826 visninger
|
Oprettet:
græder {{forumTopicSubject}}
Min lille Prinsesse på 2 uger - hun får sine grædeture her om aften, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er - hun har fået mad, skiftet ble, og jeg nusser med hende, men lige så snart jeg ligger hende i seng går hun i gang - jeg kan ikke ligge og sove med hende om natten, er jo bange for at mase hende...
hun ligger lige ved siden af mig i dobbelt sengen -
men er det forkert at lade hende græde ud? jeg har forsøgt et par gange og der kan gå 15 -25 minutter før hun falder i søvn - er der nogle gode råd?
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 55 Svar: 215
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg havde meget overproduktion, hvilket betød at han kun fik det tynde mælk, spiste ofte, nemt kom til at kløjes i det, og generelt let blev bølvet under amning.
Han blev mæt nok, men jeg ammede også rigtig rigtig meget.
Laver du for meget mælk, sker det også nemt at de spiser for meget, hvilket enten betyder at de gylper en del, eller får rigtig rigtig ondt i maven.
Er det overproduktion, er der flere ting at forsøge, jeg vil anbefale blokamning, som hjalp her, indtil min krop bare skruede endnu mere op for produktionen.
jun 2011
Hun slap den ene, og så lagde jeg hende til den andet bryst, og der lå hun i 30 minutter, så jeg tror måske det er helt rigtig med der ikke var mælk nok, tanken har ikke slået mig, men jeg prøvede så at klemme mælk ud i det første bryst, og kunne ikke få noget ud - så nu har jeg også lært noget nyt
Hun sover nu som en sten - tak for hjælpen
jun 2011
Hvad er blokamning?
nov 2010
blokamning er når du ammer på samme bryst i længere tid af gangen, for at skrue ned for produktionen.
Det er så ikke aktuelt for dig, kan jeg læse.
Men jeg ammede f.eks fra samme bryst 2 eller 3 gange i træk, for ikke at producere så meget mælk.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
jun 2011
nov 2010
Hvis du kan klemme mælk ud efter du har ammet, er der nok. Hvis du ikke kan få noget ud er du helt tømt. Du bør kunne få lidt ud, selvom hun har spist sig mæt.
Hvor ofte ammer du? det kan være at du i en periode skal ligge hende til ved begge bryster, og ofte, derved kan du øge produktionen lidt.
Hvis det er, kan du finde en del materiale på ammenet.dk
jun 2011
Det vil jeg læse igennem, men også lige tage snakken med sundhedsplejersken hun kommer aligevel i morgen, for det er tydligt det er det som er galt - hun sover dejligt lige nu
men jeg ammer hende ca hver 2-3 time - hun sover egentlig pænt om natten står op mellem 4-5 og igen 8-9....
Jeg har før brugt hun kun malker et bryst - men ja det er nok en god ide at ligge hende til begge -
nov 2010
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 391
nov 2010
Det kommer omkring 5 uger, i den biologiske alder.
hvis nu TS er gået 14 dage over, så er barnets biologiske alder jo 4 uger...
Man skal altid regne fra den biologiske alder. Noge steder skriver de det endda i uger efter undfangelsen.
græder