{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græder, græder og græder ;(
  • #1   21. okt 2010 hun kan evt. have kolik, maveproblemer eller ondt et sted. Har du prøvet at ringe til vagtlægen?

er det maveproblemer kan mylicon måske hjælpe men det kræver at lægen nok har set på hende først

• #2   21. okt 2010 kan det måske være kolik? svært og sige hvad du kan gøre.. har du prøvet og gå rundt med hende på armen og trøste hende?
    eller ring til lægevagten hvis hun bliver ved..

• #3   21. okt 2010 Altså.. Måske du skal kontakte lægen, kan være hun har kolik.. Men indtil da, så lav noget sukkervand. 100 ml. kogende vand og 5 tsk. sukker røres sammen.. så giv hende en lille tsk. fuld. det skulle gerne få hende til at falde til ro. Det var min svigermor som er sundhedsplejerske, som gav os rådet, og det hjalp super godt på Alexander smiley

• #4   21. okt 2010 kan ikke huske om deet er på det tidspunk, men der kommer en tid hvor deres tarme udvikler sig eller udvider sig, svært og forklare, men kan muligvis være det.. så går det over igen i hver fald..

• #5   21. okt 2010 Jamen hun har lidt mave problemer og dem har vi kontrol over og er opmærksomme på, men hun græder faktisk fra hun er vågen til hun falder i søvn igen ;s og umiddelbart virker det ikke som om hun har ondt nogen steder /;

• #6   21. okt 2010 Hvis mit barn græd så meget, ville jeg tolke det som om der "var noget galt". Altså, der må jo være noget der generer hende.. Jeg ville også få hende checket ved lægen, og så er der mange der bruger zonterapi eller kiropraktik, med stor succes. Ofte har små børn ondt et eller andet sted, som lægen ikke opdager. Held og Lykke smiley

• #7   21. okt 2010 Har skam tolket det som om der var noget galt og HAR været ved lægen som sagde det var hård mave, nu har vi fået styr på det, men alligevel græder hun.. Og zoneterapi er prøvet.. og jeg trøster alt hvad jeg kan og prøver at gøre alt hvad man overhovedet kan for hende, ikke fordi hun bare får lov at ligge og ikke fordi jeg IKKE har været ved lægen med hende!

• #8   21. okt 2010 vi prøver jo bar og hjælpe, du kunne jo bar skrive hvad du alt har prøvet og at du har snakket med lægen, det kan vi jo ikke vide..

• #9   21. okt 2010 Annemette; hvad sagde zoneterapeuten? Jeg havde Jeppe der også være meget ked, ville ikke sove, og gylpede ret meget, og han var en tur forbi kiropraktoren og det virkede. Han var låst i nakken og lænden og det gav smerter. Det er helt klart et besøg værd.

Kiropraktoren fortalte at alle børn burde komme en tur forbi for mange blev trykket lidt under fødslen, også ved kejsersnit. : )

• #10   21. okt 2010 Vores sundhedsplejerske fortalte os at spædbørn ikke kan have hård mave. Får hun bryst eller flaske?

• #11   21. okt 2010 Maria Louise: Hmm så skulle hun have set begge mine børn, for de havde hård mave da de var små:( Den yngste har vi så fundet ud af hvorfor men det er først for 6 mdr side jeg drog den parralel, og han er snart 4 : (

• #12   21. okt 2010 hvis hun er født før tid, kan det måske også være den omsluttethed der er i maven, min søn fik det problem, vi troede det var kolik og meget andet, men en gammel sygeplejerske pakkede ham ind som en kuvert, bare uden der er lukket:) ikke forstramt men fast, så de føler sig omsluttede og trykke, det hjalp meget på malthe.

• #13   21. okt 2010 Okay. Nu jeg tænker videre over det, så er der også en forskel mellem brystbørn og flaskebørn.

• #14   21. okt 2010 Har du tænkt på en kiopraktor? eller anden form for det alternative?

• #15   22. okt 2010 når hun græder så meget , tager du det så stille og roligt eller bliver du urolig?
    for hvis du bliver urolig bliver bebz os urolig, de kan jo tydeligt mærke hvordan du har det smiley

• #16   22. okt 2010 Ved ikke om det har været skrevet..-men prøv at få fat i en kiroparktor..

• #18   22. okt 2010 synes du skal tage til lægen og få hende grundigt tjekket...har hun maveproblemer eller ondt et sted skal der jo gøres noget ved det

• #19   22. okt 2010 Ja det kan sagtens være maveproblemer, havde selv en dreng som græd, græd og græd. Begyndte til zoneterapi med ham og det var lykken hos os...

Men spørg din læge eller sundhedsplejerske, de må og skal kunne forslå noget..

Håber snart det går over :O)

• #20   22. okt 2010 Nej men tror også der er stor forskel på læger, det kan jeg da se de gange vi har været hos en reservelæge.. Vores læge ville aldrig bare slå hen og sige det ved jeg ikke, men ville tilbyde os at prøve noget forskelligt og er ikke bange for alternative metoder, han giver selv akupuntur som en af de få læger på vores lægehus.

• #21   22. okt 2010 Lægen siger hun er lige som hun skal være og ikke fejler mere efter vi har fået styr på maven, og hun er flaske barn. Så jo de kan have hård mave, men har hun ikke mere. Må prøve med en kiropraktor, men nøjs hvor er det hårdt... og ved godt i skriver det er tegn på noget der gør ondt eller at der er noget i vejen og ja det ved jeg, men lægen har tjekket alt, men nu må vi prøve kiropraktoren... Nogen der kan anbefale en kiropraktor i østjylland?

• #22   22. okt 2010 Ja, jeg ville helt klart prøve med en kiropraktor.. Når børn bliver født ved KS kan de godt få et vrid eller en skævhed i deres nakke/ryg.. Det var sket for Sander og efter 3-4 behandlinger var det væk og han var igen en glad dreng..

Rigtig meget held og lykke..

Her er et udklip fra den kiropraktor vi var hos, ang Spædbørn

Spædbørn og kiropraktik.

Hos en baby er strukturerne i nakken bløde og ustabile. Ved en normal fødsel kan nakken godt tåle de store belastninger den udsættes for, men udsættes den for et uhensigtsmæssigt træk eller vrid, kan der opstå funktionsforstyrrelser /fejlstillinger svarende til øvre del af nakken.

Det har vist sig at nedenstående faktorer under fødslen kan være medvirkende til at barnet får en fejlstilling i de øvre nakkeled.

Er taget med sugekop
    Er taget med tang
    Måtte ’presses ud’ med eksternt tryk på maven
    Var udsat for manuel træk (fx vanskelig skulderforløsning)
    Er født ved kejsersnit
    Er født med ansigtet først
    Sædefødsel
    Fødselsvægt større end 4000 g
    Tvilling
    KISS:

Fejlfunktionerne kan medføre en forstyrrelse i den motoriske udvikling. Barnet når til de motoriske milepæle på et senere tidspunkt og mindre optimalt. Nogle hopper milepælene over og rumper sig af sted i stedet for at kravle. Nogle begynder at gå meget tidligt for at kompensere for ubehag som kan opstå, når de kravler med en fejlfunktion i nakken.

KISS-syndrom kan påvirke det autonome nervesystem og give vegetative symptomer, f.eks. skriger barnet meget, er utrøsteligt, gylper meget, savler meget. Der kan opstå spiseproblemer eller problemer med amning. Barnet sover usammenhængende og vågner brat. Andre børn er såkaldte ”nemme” børn, som er påfaldende rolige, sover meget og kan have en lidt træg motorisk udvikling.

Symptomer ved KISS:

3-måneders kolik
    Forstyrret søvn (svært ved at falde i søvn, sover dårligt, skriger i søvne, vågner brat)
    Træg mave (forstoppelse)
    Er urolig og ofte utilfreds
    Vanskeligheder med at holde hovedet i midten (efter 3 måneders alderen)
    Vil ikke ligge på maven
    Skæv stilling af hovedet (tvangsstilling/yndlingsstilling)
    Asymmetrisk og affladet baghoved, hvor håret er slidt asymmetrisk af.
    Gnider baghovedet mod underlaget
    Asymmetrisk hovedfacon, ansigtsasymmetri
    Ligger med hovedet meget bagover
    Ensidig sovestilling, ligger som et C (banan).
    Bevæger arm og ben mindre på én side
    Umodne hofter, ofte på én side
    Fodfejlstilling
    Skriger utrøsteligt
    Barnet har en ømhed i nakken og reagerer negativt, når man rører ved nakken.

• #23   22. okt 2010 Der ligger et sundhedshus i 8300 Odder og er sikker på at der gør der også andre steder i østjylland hvor I helt sikkert kan finde en god kiropraktor...

• #25   22. okt 2010 Nej det har jeg godt nok ikke prøvet, men helt sikkert et forsøg værd.. :0)

Nu har jeg haft ringet rundt til forskellige kiropraktorer og alle har stort set efterårsferie smiley .. Men må vente til i næste uge.

• Lea v
    Lea v Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 5
    #26   25. okt 2010 jeg fik selv kejsersnit og min lille guldklump fik faktisk hofteskred da de hev ham ud. så få tjekket den lille der er mange muligheder. Heldigvis ordnede det sig selv og der er ingen problemer og Steven går fint i dag, men det gjorde at han græd og led meget i starten med smerterne. Han kom også 4 uger fortidligt ;/

Kommentér på:
Græder, græder og græder ;(

Annonce