{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

burde jeg.. {{forumTopicSubject}}

blive strilliseret??
jeg er 22 år, har manden i mit liv (sys jeg lige nu) vi har fået 2 børn sammen. Kim ønsker IKKE flere børn, og det gør jeg hellér ikk.. lige nu...! men hvad nu hvis jeg fortryder om 5 år måske? det her fylder virkelig mit hoved meget, vil vidst bare gerne hører andres meninger... håber i vil gi mig den...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  burde jeg..
  • #1   19. sep 2009 Det er jo noget der er helt op til dig selv . Men et spørgsmål jeg altid har gået og tænkt over , hvorfor er det STORT SET ALTID os kvinder der skal sterilliceres(staves?) ? Og ikke mændene .

• #2   19. sep 2009 Jeg ville ikke blive steriliseret som 22 årig. tænk hvis i nu en del skulle gå fra hinanden og du så møder en ny fyr og i virkelig ønsker at I TO skal have barn/børn sammen.

Men det kommer jo nok også an på om du overhovedet selv kunne tænke dig flere børn.-Men sys helt klart det er en for ung alder at blive steriliseret i.

• #3   19. sep 2009 Det ville jeg bestemt ikke gøre i så ung en alder!

Tænk hvis I en dag ikke var sammen mere og du fandt en anden som gerne ville have et barn med dig. Eller hvis han skiftede mening om 3 år og gerne ville have barn nr 3.

• #4   19. sep 2009 Det synes jeg IKKE du skal. Du er kun 22 år. Det kan jo være du om 15 år finder en ny mand i dit liv og vil ha et sidste barn så vil det da være ærgeligt ikke at kunne.. Jeg synes mere det er din mand der burde gøre det når han nu er sikker på han ik vil ha flere børn og du ikke er helt sikker.

Der kan jo sagtens være mange år mellem børnene.. Der er 7 år mellem mig og min bror og 6 år mellem ham og vores ældste bror..

Syns det ville være dumt af dig at gøre..

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   19. sep 2009 jeg vil ikke blive det, men derimod opfordre manden til at få det gjort da det kan gøres ambulant ved manden og derfor er der ikke så står risiko for at noget går galt, men ved kvinden er det en operation, og der er der mange ting som kan gå gruligt galt.

• #7   19. sep 2009 Jeg er godt nok lidt mundlam her.... de fleste skriver "hvad nu hvis i går fra hinanden og du finder en ny fyr" Jeg ville spørge hvad nu hvis dig og din nuværende fyr finder ud af I vil have en mere om ja 4-5år eller mere...

Jeg ved ikke om det stadig er muligt, men har en veninde der har "klemmer" på sin æggestok, det gør at æggende ikke kan komme ned og kan derfor ikke befrugtes, og skal siges lige som langt de fleste andre er den 99,9% sikker smiley

Du kunne jeg høre din læge om det er muligt, synes også det er for tidligt at blive strilliseret. Men i sidste ende er beslutningen jo helt din egen smiley

• #9   19. sep 2009 vil så sige at du kan IKKE blive det før du er 25 år.. Har en veninde der har gået og ventet i 6 år på at hun blev 25 til at få det gjort smiley

• #10   19. sep 2009 hvis manden bliver det kan der blive åbnet igen det kan der ik ved en kvinde smiley

• #11   19. sep 2009 min læge siger de ikke vil gøre det på folk under 30.. siden det er så mange som fortryder det nogen år efter.

• #13   19. sep 2009 Min veninde har ville siden hun fik nr 2.. Nu har hun fået nr 3 og er også lige blevet sterileseret.. Hun vil simpelthen ik have flere børn.. Hun har rigeligt i sine nu 3 børn smiley

• #14   19. sep 2009 Man steriliserer helst mænd og ikke gerne kvinder, det er et noget større indgreb end for manden.
    Ingen læge vil anbefale så unge mennsker at blive steriliseret for der kan ske så meget i så ungt et liv at man fortryder det senere.
    Dem har jeg mødt en del af..

• #15   19. sep 2009 'Det er rigtigt der er den regl der hedder 25, for jeg har sagt at hvis Jesper og jeg gik fra hinanden skulle jeg ikk ha flere børn, det måtte en eventuelt ny mand acceptere.... jeg ville nemlig ikke ha børn med forskellige fædre....

også har jeg jo selv overvejet at blive sterilliceret, da jeg ikk er sikker på jeg vil ha flere børn, og ja, så ville vi ikke ksulle bekymre os om chancen for en ny graviditet.... så undersøgte det, og fandt så ud af alders grænsen der hedder 25....

• #16   19. sep 2009 jeg kan ik se hvorfor det sku være noget galt i at man som kvinde bliver steriliseret.. Hvis man ved på forhånd at man ik vil have flere børn ja hvorfor så ik alligevel blive det..

• #17   19. sep 2009 Tumling - nej, det kan jeg heller ikk se.... hvor gammel er din veninde?

• #18   19. sep 2009 hun er blevet 25 i år

• #22   20. sep 2009 tak for alle jeres svar.. det har hjulpet rigtig meget.. tror løsningen bliver alt andet end at blive striliseret.. smiley har bare hørt at man godt kan blive det nu hvor jeg har 2 børn.. smiley men endnu engang 1000 tak

• #24   20. sep 2009 Camilla: Det kan det ik.. Min veninde har som sagt måtte vente til hun var 25 SELVOM hun havde to børn i forvejen og nu 3 smiley

• #25   20. sep 2009 Jeg kan ik se at det er for tidligt.. Min veninde har vidst det i 6 år og har bare gået og ventet på at ku blive steriliseret.. Hvis man ved at man gerne vil kan jeg vitterligt ik se problemet i det..

• #26   20. sep 2009 Ja der er nok nogle der ved det meget tidligt, men der er altså også rigtig mange der desværre fortryder det fordi der sker noget nyt i deres liv, også selvom de mener de har fundet manden i deres liv.
    Det er det man prøver at få folk til at tænke på når de ønsker ster. så tidligt (25 år) for man kan som regel ikke lave det om.
    Jeg har mødt en del, (især mænd) som har fortrudt som 30 årige fordi de nu har mødt en ny kvinde.
    Man bestemmer selvf selv i sidste ende men man skal bare tænke sig rigtig godt om smiley

Kommentér på:
burde jeg..

Annonce