{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

passes ude om natten, hvornår??? {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Kæresten og jeg sidder og snakker om hvornår vi syns Isabell er gammel nok til og blive passet ude om natten.

Indtil videre har hun været passet 2 gange ude, men kun få timer, en gang hvor vi ville ud og spise og en gang hvor vi sku handle ind til barnedåb.

Hvor gamle var jeres da de blev passet ude om natten?

Isabell er 5 mdr om 4 dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  passes ude om natten, hvornår???
  • #1   24. apr 2012 min skal passes med overnatning som 8 ugers.

• #2   24. apr 2012 Vores er 19 mdr og de er aldrig blevet passet med overnatning... de blev passet en "hel dag" da de var 11 mdr ca. men ellers har det kun været timer og stortset kun hjemme ved os....

• #3   24. apr 2012 ...når de skal passes med overnatning bliver det også herhjemme - hvor de har ALLE deres ting og er 100% TRYGGE.....

• #4   24. apr 2012 ...senere når de bliver ældre og får behovet - så kan de selvfølgelig blive passet ude.....

• #5   24. apr 2012 Okay, ja allerede nu er det forskeligt kan jeg høre smiley

Vi sagde at når hun var 6 mdr ku vi gøre det, men nu er hun snart 5 mdr og jeg syns det alt for tidligt at det ska være med overnatning.

• #6   24. apr 2012 *B & A* hvordan var det første gang bella blev passet ude om natten, var det til og nyde det?

Syns ikk jeg er pylder mor, elsker når kæresten er alene med Isabell og jeg laver noget andet for så ved jeg jo 100% hun har det godt smiley okay jeg lyder som en pylder mor smiley

• #7   24. apr 2012 det kan godt være det lyder lidt provokerende..

Men for hvis skyld er det, at man ikke vil lade sit barn sove ude før det er et par år gammelt?

Jeg synes kun at det kan være sundt for barnet at prøve dette.. Og hvis det er hos nogen jeg er trygge ved, så kan jeg slet ikke se noget skulle gå galt som de ikke kan klare.. Fx min mor har passet mig og det er gået godt, så mon ikke hun ved hvordan hun skal tage sig af mit smiley

• #8   24. apr 2012 Er skam heller ikk bange for hun tar skade af det, hun vil helt sikkert hygge sig smiley

Har prøvet og sove uden hende hvor kæresten var hjemme med og jeg var hos mine forældre, sku til kbh dagen efter med min mor, pg det var rigtig rart smiley

Men mon ikk bare jeg ska tage mig sammen og så bare gøre det, og selvfølgelig ska det nok gå

• #9   25. apr 2012 Haha Rasmus og jeg havde præcist samme snak igår søde smiley

• #11   25. apr 2012 Simone: Du er ikke provokerende i mine øjne - vi gør jo forhåbentlig det der bedst for vores børn allesammen - du har så ikk børn endnu eller?

Vi mener ikke det er for deres skyld at blive passet ude endnu, de ved slet ikke hvad det vil sige, så det vil kunne være for dem der passer (fx. bedsteforældrenes skyld eller vores) De har IKKE behovet i den alder de har nu og der går også tid inden behovet kommer....... Det efter vores mening ikke at gøre dem en tjeneste at lade dem passe ude med overnatning tidligt....

Når de bliver ældre forstår de endnu mere og de har mere et sprog - så kan man langt bedre fortælle dem hvad der skal foregå og de kan glæde sig......

Men som tidligere skrevet vil deres første nat uden os, bliver herhjemme - det er langt nemmere og det er efter vores overbevisning en langt bedre opstart......og ja det bliver først når de er på den anden side af 2 år......(tidligst)

Nu siger de kloge jo også 1 år 1 dag og fremdeles.... smiley

• #13   25. apr 2012 frida var 1år første gang hun blev passet hjemme et par timer, hun var puttet og vi var i biografen. og da hun var 2år ca sov hun ude.. Men man skal jo gøre det man selv syntes og ikke sammenligne med andre. Både børn og forældre er forskellige, og det er nok meget godt....

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #14   25. apr 2012 thea var halvandet da hun var på ferie et par dage, hos min mor og far.. Det har nu ikk været fordi at hun ikke måtte sove ude, men mine forældre bor ret langt væk og vi har ikk så mange midler.. så det er bare først sket der =)

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#15   25. apr 2012 Linda, det er bare super træls når det er sådan =(

Vi har dælme ikke mange muligheder, til at komme i bio eller ud og spise alene...

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#16   25. apr 2012 Åh hvor jeg kender det =)

• #17   25. apr 2012 Min søn var 13 mdr.
    Min søn har ikke haft brug for det. Men nu er han 16 mdr. og nyder at være væk fra mor og far, men han kan ikke være væk for længe, så bliver han pjevset.

• #18   25. apr 2012 Årh ha hvor jeg kender det med afstanden ! Mine forældre bor også et stykke væk og vi ville faktisk gerne ha Emma passet en gang i mellem - men ligesom jer skal det planlægges hundrede år i for vejen smiley

• #19   25. apr 2012 Begge mine var 6 måneder da de blev passet med overnatning smiley

• #20   25. apr 2012 Jeg kan ikke huske hvor gammel Anabell var, men Jonathan blev det i weekenden og er 7 mdr. gammel, det var helt uden problemer. Både mine forældre og svigerforældre bor tæt på og ser børnene tit, så derfor kender de dem rigtig godt.
    Jeg led rigtig meget af hjemve selv som barn og håber at vænne mine børn til at blive passet, det er en forfærdelig følelse.

• #21   25. apr 2012 Det også fordi min svigermor er syg og min svigerfar , ja han er ikk til så små børn - og så kender han hende faktisk ikke .

Mine forældre derimod forguder hende men min mor er salgsdirektør og arbejder altid og kan ikk bare holde fri og min far , han har vist ikk modet til at passe hende selv smiley

• #23   25. apr 2012 Man skal selvfølgelig gøre som man føler er det bedste for ens børn.....og vi er jo heldigvis forskellige smiley - bare man observere sine børns udvikling og ikke "presser" dem fordi man selv har behovet......

Tror ikke man får hverken mere eller mindre hjemve om man har sovet uden sine forældre inden eller efter man er blevet 2 år..... smiley

• #24   25. apr 2012 Her hedder det jo før jo bedre så han ikke ender med aldrig at turde..

Men jeg vil vente til han sover igennem om natten, alt andet synes jeg ikke jeg vil byde dem som skal passe ham..!

• #26   25. apr 2012 Mener Emma var 8 uger smiley

Jeg synes det kommer an på barnet, er det et barn som hænger meget på mor eller far, ja så er det nok for tidligt.. Det var ikke noget problem for Emma...

Hun overnatter ofte ude, en gang hver anden måned ca. Hun elsker det og spørger tit om hun ikke snart må sove hos den ene eller den anden smiley Hun har endda sovet hos en veninde for et par måneder siden og det gik rigtig fint smiley

• #27   25. apr 2012 Tenna: nu hænger det jo så bare ikke helt sådan som rent psykologisk... men men...... bare fordi man bliver "udsat" for noget ofte og tidligt er det ikke ensbetydende med at man finder det trygt og godt....

Dinamutti: nu synes jeg ikke vi er overbeskyttende fordi vi tager hensyn til vores børn ud fra den viden vi har..... vi skal vel gøre det vi mener er det sundest og i sidste ende giver de mest trygge børn?

Vi har aldrig sendt vores børn rundt fra arm til arm som en udstillngsgensstand - det er ikke deres behov ... og vi har idag SUPER sociale og trygge børn som aldrig hænger i vores skørter - idag er de så store at de selv kan vælge, hvem de vil sidde hos og de ved at mor og far er der altid og 100%.....

• #28   25. apr 2012 men ja TS - det er en meget individuel beslutning.... I skal gøre hvad I mener er det sundest for jeres datter - for det er det vigtigste....

Eventuelt læse om de forskellige aldre og deres udviklingstrin - psykisk og fysisk (bare et forslag)

Held og lykke med det.....håber det bliver en god oplevelses for alle, når I gør det også senere i livet.... smiley

...og nej vi er ikke enige allesammen, og sådan er det - men vi gør det som vi mener er bedst og har stor succes med - og det samme håber jeg at alle andre gør.... GOD DAG til alle

• #29   25. apr 2012 Den smukke: det var bare et forsøg på at beskrive os som forældre smiley - der er rigtig mange som når de træder ind i et rum fx en fest hvor der er andre ja så sidder forældrene ikke selv med deres små...

• #30   25. apr 2012 ....vi har holdt dem tæt.......vi tænker ikke at de bliver mere sociale og trygge ved fremmede ved at sidde ved andre hele tiden...... vi tænker heller ikke at de blive mere trygge ved at overnatte uden mor og far ved at sove ude mens de er helt små.......

Kan du se hvad jeg mener - hvorfor "sammenligningen /parrallen"?

• #32   25. apr 2012 Jeg føler mig da ikk som en dårligere mor ? Selvom jeg ikk er enig med hende smiley
    Emma har heller ikk været runde baby , men hun har bestemt været holdt , nusset og elsket af alle mulige smiley

Man læser vel også bedst sit eget barn/børn ? Emma trivedes med opmærksomhed og blev derfor meget kom hun over på min skulder i tryghed smiley

• #34   25. apr 2012 Enig med fru nøhr, min Emma har altid været en selskabspapegøje og har aldrig vist at hun har været utryg ved at komme i "fremmede" hænder, altså farmor/farfar/mormor/morfar og så moster, onkler og tanter smiley

Men igen, jeg tror det er forskelligt fra barn til barn og jeg mener ikke der er noget der er mere rigtigt end andet, man gør vel bare som man helst vil..

• #35   25. apr 2012 Tania: jamen det er altså ikke hensigten - tror man skal passe på ikke og fortolke det skrevne ord..... nu er der jo så også andre som ikke forstår det som du skriver....

Jeg skriver på intet tidspunkt at man gør tingene forkert hvis ikke man gør som os...... jeg skriver vi alle steder....og at så længe man gør det som er bedst for ens børn - så er alt jo godt.

Line og Nøhr: nu er fremmede ikke ment som ens nærmeste altså bedsteforældre og moster, faster, onkel, kusine og fætter eller nære venner... det er ikke det jeg mener.... men længere ude og frem og tilbage i nye hænder hele tiden - ikk mor og far.... smiley

• #36   25. apr 2012 Tania: er du ikke søde at kopier der hvor du føler dig støt?

• #38   25. apr 2012 Tania: helt iorden men vis mig hvor det er jeg skriver så du føler dig støt?

• #40   25. apr 2012 Louise - Mor til Anton smiley Hva kom i frem til søde ?

Og til alle andre, tak for jeres svar.
    Vi er blevet enige om at vente til endnu med og få hende passet ude om natten da mine forældre bor en times kørsel væk, og vi vil ikk ha hende ud til min kærestes mor da de ryger ungerne lige op i hovedet, og det vil jeg bare ikk ha !!

Men vi har heller ikk haft behovet endnu smiley

• #41   25. apr 2012 Tania: ok - jamen det er da fair nok. Synes det er lidt nemt at sige, men ok.....

Dinamutti: ja vi skal hver især gøre som vi synes er bedst for dem - enig!

• #42   25. apr 2012 TS dejligt at I er kommet frem til en beslutning som fungere for jer..

• #43   25. apr 2012 Jamen vi diskuteret det til frem og tilbage, om kom frem til at vi også venter lidt med det smiley Tror nu nok Anton ville være klar til det og nyde det, men det nu mere hans mor der ikke kan klare det endnu smiley

• #44   25. apr 2012 Glad for jeg ikk er den eneste smiley

• #46   25. apr 2012 Jamen så er jeg jo nok sååååå klog smiley

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #48   25. apr 2012 Jer som fik passet jeres små tidligt - ammede I eller gav i mme??
    Tænker hvordan fik i det til at fungere med maden. (Står selv i samme situation når min er ca 5-6 mdr)

• #49   25. apr 2012 Min datter var 2 år da hun sov ude en hel nat.

• #50   25. apr 2012 Mikkel er ikke blevet passet med overnatning endnu, da vi ikke har haft behov for det.. han er blevet puttet af andre hvor vi ikke har været hjemme, med er altid kommet hjem igen til natten smiley
    han bliver 17 mdr. her d. 11 maj smiley

• #52   25. apr 2012 min ældste var 2 mdr da han blev passet med overnatning første gang smiley det gik fint han var hos mine forældre det var både han og vi ganske trygge ved smiley selvfølgelig savner man, savner ham stadig nu når han er 4 snart 5 og er en enkelt nat hos mormor og morfar det er jo kun naturligt smiley jeg kan ikke huske præcis alder på pigerne, men de har været under 1 år ved første overnatning, men igen de har jo også haft storebror med og det gir vel en ekstra tryghed ved jeg ikke smiley

man skal gøre hva man selv føler og når man selv er klar smiley

Kommentér på:
passes ude om natten, hvornår???

Annonce