{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dp eller vuggestue?
  • #1   22. aug 2011 vi har valgt dp fordi jeg ikke kunne have tanken om at min baby skulle være sammen med børn op til 6år - nej tak , et barn på et år kan jo ikke forsvare sig mod store bøller smiley og så syntes jeg at dp er dejligt personligt, vuggestue er for upersonligt til mig

• #2   22. aug 2011 helt klart dagpleje, det er et hyggeligt og hjemligt miljø, og de bliver ligesom en del af deres familie.... i vuggestue er der selvfølgelig uddannet pædagoger, men hvad, der er de jo nok bare en i mængden.

• #4   22. aug 2011 ulempen ved en dp er at din barn kommer ud til en han ikke kender ved sygdom, hvor der imod altid er en i en vuggestue som barnet kender. og han lære at omgåes mange børn så det er ikke noget chok for ham når han skal i børnehave smiley

Det skal lige siges dit bare ikke er sammen med nogen på 6 år når de går i vuggestue, de er sammen med nogen på 3. der hvor de kommer i børnehave.

• #6   22. aug 2011 i esbjerg hvor jeg bor er der mega mange dp og de kender ikke dem de kommer om til her nede. vores nabo er dp og hun kender heller ikke altid de børn hun får

• #7   22. aug 2011 rikke- nej ikke helt vel? de har da en fast gæste dp 'er og alle dagplejer herude ses mindst en gang om ugen til sjov og leg...

• #8   22. aug 2011 Vores skal starte i vs d. 1 september......

Det skal de fordi I vores kommune kunne de næsten garantere at ved sygdom eller ferie hos dp ville de altid blive skilt og sendt ud til fremmede.....det synes vi er synd og det giver en masse problemer..... Derudover var det ikke sikkert de kunne starte ved den samme dp da der jo skal være to ledige pladser.......

Så det blev vs - altid samme sted og altid kendte pædagoger og ikke mindst de kan være sammen med hinanden og en masse andre...... der er 12 på stuen

• #10   22. aug 2011 ellers må man jo holde barnet hjemme smiley

• #11   22. aug 2011 Vi havde vores søn i dp og var rigtigt glade for det, men desværre bor vi i et lille landsbysamfund, og da de fleste af vores dp skulle holde fri samme dag grundet en af deres kollegaer fra byen var gået bort og skulle begraves skulle vores søn sendes til en anden by, også en person han ikke kendte. Det var absolut ikke sjovt at aflevere en meget ked af det dreng til en meget sur kvinde da hun nu ikke kunne tage i legestue(Hun boede på landet) da der nu var 5 børn. Havde så dårlig samvittighed men kunne ikke få en fridag. Dog klagede jeg over hende til vores dppædagog og hun fik lige en repremande derfra.

Men jo det kan godt være en fuldstændig fremmed ens barn skal hen til ved sygdom og det kan der ikke gøres noget ved hvis de andre er fyldt op.

I vg er der både pædagoger og pædagogmedhjælpere og alle kender alle, det er en af de gode sider ved en vg, også at barnet hele tiden er i kendte omgivelser selvom en voksen er syg.
    Vg er for børn op til 3 år, og når børnene er 3-6 er det børnehave smiley

• #13   22. aug 2011 Vi har dp til begeg vores unger...
    Jeg har valgt dte fordi jeg synes det er mere hyggelig og hjemmeligt og så også noget mere prsonligt efter min mening.
    Plus at lærke min store pige ikke dur sammen med alt for mange børn på en gang, hvilket er ved at være bedre efter hun har været i legestue mange gange..

Ulepen er at dit barn ved sygdom og ferie skal ud til en anden... Men her i min kommune gør de alt for at de kommer de samme steder hen hver gang plus de ses tit dp imellem, så børne kommer iekk ud til fremmede.

• #15   22. aug 2011 Rikke s må give tania ret, her i vejle går vores børn også i legestue en gang om ugen og det er også en af dem eller en gæste pleje hvor alle børn fra på gældene dagpleje kommer ud sammen og det er altid den samme og hun er også med i legestue gruppen så de kender hende.
    Nu tror jeg så man helt har fjernet gæstedagplejen og så lavaet et klippe system så hvis du selv har fri den dag hvor DP øsnker fri eller er syg så kan du beholde barnet hjemme og sparer 70kr til næste regning. Desuden så er de fleste dagplejer og sammen i hverdagen så hvis de ikke går i legestue grupper så er de altså sammen i hverdagen.

Nå men til TS vi har valgt DP fordi jeg personligt synes der er langt mere hyggeligt fremfor en stor institution hvor der er børn op til en alder af 5/6år, der er så meget larm sådan et sted hvor der bare er langt mere ro hos en DP og jeg tror at en DP har mere tid til børn der evt er lidt mere sensible eller på anden måde har mere behov for en voksen og så kan jeg godt li at der bare er en voksen og ikke 20 forskellige pædagoer og skal forholde sig til.

• #16   22. aug 2011 anne j : disse ting kan jo også opstå i VS hvor der de har lukke dage hvor vi som forældre bare er nød til at holde fri fordi de skal på et eller kursus, sådan er det ihvertfald i den børnehave/vuggestue min datter gik i ;o)

• #17   22. aug 2011 Her hvor vi bor, er der ikke som sådan noget valg, man kan prioritere om man ønsker Dagpleje/vs eller nærhed, med Anabell valgte vi nærhed.

Vi har været enormt heldige med den dagpleje vi fik, der var næsten aldrig sygdom, og ved sygdom og ferie var hun i den samme gæstepleje. Over de to år hun har været der tror jeg at hun har været i omplacering 4 gange. Kunne jeg få samme dagpleje til næste er jeg slet ikke i tvivl om at det skulle være dagpleje, men det ved jeg at jeg ikke kan.
    Jeg tror der er fordele og ulemper ved begge ting, og at det er en smagssag. VS børn er jo også ganske alm. velfungerende børn:o)

• #18   22. aug 2011 Her hvor vi bor, er der ikke som sådan noget valg, man kan prioritere om man ønsker Dagpleje/vs eller nærhed, med Anabell valgte vi nærhed.

Vi har været enormt heldige med den dagpleje vi fik, der var næsten aldrig sygdom, og ved sygdom og ferie var hun i den samme gæstepleje. Over de to år hun har været der tror jeg at hun har været i omplacering 4 gange. Kunne jeg få samme dagpleje til næste er jeg slet ikke i tvivl om at det skulle være dagpleje, men det ved jeg at jeg ikke kan.
    Jeg tror der er fordele og ulemper ved begge ting, og at det er en smagssag. VS børn er jo også ganske alm. velfungerende børn:o)

• #19   22. aug 2011 Dp fordi det er mere hjemmeligt..
    Gæste dagplejen løre de jo at kende når de besøger hinanden, og i legestuen..
    Det er sjældent at både dagplejen og gæsteplejen er syge eller ferie sammetid..

Ville aldrig vælge vuggestue...
    der er ALT for mange børn.. og for få voksne..
    Dagplejebørn får generelt mere kærlighed af en dagplejer end fra vuggestue..

• #21   22. aug 2011 babypige i en vuggestue er mellem 3-4 voksne til 12 børn og det er det samme som i en dp.
    Børn i en vuggestue får da ligeså meget kærlighed som dem i dp sådan synes jeg ikke du kan stille det op.

• #22   22. aug 2011 jeg har valgt dagpleje til begge mine..

min datter skal starte her den 1 sep, der hvor min søn er nu. min søn har 3 faste dagplejemødre og få en fast til min datter, som har været min søn's første dagplejemor. min søn er i legestue 1 gang om ugen og nogle gange er de også bare sammen med børn fra deres gruppe. har valgt dagpleje, da min søn ikke kan med alt for mange børn og min datter er meget reseveret. men min søn er god social.

der er altså også dagplejemødre der er uddannet pædagog min søn har haft 3 dagplejemødre og der er da hvert fald to af dem, der er uddannet pædagog.

personlig, vil jeg aldrig nogensinde have mine børn i vuggestue, selvom der hvor jeg har været i praktik, gerne ville passe både min søn og datter

• #23   22. aug 2011 Jeg ville til en hver tid vælge Dp. Som mange andre skirver, så er det mere hjemmeligt og hyggeligt.. Og for os var det super vigtigt At william skulle starte stille og roligt op, og ikk bare kastets ud i en kæmpe børneflok..Den tid skal nok komme når han kommer i BH. Jeg synes osse der er en anden form for kærlighed i dp end i en Vs. Her har hun kun de 4 børn og får en helt unik bånd og i en Vs er der somregl 12 børn og 3 andre voksne, man får ikk helt det sammen bånd (min opfattelse) I vores kommune er de osse i legestue 1 gang om ugen, så ingen er fremmede for william, kun deres hjem men alle børn og voksne kender han.. Jeg vil i øvrigt ikke kalde det en ulempe at de kommer hen til en anden dp, jeg tror det er super sundt, så længe det ikke er hveranden dag.. Vores Dpmor er sjællendt syg, så her har der ikke været nogle problemer..Og de ses osse privat..

Knus

• #24   22. aug 2011 Tania: de har simpelthen været guld værd for både os og Anabell. Hun sagde i går at hun havde de bedste Jytte og Polle hihi. Vi skal om forbi en dag, men tror ikke at hun er klar endnu, er lidt nervøs for om hun så bliver ked af det, så vi venter lidt endnu.
    Syntes faktisk at det er lidt fejt at han stopper de kunne godt luge have taget lillebror også;o))

Sjovt at de fleste i tråden siger dagpleje, hvor er alle dem med børn i vs?

• #26   22. aug 2011 Charlotte H..

Fordi Dp er bedst hehe ;D

• #28   22. aug 2011 I den VS vores skal i er der 12 børn pr. stue og 3/4 voksne.....og der er altså ikke større børn end 3 år......

De har blandet børnene så vores kommer på en stue med børn som er væsentlig yngre end dem og ældre.....De møder børn fra forskellige nationaliteter og med forskellige evner....

Dejlig stor legeplads, gode udflugter, fys. og talepædagog tilknyttet og masser af leg, dans og sang.......

Er sikker på de nok skal blive ekstra glade for enkelte pædagoger og knytter sig ekstra til dem, og de er ikke tvunget til at kunne at være sammen med en voksen, de kan vælge deres personlige favorit......

Men puha jeg glæder mig alligevel ikke til at skulle undvære dem og overgive ansvaret i dagtimerne til andre......

• #32   22. aug 2011 Vi har valgt en privat dp, ingen problemer med gæsteplejer osv... Men jeg går også hjemme og ellers har jeg en farmor og farfar lige om hjørnet, som er pensionister dejligt...

vi har et stort udeområde, kaniner og meget kærlighed, vi bor et sted hvor vuggestue ikke var en mulighed da Johanne skulle starte, men babyHoxer kommer i samme DP for hun er helt fantastisk... Men hun tager ikke i legestue hver uge da hun også bor på landet og ikke kan have alle 5 børn i bilen...

• #33   22. aug 2011 Pernille: MEGA det bliver det værste at gøre, men ved også de har godt af at komme afsted, men det bliver MEGA hårdt....

Jeg vil ned i timer så de kan have en ugentlig fridag og evt. kortere dage...

• #34   22. aug 2011 Nena går i vuggestue og hun har det så godt og fungere og er tryg hvor imod da hun gik i dp var hun ikke glad på samme måde eller tryg ?

Det der med de ikke får "kærlighed" det sku noget fis !
    Det samme er det med for mange børn./få voksne hver boksen har lige så mange børn dom EN dp mor sådan er det nemlig delt op!

Tag ud og se forskellige steder for det er gode og dårlige sider ved begge dele alt efter hvem du spørg. Jeg har altid sagt mens skulle i dp og givet er samme grunde som mange her inde gør! Men vs fik en chnce og hun her ALDRIG haft det bedre med aflevering mm end nu (:

Rigtig mange snakker ud fra ting de TROR eller høre.? Uden at vide det med sikkerhed (:

• #39   22. aug 2011 skal lige siges, jeg har arbejdet i en vuggestue og mine børn har gået/går i dagpleje. Jeg kunne ikke finde på at putte mit barn i en vuggestue, netop fordi der er meget uro omkring dem hele tiden og tror ikke på man har nok tid til alle børnene hver især som en alm dagplejer har, men fordelen ved vuggestue er jo nde har åben i alle ferie, så derfor ikke skal kastes over til andre. Dagplejen kan man riskere at blive ringet op af fordi hun er syg og så bliver man hurtgigt sent ud til nogle andre, dvs der kan være skiftende personer/dagplejer de kommer ud til ved sygedom og ferie. og fordelen er vel ved en alm dagpleje at der kun er de 4-5 børn..

• #40   22. aug 2011 ja 50 børn er i overkanten hehe.. arbejder i en BH med tilknyttet VS.. derfor udtaler jeg mig som jeg gør.. Og alle de andre pædagoger mm. siger faktisk osse at de ville vælge Dp, frem for Vs. Men det er jo kun godt at vi ikke alle er enige, og vi har hver vores smag og holdninger.. Jeg har som barn gået i begge dele, men kan selvf. intet huske hehe..

• #41   22. aug 2011 Camilla - Monique's mor: Der findes vuggestuer, hvor børnene er op til 6 år. Det er forskelligt fra sted til sted.

Har arbejdet i en vuggestue, og jeg ville selv vælge dagpleje til mine børn. Har selv gået i dagpleje, og jeg synes, at det er mere personligt og hyggeligt. Dog er der også fordele ved vuggestuer, bl.a. at børnene mærker ikke, hvis en af de voksne er syg en dag (det gør de i dagplejen uanset om de kender gæsteplejeren eller ej).

Til trådstarter: ta' også med i dine overvejelser, om du synes, dit barn skal være et sted, hvor der er minimum én uddannet pædagog. Hvis ja, så vælg vuggestue, hvis nej, så vælg dagpleje eller puljeordning (og JA, jeg ved godt, at dagplejemødre også kan være uddannet.).

• #42   22. aug 2011 Der findes ikke vuggestuer hvor de er 6 år, så går de i børnehave Integrerede institutione hvor der både er vs og børnehave smiley

• #43   22. aug 2011 Rikke S: Det er ikke sikkert, at det kaldes en vuggestue - det er sikkert en puljeordning, men overordnet er det jo det samme..

• #44   22. aug 2011 Det er jo ikke det samme en vuggestue, er børn sammen med dem fra 0-3 år. ikke 6

• #45   22. aug 2011 Rikke: Så siger vi puljeordning. Men grundlæggende er det det samme.

• #46   22. aug 2011 øhhhh nej det er ikke det samme.... De små har intet at gøre med de større børn....!!!

• #47   22. aug 2011 Nej, men det ændrer stadig ikke på, at de flere steder bliver passet det samme sted. Jeg har ikke givet udtryk for, om det er godt eller skidt, jeg siger bare, at nogen steder er der 0-6-årige.

• #48   23. aug 2011 Jamen de har jo intet med hinanden at gøre og det er da ret relevant.... smiley

• #49   23. aug 2011 Hver deres legeplads og alt.....

• #50   23. aug 2011 Altså den integreret institution hvor Anabell går i børnehave har vuggestuebørnene deres egen stue, men fællesrum og legeplads med børnehavebørnene. Så de er størstedelen af tiden sammen allesammen.

• #51   23. aug 2011 Ok....jamen så fungere det forskelligt..... smiley

• #52   25. aug 2011 Netop min pointe - det er FORSKELLIGT fra sted til sted.

• #53   25. aug 2011 Det er jo stadig ikke rigtig at skrive som du gør at der er vuggestuer hvor børnene er 6 år..... Det er der jo ikke..... Men stederne deler faciliteterne...

• #54   25. aug 2011 Så siger vi det...

Kommentér på:
Dp eller vuggestue?

Annonce