At flytte langt væk..... {{forumTopicSubject}}
Min datter er snart 3 år, jeg har valgt at blive boende på fyn i næsten 4 år trods det er snart 3 år siden jeg gik fra hendes mor. Indtil nu har jeg haft hende hveranden weekend og lavet en aktivitet med hende en gang i den modsatte uge.
Nu har jeg så taget beslutningen om at flytte hjem til århus, da alle mine venner og min familie er derovre. Ydermere er jeg blevet tilbudt job samt mit studie er derovre også her fra august.
Jeg har tænkt mange ting de sidste par år, og følt mig fanget herovre. Og nu hører jeg så på hvor egoistisk jeg er og at jeg stikker af fra ansvaret og at det ikke kan passe min x skal have 2 legeonkler til sine børn istedet for forældre osv.
Jeg kommer lidt i vildrede her. Er det egoistisk at flytte hjem? Og hvorfor?
Jeg har intet på fyn, og vil også gerne have jeg kan tage min datter emd hjem og tættere på familien når vi er der, for det eneste familie hun har er mormor og morfar, mor og bror. Men jeg bliver helt i tvivl. Også fordi det indtil nu har været så lidt samvær.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
at flytte må du jo selv bestemme, og jeg kan godt forstå at du ikke ønsker at bo et sted, hvor du ikke rigtig føler dig tilpas.
MEN, samværet kan jo ikke optrappes, når I bor så langt fra hinanden. Når hun blvier større skal hun i skole (hvis ikke hun allerede går der?) og du må acceptere at du dermed aldrig bliver andet end en weekendfar. Du kan jo ikke have hende i hverdagene.
Noget andet er at når hun når en vis alder bliver de sociale relationer vigtige, og dem kan hun ikke opretholde når du har samvær. Ligeledes vil hun være forhindret i at deltage i sportsaktiviteter og andet af den slags, når hun bliver større og får lyst til det..
Jeg forstår ikke helt din eks's kommentar med legeonkler? Jeg ved ikke hvad hun mener med det, men tænker at det er en af de kommentarer man skal springe op og falde ned på.
Jeg ville personligt blive skuffet på mit barns vegne, hvis hans far flyttede så langt væk. Jeg kigger på boliger 25 km herfra, men synes det er for lang en afstand at lægge til hans far..
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 507
For om du har hende en hel weekend på fyn eller i århus, giver vel det samme, men det er meget kørsel.
Synes da også det er trist at føle sig fanget, og gerne vil hjem, men hvis du kan give hende det samme som nu, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke kan lade sig gøre
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 79 Svar: 366
Fordelen er også at hendes mor får løsrevet sig følelsesmæssigt for mig og begynder at leve igen. Det ønsker jeg rigtig meget for min datter. Men at jeg bor lige her og hendes mor kører forbi hver dag med dybe følelser stadig kan godt gøre det lidt svært for os mht. kommunikation osv. Hun står stadig og puster mig rigtig meget i nakken og det er flere gange gået ud over vores samværdsplan hvis jeg har kysset lidt med en i byen fx. Engang ville hun ikke udlevere min datter i flere mdr.Så jeg vil gerne over det bump. Mht. transport er jeg ligeglad, så langt er der heller ikke. og vi har altid et sted vi kan være på fyn hvis der er nogle bestemte aktiviteter.
Mht. legeonkel blev det skåret ret meget ud i pap at vi flygtede fra det hårde hverdags arbejde for at have ungerne en weekend i ny og næ når det var sjovt. Men jeg synes bare det er sådan lidt tørt at skulle tage tog til århus ca 28 skoledage i måneden, fremfor at tage togturen eks. 4-6 gange i måneden eller låne bil de 4-6 gange, min uddannelse er ikke i odense nemlig.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
og at din eks kalder dig for en legeonkel må jo stå for hendes egen regning. Hun har vel selv været med til at lave jeres nuværende ordning, og er selv klar over at I ikke kan deles lige om læsset, når jeres datter er så lille og I ikke bor sammen.
jun 2010
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 96
Det ville også være dejligt for din datter og se sine bedsteforældre mere når hun kommer til dig hver anden weekend ..
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 507
Man har en mening til man tager en ny, sådan er det bare
Okay at have hende en uge hver kan godt blive lidt svært medmindre i begge bor i nærheden af dagsinstutionerne..
Hmm, ja det er ikke så nemt, håber i finder en måde
mht opdragelse, så tror jeg altid forældre vil opdrage forskelligt, de lærer hurtigt hvordan det skal være hvorhenne
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
efter mine forældre blev skilt, boede min far i Nordjylland mens min mor og børn boede på nodsjælland, og ja man kan ikke bare ses, men det er vigtigere at forældrene er glade ind de er låst fast,,, min mor var ikke glad før hun flyttede og det kunne mørkes på os så gør det dig glad så skal du endelig flytte, plus man må altså rykke rundt for arbejde og uddannelse.
hvis min kæreste og jeg skulle gå fra hinanden vil vi står i samme som mine forældre og ja jeg ville da have børnene meget alene, men sådan er det nu en gang er jo ikke fordi du ikke vil din datter at du flytter
jun 2010
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
At flytte langt væk.....