{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Passes ude, debat.. {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, kom jeg lige til at tænke på noget...

Hvem skal bestemme hvornår et barn passes for meget eller for lidt ude?

Er det ikke op til den enkelte, selvfølgelig med forbehold?

Emma blev passet ude en hel nat første gang som 4 ugers. Det der med at blive mor kom bag på mig og jeg havde brug for et pusterum. Ikke én gang har jeg følt mig som en dårlig mor pga. det, men der blev skrevet føj omkring en anden mor der havde fået passet sit barn tidligt.

Hvad hvis det havde været faderen der havde passet barnet? Havde det heller ikke været i orden?

Inden for det første år blev Emma passet ca. 10 gange, måske mere... plus når Emma's far tog hende eller jeg tog hende og han så kom ud....

Hvad er problemet medmindre det bliver ektremt?

Jeg mener ikke det skader et barn at blive passet ude og jeg mener også at det er sundt for barnet.

Hvad mener du?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passes ude, debat..
  • #3   10. aug 2011 Vi har overladt vores datter til farmor/farfar et par gange, men ikke mere end et par timer. Hun er 10 mdr.

Hvad andre gør, det er deres valg. Vi har bare ikke behov for at være uden hende. Vi laver istedet massere af ting alle 3.

• #4   10. aug 2011 Jeg passer også mit barn smiley I ved vel godt hvad jeg mener smiley

• #7   10. aug 2011 Sille blev næsten aldrig passet det første års tid, jeg var stort set altid med hende. Hun sov ude 1 gang.

Storm er blevet passet mange gange, hvis jeg skal noget.

Jeg synes bestemt man skal føle efter hvad man selv synes..
    Jeg bryder mig ikke om dem der får passet barn/børn hveranden weekend, mindst, bare for at tage på drukture.. Men det er jo bare en personlig holdning jeg har, og hvad andre mener kan være noget helt andet.

Nu er Storm næsten 8 mdr. og de næste to måneder skiftes han til at være hos sin far og sin oldemor i dagstimerne for jeg starter på skole, og har ikke fået dp plads før 3/10.

• #8   10. aug 2011 Min datter blir passet når jeg har brug for pusterrum. Brug for at være Maria, og ikke mor.. Syns også det er op til hver enkelte, medmindre man sender sit abrn til pasning hver weekend, fordi man skal have sin ugentlige druktur.. Det er vel ikke derfor man har fået børn... Jeg står alene med hende, og det har jeg gjort alle dage.. hun er ikke ved sin "far" hver anden weekend, så nogle mdr kan hun sagtens blive passet 2 gange om måneden, og andre gange blir hun ikke passet i 2 mdr.. Er både sundt for forældre og barn at være lidt væk fra hinanden.. Uanset hvor hårdt det end lyder.. Jeg ELSKER at være sammen med min datter, self.. Men nogen gange har jeg self også brug for at se veninderne, uden barn smiley

• #10   10. aug 2011 Argh come on... Jeg passer altså mit eget barn... Hvad i andre gør, er op til jer selv, men jeg siger jeg passer hende og jeg siger hendes far passer hende... Men det betyder jo det samme som i gør, bare med andre ord.. og det er ikke det det handler om

• #11   10. aug 2011 Tania: Et par dage er også for tidligt for mig smiley Men det er vel op til den enkelte og jeg tvivler bare på at et barn tager skade af at blive passet ude, selvfølgelig med forbehold og ike flere gange om ugen osv...

• #13   10. aug 2011 Tania: Igen, et par dage er også tidligt for mig og også en hel nat eftersom baby lige er kommet til verden. Men jeg havde ikke dårlig samvittighed da min datter kom ud som 4 ugers for havde jeg holdt hende hjemme var jeg blevet sindssyg smiley Så for mig var det kun en god ting og det tror jeg bestemt også det var for mig datter for hun kunne jo ærke at jeg stressede og var meget presset.

• #14   10. aug 2011 Emma blev som 6 uger gammel passet nogle timer af min bror da vi skulle til begravelse .
    Jeg synes det var mærkeligt at efterlade hende men omvendt tog hun ikke skade af det smiley

Når hun rammer de gyldne 3 mdr (efter mit hovede) vil jeg kunne lade mine forældre passe hende - måske natten over .

Vi har iøvrigt en bryllupsrejse der venter , så hun må sq nøjes med de gamle når den tid kommer smiley

OG NEJ , man får ikke børn for at de skal passes , men både barnet og forældrene har sq godt af at savne hinanden - bare lidt af gangen smiley

• #15   10. aug 2011 Nu ammede jeg Anabell så det gav naturlige begrænsninger i forhold til at få hende passet i starten. Men jo hun blev da også passet i det omfang jeg syntes var passende. Anabell var 3 mdr. da jeg første gang var væk en hel dag fra hende og et år da jeg var væk i 3 dage. Forældrene kender vel deres børn bedst og jeg tror at grænserne er meget forskellige.

Jeg har ikke læst den anden tråd, men jeg vil mene at hvis barnet kun er et par dage gammelt, skal man have en god undskyldning for at lade barnet passe, medmindre det er er faderen.

• #18   10. aug 2011 Tania: Ja lige præcis smiley Men lige i det tilfælde i den anden tråd, det var vidst noget helt særlgt, men sys bare det er synd at dømme så hårdt på noget som er så individuelt... smiley

• #19   10. aug 2011 Dina: det var bestemt heller ikke min plan smiley MEN tingene var ikke så lyserøde da jeg havde født, så jeg havde bare brug for en friaften smiley

• #23   10. aug 2011 Dina: Han var taget på noget Amerikanertræf og jeg havde hende alene en weekend og tog hjem og besøgte min mor. Og så brød jeg bare grædende sammen fordi jeg var så træt... Træt af det hele faktisk smiley Og det hjalp en aften med pigerne på, så fandt jeg jo hurtigt ud af hvor meget jeg savnede og holdt af det lille væsen smiley Men ja, en lidt længere historie smiley

Mor til snart: Det har jeg nemlig også oplevet, men til gengæld har jeg også oplevet det modsatte, at en veninde altid fik passet sine børn og så klyngede de sig også til hende så snart hun skulle ud af døren... Så det er nok en balance man skal finde, og så tror jeg det er meget individuelt..

• #24   10. aug 2011 Monique: Sådan har vi også gjort med Emma og hun har heller aldrig haft sådan en rigtig mor/far-syg periode... Selvfølgelig hvis hun er træt eller ked, så er mor og far bedst, men hun er virkelig dejlig udadvendt smiley

• #26   10. aug 2011 Theis var 3 mdr første gang han blev passet og det har jeg fortrudt nu så det gør jeg ikke igen han blir 2 om 1 måned og er max blevet passet 5 gange ca men det er sådan jeg har det bedst:) nogen gange ville jeg ønske jeg ku få mig selv til at få ham passet mere så jeg ku komme mere ud men det kan jeg bare ikke. men der er jo forskel på hvordan familier har det og sys det er fedt de folk der ikke glemmer hinanden og får den/de små passet og selv kommer ud det fungere bare ikke helt for mig :s

• #28   10. aug 2011 Tania: Helt enig smiley

• #29   10. aug 2011 Har hørt en børnepsykolog en dag pr. år de er må babyer/børn undvære mor og far......

Vores er 11 mdr første gang de skal passes, en hel dag, vi skal til bryllup og det er her hjemme i deres faste rammer - og det er deres morbror (onkel) og tante...... De har haft nogle øve timer her for 8 dages tid siden - min mand og jeg tog ud og spise og i bio....... De kom og legede med de små sidst på eftermiddagen, gav dem mad og puttede dem.......

Og nej helt små babyer/børn har ikke godt af at lide afsavn - fordi mor og far skal leve deres liv (uden dem)

Forresten så er jeg enig - man passer IKKE sine egne børn man er sammen med dem.....andre passer dem smiley

Vi ventede med at blive forældre til vi var helt klar til at blive forældre - vi har rendt i byen og andet - så nu kan vi godt tilsidesætte os selv og være mor og far - være forældre - de er det vigtigste...

• #30   10. aug 2011 Har hørt en børnepsykolog udtale : en dag pr år de er

• #32   10. aug 2011 Der er selvfølgelig forskel på hele dag og timer.....

Og man kan jo være presset til det.....med job og lignende

Men det er også helt bevidst at vores først starter i VS når de næsten er et år....de starter d. 1. sep og bliver et år d. 22 og 23 sep....

• #35   10. aug 2011 Tania: det er sammenhængende dage.... altså 5 dage i træk for en pige på 5 år....

• #38   10. aug 2011 Jamen Lola mener jo så heller ikke de skal sove ude før de har krydset 9 mdr.....

Vi mener at vores skal passes herhjemme, familien kommer her, indtil de i hvertfald har fyldt tre år......hvis det er hele dage og inkl putning

Derefter kan de godt komme på ferie..... Det er også nemmest for der skal mega meget med ved to små.... smiley

• #39   10. aug 2011 Nå , men så midhandler vi alle sammen stortset vores børn når manden tager på arbjde smiley

OG OG OG , jge var til frisøren og var væk 5 imer den anden dag hvor manden tog sig af hende - sikke en skandale ! smiley

Slap nu af altså ! Jeg sys sq efterhånden det er helt langt ude med alle de "regler" der er ! smiley

• #41   10. aug 2011 Det jeg mener er ;

I stedet for at lytte til en som hverken kender dig eller dit barn , så vurder selv hvornår du er klar - og hvornår dit barn er klar smiley

• #43   10. aug 2011 Fru Nøhr: forstår heller ikke de indlæg.... Der er da ingen som siger du mishandler dit barn - fordi det er alene med mor eller far??????

Det er ikke regler, men retningslinier...... Vi gør det vi mener giver sundest og stærkeste børn.....

Tania: som jeg også skriver så er det også nemmeste - har du set vores bil, når den er pakket til to..... Vores er også trygge ved vores familier - de ser dem ofte - men vi er stadig vigtigst for dem....og ude godt men hjemme bedst smiley Det kan da også være de kommer ud og sover tidligere.......

• #44   10. aug 2011 S og Lærke og Fru Nøhr: selvfølgelig skal man det - og det gør vi bestemt også - vi gør tingene fuldstændig som vi mener er bedst for dem......og dermed os.......

Men tror nu ikke man kan afvise "de såkaldte kloge hoveders viden" men alt med måde....

• #45   10. aug 2011 Men tror nu ikke man HELT kan afvise ( glemte lige et ord i ovenstående)

• #46   10. aug 2011 Alle har brug for pusterum.

Barnet har jo brug for at komme ud at se verden udenfor. Men jeg mener at barnet ikke tager skade af at blive passet hos faste og bestemte personer.
    Jeg mener selv at min søn ikke skal se mine dårlige dage. Derfor kommer han enten ud til sin far eller sin mormor. disse to mennesker har sjovt nok været hos jonathan siden han kom til verden. Og derfor mener jeg at det overhovedet ikke skader barnet at se dem tit.
    Jeg har altid haft en snert af en følelse af at være dårlig mor. Men det skader mere at Jonathan ser sin mor være i dårligt humør. så hellere samle mig en dags tid og komme med fuldt overskud til min søn senere.
    Jonathan er utrolig nok en social dreng. trods hans far er lidt "enegænger".

Hvis barnet så blev passet af 10 forskellige personer inden for kort tid, så ville jeg da kunne forestille mig at barnet "tog skade" af det.

• #48   10. aug 2011 Pernille: forstår fuldstændig din situation.....

Jette: håber bare alle tænker på sit barn først, dets behov og sig selv til sidst....

• #49   10. aug 2011 mor til skønne tvillinger - mange tak. rart at få forståelse for ens situation. sad helt og rystede på hænderne da jeg skrev det. hehe

• #52   10. aug 2011 Mener nu heller ikke vi overbeskytter eller overreagere.... smiley

Har den holdning at det man "har nok af" det higer man ikke efter..... Hvis man er overbevidst om mor og far altid er der, så tror jeg man har langt større mod til at gå ud livet på "egen hånd"......

Selvfølgelig kan børn stadig godt savne deres forældre...

• #53   10. aug 2011 Vi får altid at vide, at vi har meget opmærksomme, smilende, udadvendte, tillidsfulde og kærlige børn....

(side bemærkning )

• #54   10. aug 2011 - med mod på livet

Men men.....
    vil afslutte med..... Jeg HÅBER bare alle sætter sine børns behov først og sine egne til sidst.....så går det ikke helt galt......

• #56   10. aug 2011 Jamen søde.... Det er jo netop at tænke på sit barn, for en sund mor er den bedste mor.....så er det ikke et ego behov..... Så er det for at alle skal trives..... Det er jo ikke de mødre som skal fyre den af hele tiden, til vilde fester, rejser uden børn, koncerter, festivaller og lignende...

• #57   10. aug 2011 min niece blev passet en hel dag, ca 12 timer, inden hun fyldte tre uger. min søster havde en eksamen..

jeg havde selv regnet med at jeg på nuværende tidspunkt havde været i biffen med veninderne, men det har jeg ikke følt var rigtigt for mig.
    og måske ville det heller ikke være aktuelt for min søn endnu som er meget tryghedsnarkoman..

• #59   10. aug 2011 Jamen Monique det er jo slet slet slet ikke det vi har gang.... Selvfølgelig skal de lære at stå på egne ben men lærer de altså også...tro mig... smiley

• #60   10. aug 2011 Mon (må jeg kalde dig det) smiley .... Bio ture er da super.....Nu må I ikke misforstå......

• #61   10. aug 2011 Camilla...ja det var bedre smiley ..... så skriver man jo rigtig til dig..... Jamen det er jo en hel sygelig symbiose og bestemt ikke sundt ...... moren har mine øjne misforstået for gamle hendes drenge er smiley

• #62   10. aug 2011 for=hvor

• #63   10. aug 2011 Dejligt med så mange svar, en sober tone og en god debat smiley

Med hensyn til at være klar til at få børn smiley Jeg mener godt man kan være klar til at få børn, men stadig have lyst til at tage i byen osv. Nu var jeg ikke selv helt klar med Emma, men det bliver jeg med den næste, men derfor tror jeg da stadig jeg vil gå i byen en gang i mellem. Elsker at komme ud og danse og få nogle drinks smiley Sys det er hyggeligt og hylende morsomt smiley

Men vil give mor til... ret, hvis man kan sætte sit barn først, så kan det ikke gå helt galt smiley

• #65   10. aug 2011 Selvfølgelig er en bytur en gang imellem - jo heller ikke af vejen..... smiley SHAKE THAT ASS..... der er jo forskel på en gang imellem og tit.....og det er det man vælger fremfor sit barn...

• #68   10. aug 2011 Naya er blevet passet mange gange ude .. Men kun af familien !
    Boede også de første mange måneder hos mine forældre . Naya bliver 9 måneder d. 25 .

Men jeg kan ikke se noget problem i at hun er blevet passet ude så mange gange . Hun har aldrig været ked af det når jeg har hentet hende . smiley

• #71   10. aug 2011 Lene - 100% enig. du er sådan en sej tøs!!! smiley

• #72   11. aug 2011 Vores søn bliver ikke passet ude. Han har været hos farmor og farfar 2 gange i 3 timer. Jeg kunne ikke drømme om at få ham passet natten over, det kan jeg overhovedet ikke se nogen grund til. Hvis jeg en sjælden gang skal noget, så er min søn sammen med sin far.

Jeg læser og ser mange som får børnene passet alt for tit (efter min mening), og det kan jeg ikke forstå. Især ikke hvis børn bliver passet fordi man vil drikke og feste. Og når så det nærmest er hver anden weekend. Pyha. Men sådan er vi så forskellige. Handler det i bund og grund ikke om prioritering?

Heldigvis er vi forskellige, og gudskelov for det smiley

• #74   11. aug 2011 Min datter er blevet passet to gange. Den ene gang blev hun passet hjemme hos os af farmor i et par timer mens vi var i biffen. Den anden gang overnattede hun hos sin faster da vi skulle til bryllup med overnatning. Jeg har ikke nogle skrupler med at lade min datter passe, men har jeg muligheden for at tage hende med, så vil jeg hellere det, da det er mig der har valgt at få barn smiley

• #82   11. aug 2011 Camilla, det er godt at vi er så forskellige og at vi har så mange forskellige holdninger til tingene.

Jeg skrev blot min mening, jeg skrev ikke at alle som får deres børn passet er dårlige forældre. Hvis du føler at det er det rigtige at få dit barn passet tit, så er det da det du skal gøre smiley

Kommentér på:
Passes ude, debat..

Annonce