483 visninger
|
Oprettet:
slår {{forumTopicSubject}}
kristoffer bliver 1 år på lørdag og han er begyndt at slå os og nikkker os skalder ved ikke om det er bevist medn gør skide ondt.
hvad stiller man op
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 377 Svar: 1.527
jun 2008
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 377 Svar: 1.527
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
men husk ikke at bruge ordet nej alt for meget..
og sig feks.. det gør ondt på mor...
mor vil ikke ha at du slå osv..
det der nej det bliver bare et dumt ord til sidst og så kan det hel ebare blive værre..
min datter gør det ikke mere.. kun når hun er hys..
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
Da jeg arbejdede i vuggestue, og et barn slog mig, sagde jeg nemlig osgå med fast stemme, at det vil jeg ikke have!
Bagefter ville jeg så, udfra situationen, begynde at se på, hvorfor barnet slog, om det var af frustration, eller fordi det ville have et eller andet, og bare ikke vidste hvordan det skulle vise det... Mange gange vil børn bare have at man forstår dem, fx hvis barnet prøver at tage noget et andet barn leger med, og derfor slår når man siger at det ikke kan få det, så er det vigtigt at sige noget i stil med: Jeg kan godt forstå du bliver sur over at du ikke kan lege med det, men jeg vil simpelthen ikke have du slår mig. Men jeg vil gerne finde en anden bil du kan lege med". Det sagde vi meget i vuggestuen ihvertfald, og jeg oplevede da, hvordan en dreng der slog meget, ligeså stille begyndte at komme hen til os voksne, og pege på en ting et andet barn legede med, for på den måde at vise at det var det han ville.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Der er bare nogen ting jeg aldrig vil finde mig i fra nogen, om det så er andres børn. Slå, sparke og spytte gør man bare ikke overfor mig.
Hvis Malik har lagt an til noget har jeg gjort som Mille beskriver..
Har Malik haft gjort noget alvorligt som at tænde for ovnen, pille ved vores hyggelys på bordet eller noget andet hvor han kunne komme til skade har jeg instinktivt reageret på en bestemt måde. Det kan jeg se på HANS reaktion bagefter. Han bliver stille og sådan lidt betuttet og det plejer han ikke at blive når jeg irrettesætter han med almindelige ting..
Så børn kan godt lære at skelne mellem alvorlighedsgraden af det de har lavet - alt efter hvordan mor reagerer
slår