711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp til grød?? Hjælp til grød??

Vi er lige begyndt at give Emil grød. Har kun lavet risgrød, og blandet en skefuld kogt pæremos i. El´s bare den blanding som man bruger normalt når man laver risgrød.

Men han vil slet ik spise. Det kommer ind og ryger lige ud retur igen. Med en mine som i: Det kan i godt glemme! Umiddelbart vil jeg tro det er en blanding af konsistens og smag?? Vi har smagt på det og smager stort set ik af noget(godt). Har købt urtekram´s rismel, vil dog imorgen prøve Majsmel.

Hvad er jeres råd/erfaringer med grød som start? kan i give nogle fif og gode råd ti, hvordanl han evt vil spise det? Forventer ik han spiser mere en 2-3 skefulde her de første mange gange, det skal være en rolig start.

Tak hilsen Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til grød??
  • #1   14. jun 2010 Der er ikke andet for, end at blive ved. Det skal nok komme.
    Lav den ret tynd - som en cremet suppe.

Og stille og roligt lav den tykkere når han begynder at kunne lide det.

Og forresten, så er det allerallerbedst at starte med kartoffel/grøntsagsmos, fordi at barnet IKKE skal vænnes til det søde først. Du kan sagtens også give risgrød uden frugt og andet sødt, for der er mange børn der ikke vil have det "kedelige kartoffelmos" når de først har fået det søde grød.

• #2   14. jun 2010 det er helt normalt de gør det det havde undret mig mere hvis han ikk gjore det så som issa skriver ikk andet a gøre ind a blive ved og med den samme smag et stykke tid.. det er fordi de ska lære a bruge munden på en anden måde ind bare a sutte og synke og vænne sig til smag og konsistens..

• #3   14. jun 2010 og ja som hun oz siger ikk frugt grød først..go fornøjelse

• #4   14. jun 2010 Isaa, viste ikke at de måtte få kartoffel/grønsagsmos før de var over 6 mdr? Eller er det mig der har læst forkert et sted?

Vik ska jo snart starte på grød så må heller holde ørene stive smiley

• #5   14. jun 2010 Mette - Jo de må få kartofler, gulerod, brocoli, blomkål, jordskokker, pastinak :o)

Og af frugter må de få jordbær, æble, pære, fersken, sveske (ved ik om jeg mangler noget)

Og af grød er der risgrød og hirsegrød og majsgrød :o)

• #6   14. jun 2010 Fint at høre jeg bare skal blive ved. Det var nu både min sundhedspl, mødregruppe veninder, og veninder som har anbefalet at komme lidt æble, pære, el. abrikos i! Har kogt det ud og frosset det ned i en isterning-bakke. så tager jeg en terning op til hver portion. Og det vil jeg nu fortsætte med selvom i skriver det ik er nødvendigt.

Som jeg skrev i mit første indlæg så har vi smagt på det og kan å ingen måder smage der er pære el andet i!?

Men vi fortsætter lidt endnu med rismel så, og så kan det være vi prøver med majsmel senere, ku det ik være en ide?

• #7   14. jun 2010 Jamen så vil jeg glædeligt fortælle far'en at han snart kan få lov til at give grønsagsmos til aftensmad.. Troede bar ikke det var det man skulle starte med.. Men så blev jeg også det klogere smiley

• #8   14. jun 2010 det er kød barnet må spise når de er over 6mdr

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #10   14. jun 2010 Da Patrick startede på grød, ville han kun ha majsgrød.

Kommentér på:
Hjælp til grød??

Annonce