{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.012 visninger | Oprettet:

flytte langt væk.. Ålborg {{forumTopicSubject}}

hej piger.. jeg har det sidste halve år gået op funderet over om jeg skulle flytte til ålborg her til næste sommer for at studere (kommer fra nordfyn)
Jeg er rimelighvis nået frem til at det skal jeg... jeg har masser jeg kender deropppe så det er ikke noget problem,, og masser af min store datters familie bor der og har lovet at hjælpe hvis der skulle blive brug for det..
Men men men... hvor er det godt at bo?? Skal læse sosial og sundhed så gerne i nærheden af den skole..
Hat min datter som skal starte 1 kl. og min søn som jeg helst så i en integreret børnehave så han kun skal skifte en gang..
Ville godt høre fra nogle af jer med børn måske på samme alder.. hvad sys i er godt og skidt der hvor i er.. bor og går i skole..
Håber virkelig i kan hjælpe så jeg ikke finder noget lort til at starte med og skal rykke rundt flere gange..
Har kigget på himmerland(staves) boligforening.. nolge der har erfaring derfra?? eller evt nogle gode private udlejere??
=)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flytte langt væk.. Ålborg
  • #2   25. sep 2013 Supper tak for input,, =)
    Det godt nok svært med alt det der skal være styr på når man flytter så langt med 2 børn..

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #3   25. sep 2013 Meld dig ind i Alabu og himmerlands boligforening allerede nu, så har du en lille chance for at få en ordenlig bolig til den tid.

Styr uden om Aalborg Øst, centrum og Skalborg, virkelig ikke steder som er værd at bo med børn.

Hasseris er dyrt.

Vestbyen er prisvenligt (hvis du kommer i en forening) og et sted med masser af sammenhold, fin skole, bibliotek og svømmehal. Plus der er et aktivt havnemiljø lige omkring hjørnet. På sigt, hvis du bliver glad for det så er der også 3-4 dejlige kolonihave foreninger derude.

Mht. Bolig foreningerne, det er alfa omega at du melder dug ind allerede nu, til sommer er der stor stor rift om boligerne,og melder du dig først ind der så står der flere hundrede i kø før dig. De private skal du blot styre uden om, ihvertfald hvis du gerne vil se dit indskud igen, der er alt for mange brodne kar.

Vi gav 4100 for 2 værelser, 65m2, med altan. Dejlig nyrenoveret lejlighed, med kæmpe gårdhave, godt vaskeri og dejlige naboer. Prisen var inkl. Vand/varme/kabeltv. En 3 værelse på 75-80m2 kostede 700 mere om måneden.

• #4   25. sep 2013 Tusind tak.
    Melder mig ind i de 2 med det samme smiley
    Havde godt hørt om Ålborg øst, men rart at hører fra nogle som kommer derfra i stedet for nogle der bare mener de ved alt smiley

• #5   25. sep 2013 Vejgård er også et skønt sted. Der er jeg selv vokset op.
    Jeg har også boet i Aalborg Ø i 3 år, og det er altså mere utrygt derude, end inde i Vejgård, som ellers ligger lige "ved siden af".

• #6   25. sep 2013 Meld dig ind i en boligforening allerede nu, så du har en chance for at få en bolig smiley

Jeg bor i Vejgaard, og jeg synes det er et skønt område. Og som de andre siger, så undgå at flytte til Aalborg Øst + Skalborg.

Du skriver at du skal læse social og sundhed, så jeg går udfra at det er på SOSU ikke? Der ligger to skoler omkring Aalborg. En i Vodskov, og en i Svenstrup.

• #7   25. sep 2013 Jo Stine det er det
    Okay og ligger det forholdsvis tæt på det hele
    Hvordan med skoler og børnehaver der i vejgård?

• #8   25. sep 2013 Så kommer det jo lidt an på, hvilken af de to skoler du skal gå på smiley

Vejgaard er et godt område, hvad angår skole, dagpleje og vuggestue smiley

• #9   25. sep 2013 Der er en del børnehaver i Vejgård og så er der Vejgård Østre skole og Filstedvejens skole.
    Jeg gik selv på Vejgård Østre, og jeg vil sige at der er kæmpe stor forskel på de to.
    V.Ø.S er SÅ meget bedre end Filstedvejens.

Vi fik nogle elever ind i klassen som havde gået der, og de kunne nærmest ingenting selvom vi gik i 4 kl.

• #10   25. sep 2013 Pas. Skal først søge ind her næste år.
    Ville godt ha styr på boligområdet først
    Så ved jeg hvor jeg skal søge smiley

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #11   25. sep 2013 Gug vil jeg anbefale der er så mange skønne grønne områder og er meget børnevenlig.
    Her er div dagplejere vuggestuer og børnehaver gode skoler og indkøbs muligheder.
    Plus bolig har mange boliger herude til rimelige penge.

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #13   25. sep 2013 Ønskebabyen hvorfor fortæller du ikke lidt om hvorfor vestbyen ikke er et godt sted, uden argumentation er det drøn svært at bruge dit indlæg til ret meget, har du personlig dårlig oplevelser med det, er din holdning skrevet ud fra du blot mener en oplands by er bedre end alt andet.. Ja hvad bassere du det egenligt på?

Ekstrabladet anmelder en film: filmen var dårlig se en anden, slut.

• #14   25. sep 2013 Hvis du skal gå på den skole i vodskov 'hammer bakker' så er der et område i vodskov der hedder storetingbakke med rækkehuse, det er et dejligt kvarter med masser og børn og legepladser smiley i byen er der også flere børnehaver kan anbefale røverdalen der ligger mellem skolen og hallen smiley

• #15   25. sep 2013 Vodskov er en rigtig dejlig by at bo i, det er bare HAMMER dyrt!

• #16   25. sep 2013 tak for alle jeres input,, har hvertfald gjort det en del nemmere for mig at vide hvad jeg skal lede efter=)

• mortil3
    mortil3 Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #17   25. sep 2013 Mener altså at social- og sundhedsskolen skal åbne inde i Aalborg centrum ved siden af busterminalen næste år...

Øgadekvarteret er et godt sted at bo, der er integreret institution og skole, Vejgaard har også det hele. Da Vinci parken er også et attraktivt sted at bo, Nørresundby (billigere end Aalborg) og der er også integreret institutioner og skoler og alle busser kommer til at gå til skolen... Klarup er også et rigtig fint sted at bo, og det samme vil jeg tro vestbyen er...

• #18   25. sep 2013 Det er da rigtigt ja,. Det havde jeg helt glemt smiley

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
    #19   28. sep 2013 Jeg kan også anbefale Vodskov smiley Vi har boet her i 4 år, og her er bare så børnevenligt og hyggeligt smiley Nu er der en der nævner Røverdal børnehave, den vil jeg så fraråde, specielt hvis det er en dreng der skal gå der. Jeg har flyttet min mindste søn derfra og min ældste burde have været flyttet. Han er lige startet i skole og har aldrig haft det bedre! Det samme gælder min yngste, som kom i "Hyrdeskoven" i stedet smiley Skriv gerne en besked, så skal jeg uddybe vores problemer med børnehaven bedre smiley

Kender flere der har flyttet deres børn derfra desværre smiley

• #20   28. sep 2013 Du må meget gerne uddybe da jeg selv har haft en del problemer med børnehaven til min datter her
    Og magter jeg virkelig ikke igen.

Kommentér på:
flytte langt væk.. Ålborg

Annonce