{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

HJÆLP ! Grædende barn - DP ! {{forumTopicSubject}}

He BG,

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde emnet, så nu blev det lige lidt stikord.

Min datter har gået i dagpleje i over 1 år nu, og vi har ALDRIG haft nogen form for problemer, hun har aldrig grædt, altid sovet pænt, spist pænt - ja kort sagt, har hun altid ELSKET at komme i dagpleje..

Hun startede med 2 piger som stoppede 1-2 måneder efter, hvor der så startede 3 drenge som var samme alder som hende smiley Hun har altid haft det rigtig godt med dem, og de leger super fint sammen.

Den ene dreng stoppede så i Februar for at komme i vuggestue i stedet. Vi havde håbet lidt på at der ikke ville komme et nyt barn, så Oskar kunne starte derude til august, men sådan blev det ikke lige..

For ca. 14 dage - 3 uger siden startede der en ny PIGE derude, hvilket jeg egentlig var ret glad for, for så var det ikke kun drenge, MEN MEN MEN, pigen som er startet fylder 2 om 1 måned, og har ALDRIG gået i dagpleje eller været vant til at blive passet, da hendes mor har været hjemme, og som i sikkert kan forestille jer vil hun jo ikke i dagpleje, hvilket betyder at hun GRÆDER, GRÆDER og GRÆDER!!

for 14 dage siden begyndte Agnes at svare "baby sur" hver gang vi spurgte om hun skulle ud til Gitte (dp-mor), og vi svarede da bare "så må du jo trøste den" da vi jo troede at det var den dukke hun leger med derude - Men nej, det er så den nye pige hun mener, så nu forbinder hun dagplejen med at pigen er sur og græder..

Hun har den sidste uge - halvanden, ikke ville i dagpleje, er begyndt at pylre når vi kommer ind, så snart hun ser den nye pige bliver hun trykket og vil IKKE med ind af døren smiley Hun er blevet utrolig mor syg, vil ikke sove om aftnenen og pylrer generelt meget mere lige pludselig :(!!

I weekenden er der INGENTING så jeg er slet ikke i tvivl om at det er fordi den nye pige er ked af det, og hun derfor ikke kan lide at være der.. Men jeg kan nu også sagtens forstå hende, for der er jo ikke meget positiv opmærksomhed tilbage til de andre, når DP mor hele tiden skal prøve at trøste den nye pige - hvilket hun IKKE kan, og selv siger at hun græder HELE DAGEN!!

Den nye pige, græder "moar, moar, moar" - hvilket smitter af på Agnes, og sådan en dag som i dag, hvor de blev afleveret samtidig ville Agnes IKKE med ind fordi pigen græd, og da pigen ville op til hendes mor, ville Agnes op til hendes far (han afleverede i dag), osv. osv..

Jeg ved simpelthen ikke mine levende råd længere, for jeg syntes at det er SÅ synd for hende at hun skal være ked af at komme afsted, og at hendes elskede dagpleje lige pludselig er blevet til noget træls !!! Jeg har snakket med hende om det, og prøver at trøste hende alt jeg kan, men lige lidt hjælper det..

Det viser sig så at den nye pige pt. bliver hentet allerede kl. 9.00, så hun kun er der et par timer, så jeg har tænkt mig at aftale med min dp-mor at Agnes altså først bliver afleveret efter hun er hentet, for ellers kommer hun ikke!

Jeg er ikke i tvivl om at det er det som er galt, for jeg kan virkelig se at de trygger hende. Jeg ved jo også godt at det ikke er den lille piges forældre - men burde man ikke kunne se hvornår nok er nok og så bare acceptere at det ikke går?? og så finde en anden løsning de sidste måneder inden børnehaven??

Jeg overvejer at beholde Agnes hjemme i stedet, da jeg pt. går på barsel, men det kan jo heller ikke være rigtigt at jeg skal tage hende hjem fordi tingene i dagplejen ikke fungere lige pt??

Har i nogle råd til hvad jeg kan gører?? Har i prøvet noget lignende??

Aaaarrrrgghhhh er bare så frustreret, smiley

Mvh. Marie,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ! Grædende barn - DP !
  • #1   15. maj 2012
    * jeg ved jo også godt at det ikke er den lille piges skyld - men burde ....

• #2   15. maj 2012 Det er lidt svært synes jeg.
    Min søn var selv meget ked af det i lang tid, da han startede i dagpleje. Han græd også ved aflevering og så hang han meget på sin dagplejemor så hun ikke kunne komme nogen vegne.
    Jeg kan godt forstå og følge dine tanker, men samtidig ville jeg være ked af det hvis nogle af de andre forældre ikke lod deres børn komme i dagpleje fordi mit barn har en svær start. Der skal være plads til alle og du kan være sikker på at pigens forældre har det svært selv, for det er ikke sjovt at være forældre til et barn som er ulykkelig i dagplejen.

Så hvis jeg var dig så ville jeg se tiden an. Agnes er i en alder hvor hun hurtig bliver grebet af en stemning og pludselig finder hun noget andet at snakke om. Ellers tag en god snak med dagplejemor så i sammen kan finde den bedste løsning.

• #3   15. maj 2012
    Maria - Jeg kan skam sagtens se det fra deres side, og er sikker på at det må være ekstremt hårdt for både pigen og hendes forældre! Men jeg ved bare ikke hvordan jeg ellers skal takle det, for det skal jo ikke gå udover Agnes, og hun skal ikke gå rundt og være ked af det hele tiden, men det er jo svært at vide om det går over, eller om det bare ikke går!

• #4   15. maj 2012 Nu er der "kun" gået 2-3 uger. Jeg ville snakke med DP om at give det mere tid, men går det ikke må det nye barn jo rykkes til et sted, hvor hun er alene.
    Det går ikke at DP ikke kan passe de andre børn overhovedet. Hun er der altså ikke kun for det ene barn.

Jeg kender en hvis datter havde en svær start, så DP kunne slet ikke passe de andre børn, fordi denne pige hang på hende hele tiden. Der begyndte de at snakke alternativer efter 14 dage, for DP skal jo også kunne passe de andre børn og tilgodese deres behov, det handler ikke kun om et barn!
    Det blev heldigvis bedre.

Har I snakket med DP om det? Det kan ikke passe at jeres datter skal mistrives grundet en ny pige, som tydeligvis ikke bliver kørt ordentligt ind.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #5   15. maj 2012 Vil os sige du skal snakke med dp moren om det, men det er jo frustrende for alle parter. Kan ikk se hvad der er anderledes i bh så får den stakkels lille pige det endnu sværer. -Det er jo hvad der sker, når børn starter op... Der hvor thea var til at starte med var der os en lille dreng der bare sad i hjørnet og græd, dp måtte ikke røre ham, ingen måtte gå lige meget forældre eller børn... det er jo forhåbentlig kun en periode =)

• #6   15. maj 2012 syntes det lyder som en god ide at sende hende der hen efter den "surebaby" er blevet hentet igen hvis det fungere for dig og dp at hun først kommer efter 9 en periode så agnes ikke bliver ked af at være der og så har dp os en mindre mens hun har hende der græder det er da en bedre løsning end slet ikke at sende hende afsted

• #7   15. maj 2012
    Jeg kom også lige til at tænke over det og det er faktisk allerede 1-1,5 måned det har stået på.. Men har aftalt med DP mor at vi snakker i eftermiddag når jeg henter prinsessen, smiley

Kommentér på:
HJÆLP ! Grædende barn - DP !

Annonce