{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

nægter at spise grød. {{forumTopicSubject}}

Hej tøser.

Nu er jeg efterhånden ved at gå ud af mit gode skind, men dejlige søn gider ikke spise grød af nogen art, han tager den første mundfuld og derefter nægter han at åbne munden. Har prøvet med alt grød både hjemmelavet og købe grød. Dog uden held.

Men han elsker rugbrød, og vores mad, dog må det ikke være blender eller lidt på noget måde. Han er lige blevet 7 måneder, må han godt bare "nøjes" med almindelig mad også undvære grød?

Sys bare ikke han bliver rigtig mæt af vores mad, da han kan tømme en 200ml flaske kort tid efter.

Hjælp aner snart ikke hvad jeg skal gøre. Skal vi til at droppe flaskerne i løbet af dagen eller hvordan?

Håber det hele var til at forstå. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nægter at spise grød.
  • #1   29. aug 2011 kan desværre ikke hjælpe, men følger lige med... Isa tager højst 5 mundfulde grød og så gider hun ik mere, men grønsags mos af alle skygninger spiser hun med glæde... (hun er kun 5 mdr)

• #2   29. aug 2011 Simon elsker frugt, der findes ikke noget bedre end at få et stykke i hånd som han bare kan knaske på. Men må de undvære grød? Og bare "nøjes" med vores mad?

• #3   29. aug 2011 jo det smager jo ikke af en dyt... kan da godt forstå de ikke gider spise det... he he... smiley

• #4   29. aug 2011 Okay, risengrød vil simon gerne. Men ellers ikke noget grød. smiley

• #5   29. aug 2011 altså jeg fortsætter med at give Isa grød en gang om dagen indtil hun er 6-7 mdr... hvor hun så kan få mere af vores mad også... og så tror jeg nu godt jeg kunne finde på ikke at give hende det... hvis hun bliver ved med ikke at gide og spise det... kan ik se nogen grund til at stå og lave det hvis hun alligevel ikke gider spise det....

• #6   29. aug 2011 Jeg startede med "smagsprøver", altså den slags grød/frugt på glas, og det virkede rigtig fint faktisk. Og derefter begyndte jeg med risgrød fra bunden af, og så blandede jeg det lidt med det fra glas, og derefter så blændede jeg frugt i. Han er lige blevet 6 måneder, og han æder simpelthen ALT. smiley

• #7   29. aug 2011 Jeg har bare ikke lyst til at "tvangsfodre" ham med grød hvis han ikke vil have det. Men så snart jeg kommer med rugbrød så kan det ikke gå hurtigt nok. smiley

• #8   29. aug 2011 Lige præcis, derfor gør jeg det heller ikke. Så hellere give rugbrød. smiley

• #9   29. aug 2011 nej det ville jeg heller aldrig gøre.... men jeg vil fortsaat tilbyde hende grød indtil hun er 6-7 mdr i hvert fald...

• #10   29. aug 2011 jeg putter også lidt frugtmos i, men der ryger ik mere end 5 skefulde ned ca...

• #11   29. aug 2011 Sophia havde heller ikke lyst til grød i startet. Jeg køber dem på pulver man bare skal tilsætte vand. Jeg gjorde så det at jeg lavede grøden meget tynd, næsten flydende, så konsistensen ikke var alt for langt fra mælken hun er vant til. Det var en succes. Hun er snart 5 1/2 måned og spiser to store portioner grød dagligt. Vi kører snart op på 3 portioner dagligt smiley

• #12   29. aug 2011 - Min dreng på 7 måneder spiser - Du får lige et udpluk af dagen...

- Morgenmad -Havregrød med frugt (banan eller jordbær jeg har kogt) eller øllebrød - vand i kob...

Mellemmåltid - frugt af en eller anden slags der efter en flaske mælk.

Middagsmad... Rugbrød - eller kogtekartofler,grøntsager og en eller anden slags kød... Det bliver let most... vand i kob...

Mellemmåltid - hvis han er rigtig sulten giver jeg ham lidt rugbrød, forskelligt frugt. Lille flaske mælk...

Aftensmad - Vores mad....

Godnat flaske...

- Jeg har haft problemer med at han ikke ville spise, men efter jeg har sløjfet mange af hans flasker med mælk, så er han alså sulten efter almendelig mad og det er jo os det de skal ende med at spise...

Han får ingen morgen flaske, så han spiser en hel portion havregrød, fordi han er sulten og det gjorde han ikke før da han fik alt det mælk... Så prøv og skær ned på det så tror jeg nok at det skal komme....

Når de er syv måneder behøver de faktisk kun have 600 ml mælk resten skal være en del af det mad de spiser eller skal gives i kop...

• #13   29. aug 2011 Alså hvis han er ved at brække sig fordi han får en lille klump af grød i munden så ville jeg alså vente med rugbrød... Man skal jo gradvist introduceres dem for fast føde og det er jo best hvis han førest lære at spiser tykkere grød med lidt (klumper i ) det er jo det samme som kartofler - de bliver most helt til at starte med og så gradvist mere rustikt så der er noget at tykke på... Hvis du forsår...

• #14   29. aug 2011 mor til 3 dejlige unger, sådan er det også med Hjalte.. Jeg har dog fået ham til at spise købe grød som nu glider fint ned, hvis der er en masse frugt mos i... Men alt andet brækker han op igen, så vi venter lidt endnu smiley

Er stadig træt af det skal være købe grød da jeg hellere selv vil lave det, men han kaster det bare op igen smiley

Kommentér på:
nægter at spise grød.

Annonce