19. mar 2008 Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
flytte langt væk.. Ålborg {{forumTopicSubject}}
hej piger.. jeg har det sidste halve år gået op funderet over om jeg skulle flytte til ålborg her til næste sommer for at studere (kommer fra nordfyn)
Jeg er rimelighvis nået frem til at det skal jeg... jeg har masser jeg kender deropppe så det er ikke noget problem,, og masser af min store datters familie bor der og har lovet at hjælpe hvis der skulle blive brug for det..
Men men men... hvor er det godt at bo?? Skal læse sosial og sundhed så gerne i nærheden af den skole..
Hat min datter som skal starte 1 kl. og min søn som jeg helst så i en integreret børnehave så han kun skal skifte en gang..
Ville godt høre fra nogle af jer med børn måske på samme alder.. hvad sys i er godt og skidt der hvor i er.. bor og går i skole..
Håber virkelig i kan hjælpe så jeg ikke finder noget lort til at starte med og skal rykke rundt flere gange..
Har kigget på himmerland(staves) boligforening.. nolge der har erfaring derfra?? eller evt nogle gode private udlejere??
=)
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
Det godt nok svært med alt det der skal være styr på når man flytter så langt med 2 børn..
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Styr uden om Aalborg Øst, centrum og Skalborg, virkelig ikke steder som er værd at bo med børn.
Hasseris er dyrt.
Vestbyen er prisvenligt (hvis du kommer i en forening) og et sted med masser af sammenhold, fin skole, bibliotek og svømmehal. Plus der er et aktivt havnemiljø lige omkring hjørnet. På sigt, hvis du bliver glad for det så er der også 3-4 dejlige kolonihave foreninger derude.
Mht. Bolig foreningerne, det er alfa omega at du melder dug ind allerede nu, til sommer er der stor stor rift om boligerne,og melder du dig først ind der så står der flere hundrede i kø før dig. De private skal du blot styre uden om, ihvertfald hvis du gerne vil se dit indskud igen, der er alt for mange brodne kar.
Vi gav 4100 for 2 værelser, 65m2, med altan. Dejlig nyrenoveret lejlighed, med kæmpe gårdhave, godt vaskeri og dejlige naboer. Prisen var inkl. Vand/varme/kabeltv. En 3 værelse på 75-80m2 kostede 700 mere om måneden.
mar 2008
Melder mig ind i de 2 med det samme
Havde godt hørt om Ålborg øst, men rart at hører fra nogle som kommer derfra i stedet for nogle der bare mener de ved alt
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Jeg har også boet i Aalborg Ø i 3 år, og det er altså mere utrygt derude, end inde i Vejgård, som ellers ligger lige "ved siden af".
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
Jeg bor i Vejgaard, og jeg synes det er et skønt område. Og som de andre siger, så undgå at flytte til Aalborg Øst + Skalborg.
Du skriver at du skal læse social og sundhed, så jeg går udfra at det er på SOSU ikke? Der ligger to skoler omkring Aalborg. En i Vodskov, og en i Svenstrup.
mar 2008
Okay og ligger det forholdsvis tæt på det hele
Hvordan med skoler og børnehaver der i vejgård?
sep 2012
Vejgaard er et godt område, hvad angår skole, dagpleje og vuggestue
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Jeg gik selv på Vejgård Østre, og jeg vil sige at der er kæmpe stor forskel på de to.
V.Ø.S er SÅ meget bedre end Filstedvejens.
Vi fik nogle elever ind i klassen som havde gået der, og de kunne nærmest ingenting selvom vi gik i 4 kl.
mar 2008
Ville godt ha styr på boligområdet først
Så ved jeg hvor jeg skal søge
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Her er div dagplejere vuggestuer og børnehaver gode skoler og indkøbs muligheder.
Plus bolig har mange boliger herude til rimelige penge.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Ekstrabladet anmelder en film: filmen var dårlig se en anden, slut.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 14 Svar: 197
sep 2012
mar 2008
jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Øgadekvarteret er et godt sted at bo, der er integreret institution og skole, Vejgaard har også det hele. Da Vinci parken er også et attraktivt sted at bo, Nørresundby (billigere end Aalborg) og der er også integreret institutioner og skoler og alle busser kommer til at gå til skolen... Klarup er også et rigtig fint sted at bo, og det samme vil jeg tro vestbyen er...
sep 2012
sep 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
Kender flere der har flyttet deres børn derfra desværre
mar 2008
Og magter jeg virkelig ikke igen.
flytte langt væk.. Ålborg