{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Så beslutningen taget :-/ {{forumTopicSubject}}

Ja jeg stopper med at amme. Julian er nu godt 4.5 mdr og jeg både elsker og hader det. Har tænkt på dt et par dage, men været bange for at gå over på flaske hvis nu jeg skulle fortryde. Og følt jeg ville være en rigtig dårlig mor der ikk gider mit barn fordi jeg ikk kan sætte mig selv til side og bare fortsætte. Men hver gang jeg ammer kan jeg mærke det irritere mig! MEN bagefter melder den dårlige samvittighed sig, for har rigelig med mælk.. Tænker så ; kan eg fx amme ham når han vågner om morgenen og til middag (supplere pt med amning efter grøden) og så flaske fr resten. Evt amme om atten hvis det er? Bare så længe min mælk er til det? Og skal jeg noge fx en formiddag så bare lade min mand give ham lidt flaske efter grød?

Undskyld smøren, og ønsker ikk gok hovedet, synes det nok jeg skal tude imens jeg skriver dette smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så beslutningen taget :-/
  • #2   7. jan 2013 Det lyder ikk som om du har taget en beslutningen.

Jeg stoppede selv med amningen da Clara begyndte på grød, da fik hun bryst morgen og aften, og ellers flaske. Efter to uger var der ikk mere mælk hos mig, så der gik hun på ren flaske.

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #3   7. jan 2013 Synes du skal være stolt af du har ammet i 4 ½ mdr.
    Du kan sagtens amme, morgen og aften, og så supplere med en flaske. (Du kan evt malke ud, ved ikke hvordan du har det med det)
    Det kan være din søn selv siger fra i forhold til ammingen, hvis/når du begynder med da det går hurtigere med flaske.

• #6   7. jan 2013 Jeg havde også inden fødslen sat mit i hovedet jeg ville amme i 2-3 mdr maks! Men så ændrede jeg det til dåben, og den er først om 3 uger, men synes bare det træls og ligge ligge mit barn til som en sur pligt, frem for en dejlig følelse, som jeg føler det lige nu for det meste.. Men det nok mere det med at jeg er så træt af (ammer. Øvrigt også med brik så det gør det ikk lettere) at det er så svært at finde steder at amme udenfor hjemmet, huske at få tøj på der gør amningen let udenfor hjemmet, t jeg ikk kan køre imens han sover, for hvis han vågner og skal have mad så er jeg der ikke osv.. Så jeg starter ud med (som nogle af jer har kunnet lidt) at amme når jeg føler for det, og ellers give flaske.. Stille vil mælken jo regulere ned og så kommer det stille af sig selv.. smiley men tak for svar, det var det svar jeg havde håbet på; at jeg kunne amme lidt og give flaske også. smiley

• #7   7. jan 2013 Helle B: har før forsøgt at malke ud, men det som om når jeg skal det så lukker min krop helt ned, og kunne kun få 30ml ud samlet på begge bryster.. Men de gange har jeg været småstresset fordi jeg jo har haft i baghovedet jeg skal være der, men måske hvis jeg tænker at jeg kan malke det ud jeg kan og så flaske for resten, så kan det være der er lidt at hente smiley

• #8   7. jan 2013 Det kan du sagtens. Mine har fået begge dele fra starten og gradvist gåer helt over til flaske uden problemer. Har ikke haft betænkeligheder ved det smiley

• #9   8. jan 2013 Hvorfor er du så ked af at amme? Er det kun pga brikkerne? Sjovt at man har det så forskelligt, jeg ELSKER at amme og bliver helt ked over at hun snart skal starte på grød..

• #12   8. jan 2013 Det kan være at det er det med forventningerne, jeg havde ikke rigtig nogle forventninger til det og vidste at min mor kun havde ammet et par mdr. så tænkte bare at nu måtte vi se men havde et brændende ønske, og nu ville jeg amme hende til hun blev 18 hvis jeg kunne smiley ej gas.. Synes egentlig at det er en smugle puuha ad hvis de er omkring de 2 år..

• #14   8. jan 2013 Natasja: både elsker og hader det.. Elsker st amme, elsker nærheden og den afhængighed jeg ved han har af mig.. Men det at jeg skal planlægge mit tøj fx når jeg skal udenfor hjemmet, ska være sikker på jeg også kan/må amme det sted jeg ska hen osv.. Alle de ting har gjort at jeg er løbet surt i det.. Men vil forsat amme når jeg lyster og kan.. Hvis "kroppen" tillader det idet det vil blive med flasker sammen med i løbet f dagen smiley

• #16   9. jan 2013 Jo hvis ikke man ønsker at blotte hele overdelen skal man vel sikre sig at man har en top på hvor brystet lige kan kringles ud over kanten evt.

• #17   9. jan 2013 Det er jo bare at sørge for en ammetop. smiley

• #19   9. jan 2013 Ja da, og det er jo det en ammetop/ammebluse er designet til.

• #20   9. jan 2013 Jeg har bare altid en amme top indenunder det normale tøj, synes ikke at jeg skal planlægge.. Men det kan jo være pga min kedelige tøj stil smiley

Kommentér på:
Så beslutningen taget :-/

Annonce