1.333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Amme/flaske - hvor længe? Amme/flaske - hvor længe?

Hejsa smiley
Er lidt nysgerrig efter at høre hvor længe i har ammet/givet flaske smiley

Jeg ammede i 3 mdr og så stoppede mælken. Så fik hun flaske til hun var 8 mdr, og siden der har hun spist og drukket af kop. Det har fungeret fint her. Ville dog gerne ha ammet længere men det var ik muligt..

Denne gang håber jeg på at kunne amme til hun er ca 10. mdr smiley

Hvad med jer? Har i givet jeres børn andet end mælk i flasken efter barnet er blevet større?

Er bare nysgerrig det er ikke fordi jeg har nogle fordomme. Alle er forskellige og der er ikke noget der er rigtigt eller forkert smiley

Kom frisk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amme/flaske - hvor længe?
  • #3   14. dec 2009 Jeg må jo så krype til korset og indrømme at min søn på 16 mdr stadigvæk får flasken om aften, til sengetid... han er stadigvæk ikke klar til at slippe den.... Jeg tror det er fordi han ikke bruger sut, og kun brugte sut til han var 3 mdr..
    Noah får både almindeligt mælk og vand i den om aftenen, alt efter hans humør..
    Jeg er ikke flov over Noah stadigvæk får flasken, for det er udelukkende for trykhed/hygge han får den... i dagtimerne får han mælk og vand i en kop...

• #4   14. dec 2009 Anton blev ammet til han var 20 mrd, Karoline til hun var 10½ mrd, ingen af dem har fået flaske.
    mathilde blev ammet til hun var 10 mrd + flaske til hun var ca 1½ år ( tilsidst kun aftenvælling)
    Anna blev ammet til hun var 4½ mrd + flaske til hun var 1½ - også her kun aftenvælling længe.

de tre piger har alle fået MME til de var 1 år, både flaske og kop, Anton har kun fået ammemælk og vand i kop.

• #8   15. dec 2009 Jeg ammede Papaya til hun var 4½ måned hvor jeg havde håbet at amme hende til hun var 8-10 mdr. Fordi jeg har meget allergi og børneeksem.

Hun måtte så på flasken og hun er 9 mdr og får stadig mme til hun skal sove og en flaske om natten. Og så vil hun ofte også gerne have en når hun skal sove til middag. Så 3 flasker i døgnet

• #9   15. dec 2009 Noah har selv afvist sutten... han har masser af sutter som jeg købte til ham da han brugte sut.. men han bruger dem ikke.. leger bare med dem en gang i mellem... de kommer aldrig ind i munden smiley

Jeg må indrømme jeg er ret glad for han kan nøjes med aftenflasken, og ikke behøver sut...
    Jeg synes at så længe det er hyggeligt, så er der intet galt i det... han behøver den som sådan ikke (tror jeg) han er da faldet i søvn uden den... men ja, jeg tror vi bliver ved til han selv virker til at være klar til at undvære den...

Tania - se der er vi helt enige... jeg kan heller ikk skelne mellem en sut og en flaske, når vi snakker om aften flasken smiley

• #10   15. dec 2009 Sander blev ammet til han var 3 mdr siden har han fået flaske.. Han spiser grød/ kartoffel mos 2-3 x dagligt plus han får vælling til natten (Den er guld værd..-vi sover nemlig hele natten) Sander er lige over 4 mdr..

• #11   15. dec 2009 jeg ammede til han var 6 måneder, og derefter ca 2-3 flasker om dagen, regner med at stoppe det når han bliver 1 år hvor han alligevel skal over på almindeligt mælk. og jeg nægter at være en af dem der fylder flasken med juice og den slags, det kan han drikke af en kop færdig slut...

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #12   15. dec 2009 Jeg aften ammer stadig vores søn som er 11 måneder, det er dels for anti stoffernes skyld, men også fordi han virkelig nyder det og så får vi en hyggelig stund på dagen sammen. Jeg regner med at stoppe når han er omkring 1½ år, eller når han selv siger stop. Skal lige tilføje han ikke bruger sut og aldrig har fået mme, så synes det er ok han ammer et stykke tid endnu.

• #13   15. dec 2009 M L : Anton ville heller ikke have sut og da jeg havde mælk nok blev han selvfølgelig ikke budt en flaske, så han blev også ammet længe og det havde jeg det rigtig godt med, virkelig kvalitetstid ( og da Anton ville spise hver 2-3 time døgnet rundt til han var 14 mrd - blev det jo også til kvantitetstid smiley

Kommentér på:
Amme/flaske - hvor længe?

Annonce