{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.828 visninger | Oprettet:

At have PCOS - Hvordan så?? {{forumTopicSubject}}

Heej BG.
Dette er mit første emne her inde og håber på i kan bære over med hvis det bliver lidt rodet...

Sagen er den at min kæreste og jeg nu igennem et år har prøvet at få barn. i starten efter p-pille stop kom min menstruation altid med 29 dages mellemrum og vi forsøgte jo bare der ud af! Men efter nogle måneder forsvandt den bare! Vi tog selvfølgelig teste men de var alle negative..
Efter uregelmæssig menstruation i et halvt års tid besluttede vi at få en gynækolog til at se på mig.
fik beskeden jeg har PCOS...
Det var et kæmpe slag at få, for havde virkelig aldrig troet at vi skulle komme til at kæmpe!
Fik beskeden at jeg skal tabe mig 30 kilo og så håbe på at alt ville gå i sig selv igen, og vi vil kunne få børn naturligt.

Er begyndt på Metformin piller som skulle gøre at min sukkertrang skulle blive mindre og jeg skulle få lettere ved at tabe mig. - men har ikke synes de har virket ?
- Andre der får/ har fået Metformin , hvor de har hjulpet til en fremtidig graviditet ??
- Er der overhoved andet vi kan gøre for at speede processen lidt op?

Hvad har i andre med PCOS gjort for at blive gravide?? - Hvis det overhoved er muligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At have PCOS - Hvordan så??
  • #1   12. jul 2013 Daniella:
    Så det er vejen frem at tabe sig??

• 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
    #2   12. jul 2013 Det er vejen frem at tabe sig. Kender flere det har virket for. På med løbeskoene og spis mindre mad så skulle det virke smiley
    Det er da ihvertfald et dejligt mål at have, så kan det være at træning og slankekur virker nemmere smiley

• #4   12. jul 2013 Pernille :
    Må man spørger hvad du vejede til at starte med siden det "kun" var 5 kilo ?
    vi har jo fået beskeden med 30 kilo og synes virkelig bare det er så uoverskueligt !! prøver og prøver , men har så nemt ved at falde tilbage i de gamle vaner ! og bliver så ked af det hver gang for det er et kæmpe nederlag !!

• #6   12. jul 2013 TF:
    Hjælper hypnose !? Og hvad koster sådan en omgang ?

• #8   12. jul 2013 Jeg har også PCO. Jeg tabte 20 kg og så kom Xander helt naturligt. Desværre røg kiloene på igen. Jeg har også fået hypnose hos Ole og har tabt 31 kg siden oktober:) Vægttab og sunde madvaner er meget vigtigt når man har PCO.

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #9   12. jul 2013 Jeg blev gravid på Metformin. Efter vi i 1½ år havde prøvet selv, også selvom min bmi var på over 40.

Held og lykke smiley

• #10   12. jul 2013 Min baby J : Det var dejligt at høre ! Fik du også beskeden du skulle tabe dig ? Havde du PCO og hvor længe tog du metformin ?

• #11   12. jul 2013 Du skal ikke tabe dig for at få et barn , men fordi du gerne vil være sundere og have det godt.

Et vægttab i sådan et omfang kræver mere end en "kur" eller lignende . Du skal ændre din livsstil smiley

Jeg kan anbefale LCHF , hvor man undgår kulhydrater og stivelse . Jeg har tabt mig meget allerede , på trods af at mit BMI ikke var voldsomt højt og indenfor det normale .

• #13   12. jul 2013 Jeg tænker også at graviditeten i sig selv vil med stor sandsynlighed vil være behageligere hvis du ikke er overvægtige.

Dit kommende barn er desuden mere disponeret til at blive overvægtig hvis du er det under graviditeten.

• #14   12. jul 2013 Det sagde jeg heller ikke , men oddsene for at man render i problemer med diverse graviditetsbetingede følgesygdomme er bare større , desto større man er smiley

• #15   12. jul 2013 - og du skal vel heller ikke smide 30 kg? smiley
    Så stor er du da slet ikke ..

• #17   12. jul 2013 Daniella , helt enig - og det du skriver med at man ikke skal tænke for meget over vægten og målet er nemlig fuldstændig rigtigt smiley

Hvis man ikke har for høje forventninger, så bliver man også mindre skuffet og chancerne for tilbagefald er mindre smiley

LCHF er super bem at følge og maden er skide lækker ! Jeg elsker vores livsstil , og er aldrig oppustet og kvalm længere smiley

• #20   12. jul 2013 Pernille : Nej skal op og have taget blodprøve , men vi har simpelthen haft en så stresset periode og så det skal ske om morgnen har jeg simpelthen ikke nået det !
    Ved du hvad de tjekker på blodprøven ?

• #22   12. jul 2013 Årh Daniella , nu gik det op for mig hvad du mente ..

Jeg fik vist skrevet det lidt uforståelig - jeg mente at jeg ikke synes at grundlaget for at tabe sig skal være fordi man gerne vil være gravid . Men mere fordi man gerne vil være sund og ha det godt .
    Jeg er med på at PCOS gør at man skal tabe sig for at det er muligt at blive gravid - forstår du hvad jeg mener ? smiley

• #23   12. jul 2013 Jeg har pco, er helt normalvægtig men alligevel skal jeg tabe mig 7 kg i følge lægen. Det vil hjælpe. Så ja, vejen frem er altså et vægttab. Desværre men sådan er det. Jeg er sa i behandling - fordi jeg er normalvægtig. Men vil jeg gøre noget selv, skal jeg tabe mig 7 kg. Vejer 61 kg nu.

• #24   15. jul 2013 Jeg får metformin, men for diabetes ikke for pco...syntes på ingen måder de hjælper mod sukkertrang...syntes derimod bare jeg får ondt i maven og bliver mere sulten (dog ikke sikkert det er metformin da jeg får 3 slags insulin og piller for forhøjet stofskifte oveni)

Der har dog været snak om at jeg muligvis har pco da det tog mig og min mand rigtig mange år at blive gravid...så inden næste gang skal jeg undersøges da de så mener at de kan hjælpe med noget medicin...

Hvis du har spørgsmål til min vægt osv så svare jeg gerne - men i privat besked smiley

• Lærke L
    Lærke L Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 55
    #25   31. aug 2013 Jeg tabte mig 24 kg på metformin.. fra april - aug. .. men det var med hård træning sammen med. jeg havde fået beskeden pco... jeg blev gravid men mistede i uge 7+4. sidste år... har efterfølgene ingen held haft... fik i torsdags besked fra anden gynækolog at jeg ikke har pco... men pcos... så kender det slag i hoved har fået det to gange smiley Anden gang ramte det mere hårdt... men kæmp metformin virkede for mig.. håber det vil gøre det samme for dig..

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #26   31. aug 2013 Off topic.
    Hvor længe skal man bruge metformin?

• Malene M
    Malene M Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 27
    #27   11. sep 2013 Er ganske sikker på at det vil være en hjælp at tabe sig, men jeg har pco og er helt normaltvægtig og er altså stadig ikke blevet gravid efter 2,5 år. Jeg startede også på metformin i sin tid, men ikke fordi jeg skulle tabe mig, men fordi at pco åbenbart har nogle fællestræk med type2 diabetes. Det eneste jeg fik ud af dem, var vanvittig mange ture på toilettet med tynd mave og ingen baby, så de det var ikke noget hit smiley

• #28   11. sep 2013 Jeg har også PCOS og jeg er ganske normalvægtig/tangerende til undervægtig smiley
    Metformin har absolut intet gjort ved min sukkertrang smiley Det er en daglig kamp, at undgå at falde i sukker-fælden.

Da vi skulle blive gravide første gang, købte jeg bogen: "spis dig gravid". Den er direkte skrevet til PCO piger. Undgå at spise kulhydrater og sukker. Og hold dig så vidt muligt fra frugt.

Da jeg skulle blive gravid sidst var jeg ikke på metformin, da jeg ikke havde for meget mandligt kønshormon. Jeg blev gravid i allerførste forsøg med Provera og Pergotime smiley

Nu prøver vi så at lave en baby nr. 2, og jeg startede på metformin for en måned siden, har taget provera i 9 dage og venter nu bare på at få menstruation så vi rigtigt kan komme i gang smiley

Det kan altså sagtens gå hurtigt med at blive gravide, selvom man har PCOS!

• #29   11. sep 2013 Pnille ! - Helt enig i at det er nemt at følge LCHF kuren. Men jeg er ikke enig i at maden er lækker smiley
    Måske er det fordi at jeg hoppede direkte fra ultra striks fedtfattig slankekur og så ovre til LCHF, men jeg fik virkelig så meget kvalme efter hver gang jeg havde spist. Så herhjemme holdte kuren kun i 3 uger og så gik jeg tilbage til at spise fedtfattigt istedet, dog spiser jeg stadig ikke kulhydrater og sukker smiley

Kommentér på:
At have PCOS - Hvordan så??

Annonce