{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Så var jeg på kommunen! :) {{forumTopicSubject}}

Idag har jeg haft en samtale med en sagsbehandler som jeg skulle snakke med vedr. aflastning.

Vil først fortælle - Jeg er 21 år. Emily er 5½ og Bella er 15 mdr.

Min mor er 67 år - alkoholiker og er ikke egnet til at passe mine børn.
Min far ser jeg ikke.
Mine søskende er 39-49 år, og dem har jeg aldrig haft et tæt forhold til. Kun den ene men han har meget at se til vedr. job.

Jeg har jo lige været i et forhold i 1 år, hvor vi havde mulighed for pasning/aflastning ved sygdom eller hvis vi skulle ud, og det gav mig det overskud jeg ikke har haft i 3½ år.

Nu da jeg er blevet alene igen, med skole osv, kan jeg mærke at jeg er havnet dér hvor jeg var da jeg var alene med pigerne (især Emily). Overskuddet er ikke det samme. Har ikke mange venner eller familie der kommer og besøger mig osv osv.

Så nu har jeg taget beslutningen om at der er brug for aflastning (f.eks en weekend om mdn), så jeg kan få mit overskud op og stå igen, og mine børn kan få et trygt og godt netværk.

Da Emily var 3 år, fik jeg afslag på aflastning fordi de ikke mente der var behov for det. Der var ingen minusser i § 50.

Men hende på kommunen idag, var meget optimistisk og mente heller ikke at der som sådan var nogen behov for at børnene ikke kunne være her, men at det var en klar ulempe at vi ikke har noget netværk og jeg er SÅ meget alene.

Så nu skal vi ha foretaget en ny § 50, som starter 13/4. Er rigtig spændt og på en måde stolt af mig selv.

Jeg er rigtig bange for at børnene vil kunne lide aflastningsfamilien bedre end mig :s Ved ikke om det er en naturlig reaktion?

Men det skal nok blive godt. Glæder mig til at få mit overskud tilbage så jeg kan blive den energifyldte mor igen, som jeg har været det sidste år.

Skulle lige af med det!

Ps. Er der nogen der ved om det koster mig penge at have dem i aflastning? Hun nævnte nemlig 3-3500kr jeg skulle ha om mdn.. Men glemte at få spurgt hvad de var til.

Isaa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så var jeg på kommunen! :)
  • #1   22. mar 2011 Tak Lykke.
    Okay, det undrede mig også :s For grunden til de foresager den undersøgelse er også for at vurdere om det er noget kommunen vil kaste penge efter - sagde hun.

    Nu må vi se, det er ikke dét det skal komme an på smiley


  • #2   22. mar 2011 Hej. Sådan! Jeg synes det er sejt at du vil stå ved at du har brug for alene tid!.

    Og så kan jeg fortælle at jeg selv har været aflaster igennem kommunen. Jeg passede dengang et søskendepar på 1 og 2 år hver anden weekend + en ugentlig overnatning, for et par år tilbage. Det foregik på den måde, at min løn gik ind på morens konto, og så skulle hun give dem videre til mig. Måske er det dét de har ment mht. pengene..? smiley

    Jeg skal i hvert fald nok krydse fingre for at det går igennem. smiley


  • #3   22. mar 2011 Nadja - Tusind tak for dit svar smiley Det ka godt være det har noget med det at gøre. Jeg ved det ikke.

    Nu vil jeg bare krydse fingre for at det hele går som jeg ønsker, og at det IKKE kommer til at tage 4 mdr!


  • #4   22. mar 2011 synes det er super godt gået, det er jo lige så meget for dine piger som for dig selv du gør det og går det igennem er jeg sikker på i vil få rigtig meget glæde af det :o)

  • #6   22. mar 2011 Tusind tak! dejligt med et skulderklap! Kryds fingre smiley

  • #7   22. mar 2011 Åhhh hvor jeg dog kender din sitiuation...
    Den ligner min MEGET til en forveksling! Jjeg har dog bare en far til børnene som har dem hver onsdag og hveranden weekend..:)

    Ellers er det faktisk helt samme historie som din...
    Det er utrolig hårdt ikke at have noget netværk, man er fuldstændig alene om det hele og det er super hårdt!

    F.eks kan jeg aldrig tage nogle steder med børnene fordi de er så små og kræver en del begge... Så hvis jeg skal noget så SKAL jeg have en der kan tage med os, det er skide irriterende og man føler man er verdens dårligeste mor...

    Vi skal heller ikke nogen steder i vores sommerferie af samme årsag og det er noget der tager hårdt på mig..:(

    Jerg synes det er helt fint at du beder om hjælp og erkender at det er hårdt, for det er SKIDE hårdt...

    Så vi alene mødre må bare holde sammen og holde hinanden oppe når vi synes det spidser til!:)


  • #8   22. mar 2011 Mor til.... - Førhen var vi meget i Kbh (1 time i transport til min mor), og togturene gik egentlig fint. Men kan bare ikke overskue det. Nu har jeg os lige vænnet mig til at have bil, det har jeg så ikke mere smiley Det er pisse hårdt ja, og det er super rart at høre fra nogen der kender til det smiley

    Knus


Kommentér på:
Så var jeg på kommunen! :)

Annonce