{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

At flytte langt væk..... {{forumTopicSubject}}

Min datter er snart 3 år, jeg har valgt at blive boende på fyn i næsten 4 år trods det er snart 3 år siden jeg gik fra hendes mor. Indtil nu har jeg haft hende hveranden weekend og lavet en aktivitet med hende en gang i den modsatte uge.

Nu har jeg så taget beslutningen om at flytte hjem til århus, da alle mine venner og min familie er derovre. Ydermere er jeg blevet tilbudt job samt mit studie er derovre også her fra august.
Jeg har tænkt mange ting de sidste par år, og følt mig fanget herovre. Og nu hører jeg så på hvor egoistisk jeg er og at jeg stikker af fra ansvaret og at det ikke kan passe min x skal have 2 legeonkler til sine børn istedet for forældre osv.

Jeg kommer lidt i vildrede her. Er det egoistisk at flytte hjem? Og hvorfor?

Jeg har intet på fyn, og vil også gerne have jeg kan tage min datter emd hjem og tættere på familien når vi er der, for det eneste familie hun har er mormor og morfar, mor og bror. Men jeg bliver helt i tvivl. Også fordi det indtil nu har været så lidt samvær.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At flytte langt væk.....
  • #1   6. mar 2013 Det er i hvert fald ikke med henblik på din datters behov smiley

at flytte må du jo selv bestemme, og jeg kan godt forstå at du ikke ønsker at bo et sted, hvor du ikke rigtig føler dig tilpas.

MEN, samværet kan jo ikke optrappes, når I bor så langt fra hinanden. Når hun blvier større skal hun i skole (hvis ikke hun allerede går der?) og du må acceptere at du dermed aldrig bliver andet end en weekendfar. Du kan jo ikke have hende i hverdagene.

Noget andet er at når hun når en vis alder bliver de sociale relationer vigtige, og dem kan hun ikke opretholde når du har samvær. Ligeledes vil hun være forhindret i at deltage i sportsaktiviteter og andet af den slags, når hun bliver større og får lyst til det..

Jeg forstår ikke helt din eks's kommentar med legeonkler? Jeg ved ikke hvad hun mener med det, men tænker at det er en af de kommentarer man skal springe op og falde ned på.

Jeg ville personligt blive skuffet på mit barns vegne, hvis hans far flyttede så langt væk. Jeg kigger på boliger 25 km herfra, men synes det er for lang en afstand at lægge til hans far..

• #2   6. mar 2013 Hmm, hvis du "kun" ser hende i hver anden weekend nu, så bliver det vel kun en del mere køren ved at du flytter ?
    For om du har hende en hel weekend på fyn eller i århus, giver vel det samme, men det er meget kørsel.

Synes da også det er trist at føle sig fanget, og gerne vil hjem, men hvis du kan give hende det samme som nu, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke kan lade sig gøre smiley

• #3   6. mar 2013 Det kan jeg sagtens og tager gerne turen for det.
    Fordelen er også at hendes mor får løsrevet sig følelsesmæssigt for mig og begynder at leve igen. Det ønsker jeg rigtig meget for min datter. Men at jeg bor lige her og hendes mor kører forbi hver dag med dybe følelser stadig kan godt gøre det lidt svært for os mht. kommunikation osv. Hun står stadig og puster mig rigtig meget i nakken og det er flere gange gået ud over vores samværdsplan hvis jeg har kysset lidt med en i byen fx. Engang ville hun ikke udlevere min datter i flere mdr.Så jeg vil gerne over det bump. Mht. transport er jeg ligeglad, så langt er der heller ikke. og vi har altid et sted vi kan være på fyn hvis der er nogle bestemte aktiviteter.

Mht. legeonkel blev det skåret ret meget ud i pap at vi flygtede fra det hårde hverdags arbejde for at have ungerne en weekend i ny og næ når det var sjovt. Men jeg synes bare det er sådan lidt tørt at skulle tage tog til århus ca 28 skoledage i måneden, fremfor at tage togturen eks. 4-6 gange i måneden eller låne bil de 4-6 gange, min uddannelse er ikke i odense nemlig.

• #4   6. mar 2013 Men, er dit ønske at have din datter mere på sigt, eller vil du være tilfreds med blot hveranden weekend? Det må du gøre op med dig selv først, for når jeg læser din profil og din omtale af din datter, virker det som om du gerne vil se hende mere?

og at din eks kalder dig for en legeonkel må jo stå for hendes egen regning. Hun har vel selv været med til at lave jeres nuværende ordning, og er selv klar over at I ikke kan deles lige om læsset, når jeres datter er så lille og I ikke bor sammen.

• #5   6. mar 2013 Lige disse uger har jeg hende en uge og hun er en uge hos sin mor, og det går fint pt. men tror ikke det er så godt på sigt da vi er vidt forskellige opdragelsesvis. Om hun så kommer til at bo ved mig på sigt eller ej det må tiden vise, men alt i alt vil jeg bare det bedste for min datter. Hendes mor og jeg er bare som nat og dag og ønsker ikke at forvirre hende for meget.

• #6   6. mar 2013 Jeg kan slet ik sætte mig ind i man flytter så langt fra sine børn ig ej heller dem der tager barnet med og lader den ene forældre tilbage. Sys det er ego og man har selv valgt at bosætte sig der da alt var tip top. Så må man tænke sig om inden man flytter væk fra det givne sted til at starte med. Du siger du intet har på fyn og det er jo ik rigtigt du har jo din datter smiley men det er jo noget du skal veje op med dig selv smiley

• #7   7. mar 2013 Jeg kan godt forstå, hvis du vil flytte .. Du vil garanteret heller ikke blive en glad far, hvis du bliver boende og mangler alt det andet i Århus .. Du ser din datter hver anden weekend og det ville du også kunne komme til, hvis du bor i Århus ..

Det ville også være dejligt for din datter og se sine bedsteforældre mere når hun kommer til dig hver anden weekend ..

• #8   7. mar 2013 Carina. Det er jo svært at forudse fremtiden, det kan ingen.
    Man har en mening til man tager en ny, sådan er det bare smiley

Okay at have hende en uge hver kan godt blive lidt svært medmindre i begge bor i nærheden af dagsinstutionerne..

Hmm, ja det er ikke så nemt, håber i finder en måde smiley
    mht opdragelse, så tror jeg altid forældre vil opdrage forskelligt, de lærer hurtigt hvordan det skal være hvorhenne smiley

• #9   7. mar 2013 jeg kan ikke se noget problem i du flytter ja du har måske ikke den ugentlige dag med din datter, men du har stadig weekenderne.
    efter mine forældre blev skilt, boede min far i Nordjylland mens min mor og børn boede på nodsjælland, og ja man kan ikke bare ses, men det er vigtigere at forældrene er glade ind de er låst fast,,, min mor var ikke glad før hun flyttede og det kunne mørkes på os så gør det dig glad så skal du endelig flytte, plus man må altså rykke rundt for arbejde og uddannelse.

hvis min kæreste og jeg skulle gå fra hinanden vil vi står i samme som mine forældre og ja jeg ville da have børnene meget alene, men sådan er det nu en gang er jo ikke fordi du ikke vil din datter at du flytter

• #10   7. mar 2013 Nu er det ligeså meget uddannelse jeg flytter for, da jeg ikke har fået læreplads så læser ekstra for at kunne læse videre bagefter. Den uddannelse jeg skal læse videre på tager 2½ år, også kan det være arbejde kan trække mig til odense eller andet, men i og med jeg ikke kan tage min uddannelse færdig i odense må jeg jo søge andre veje

• #11   7. mar 2013 Jane nej man kan ik se ud i fremtiden. Men man kan godt tænke sig om jo. Inden man flytter så langt væk hva man gør hvis det går galt. smiley det er jo ik kun en selv det går ud over. Sys det er synd for de børn der skal pendle i flere timer for at komme hjem til den anden forælder og så tilbage igen. Gad jeg ik selv ihvertfald :-\ og når man har børn kan man ik på den måde have en mening til man får en ny.

Kommentér på:
At flytte langt væk.....

Annonce