Hjælp til grød?? Hjælp til grød??
Vi er lige begyndt at give Emil grød. Har kun lavet risgrød, og blandet en skefuld kogt pæremos i. El´s bare den blanding som man bruger normalt når man laver risgrød.
Men han vil slet ik spise. Det kommer ind og ryger lige ud retur igen. Med en mine som i: Det kan i godt glemme! Umiddelbart vil jeg tro det er en blanding af konsistens og smag?? Vi har smagt på det og smager stort set ik af noget(godt). Har købt urtekram´s rismel, vil dog imorgen prøve Majsmel.
Hvad er jeres råd/erfaringer med grød som start? kan i give nogle fif og gode råd ti, hvordanl han evt vil spise det? Forventer ik han spiser mere en 2-3 skefulde her de første mange gange, det skal være en rolig start.
Tak hilsen Louise
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Lav den ret tynd - som en cremet suppe.
Og stille og roligt lav den tykkere når han begynder at kunne lide det.
Og forresten, så er det allerallerbedst at starte med kartoffel/grøntsagsmos, fordi at barnet IKKE skal vænnes til det søde først. Du kan sagtens også give risgrød uden frugt og andet sødt, for der er mange børn der ikke vil have det "kedelige kartoffelmos" når de først har fået det søde grød.
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Vik ska jo snart starte på grød så må heller holde ørene stive
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Og af frugter må de få jordbær, æble, pære, fersken, sveske (ved ik om jeg mangler noget)
Og af grød er der risgrød og hirsegrød og majsgrød :o)
apr 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 27
Som jeg skrev i mit første indlæg så har vi smagt på det og kan å ingen måder smage der er pære el andet i!?
Men vi fortsætter lidt endnu med rismel så, og så kan det være vi prøver med majsmel senere, ku det ik være en ide?
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 25 Svar: 248
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Hjælp til grød??