{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.233 visninger | Oprettet:

RS virus {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan fortælle hvordan det starter, for Niklas er desværre blevet syg og lægen siger at vi skal holde øje med at det ikke går over i RS virus.

Han har svingende feber, hoster og der kommer slim op, han spiser ikke drikker kun kamille the, han sover ikke ret meget. han plejer at sove mellem 10 og 12 timer om natten nu tager han max 4...

Når han er vågen græder han hele tiden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RS virus
  • #1   12. apr 2008 hvad er en rs virus?

• #2   12. apr 2008 Det er en virus der gør os voksne forkølet men kan være livsfarlige over for små spædbørn.. (under 1,5 år)

• #3   12. apr 2008 Og den er MEGET udbredt lige nu

• #4   12. apr 2008 jeg står også over barnevognen hele tiden... Han står her inde i stuen og sover lige nu..

• #7   12. apr 2008 rigtig mange tak... smiley

• #8   12. apr 2008 min søn fik rs virus da vi var indlagt med en eksream omgang børneeksem,,. fordi de glemte at lukke afdelingen af..
    min søn fik snot næse han horstede og så kastede han meget op..
    og self feber..
    den er meget forskellig fra baby til baby..
    min søn var dog 7 mdr da han fik den. så han var udenfor livs fare..
    så vi blev sendt hjem efter BE var ordnet.. men vi var så uheldige at det satte sig fast på max luftveje og det har så konstateret sig i at han har astma idag..
    håber ikke din søn har RS det er ikke sjovt at prøve med et lille barn..
    der var 5 andre der havde det da vi var der oppe.. og der var en lille på kun 3 mdr der havde.. det var ikke sjovt, han lå på stue lige ved siden af os.. og kan sige at det ikke var meget søvn vi fik.. og det værste ved det var at moderen ikke var der særlig meget.. det var hårdt.. men som maria har lagt ind, så hold godt øje med ham.. fordi jo hurtigere man fanger det jo nemmere er det at holde det i skak..
    god bedring og held og lykke,,,, krydser alt hvad jeg kan krydse

• #9   12. apr 2008 når det har nogetmed bronkistis at gøre for min datter havde faktisk alle de symtomer men det var bare asmatisk bronkistis

• #10   13. apr 2008 Karina J

Det er netop de symptomer Niklas har, dg kan vi nogle gange få lidt væske i ham og han sover lidt mere nu, men tror det er fordi han ikke har ret mange kræfter. Han kan ikke engang holde hans hovede ret længe mere.

• #11   13. apr 2008 ja det syntes jeg også at i skulle. de tager jo bare en blod prøve og en snot prøve så kan de se om det er det..

• #12   13. apr 2008 Så må vi få lægen til at sende os videre i morgen.

Det er sku ikke sjovt at stå her og ikke kan gøre noget.

• #13   13. apr 2008 nej det er jo det.. så det er bedst bare at få ham tjekket.
    så er det overstået. og så ved man hvor man str..
    men husk at holde fast i at i vil ha ham testet.fordi de er stride de læger,..

• #14   14. apr 2008 Vi er indlagt nu med ham og han er rs posetiv..

Det går frem ad og håber snart vi kan komme hjem, dog er vi glade for at han er i gode hænder.
    Han er i dag begyndt at spise igen og får maske hver 3. time hele døgnet.
    Jeg skal nok give lyd fra mig når vi kommer hjem..

Der er MANGE her på Viborg sygehus nu..
    Der er så mange at de har lavet speciel puslerum og legerum til rs børn..

• #15   16. apr 2008 Vi er i dag kommet hjem og det går rigtig godt. Han har desværre fået astmatisk bronkitis af rs virussen, men han får så noget ventoline hver 3. time på nær om natten de næste par dage, så ser vi derefter.. Tak for de søde beskeder.

• #16   17. apr 2008 Så kom vi hjem i går onsdag..
    Men starter med Søndag for at i kan følge med.

Vi fik lidt gæster omkring middag og de sagde at deres børn havde haft RS virus og det lignede meget det Niklas havde. Fredag havde han ikke spist noget og lørdag begyndte han også at afvise væske. Så i knap to døgn ville han ikke spise og kun drikke meget lidt.

Han fik panodil fast men havde alligevel 39,9 i feber.
    Vi kom så til lægevagten og han surgte om hvad jeg mente og jeg sagde til ham at nu måtte de gøre noget.
    Vi kom så op på børneafdelingen og blev taget rigtig godt imod. de tog en snot prøve og vi ventede på svaret i ca 20 min.

Den var posetiv.

Så fik Niklas en stikpille med Panodil og fik noget astma medicin i maske( Ventoline+ilt), og så spise han endelig lidt.

Han fik ventoline hver 3. time også om natten.

Mandag spiste han lidt mere og fortsatte med Panodil og Ventoline.

Tirsdag spiste han lidt over 1000ml og lidt mos, han stoppede på panodil, da jeg mente at han ikke havde brug for det mere. Han fik stadig ventoline hver 3. time

Onsdag morgen fik han dog en panodil, da han havde lidt ondt når han hostede og det er vigtigt at de kan hoste uden det gør ondt.. Sidste gange han fik ventoline masken var halv 5 onsdag morgen.
    Han skulle over på en anden ventoline maske, som vi selv kan give her hjemme og den var han ligeså god til at tage som den første. Og jeg synes selv den nye virkede bedre og det sagde jeg til lægen der gik stuegang.

Så vi fik lov til at tage hjem, men en maske med ventoline. (space)

Skriv hvis der er noget i vil vide.. eller kommentere.

Kommentér på:
RS virus

Annonce