Ting jeg godt ville ha' vidst om KS {{forumTopicSubject}}
Enten havde jeg fået det at vide og så bare ikke hørt det, eller også glemte "man" at fortælle mig det... Håber andre kan bruge det, så de ikke bliver ligeså overraskede som mig...
1. Ens blodtryk kan falde rigtig meget af rygmarvsbedøvelsen. Hvis det gør det, får du det meget meget dårligt. MEN de søde sygeplejersker giver dig medicin hurtigt så du får det bedre.
2. Ens tidsfornemmelse forsvinder når man ligger på briksen. (jeg troede de havde glemt baby nr. 2, fordi der jo gik så eminent lang tid mellem at de to skreg - der gik ét minut...)
3. Rygmarvsbedøvelsen kan være meget lang tid om at forsvinde fra din krop...
4. Du bløder fra livmoderen bagefter. Og du bløder længe... Det kom fuldstændig helt og aldeles bag på mig, men set i bagklogskabens klare lys, er det jo logisk nok - moderkagen sad fast i livmoderen og efterlader et stort sår...
5. Din livmoder trækker sig sammen... Hvis man ammer, frigøres nogle hormoner, som får livmoderen til at trække sig sammen. Der går noget tid inden det sker. Det gør rigtig rigtig ondt. Bliv i sengen.
6. Man kommer til at svede rigtig rigtig meget af at amme...
MEN
Det er vidunderligt at blive mor...
Hvad ville du gerne ha vidst???
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 102 Svar: 426
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 276
Nr. 5: Det synes jeg da ikke at jeg oplevede, jo jeg mærkede godt eát min livmoder trak sig sammen, men det gjorde ikke ondt:o)
Nr. 6: Ja jeg svedte som et svin de første par uger hver gang jeg ammede... Tænkte ikke over det før du nu skrev det, troede faktisk kun det var mig der havde det sådan, men det er vel homonerne der gør det:o)
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Men der er nogle sygehuse man åbenbart bliver mere infomeret om ks end andre...
nr 1. blev vi infomeret om...
nr 2. tror det er op til ens egen tids-følelse
nr 3. syntes nu den forsvandt hurtigt...
nr 4. jeg blødte så og sige intet derefter. Fik at vide at jo mindre man bløder- jo bedre har de lægerne gjort deres 'oprydnings-arbejde' Måtte sågar fremvis det alm bind - så de med egne øjne kunne se jeg ikke blødte. hvilket fik dem til at kalde lægen, da de troed jeg så blødte indeni.
nr 5. fik en smerte-pengekasse med diagram for hvad og hvilke smerte-stillende jeg skulle tage 24-7.
nr 6. Hm svedte ikke mere pga at amme...
Min oplevelse af pks.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 466
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 146 Svar: 1.065
Hvor meget/hvor lidt man må løfte
hvordan det skal passes
hvor ondt det gør
hvor længe såret bliver ved med at være grimt
at man blev frarådet at faste i mere end 24 timer (kan derfor ikke huske det første døgn pga jeg var for svag. akut kejsersnit og en kirurg der havde god tid)
Hvordan man skal forholde sig i forhold til solbadning og arret.
lige det jeg kan komme på...
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 4 Emner: 29 Svar: 1.248
Ting jeg godt ville ha' vidst om KS