1.215 visninger
|
Oprettet:

4. maj 2008 Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Passes ude.. hvornår??? {{forumTopicSubject}}
Hvornår fik i for første gang passet jeres guldklumper ude???
Synes godt nok jeg er meget splittet omkring det.. min far og mor har 2 gange passet Liam hvor vi har været ude og handle.. men er i tvivl om han er "gammel" nok til at vi allerede kan få ham passet og forlade ham.. han er 5 uger gammel.. Hver gang får jeg det så skidt med at forlade ham og får vildt dårlig samvittighed og tænker det måske er for tidligt..
Hvornår fik i passet jeres ude for første gang??
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Vito var 1 måned, første gang jeg lod min mor passe ham en times tid, mens jeg kører ærinder og tog sol.
Da han var knap 2 mdr. havde hun ham i tre timer, så jeg kunne gå i svømmeren med min søster. Det sker ca. hveranden uge.
For en måned siden passede hans far ham i 4 timer, og det syntes jeg var for længe, i forhold til hvor lidt de kendte hinanden.
I går passede min mor ham i tolv timer, mens jeg var til filmmarathon. Han er 4 mdr nu..
Se indad, på hvad der føles rigtigt, og om der der skal passe KAN passe ham så længe I gerne vil have. Kan de det, og kan de læse ham, så ingen ben i det
Så er det bare mere dig/jer der skal slappe af, og forsøge at nyde tiden uden ham
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Men hun har aldrig været på direkte overnatning, jeg er slet ikke klar jeg har det bedst med at kunne sige godnat og godmorgen til hende og have de hyggestuder optil og efter begge dele
jeg frygter virkelig den tid jeg ligger på syghuset med Mila, for det gør ondt i mit hjerte allerede ved tanken.. men nogle gange må man ofre sig lidt, især når det for det andet barn (; hun har jo fortjent det bedste i samme omfang som Nena (:
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Agnes var 10 måneder, første gang hun blev passet nogle timer,
Hun er aldrig blevet passet om aftenen, og har endnu ikke sovet ude... Hun er i dag 15 måneder.. Og det er ene og alene, fordi jeg ikke kan lide at hun skal det, jeg vil have hende herhjemme hos mig om aftenen, og kan slet ikke overskue at skulle undvære hende..
Men det er når du føler dig klar til det, og ikke før
dec 2009
- Det skal lige siges at Agnes i alt, er blevet passet 4 gange, så det er jo ikke mange
- Og de folk som siger at børnene bliver pyllerede af ikke at blive passet, og ikke er sociale, eller bange for andre, skal bare LUKKE, for det er ikke rigtig
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Og dagen efter blev han passet af dem det meste af dagen hvor vi kom til dem og spiste aftensmad og kørte igen da han var lagt i seng, hvor han så sov der alene hele natten. Det var mens vi var ved at flytte, sådan at han først kom med i det nye hus når det hele var på plads, så han ikke skulle få træk af de åbne døre der i marts måned.
Siden er han både startet i dagpleje og har været passet ude flere gange i nogen timer, men det har ikke været nødvendigt at have ham passet ude om natten siden.
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Kan slet ikke være væk fra ham længere tid af gangen..:)
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Nu er han 1 år, og bliver passet hvis vi er inviteret til noget uden børn, eller hvis vi selv skal holde noget uden børn. Det er ikke tit han bliver passet, vores forældre bor os et stykke væk, så når han endelig ser dem vil de SÅ gerne ha han overnatter, og det er fint for os, vi ved han har det super og de nyder det og det samme gør han
Det er os sundt at savne ham engang i mellem
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
nov 2010
Når blot barnet får dækket sine behov, er det jo ligeglad med hvem der dækker det.
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Et sted så har jeg ikke noget imod at han blir passet, men alligevel savner jeg ham helt vildt når vi kører og sidst trillede der lige en tårer eller 2 da vi kørte.. der var vi væk 2 ½ time da vi skulle handle ind..
Synes det r så svært at finde ud af hvad der er rigtig og forkert..
Vi havde snakket om gerne at ville i biografen i weekenden men ved ikke om jeg er klar til at lade ham blive passet imens
Og så havde vi snakket om at køre til Tyskland og julehandle i næste uge og der er det store spørgsmål om han skal med eller ej.. kan slet ikke overskue det, mens samtidig vil jeg jo rigtig gerne afsted..
Føler mig lidt som en dum mor med de tanker for elsker jo min søn selvom jeg har det sådan
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
Freja var 14dage, det var dog farmand der passet hehe men kan ikke huske hvor gammel hun var
kan faktisk heller ikke huske hvor gammel Liva var, men de er da blevet passet indimellem nogle gange bare nogle timer af gangen og andre gange med overnatning, det kommer an på hva vi skal og tidspunkt osv.
men sys faktisk ikke det har været så slemt for aflevere dem ikke et sted jeg ikke er tryg ved og de gange det er med overnatning er de først blevet afleveret så sent som muligt og hentet igen så tidligt som muligt.
jeg sys det er værre når de er hos folk fordi de har spurgt og man bare sidder derhjemme og føler man har mistet en arm hehe og ikke ved hvad man skal give sig til
man skal bare mærke efter om man er tryg ved det og hvordan barnet har det med dem der skal passe, så skal det nok gå uanset hvor gammelt barnet er
dec 2009
Lizette - Det er altså helt okay, gerne at ville noget uden sine børn, ! Det betyder ikke at man elsker dem mindre.. Agnes er måske ikke blevet passet så meget, men derfor har jeg stadig været væk fra hende en hel dag, mens manden har passet hende, (der er jeg 120 % tryg, og savner hende ikke på samme måde), .. Jeg har også brug for at være mig selv engang i mellem, og shoppe med veninderne, gå på cafe osv.
Og hvis man savner dem lidt, nyder man dem også mere når man er sammen med dem, og man har MEGET mere overskud
mar 2010
nov 2010
når jeg får Vito passet føler jeg mig som en dårlig mor. Jeg føler mig som en fra DUM, og det ser HELT forkert ud at der står en tom autostol på mit bagsæde.
MEN, jeg skubber de tanker væk, og giver mig selv lov til at more mig. Det er jo "spildt tid" at få dem passet, hvis man ikke udnytter det - så kan man lige så godt blive hjemme..
Hvis du gerne vil, kan I evt. starte med en biftur, hvor I altid kan blive ringet hjem - så behøver du ikke bekymre dig for meget
Og føles det rigtig kan I gentage, men var det ikke rart, er det tydeligvis for tidligt.
Min niece er blevet passet ude siden hun var knap 3 uger, uden problemer. Og hun bliver fast hentet af bedsteforældre flere gange om ugen fra VS, for de prioriterer at hun får tid med dem, og de elsker det alle sammen
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
mar 2010
Nena er tryg og har et godt forhold både med Oldemor og mormor (:
Min mor passer hende når jeg sover om morgenen hvis vi på weekend hos hende (1 times tid) men det også det eneste hun har passet hende ud over en gang hvor min mormor også var der, Nena var syg og jeg skulle skole (:
mar 2010
Nejnej men det var det du skrev
mar 2010
maj 2008
Selvfølgelig er en bif tur ikke vigtigere end min søn og vil til en hver tid vælge ham frem for turen..
Men et sted gør det mig ked og skræmmer mig at jeg allerede kan få min søn passet at det ikke rør mig meget mere.. det havde jeg virkelig forestillet mig.. derfor føler jeg mig som en dårlig mor lige nu..
Har siden han var 3 uger kunne køre en tur i byen og handle uden ham mens far har passet ham.. så skynder jeg mig bare det mere..
Men føler virkelig det er unormalt nu
Puhh kan mærke at følelserne virkelig kommer i klemme lige nu ...
jul 2011
Min pointe, med at de skulle opbygge et forhold, var, at jeg synes, det er vigtigt, at man giver bedsteforældrene lov til at lære deres børnebørn at kende - alene, og uden forældrenes tilstedeværelse. I min familie har båndet mellem mine bedsteforældre (især min farmor) og mig altid været meget, meget stærkt...
mar 2010
Du er IKKE en dårlig mor, bare fordi du har fået din søn passet mens du har handlet ! SLET ikke (: Er sikker på du er en fantastisk mor, hverken mere eller mindre (:
jul 2008
jeg har altså aldrig haft det dårligt med at tage ned og handle osv selvom de har været helt nye
jul 2008
jul 2011
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
Melissa var 8 uger da min svigermor passede hende i 2 timer mens jeg var ved lægen og min mor passede hende 3 timer da hun var 9 uger mens jeg var på sygehuset, og ja ellers har farmand passet hende et par gange alene hvor marcus og jeg er smuttet ud lidt..
synes jeg har holdt lidt mere fast i Melissa end Marcus til trods for at jeg fuldammede ham og hun er delvist på flaske..
nov 2010
jeg ser sådan her på det: Man skal tage sig et pusterum INDEN man har akut behov for det
Evt. kan I starte i det små med en biftur, eller bare en lang hyggelig gåtur med din mand, mens baby bliver passet
Det behøver ikke være avanceret overhovedet.
Og du kan mærke om det er rette tid eller for tidligt.
man er IKKE en dårlig mor for at få sit barn passet - uanset barnets alder. Man gør hvad der er rigtigt for en selv og familien
nov 2010
det er så en vurderingssag - her hedder det at passe ham, for vi er ikke sammen, og vitos far er bestemt kun deltidsfar!
jul 2011
nov 2010
------
I realiteten er ordvalget vel også ligegyldigt? Vi ved alle hvad der menes, så hvorfor hænge sig om man passer, passer på, er sammen med, eller hvad man ellers laver med ungerne?
nov 2010
I know, og er enig..
Ville egentlig bare kommentere det til de andre..
For det er jo ligegyldigt - vi ved alle hvad vi taler om
Det er bare flueknepperi...
jul 2011
nov 2010
jeg bliver netop ikke sur, men skriver tværtimod at det jo er ligegyldigt hvad man kalder det? og at der derfor ikke er nogen grund til at rette på andre.....
jul 2011
maj 2008
Tror lige det hele ramlede igår efter jeg havde skrevet den sidste kommentar.. min verden brød fuldstændig sammen og følte mig som verdens dårligste mor der absolut ikke fortjente min søn...
Har det svært ved at jeg "bare" kan overlade ham til far og til andre for at blive passet.. det skal lige siges at de "andre" er min mor og far som jeg jo stoler 100 % på..
Men har det skidt med at jeg bare kan gøre det, mens andre skal bruge mange mange måneder på det.. Føler mig virkelig underlig pga. det..
Men nu har jeg besluttet at jeg vil prøve at jeg vil tage mere over når manden har Liam og jeg ikke vil lade ham blive passet ude før han er lidt ældre.. så må bif tur og diverse ting altså vente.. har brug for at tænke mere på min søn kan jeg mærke..
maj 2008
Passes ude.. hvornår???