{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Graviditet og ridning
  • #1   6. jan 2009 Kan se at du i et andet indlæg, skriver at du er meget nervøs for at miste.
    - Jeg ville ikke ride, grundet de bump der er.

• #2   6. jan 2009 Jeg er SÅ nervøs....

Har du selv redet? Kender du nogen?

har nemlig hørt, at når det er noget man normalt gør er det fint nok, men man må ikke lige pludselig under sin graviditet begynde på en sport.

• #3   6. jan 2009 jeg fik i ny og næ en lille ridetur, bare stille og rolig, så tror jeg ikk der sker noget... jeg kender en der red som hun gjoede normal, dahun var gravid, og der skete ikk noget

• #4   6. jan 2009 Jeg har redet mens jeg var gravid og det sker der ikke noget ved. Man skal selvfølgelig ikke lige vælge de vilde heste. men nogen siger faktisk at det er godt for kroppen når man kommer længere hen i graviditeten.

• #5   6. jan 2009 Oki. For jeg vil virkelig helst ikke undvære min ridning:-)

vil bar gerne vide om risikoen for spontan abort er større!

• #6   6. jan 2009 jeg red også lidt gennem min graviditet, og faldt faktisk af en enkelt gang først i graviditeten, men der skete ikke noget..

• #8   6. jan 2009 Det er sundt at ride, hvis man gør det uden at det er vildt. Dit bækken har godt af at du rider i dn graviditet. Self er det rigtig risikabelt hvis du falder af. så det er vidst noget man må vurdere individuelt.

Jeg var oss frygtelig bange for at miste min skønne dreng, fordi jeg gerne ville ride, men ja han lever i bedste velgående idag.

jeg har flere veninder som red sævner til de næsten sku føde, og de har oss sunde og raske børn.

Og forresten... Tillykke med graviditeten...

• #9   6. jan 2009 Katja tak...

Jamen jeg vil fortsætte min ridning så, men tage det mere med ro... Så må jeg ta en dag ad gangen og bar mærke efter i kroppen...

1000 tak for alle jeres svar.

• #10   6. jan 2009 min "halv"-søster havde også egen hest og red til hun var så langt henne at maven kom hende i vejen når hun red smiley og har også selv redet en del i min graviditet smiley

• #11   6. jan 2009 da jeg fandt ud af at jeg var gravid droppede jeg alt ridning, både blev jeg anbefalet det, men jeg havde det også bedst med det, jeg vil hvertfald ikke risikere noget...

men mange rider uden problemer, det er jo op til en selv hvad man tør, men man kan jo sige når lægerne anbefaler at man skal lade være, bør man måske nok høre på dem, de har jo ofte ret...

• #12   6. jan 2009 jeg fik avide af læge inde på sygehuset at jeg ikke måtte ride,har også tabt en del gange,så var i risiko for og tabe ved og ride

• #13   6. jan 2009 Godt... Jeg rider ikke før jeg har været hos lægen tror jeg. Jeg ska til lægen i næste uge, så må jeg ta den derfra,.... Og igen 1000 tak for jeres gode svar!

• #14   6. jan 2009 min venidne red indtil få uger før hun skulle føde.. Det kommer helt an på hvad din krop kan holde til.. Hun fik hverken bækkenløsning eller noget, og barnet er nu 1 år og har det strålende smiley

• #15   6. jan 2009 Jeg red også her den anden dag, der gjorde det MEGET ondt i de ømme bryster på trods af sports-bhén... Men det gjorde ikke ondt andre steder... De sidste to dage har jeg bar haft så meget kvalme, at jeg ikke tror det er rart at ride. Men jeg skridter hyppen her i dag og så venter jeg med at ride, til jeg har været hos min læge.

• #16   6. jan 2009 du må da ride alt det du vil, altså som du pjeler smiley jeg red også i starten af graviditeten, men måtte stoppe pga bækkenløsning, jeg skridtede dog mest... men jeg travede og galoperede også... dog vil jeg mene at der er forskel på hvilke heste man skal ride, jeg red en jeg havde lånt, en idiotsikker gul dame smiley ... jeg ville ikke sætte mig op på noget jeg ikke kendte som virkede skudt i låget ...

• #17   6. jan 2009 Jeg fik af vide af min læge at jeg skulle tænke mig om. Men har valgt at stoppe indtil jeg har født, da hesten er krop umulig og man aldrig ved hvor man har den. Men dejlig er han :o)

• #18   7. jan 2009 De fraråder 3 slags sport under graviditet og det er kampsport, alle typer boldspil og ridning.

man kan sagtens gå til svømning eller pilates eller yoga eller hvad det der hedder.

Men jeg har aldrig redet så ved ikke rigtig hvordan det er, synes du skal gøre som du føler for og spørge din læge hvad han synes. Om han synes det er opblæst eller om han fraråder dig det kraftigt.
    eller evt. bare har et par råd til hvordan du stadig kan gøre det men med større sikkerhed

• #19   7. jan 2009 jeg red indtil halvanden måned før fødsel, og jeg var på hesten igen 12 dage efter fødslen.

rid dog ikke mere end din krop kan klare. lyt til din krop hvis den siger fra.

• linda s
    linda s Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 20
    #20   17. feb 2009 Hej jeg red i min første graviditet indtil ugen før jeg fødte.
    hvis du lytter til din krop, ang smertet og uro efter rideturen.
    Det kan også være du skal skifte dressur eller spring ud med tur:)
    God ridetur

Kommentér på:
Graviditet og ridning

Annonce