Ridning og graviditet? Ridning og graviditet?
Hejsa bg..
Jeg er i en træks situation at jeg er kæmpe heste pige og rider tit på mine skønne ponyer.. Meeeen nu er jeg begyndt at få ondt i ryggen og i lænden og i siderne når jeg har skridtet en smule og traver jeg eller galopere går det helt galt.. Jeg sys det er vildt træls da de ponyer er mit fri rum og jeg nyder at ride lange ture...
Så vil høre jer hvis nogen af jer har redet under graviditeten om hvor længe i kunne holde til det OG om det egentlig er særlig godt når man kommer længere hen...
Har hørt at rider man meget kan navlestrengen komme rundt om halsen på babyen men ved dog ikke om det er sandt
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
jan 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
Red først igen for 3-4 år siden efter jeg havde fået min datter for 6 år siden så håber jeg kan komme i sadlen igen..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 213 Svar: 938
Det med navlestrengen har jeg aldrig hørt om, og tror heller ikke på det..
jan 2013
jan 2013
jan 2013
Er osse nervøs for at falde af og der sker noget slemt men det ikke sket endnu men man skal aldrig sige aldrig selvfølgelig
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
jan 2013
jan 2013
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Min læge og jordmoder sagde begge at ridning (hvis kroppen er vandt til det) er sundt og styrker bækkenbunden, mange ryttere har nemmere ved at føde pga bækkenmuskler..
Dog er der risiko hvis man falder af, logisk nok, så man bør tænke over hvad man laver og hvilke heste man rider..
Jeg er så desværre ikke kommet igang igen, for mit haleben blev smadret under fødslen og var ude af stand til at ride i mindst 6 måneder, så endte med at sælge min hest.. Nu har vi så et føl og jeg er gravid igen, og jeg er mere øm og besværet denne gang og tror det er fordi jeg mangler ridningen..
Havde ingen gener overhoved af at ride sidst, baby faldt altid i søvn i maven, men lige så snart jeg droppede ridningen begyndte jeg at få bækken problemer
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Jeg fik af vide af min jordmor, at jeg det var god motion at ride( så længe det er en stille hest).
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Til gengæld smadrede de som skrevet mit haleben, så min plan om at være i sadlen efter 2-3 uger røg i vasken (uden smadret haleben havde jeg været klar efter 1-2 uger for havde ingen andre gener)..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
Man må aldrig glemme at det er et flugt dyr man sidder på og selv den sødeste kan reagere på noget. jeg har selv redet en pony til på et tidspunkt som bare var en drøm, en dag skulle jeg ride en anden og spurgte en veninde om hun kunne tage unghesten og uheldigvis bliver hesten bidt på bagparten af et insekt og helved tager ved den og løber af med hende og hun slår sin ryg og nakke.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Ville ikke kunne tilgive mig selv hvis der skulle ske noget med bebs.
Min datter er 8 mdr. nu og jeg er lige påbegyndt tilridning af min 5 års, som desværre lige måtte stå et ekstra år, jeg turde ikke tage nogen chancer.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 15
( som jeg har haft super meget glæde af , det var alle pengene vær og hun er kommer på rideferie igen )
Jeg fik en passer til min anden hest. det var ikke en god ide , da passer rede min ridehest halt. Har kun et at sige , giv dem fri , hvis du kan ...
jan 2013
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 15
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
Ridning og graviditet?