{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Brug for luft. {{forumTopicSubject}}

Det kan godt blive lidt langt, men har brug for at få luft og få det hele ud.

Ja vi kunne jo starte med at jeg har en meget slem bækkenløsning og at min sagsbehandler nu flipper skråt over at jeg bliver nødt til at tage til lægen med det, for hun mener at jeg godt kan finde et andet tidspunkt at tage afsted på i stedet for at gøre det når jeg skal i aktivering. jeg skal i forvejen gå ned til lægen der nok tager et kvarter at nå ned til og det er et smertehelved at gå derned, men ikke nok med det kræver min sagsbehandler at jeg går 3,5 km ud til det kursus hun har sat mig på og der går altså ingen offentlig trafik der ud da det ligger i en skov og der er ingen der har tid til at køre mig og jeg har ingen kørekort. det er fair nok jeg skal tage derud efter læge besøget, men at sige jeg ikke må få en sygedag, men vade 3,5 km for et råddent kursus jeg allerede har været på det er fandme for strengt.

og min kæreste er sgu heller ikke bedre. han synes ikke det er fair at det er ham der skal bære magnus frem og tilbage hvis vi handler eller er andre steder henne, men han bliver nødt til det for det gør meget ondt når jeg skal slæbe rundt på ham. han mener heller ikke det er fair at han lige pludselig skal rydde op efter magnus, igen fordi at jeg ikke kan holde til det, og i her til morgen havde han gjort magnus klar til at de skulle af sted, så magnus kom lige hen for at sige farvel og så var han helt indsmurt i snot (han er lidt forkølet). jeg spurgte så om han ikke havde set det og det havde han. og såå tænker jeg lige hvorfor han ikke har tørt ham af?

spurgte også om han havde børstet hans tænder og nej, det havde han heller ikke lige. så det gik jeg igang med og han fik selvfølgelig også tørt ansigtet af. og der gik det åbenbart galt for min kæreste da jeg spurgte om det med tandbørsten for der råbte min kæreste: hvad fanden har jeg gjort, det må være meget slemt siden jeg skal belastes med det her?!

og så tænker jeg bare, hvad er det der er en belastning? at du har brugt de sidste 20 minutter på at sidde ved computeren i stedet for at tjekke om din søn har været klar til at tage i dagpleje.? hmm..

jeg ved godt at han skal vænne sig til at overtage en masse af de ting som jeg har gjort tidligere, men at kalde sin søn for en belastning gør mig sindssygt rasende og ked af det. og så tænker man også bare, hvad så når der kommer en mere? skrider du så fordi du har fået dobbelt op på belastning eller hvad?
synes bare alt vælter lige nu.

han gider ikke snakke om tingene, selvom jeg synes det kunne være en meget god ide, det eneste han vil er at brokke sig over alt det han nu skal ordne med magnus.

nogen der har et godt råd til at få ham til at ville snakke eller er der en der vil bytte kæreste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for luft.
  • #2   8. feb 2011 tja hvis han ikke var til at snakke med ville jeg sgu nok prøve at finde noget andet at bo i og så evt prøve at være kærester hver for sig og se hvordan det går så han får en øjenåbner. har aldrig været i den situration.

• #3   8. feb 2011 pernille: jeg har prøvet at forklare ham hvor ondt det gør, tror stadig ikke han fatter det selvom han egentlig skal give en hånd hvis jeg skal ud af sengen.

karina: det har vi prøvet en gang og det hjalp rigtig meget, men økonomien siger bare nej til at det kan lade sig gøre igen. synes heller ikke det er fair over for magnus at vi skal flytte igen.

• #4   8. feb 2011 synes heller ikke det fair han skal føle sig som en belastning

• #5   8. feb 2011 For det først eså har vi selv lige været igennem en lang periode her hjemme hvor jeg ikke har kunne gå eller noget som helst og det har altid været mig det har stået med hele huset 3 børn og hvad der ellers hører til, (men nu skulle min bedre halvdel overtage alt arbejdet og jeg fandt lyn hurtigt ud af at vi som mødre skal lade være med at tjekke dem hele tide og lade være med at blande os i om de nu har gjort ditten og datten de gør det på deres måde og det skal vi som kvinder lærer at acceptere og ja det kan godt være han havde lidt snot og tænderne ikke var børstet OG de kæreste havde gjort ham klar og det hele det er da det vigtigste hvis han havde høm høm eller våd ble kunne jeg forstå du kommenterede det men så kan man sige det om aftenen men man har gang i en god snak øhhh forresten så skal vi lige huske at han skal have ordnet det og det inden han kommer af sted om morgenen.

SÅ alle os kvinder vi skal lade mændene selv og ligge vores hersker og styrer gen lidt på hylden hvis vi vil have de skal hjælpe eller må vi sku selv ordne tingene

• #6   8. feb 2011 det tror jeg nu heller ikke han gør, han forstår det jo ikke rigtigt. han lider jo ingen overlast af at det ikke er mig der slæber rundt på ham eller gør ham klar til at komme i dagpleje. selvom min kæreste ikke havde børstet tænder på ham eller tørt ham af så fik magnus jo gjort det alligevel, selvom det var mig der gjorde det.
    med en flytning mere ville jeg mene at han "lider overlast". og jeg har ikke i tankerne at skulle klare to børn selv så længe at han har en far der sagtens kan gøre tingene hvis han ellers bare tog sig sammen.

• #7   8. feb 2011 betina: det kan du jo have ret i. det kan jo godt være han synes jeg er efter ham, det havde jeg ikke lige tænkt på. men på den anden side burde han jo sige det til mig så.

det er bestemt ikke for at være efter ham, blev bare sur over at han havde siddet ved computeren i 20 minutter når han godt havde set at magnus havde snot i hele hovedet, selv i øjenbrynene. han blev nok mest gal over at det var da de skulle til ud af døren jeg spurgte ham. men man kan altså ikke sende et barn sådan afsted.

• #8   8. feb 2011 vi bruger også en vogn, men det er jo lige så meget hvis vi skal hen til andre hvor han skal bæres op og ned af deres trapper, og vores egne for den sags skyld.

håber også at jeg kan blive sygemeldt, for jeg orker virkelig ikke at skulle sidde i 8 stive timer hver dag og have ondt. bare det at være hjemme idag og blive lidt aflastet er guld værd smiley

• #10   8. feb 2011 Åh kender godt den følelse.
    Hihi her ser vores morgen ud sådan her. Og jeg er sygemeldt pga smerter i lænd/ryg og haleben.

At jeg står først op, starter med at finde tøj til os allesammen, ligge det klar til manden så nede under og vække de to store og give dem deres tøj, så smør jeg madpakker og gør deres tasker klar og stiller morgenmad frem til manden så går jeg ovenpå igen og tager den mindste op og skifter ham og giver ham tøj på. Så går jeg ned igen og finder overtøj til de store også henter jeg den lille som skal have overtøj på. Så er manden klar til at gå ud af døren og han tager den lille med som han køre og jeg køre de to store. Når jeg kommer hjem spiser jeg mad og går i seng igen fordi der har jeg bare så ondt af at få ungerne klar.

• #11   8. feb 2011 line: synes det er vildt du kan holde det ud når du har ondt smiley

hvordan foregår det egentligt 100 % når man skal sygemeldes?

• #12   8. feb 2011 jeg gjorde også alt med vores datter før i tiden... gjorde hende klar om morgen, afleverede hende i dagpleje og hentede hende igen. gjorde rent, vaskede tøj, lavede mad, passede min aktivering osv.

da jeg så fik arbejde og fik nogen arbejdstider der gjorde at jeg ikk kunne gøre alle tingene selv, bedte jeg ham om hjælp og i starten var det en stor belasting for ham. men altså, manden går hjemme da han er syg, som gør at han ikk kan passe et fuldtidsarbejde ( han er i udredning og har været det siden vi fik vores datter) men efter noget tid blev han bedre, da jeg blev ved med at sige at jeg ikk kunne klare alle tingene selv. jeg blev så gravid her i sommers, samtidig med at jeg skulle passe mit arbejde, hvor der ikk var særlig mange fridage, da jeg var vikar. det gjorde at jeg gik ned med stress og nogle andre ting. igen bed jeg om mere hjælp, den er dog også kommet og her efter jeg har fået bækkensmerter og han har set at jeg nærmest er nødt til at kravle ud af sengen om morgen, gik det op for ham at jeg ikk lavede sjov og han aflevere nu hver dag og så henter jeg. jeg har ikk noget imod og aflevere vores datter, men gåturen og turen op på 2. sal med et barn på armen er hårdt og kan ødelægge resten af min dag, da jeg har ondt bagefter... så vi har fået en god arbejdsfordeling. dog skal han stadig skubbes lidt til med hensyn til bleskiftning og oprydning, men det bliver bedre og bedre... babyskridt er bedre eller slet ingen ting....

min kæreste blev også sur over at jeg lige pluselig ikk kunne de ting jeg kunne før og troede at det var fordi jeg var doven og ikk gad noget.... men det gik op for ham, da han var med mig på sygehuset til en vægtskanning og efterføglende lægesamtale hvor jeg bragte mine bækkesmerter på banen og snakkede med lægen omkring dem og hva jeg kunne gøre for at minske smerter osv. der sagde lægen også at så måtte min kæreste træde til de dage hvor det var slet, sådan for at de ikk satte sig til en bækkenløsning. de ord ændrede alt og jeg siger tit til ham at jeg glæder mig til de er væk og jeg kan gøre de ting jeg plejer uden at få ondt og han ved også godt at jeg er glad for de ting han gør for mig. det er også vigtig at fortælle at man er glad for at de gør de ting for en. ellers kan det blive surt for dem, hvis de hjælper og hjælper og ikk føler de får et tak eller anerkendelse af at man er glad for hjælpen.

men prøv i aften når sønnen er lagt og sig til ham at du er glad for de ting han gør og det bare er super at han vil gøre det og se hva han så siger. så må du selv om du kan få en samtale igang og i kan få løst jeres små problemer...

og så de små ting som tandbørstning og en snotnæse er jo ingenting. jeg kunne forstå hvis han gav ham tøj på der måske var lidt beskidt eller sådan noget og man så blev sur over det..... meeen altså alle folk kan glemme og ved godt at han sad ved computeren i 20 minutter... men nogen gange glemmer man bare ting..... måske ikk en undskyldning. men jeg har også glemt ting og det er ikk der bare ikk noget og gøre ved....

håber det hele lykkes for dig

• #13   8. feb 2011 med hensyn til sygemeldning.

så er det noget med at når man har 5 sygedage itræk, så vil kommunen bede om en læge erklæring. den sender de så til og så har du et hvis antal tid til at få den udfyldt ved egen læge og han/hun sender den så retur til kommunen, som skriver i din sag at du er sygemeldt, så og så lang tid.

gør du det ikk på den måde, skal du selv betale for erklæringen. kan ikk huske hva de koster....

• #15   8. feb 2011 Fie.
    Jamen det er også hårdt at have ondt også stå for det meste her hjemme. Det hjælper at jeg hviler mig i løbet af dagen. Men er jo på ligeså snart jeg henter ungerne igen også indtil de er puttet.

Tanja..
    jo det er vi godt nok. Men han er ikke så god til at tage slæbet med ungerne. Og slet ikke den lille. Den lille er vant til at det er mor som gør tingene så vi er kommet ind i en lidt ond cirkel. Fordi nu vil han jo kun have at det er mig som gør det..
    Vi var ellers gået i gang med at manden skulle "lære" hvordan jeg putter den lille. Fordi det kan sagtens blive et problem når babyen kommer at det kun er mig som kan tage mig af ham. Men så kom den lille helt ud af søvn rytmen og jeg tog igen helt over.

• #17   8. feb 2011 Jamen han må meget gerne hjælpe.. det er ikke mig som siger han ikke må. Men når jeg normalt spørg ham han har 1000 undskyldninger for ikke lige at kunne hjælpe... Og jeg kan jo ikke bare lade vær at passe ungerne fordi så sker der jo ingenting smiley

• #19   8. feb 2011 Kan kun være enig med dig. men det hjælper ikke så meget at bede om hjælp. Også er det tit bare nemmere og gøre tingene selv.

• #21   8. feb 2011 Jamen er enig med dig i at det er for dårligt at ham. Og jo han må gøre det nøjagtig på hans måde det blander jeg mig ikke i.. Det eneste jeg gør er at gøre tingene for ham når de ikke bliver gjort.. fordi ellers sker der jo ikke noget. Jeg kan jo feks ikke lade vær at smøre mad pakker fordi jeg syntes han burde stå 5 min tidligere op når han ikke gør det.. så har ungerne jo ingen mad med..

• #23   8. feb 2011 tania... lige min tanke. ikke at min mand ikke har taget sig af ungerne da de var små men det huslige gik han gerne uden om, så en dag bestemte jeg mig for at gøre det samme, og du kan tro han ikke syntes at det var sjovt at bo sådan, så han fattede hurtigt at han skulle hjælpe til og jaeee de sidste 15 år ca har jeg ikke rørt en støvsuger f.eks... men har så deles om alt andet

• #25   8. feb 2011 åh har jeg prøvede tror mig.. men ja så kommer ungerne altså bare ikke op...

• #27   8. feb 2011 nej de får bare at vide at far sover.. Og når klokken så har været godt op mod middag har jeg ikke kunne holde ud og trække den mere fordi det er sgu for snyd for ungerne. Så feks i weekenderne står jeg op og ja laver alt klart og kalder på ham så står han da op fordi der er morgen mad smiley !

• #29   9. feb 2011 Jamen han står for at lægge tøj sammen og vi hjælpes da til at gøre rent. Men sådan det daglige det er mig som står for det. Han er også rigtig flink til at handle og hjælpe med maden hvis han er hjemme til det.
    Det med ungerne er han bare knap så god til smiley

• #33   9. feb 2011 Jeg syntes bestemt heller ikke mine børn er en belastning. Men jeg frygter at det kan være et problem at kun jeg kan tage mig af den lille når vi får en lille mere til aug.. Fordi de store kan han sagtens tage. Så derfor ville det da hjælpe mig meget hvis jeg ikke skulle stå med den lille alene altid.

• #35   9. feb 2011 Ja enig.. smiler. Men han badet da også ungerne igår og læste godnat historie og var oppe at se jeg puttede den lille så den lille vænner sig til han er med når han skal sove smiley

Kommentér på:
Brug for luft.

Annonce