804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Vuggestue - kan man kræve ???? Vuggestue - kan man kræve ????

Nu skal tøserne så i vuggestue istedet for DP. så kom til at tænke på om man kan kræve der os at de skal sove i samme barnevogn ?????

Skal til møde imorgen og ja har aldrig haft børn i vs osv - så hvad skal man lige huske at spørger om ??? jeg har nogle ting på sedlen men kunne være i lige havde nogle andre ting jo smiley

Hvordan kørte i jeres ind og hvor længe tog det ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vuggestue - kan man kræve ????
  • #1   12. jul 2012 Det kan du vel i princippet godt bede om hus de har en tvillingevogn stående, men Duncan nok ikke forvente at de anskaffer en til formålet. smiley

Her tog det to dage at køre hende ind. Første dag var vi der 1 1/2 time og bare hyggede med de ande børn. Dagen efter var hun der 2 1/2 time hvor vi sad udenfor og ventede i den halve time, og der fik hun frokost sammen med de andre. Tredje dag kom vi kl. 9 og afledere hende, og hentede hende efter luren kl. 14 ca. smiley

• #2   12. jul 2012 de vil have vores egen stående da jeg skal op med dem gående og kan jo ikk have dem begge på armen samt baggage smiley så vores barnevogn vil de have til rådighed smiley

• #3   12. jul 2012 Hvis du stiller barnevogn til rådighed, tror jeg ikke det er et problem.

MEN! Tror du det er hensigtsmæssigt? Tror du ikke måske det ville være en god ide, at de lærte at sove selv? I hvert fald så lægne de er i vs? Tit er det meget nemmere at indkøre nye rutiner, fremmede steder.

Jeg tænker at de jo er to forskellige mennesker og ikke altid er trætte på samme tid. Og at der vil komme dage hvor den ene er syg og bliver hjemme, mens den anden er afsted.

Her tog indkøringen få dage. Anden gang vi var der, forlod han den stue jeg var på, for at kravle ud og finde noget sjovt legetøj, og så var den skid lissom slået!

• #4   12. jul 2012 Okay, ja så tror jeg ikke det er et problem. Dog tænker jeg lidt,ligesom ACS om det nu er det bedste?

• #5   12. jul 2012 hvorfor skulle det ikk være hensigtmæssigt????

• #6   12. jul 2012 Tænker bare om de ikke skal lære at sove hver for sig? Og som ACS også skriver hvis den ene så er syg og holdes hjemme, så er det ikke et problem for den anden i vuggestuen.

Ved godt i har prøvet at adskille dem tidligere men det er jo tit nemmere at indføre nye rutiner i nye omgivelser, så,det kunne man jo gøre i den forbindelse. De behøver jo ikke blive skilt derhjemme.

• #7   12. jul 2012 Kiki,
    af de årsager jeg har listet? Det er jo bare for at give dig en anledning til at overveje det, lad være at tage det som et angreb smiley

• #8   12. jul 2012 Jeg synes ikk de skal skilles når de finder tryghed i at sove sammen og kan sove sammen...
    hvis den ene er syg og den anden ikk er det bliver det nok til at de begge er hjemme ellers kan den anden godt sove alene - da det sker nogle gange herhjemme..

vi har ikk prøvet at skille dem af i barnevognen da der ikk har været nogen grund til det og ja kan heller ikk se at det ikk skulle være hensigtmæssig at lade dem sove sammen i vs... det kan give dem tryghed når der sker noget nyt noget smiley

Så de skal sove sammen det har jeg det bedst med samt pigerne os har det godt sammen når de sover og kan sove sammen smiley

• #9   12. jul 2012 jeg tror også at jeg i vs ville lære dem at sove hver for sig. hvis som ACS skriver den ene bliver syg og den anden er afsted. den der så er afsted mangler jo den anden ved siden af sig, og kan måske ikk sove.

• #10   12. jul 2012 Men skal de aldrig skilles så?

• #11   12. jul 2012 Jeg tror ikke på at I har begge hjemme smiley Det er da bedre at have een hjemme ved sygdom, og så lade de anden komme i VS og få fuld fokus. og der vil da helt sikkert også komme dage hvor I holder en af dem hjemme, for at have an hyggedag, og have fokus på den enkelte?

• #12   12. jul 2012 Altså indtil den periode kommer og hvis den kommer så lader vi dem sove sammen smiley

• #13   12. jul 2012 Har indtil videre kunne klare begge når den ene er syg og den anden ikk er det - og det ville være dumt at slæbe den syge med ud osv... men det må vi se på når det kommer - indtil videre som de har det gør vi nok at begge bliver hjemme smiley

Ville aldrig gøre sådan at den ene kom afsted og den anden blev hjemme og hyggede... sådan ville jeg aldrig gøre og det ville slet ikk være godt for dem.

• #14   12. jul 2012 Kiki,
    Aldrig? de skal vel lære på et tidspunkt at de er to forskellige individer, og ikke blot en forlængelse af den anden? smiley

• #15   12. jul 2012 De skal ikke lære at de kan klare sig uden den andn og at de er to forskellige børn oh ikke bare " tvillingerne"....?? Da sundt msn skiftevis holder den en hjemme og næste gang er det så den anden der bliver hygget om, som mange gør med søskende

• #17   12. jul 2012 Heidi,
    jeg ved jo intet om tvilinger, men jeg tænker at de har godt af også at være dem selv. Det må da være enormt styrkende for selvtilliden at være sig selv af og til??

og de er jo to forældre, så den ene kan aflevere når det andet barn er sygt smiley

• #19   12. jul 2012 De skal skilles af den dag de vil skilles af..

de er ikk en forlængelse af hinanden og har aldrig været det!! De er 2 personer som forskellige men de er tvillinger og har en tilknytning til hinanden som man ikk har hvis man er søskende med mellemrum.

De har ikk godt at være fra hinanden - de har det bedst sammen og nyder hinandens selskab.. så hvorfor skulle vi skille dem af bare for at de skal lære at man ikk skal være sammen..

alt hvad vi lære er smamen og hvis den ene er syg er den anden hjemme så den syge bliver rask hurtigere osv.

• #20   12. jul 2012 Nu er det ikk muligt at den ene aflevere osv så derfor vil det være uhensigtmæssigt og besværligt smiley

Men det er nu ikk det min tråd startede ud på..

• #21   12. jul 2012 nu kan børnene godt udvikle selvtillid sammen... nu har mine tøser selvtillid nok. og de er da os alene - men det er ikk der de har det bedst så derfor er de ikk så meget alene..

• #22   12. jul 2012 Den abden kan vel bringe/ hente? Der må blive en del hjemmedage så hvis de begge skal holdes hjemme

• #23   12. jul 2012 eller den raske blir syg hurtigere ? smiley ved ikke om man kan kræve det, men det kan man vel, tror dog jeg ville have taget muligheden og skilt dem. men det er jo op til jer som forældre og dem der kender dem bedst at vurdere smiley

men vil da lige indskyde at vi altså til tider deler vores op og hygger med dem hver især, de har brug for at være ene i centrum ind imellem tvillinger eller ej smiley hvor det kun er den ene det drejer sig om. vores unger nyder det når vi gør det og ingen blir ladt kedsomt tilbage vil jeg lige indskyde så hygger de et andet sted med nogle andre smiley

• #27   12. jul 2012 nu nyder de hinanden og hvorfor så skille dem af når vi har prøvet og det bare ikk var dem.. og kan heller ikk se det er barnets tarv at skille dem af fordi vi mener de skal skilles af smiley

Men altså tilbage til ?'ene i min tråd...

Hvor mange dage skal man bruge og hvordan skal man køre dem ind ???
    Og er der noget man lige skal huske at spørger ind til ???

• #31   12. jul 2012 mine har brugt en uge på indkøring, var med mandag og tirsdag og så langsomt trappet op fra onsdag til fredag smiley

• #32   12. jul 2012 Oki vi har sat 3 uger af til det - jeg tager 2 uger og manden den sidste uge som nok bliver sådan (hjemme i tilfælde af et eller andet) istedet for at de skal være dernede indtil vi kan nå hjem smiley

Det er kun mig som kan aflevere så derfor er det ikk muligt at manden kan gøre det.

• #33   12. jul 2012 jeg har desuden skrevet alle mine op en månede før jeg selv skulle starte, så jeg også var hjemme de første uger i tilfælde af der sku blive noget smiley

• #34   13. jul 2012 Det vil jeg da tro at du sagtens kan - også når du har din tvillingevogn til at stå deroppe smiley

Jeg syntes det er helt fint at de sover sammen, jeg startede med et par tvillinger sidste år (dagpleje) og der sov de også sammen og det nød de også rigtig meget smiley det kom helt naturligt senere på året at de skulle i hver deres barnevogn da de begyndte at holde fest når de skulle sove og de fik hver deres søvn behov så den ene som egentlig godt kunne sove 3 timer blev altid vækket af den anden efter halvanden time.. Og så kom de i hver deres vogn smiley

Kommentér på:
Vuggestue - kan man kræve ????

Annonce