At have PCOS - Hvordan så?? {{forumTopicSubject}}
Heej BG.
Dette er mit første emne her inde og håber på i kan bære over med hvis det bliver lidt rodet...
Sagen er den at min kæreste og jeg nu igennem et år har prøvet at få barn. i starten efter p-pille stop kom min menstruation altid med 29 dages mellemrum og vi forsøgte jo bare der ud af! Men efter nogle måneder forsvandt den bare! Vi tog selvfølgelig teste men de var alle negative..
Efter uregelmæssig menstruation i et halvt års tid besluttede vi at få en gynækolog til at se på mig.
fik beskeden jeg har PCOS...
Det var et kæmpe slag at få, for havde virkelig aldrig troet at vi skulle komme til at kæmpe!
Fik beskeden at jeg skal tabe mig 30 kilo og så håbe på at alt ville gå i sig selv igen, og vi vil kunne få børn naturligt.
Er begyndt på Metformin piller som skulle gøre at min sukkertrang skulle blive mindre og jeg skulle få lettere ved at tabe mig. - men har ikke synes de har virket ?
- Andre der får/ har fået Metformin , hvor de har hjulpet til en fremtidig graviditet ??
- Er der overhoved andet vi kan gøre for at speede processen lidt op?
Hvad har i andre med PCOS gjort for at blive gravide?? - Hvis det overhoved er muligt?
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 12
Så det er vejen frem at tabe sig??
jul 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
Det er da ihvertfald et dejligt mål at have, så kan det være at træning og slankekur virker nemmere
dec 2012
Må man spørger hvad du vejede til at starte med siden det "kun" var 5 kilo ?
vi har jo fået beskeden med 30 kilo og synes virkelig bare det er så uoverskueligt !! prøver og prøver , men har så nemt ved at falde tilbage i de gamle vaner ! og bliver så ked af det hver gang for det er et kæmpe nederlag !!
dec 2012
Hjælper hypnose !? Og hvad koster sådan en omgang ?
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 139
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
Held og lykke
dec 2012
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Et vægttab i sådan et omfang kræver mere end en "kur" eller lignende . Du skal ændre din livsstil
Jeg kan anbefale LCHF , hvor man undgår kulhydrater og stivelse . Jeg har tabt mig meget allerede , på trods af at mit BMI ikke var voldsomt højt og indenfor det normale .
apr 2008
Dit kommende barn er desuden mere disponeret til at blive overvægtig hvis du er det under graviditeten.
apr 2008
apr 2008
Så stor er du da slet ikke ..
apr 2008
Hvis man ikke har for høje forventninger, så bliver man også mindre skuffet og chancerne for tilbagefald er mindre
LCHF er super bem at følge og maden er skide lækker ! Jeg elsker vores livsstil , og er aldrig oppustet og kvalm længere
dec 2012
Ved du hvad de tjekker på blodprøven ?
apr 2008
Jeg fik vist skrevet det lidt uforståelig - jeg mente at jeg ikke synes at grundlaget for at tabe sig skal være fordi man gerne vil være gravid . Men mere fordi man gerne vil være sund og ha det godt .
Jeg er med på at PCOS gør at man skal tabe sig for at det er muligt at blive gravid - forstår du hvad jeg mener ?
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 626
okt 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 106
Der har dog været snak om at jeg muligvis har pco da det tog mig og min mand rigtig mange år at blive gravid...så inden næste gang skal jeg undersøges da de så mener at de kan hjælpe med noget medicin...
Hvis du har spørgsmål til min vægt osv så svare jeg gerne - men i privat besked
dec 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 55
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Hvor længe skal man bruge metformin?
nov 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 27
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Metformin har absolut intet gjort ved min sukkertrang
Da vi skulle blive gravide første gang, købte jeg bogen: "spis dig gravid". Den er direkte skrevet til PCO piger. Undgå at spise kulhydrater og sukker. Og hold dig så vidt muligt fra frugt.
Da jeg skulle blive gravid sidst var jeg ikke på metformin, da jeg ikke havde for meget mandligt kønshormon. Jeg blev gravid i allerførste forsøg med Provera og Pergotime
Nu prøver vi så at lave en baby nr. 2, og jeg startede på metformin for en måned siden, har taget provera i 9 dage og venter nu bare på at få menstruation så vi rigtigt kan komme i gang
Det kan altså sagtens gå hurtigt med at blive gravide, selvom man har PCOS!
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Måske er det fordi at jeg hoppede direkte fra ultra striks fedtfattig slankekur og så ovre til LCHF, men jeg fik virkelig så meget kvalme efter hver gang jeg havde spist. Så herhjemme holdte kuren kun i 3 uger og så gik jeg tilbage til at spise fedtfattigt istedet, dog spiser jeg stadig ikke kulhydrater og sukker
At have PCOS - Hvordan så??