs jordeture over marken eller springer. Men alm ridning GO FOR IT!! smiley

• #24   1. jul 2013 Og lige et bevis smiley

profilbillede
  • #25   1. jul 2013 Man råder så vidt muligt gravid at holde sig fra ridning hvis der er risiko for fald/styrt/Spark da det kan være utrolig farligt for dit ufødte barn. Men der står også at dyrker du det med måde, så fortsætte. Men tag med i overvejelser at hesten kan blive bange, uanset hvor idiotsikker den er. Er du rutineret rytter og har en hjælper som er med når du rider, så der kan handles hurtig, hvis der skulle ske noget uventet, så go for it smiley Men ellers lad være smiley Det er en dum risiko at tag hvis du f.eks. rider ud på egen hånd. smiley

• #26   1. jul 2013 Jeg red også da jeg var gravid og stoppet da jeg var 39uger henne og fødte 39+2 smiley og min jm og læge syns det var fint så længe jeg passet på smiley

• #27   1. jul 2013 Frk. Jylland- er det så også ok at ryge når
    Man er gravid? Jeg mener- det er jo også svært at holde op med hvis man bare har røget FOREVER..

• #28   1. jul 2013 FRK jylland jeg var var ride pige og sørme om det ikke var mit fuldtids job og arbejde i stald, undervise, ride med holdene i skoven og ride vores ponyer til og dog stadig kunne sige nej???
    Det er nu kun et spørgmål om hvad man har samvittighed til. smiley

• #29   1. jul 2013 Camilla: ja man kan være involveret i en bilulykke og ja man kan blive kørt ned ved at gå ude og man kan også blive kvalt i sin mad,
    Men man er altså nød til at transportere sig til evt job og man skal spise men man er ved gud ikke nød til at sætte sig op på hest andet end for at fornøje sine lyster, smiley
    Du nævner du ikke ville have tiden efter du havde født hvis det nu var undskyldning ved evt ridning hvad hulen skulle den stakkels hest så når man havde født smiley

• #30   1. jul 2013 Camilla: jeg aner intet om MC og mig gør det intet at man køre på sådan en men er selv heste menneske og ved at selv den sødeste pony kan få et bid/stik af en heste bremse og så er helved løs og i og med at jeg har redet siden jeg var helt lille tilbragt alle mine teenage år nærmest 24/7 på rideskolen og arbejdet med det gennem 4 år så har jeg set og oplevet det med heste jeg skulle smiley

• #31   2. jul 2013 Jeg red i min første graviditet til uge 35 (red dog ikke de første 12 uger) efter de 12 uger så skal man faktisk være meget uheldig for at det skader baby oftest spark i maven eller fald på maven (og det er sjældent
    Den del man lander på ved fald).. Jeg snakkede med både læge og jordmoder som mente det kun var sundt og godt..
    Hold mig fra spring og red kun på banen i vante omgivelser ..

• #32   2. jul 2013 det er en evig diskussion alle steder..
    nogle er for andre imod..

min jormoder sagde: "hvis du plejer at ride så RID!"
    Ridningen styrker både mavemuskler og underliv..
    og så er det så hulens vigtigt at holde sig fysisk aktiv mens man er gravid! jo bedre form du er i når du skal føde jo bedre tager din krop det..

der er risiko forbundet med alt du gør, om det så er at sidde stille på en stol.
    jeg red igennem min graviditet og jeg fortryder ikke spor!

det er kun dig selv der kan gøre op om du vil ride eller ej i forhold til di risici der følger med, men selve ridningen er der intet der taler imod, snarre tvært imod smiley

• #34   2. jul 2013 Jeg tror det bliver sådan at indtil uge 12 må min veninde ride ham der er kun 6 uger igen smiley
    Og derefter vil jeg ride ham på bane mens min mand eller en anden er deroppe smiley

Og ved det mindste ubehag så får han ferie smiley

• #35   2. jul 2013 Men rart med sådan en diskussion smiley

• #36   2. jul 2013 du skal også gøre hvad du føler for. altså hvis jeg ikke red så kunne jeg næsten ikke gå for bækken smerter så ved at jeg red 2-4 gange om ugen så holdte det min bækkenløsning nede smiley

• #37   2. jul 2013 Hvorfor er det dybt uansvarligt at ride når man er gravid???
    Jeg har 3 stk børn og har redet med alle 3 og det har absolut styrket min krop.
    Alle 3 børn ridder også i dag smiley

• #38   2. jul 2013 Jeg stoppede med at ride pga bækkenløsning, så jeg ville ikke kunne.
    Og selvom jeg havde en unghest som på visse dage kunne være lidt fræk, så red jeg da alligevel frem til BL.
    Havde jeg ikke fået BL, havde jeg skisme forsat til jeg ikke følte jeg turde eller kunne mere. Jeg er nu 35+3 , og jeg ville stadig godt turde.

Og ridning er ikke bare en hobby, men en livsstil!

• #39   2. jul 2013 Og hesten kylede mig endda af da jeg har været omkring 5 uger, og jeg forstuvede foden rigtig kraftigt, men så snart foden var nogenlunde klar igen, satte jeg mig op igen. Men red altid mens der var andre til stede.

• #40   2. jul 2013 Da jeg ventede min søn for over 6 år siden, kørte jeg da også på scooter, og styrtede med den. Det afholdt mig da heller ikke fra at køre videre, selv om vinteren mens der lå sne og is på vejen kørte jeg.

Jeg var endda på skiferie da jeg var over halvvejs henne.

Men alt med måde smiley

• #41   2. jul 2013 Jeg synes også det er rart med en diskussion men at stemple folk og sige de er dybt uansvarlige det synes jeg er godt tumpet og hul i hovedet.
    Det er en "farlig" ting at tage op ligesom amning. Jeg elsker små børn men kan virkelig ikke li folk der sidder offentlig og ammer. At de gør det er deres eget valg MEN jeg bryder mig ikke om det.
    At jeg rider er mit eget valg men for nogen vil det ikke være på tale.
    Det er herligt med ueninghed smiley

Men lige et billede mere smiley og her er jeg IKKE gravid og ville heller aldrig springe imens smiley

profilbillede
  • #42   2. jul 2013 Da jeg var gravid med den første red jeg en tulle pony, med nr 2 red jeg frække traver indtil det gjorde ondt at ride dem, så skiftede jeg til roligere heste. Med nr 3 red jeg min egen som var kommet hjem fra udlån og som var fræk fordi hun troede hun bare kunne lave ballade med mig. Jeg fik så også at vide at jeg havde et stærkt bækken fordi jeg red, og det gjorde mine fødsler nemmere.

• #43   2. jul 2013 frk er det ikke dobbelt moralsk og stemple folk ved at sige at de er tumpet og hul i hovedet????

• #44   2. jul 2013 Frk Jylland- og jeg synes det er tumpet, hul i hovedet og uansvarligt at ride under en graviditet- hurra for det:)

• #45   3. jul 2013 Jeg har slet ikke læst kommentarerne, men ville da lige komme med mit input smiley

Jeg var igang med at ride en oldenborger på 4 år, og en gammel military araber med krudt i r*****.. Jeg valgte at stoppe med at ride begge to, da jeg fandt ud af at jeg er gravid.

Araberen havde som sagt krudt i røven, og kunne godt finde på at lave nogle sjove spring. Selvom jeg er en stabil rytter og har redet siden jeg kunne gå, turde jeg dog ikke tage chancen, hvis jeg i et kort sekund var uforberedt og mod forventning blev kastet af.

Unghesten er unghest, og selvom hun er stabil, er jeg den eneste der har redet hende siden tilridningen, og hun er jo som en unghest er. Ret letpåvirkelig fra alt udefrakommende, og jeg stoler simpelthen ikke nok på hende.

Når det så er sagt, har jeg selv en gammel islænder, som er SÅ stabil, og ham sætter jeg mig altså op på uden sadel og kun med grime og træktov, uden skrubler. Jeg ville ikke springe, men jeg ville sagtens turde tage en travtur/galoptur på banen med ham. Hvis du stoler på din hest, og I kender hinanden, ville jeg ikke have skrupler ved det smiley

• #46   3. jul 2013 Hehe, da jeg læste Aja´s indløg, var jeg bar ikke i tvivl om at fok ville blive uvenner og at tråden blev rigtig rigtig lang smiley
    Sjovt at det bar ikke er okay at have forskellige opfattelser/meninger om ting.
    Nogen passer meget på, andre lever livet som de plejer, gravid eller ej smiley

• #47   3. jul 2013 Jane89 hun spørger jo skal man så lade være med at svare?????

• #48   4. jul 2013 næh, man kan da give sin mening, men er jo ikke ens betydning med at man skal diskutere med alle der ikke er enige ?? smiley
    Der er jo stor forskel på hvordan folks synpunkter er, og det er vel okay, vi behøver vel ikke overbevise alle de andre om, at vores mening er den eneste rigtige..
    Synes bare at det er synd at de her emner tit ender med mudderkast smiley

• #49   4. jul 2013 Det er synd at folk "angriber" hinanden men vi er jo alle forskellige og har forskellige holdninger.... smiley

Jeg var oppe på ham en tur i går bare skridte rundt og det gik fint nok smiley

Men venter nu med at give den gas til den bette er født smiley

• #50   4. jul 2013 Ville ikke gøre det. nu var vi også først igang med tilridning af min på daværende tidspunkt, men selv med en rolig hest ville jeg ikke turde. Selv den roligste hest kan blive forskrækket og man kan ikke stole på dem 100% da man ikke kan være sikker på hvordan den reagere og alt efter hvor langt man er er man også hæmmet af maven ...jeg ville omgås heste på en anden måde, der er jo ingen der siger man ikke skal være i nærheden af dem

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #51   4. jul 2013 Jeg synes, at det er rimelig hul i hovedet at sammenligne ridning med rygning. Rygning går direkte ind og skader barnet, og det er derfor mange finder det uansvarligt.
    Ridning skader på ingen måde; tværtimod gavner det moderen både fysisk og psykisk. Det kan kun skade, såfremt man skulle falde uheldigt af hesten, og hvis man kender sig selv og sin hest, så må man jo selv vurdere den risiko.

Selv red Jeg i begge graviditeter indtil Jeg var ca 6 måneder henne, hvor det ikke var behageligt mere. Jeg er ikke faldet af en hest siden Jeg var 16, og kan ikke se, hvorfor Jeg pludselig skulle falde af..... Min hest er velopdragen og Jeg er en dygtig rytter; risikoen for at falde af er ca. 0 %
    Jeg ved, at det er svært at forstå for folk som ikke rider; og som typisk mener at heste er stooore og faaarlige, men så bør man måske ikke have så travlt med at dømme andre....

Hvis man ved, at man er så rutineret eller ride på en måde, så man risikerer at falde af, så tror Jeg såmænd, at de fleste bare lader være....

• #52   4. jul 2013 Mummi hvor dygtig en rytter du er kan du ikke rigtig bruge under en graviditet da din balance kan blive påvirket under en graviditet og så kan man være nok så dygtig smiley

• #53   4. jul 2013 Den bliver nok ikke påvirket i sådan en grad, at en eliterytter pludselig ikke kan holde balancen, på en hest hun kender ud og ind!

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

#54   5. jul 2013 C&O: Jeg er helt enig...

Sabrina: så du mener, at Jeg pludselig skulle dratte af hesten, fordi Jeg fik en topmave? Ej vel....

Selvfølgelig ændrer kroppen sig efterhånden, selv red Jeg jo ikke (særlig meget) de sidste 3 måneder, hvor baby for alvor vokser, men det var pga bækkensmerter....

Men nej; Jeg falder ikke af, fordi min krop ændrer facon og balancen rykker sig - det handler om hvor rutineret man er, og hvis man kan mærke, at det er et problem, så lader man vel være med at ride

• #55   5. jul 2013 Jeg vil også sige jeg har redet siden jeg var 6 år og vil mene at en lille vægtøgning ikke ødelægger min balance og begge mine heste er rigtig søde og nemme i al omgang og i min graviditet vil jeg ikke ride ud på dem men bare ride på banen.. smiley

Men tager den helt sikkert med ro smiley

• #56   5. jul 2013 (link fjernet)

nu er der en forskel graviditet og alm vægt øgning.

men nu er det ikke op til mig hvad man vil og hvad man har samvittighed til i vælger det jo fuldt ud selv og der er blevet spurgt og jeg svare.
    jeg har redet hele mit liv og faldet af tre gange i alt og alle tre gange var under spring men derfor kunne jeg aldrig drømme om at sætte mig op på et flugt dyr og udsætte mit ufødte barn for den risiko og heller ikke selvom min pony kun var 140cm og aldrig havde bukket eller løbet af med mig,

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

#57   6. jul 2013 Ret morsomt med en hjemmeside som mener, at mdan skal undgå pludselige bevægelser og hurtige vendinger pga balancen.... smiley :-D

Forestiller mig gravide, som trimler omkuld hvis de bliver forskrækkede, vender sig hurtigt eller lign. Fnis smiley

Tænk at der stadig er nogen der tror på, at graviditet pr definition nærmest gør kroppen handicappet - på trods af, at kvinder er skabt til det...
    Læste også en for nylig som stadig troede på, at man tåber barnet, hvis man bliver forskrækket.... smiley

Graviditet KAN være super hårdt, men det kan altså også være det modsatte...

• #58   6. jul 2013 Graviditet er jo ikke en sygdom og egentlig burde man kunne lave de samme ting som inden man bliver gravid smiley

• Natasja B
    Natasja B Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #59   8. jul 2013 GØR DET! - rider selv, og det gør min gravide veninde også. vi har begge fået at vide af lægen at vi kunne ride indtil uge 30 måske mere alt efter smerter osv. smiley Men rid indtil du ikke fysisk/psykisk kan mere! OG JEG SYNES IKKE DU ER UANSVARLIG! - er nu ret sikker på at ingen gravide sætter sig op på en hest der ikke er tilredet og/eller som de aldrig har set før smiley

• Mette N
    Mette N Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #60   8. jul 2013 Jeg ville personligt ikke ride under graviditet, jeg red gennem hele min første graviditet på min gamle gamle hoppe som er mere end idiotsikker.
    Jeg satte mig på ryggen af hende da jeg var 7 mdr. henne, der blev hun forskrækket (ingen ved hvorfor) og hun springer kraftigt til siden.
    Jeg ryger af og lander på siden, vi kørte på skadestuen der var intet at mærke eller se.
    Alligevel gik det hele igang et par timer senere, lægerne mener at det var faldet der startede det.
    Og vi fik ikke vores dreng med hjem.
    Man tilgiver aldrig sig selv, når ulykken først er sket.

• #62   8. jul 2013 Mette N gør mig rigtig ondt og læse smiley

• #63   8. jul 2013 Det gør mig ondt Mette smiley

Kommentér på:
Ridning mens man er gravid?

Annonce