1.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ridning og graviditet? Ridning og graviditet?

Hejsa bg..
Jeg er i en træks situation at jeg er kæmpe heste pige og rider tit på mine skønne ponyer.. Meeeen nu er jeg begyndt at få ondt i ryggen og i lænden og i siderne når jeg har skridtet en smule og traver jeg eller galopere går det helt galt.. Jeg sys det er vildt træls da de ponyer er mit fri rum og jeg nyder at ride lange ture...

Så vil høre jer hvis nogen af jer har redet under graviditeten om hvor længe i kunne holde til det OG om det egentlig er særlig godt når man kommer længere hen...
Har hørt at rider man meget kan navlestrengen komme rundt om halsen på babyen men ved dog ikke om det er sandt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning og graviditet?
  • #1   19. feb 2013 når vi har nået 10 uge i alle vores graviditeter, har jeg måtte stoppe, og aldrig nået og komme igang igen= 5 års pause:0(

• #2   19. feb 2013 Årh nej majbrit det jeg ked af høre.. det håber jeg så sandelig ikke sker!!
    Red først igen for 3-4 år siden efter jeg havde fået min datter for 6 år siden så håber jeg kan komme i sadlen igen..

• #3   19. feb 2013 Jeg er i dag 25+3 og jeg rider ikke dagligt, men det er fordi den hest jeg rider på er en "låne" hest.. smiley Jeg har dog en plag på 1½ år og vi går mange turer... smiley

Det med navlestrengen har jeg aldrig hørt om, og tror heller ikke på det..

• #4   19. feb 2013 Lille dreng i maven: dejligt har du slet ingen gener når du rider så?? Eller bagefter når du kommer af:)??

• #6   19. feb 2013 Og nej jeg tror heller ikke helt lige på det med navlestrengen..

• #7   19. feb 2013 Oki Pernille kan bare ikke undvære det har en 4 års der er redet til i sommers som ikke skal stå stille mere så er ved at få ham igang igen smiley
    Er osse nervøs for at falde af og der sker noget slemt men det ikke sket endnu men man skal aldrig sige aldrig selvfølgelig smiley

• #8   19. feb 2013 jeg ville droppe, dit bækken bliver automatisk anderledes og jeg var så dum og starte for tidligt op med det resultat at min lænd bare er smadret nu og nå jeg har rider nu efter 8 år så har jeg svært ved at gå bagefter fordi det hele lige skal sætte sig på plads.

• #10   19. feb 2013 Har en veninde der begynder at ride ham her til foråret/sommer så det er der styr på kan godt mærke jeg ikke kan så længe men Gud hvor er det svært lige at indse og stoppe når det er det man bare elsker aller mest..

• #13   19. feb 2013 Har en passer til forår/sommer men det jo sket slet ikke det samme som hvis jeg selv rider det er det jeg ked af.. I dag var jeg ude at skridte/trave i 1 1/2 time og er fuldstændig smadret nu.. Det er så fustrende ikke bare kunne ride de 4-5 timer som jeg ofte gør på laaaaange ture allerede efter kort tid nu har jeg ondt:(

• #15   19. feb 2013 Jeg red til uge 35 i sidste graviditet smiley dog ikke galop til sidst og red kun på bane for at minske risiko for ulykker.. Havde en meget stabil hest trods hun var ung..
    Min læge og jordmoder sagde begge at ridning (hvis kroppen er vandt til det) er sundt og styrker bækkenbunden, mange ryttere har nemmere ved at føde pga bækkenmuskler..
    Dog er der risiko hvis man falder af, logisk nok, så man bør tænke over hvad man laver og hvilke heste man rider..
    Jeg er så desværre ikke kommet igang igen, for mit haleben blev smadret under fødslen og var ude af stand til at ride i mindst 6 måneder, så endte med at sælge min hest.. Nu har vi så et føl og jeg er gravid igen, og jeg er mere øm og besværet denne gang og tror det er fordi jeg mangler ridningen..
    Havde ingen gener overhoved af at ride sidst, baby faldt altid i søvn i maven, men lige så snart jeg droppede ridningen begyndte jeg at få bækken problemer

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #16   19. feb 2013 I min anden graviditet red jeg til dagen før jeg fødte, dog ikke hver dag.
    Jeg fik af vide af min jordmor, at jeg det var god motion at ride( så længe det er en stille hest).

• #18   19. feb 2013 Må så indrømme at min fødsel ikke gik så let, eller jo på nogen områder, fra første ve til fuldt udvidet tog 4 timer (og for pokker det gjorder naller) men pga lavt skamben gik hun forkert ned i bækkenet (stjernekigger) og måtte hives ud med kop (sidste forsøg inden ks) sprang ikke, men de måtte så klippe for at få hende ud.. Som de sagde så gjorde mine ridemuskler at jeg ikke sprang men desværre også at jeg ikke gav mig helt nok når hun lå forkert og derfor klip, men havde slet ingen gener efter klippet..
    Til gengæld smadrede de som skrevet mit haleben, så min plan om at være i sadlen efter 2-3 uger røg i vasken (uden smadret haleben havde jeg været klar efter 1-2 uger for havde ingen andre gener)..

• #19   19. feb 2013 uanset hvor sød den er ville jeg ikke sætte mig op på en unghest som gravid, selv ikke min egen vildt søde og artige pony red jeg på som gravid med mave på.
    Man må aldrig glemme at det er et flugt dyr man sidder på og selv den sødeste kan reagere på noget. jeg har selv redet en pony til på et tidspunkt som bare var en drøm, en dag skulle jeg ride en anden og spurgte en veninde om hun kunne tage unghesten og uheldigvis bliver hesten bidt på bagparten af et insekt og helved tager ved den og løber af med hende og hun slår sin ryg og nakke.

• #21   19. feb 2013 Jeg droppede alt ridning og omgang med heste da jeg blev gravid.
    Ville ikke kunne tilgive mig selv hvis der skulle ske noget med bebs.

Min datter er 8 mdr. nu og jeg er lige påbegyndt tilridning af min 5 års, som desværre lige måtte stå et ekstra år, jeg turde ikke tage nogen chancer.

• Merete S
    Merete S Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 15
    #22   20. feb 2013 Jeg troede og jeg kunne ride i min føste graviditet , men det gik ikke godt . jeg tabet . i min nr 2 graviditet droppede jeg ,alt ridning . og sendet min ung hest i pro rindning .
    ( som jeg har haft super meget glæde af , det var alle pengene vær og hun er kommer på rideferie igen )
    Jeg fik en passer til min anden hest. det var ikke en god ide , da passer rede min ridehest halt. Har kun et at sige , giv dem fri , hvis du kan ...

• #23   20. feb 2013 Merete nu er jeg mega pylret om min pony så derfor bliver han ikke redet med mindre jeg er til stede selvom det er min gode veninde men sådan er det bare smiley han får ikke mere fri nu for han har stået stille i 3 mdr nu pga sygdom

• Merete S
    Merete S Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 15
    #24   20. feb 2013 Jeg har mine heste hjemme . jeg var bare uheldig.... Men alle har det super godt i dag . både baby og mine nu 3 heste .. jeg må sige at det er meget svært at komme til ar ride igen, at finde tiden m.m . havde jeg ikke mine heste hjemme , var de nok blevet solgt ... men det er ikke nemt at sælge heste i dag , de skal bare være gode.. m.m ...

• #25   20. feb 2013 jeg red til jeg var 7 mdr med den første. Med nr 2 næsten ikke for havde meget bækkenløsning. Ser igen problemer i at ride når man er gravid men jeg ville ikke ride unge heste

Kommentér på:
Ridning og graviditet?

Annonce