{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

At være i tvivl omkring valg af uddannelse {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Sagen er den at jeg sidder her og spekulerer på om jeg har valgt den forkerte uddannelse. Jeg er elev på sosu i Esbjerg, har praktik aftale mv. Sagen er den at jeg går sygemeldt de næste to uger pga. bækkensmerter (Begyndende bækkenløsning). Jeg har fået en del ''skideballer'' af min uddannelsesansvarlig, og det går mig rigtig meget på. Jeg vågnede idag med en rigtig dårlig fornemmelse, og kunne slet ikke forholde mig til det at min uddannelse ansvarlige havde været sådan på nakken af mig, og nu er jeg begyndte at blive meget i tvivl om hvorvidt jeg ønsker at snakke mere med hende, da hun i gennemsnit har ringet hver dag og givet mig skideballer, og prøvet at få mig til at droppe min uddannelse fordi jeg er sygemeldt. Hun tvivler på at jeg er ''uddannelsesparat'', og om jeg er moden til at tag vejledning til mig. bla. om jeg kan tag vejledning til mig, f.eks. har min skole udtalt at jeg er fagligt udfordret, hvorpå jeg benægtede at jeg skulle være det, det var et problem for hende. Jeg skrev en mail til min uddannelsesvejleder på skolen, omkring hvorfor de mente det og at min bedre halvdel roser mig for min indsats. Derpå fik jeg en opringning med en ordentlig skideballe, og at hun var skuffet over mig. Og nu sidder jeg her, og tænker som en gal på vores samtale igår, og jeg kan slet ikke forholde mig til noget som helst. Hendes ord har rørt mig voldsom meget. Hun mener også at jeg skal drop ud, få noget erhvervserfaring og komme tilbage efter endt barsel og få voksenelevlønnen. Men generelt vil hun have at jeg stopper. Jeg forklarede hende at så måtte hun fyre mig, også udtalte hun at hvis hun skal fyre mig, bliver det på grundlagde af at jeg ikke kan tage vejledning eller respekterer at det er irrelevant hvad jeg selv synes om min indsats i skolen og i den kommende praktikforløb. Jeg har et stort og brændende ønske om at komme på børne afdeling eller arbejde tæt op af en jordmoder, så min drøm er lidt ''brast'' hvis i forstår hvad jeg mener.

Hvad havde i gjort hvis i stod i min situation ? jeg ved det blev langt, men sidder og er ved at græde over hele situationen. smiley Det skal siges at jeg er 15+5

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være i tvivl omkring valg af uddannelse
  • #1   5. sep 2013 Jeg er nødt til at spørge om, hvordan du forventer at komme op og arbejde med en jordemoder? smiley

• #2   5. sep 2013 ved at uddanne mig til assistent efter hjælperne, og er det nødvendigt, så ville jeg gerne tag sygeplejeske uddannelsen. Jeg har bare ikke et stort nok snit (ikke været på gymnasium), så jeg kunne søge direkte ind på sygeplejeske uddannelsen. også ville jeg gå ''bagvejen'' hvis du forstår smiley

• #4   5. sep 2013 Hvordan gør man det, når der kun er hende i den kommune jeg bor i ?
    Nej føler at hun dømmer mig på grundlagde af min sygmelding, at så skal jeg bare ''ha en over nakken''. Det eneste jeg skrev til hende uddannelsesvejlederen på skolen var dette :'' jeg forstår ikke hvorfor mine lærer mener at jeg er fagligt udfordret, (har svært ved at følge med). For jeg synes det gik rigtig godt indtil jeg desværre blev sygemeldt. Jeg følger meget med via. Elevplanen, og min bedre halvdel roser mig rigtig meget for at jeg alligevel laver mine opgaver, og læser på stoffet. Mit største ønske er at komme videre på assistenten efter endt uddannelse og barsel. SÅ JEG VIL DET HER. Så det er hammer træls, at lægen valgte at sygemelde mig smiley Jeg har ikke villet en uddannelse så meget som jeg vil den her, så rigtig træls med min sygemelding. men jeg gør alt hvad jeg kan for at følge med og lave de opgaver jeg skal. '' også ringede min uddannelsesansvarlig , og jeg fik den største skideballe der kunne ligge på mine skulder, og jeg fik afvide at jeg ikke er moden eller voksen nok. Og at det var irrelevant at jeg selv synes jeg gør et godt stykke arbejde for at følge med, og min bedre halvdel roser mig for at jeg kan, og at jeg brænder så meget for det. Også skrev hun dette i en mail til mig '' Jeg har bedt dig om at modtage vurdering og vejledning fra lærerne og siden hen dine praktikvejledere konstruktivt og ansvarligt,
    og ikke gå i forsvar eller fremføre hvad du eller din kæreste mener om din indsats. '' Også sagde hun i telefonen at hun ikke mener jeg kan være professionel nok.
    Eller sige deres kritik imod, jeg skal tag IMOD den. og jeg må ALDRIG gå i forsvar igen.

Da jeg fortalt min bedre halvdel det, blev han gal, og jeg mener virkelig gal.

Jeg er bare ved at blive vanvittig over det, og kan ikke koncentrerer mig, bliver let irriteret fordi jeg bare er ked af situationen. Og ved ikke om jeg selv er skyld i hendes udbrud.

• #5   5. sep 2013 Der er jo desværre en ret stram fraværs politik smiley
    Jeg har selv taget hjælperen og blev færdig i marts og er nu i gang på assistenten .

• #6   5. sep 2013 Ja det er der lige præcis, men kan jo ikke gøre noget ved sygemeldingen. Altså vil jo heller ikke gå ind i en bækkenløsning og slet ikke kan komme i praktik. Men det giver hende jo stadig ikke grund til at hakke sådan ned på mig. Jeg kan slet ikke fungerer rent psykisk lige pt. Jeg frygter hendes opringninger.

• #7   5. sep 2013 kan kun sige hold ud! jeg havde samme kamp og fik de samme ting smidt i hovedet i 4-5 måneder hvor jeg var syg, fik også atvide der ikke var nogen chance for at jeg kunne klarer mig gennem eksamen. til trods for alt bestod jeg eksamenerne (med bundkaraktere, men jeg bestod!!) og fik lov at gå videre.
    hold ud ! du skal nok klare det hvis du virkelig vil, lad ikke en person ødelægge det.

• #8   5. sep 2013 Jeg kæmper alt det jeg kan. Tak for de opmuntrende ord smiley Det betyder rigtig meget.

• #9   6. sep 2013 Er selv vejleder for assistentelever og må på nogen punkter give din uddannelsesvejleder ret...
    Både trin 1 og 2 uddannelserne er meget komprimeret så i skal nå EKSTREM meget på meget kort tid. Derfor er det også super vigtigt med den stramme fraværspolitik.
    Selvfølgelig er det rigtig synd for dig at du er blevet sygemeldt men tror også du er nød til at acceptere det din vejleder siger. Tror (og læs TROR) at hun gør det for at hjælpe dig og for at få dig til at indse at det bliver en svær uddannelse for dig hvis du har for meget fravær og specielt så tidligt i din graviditet for der kan jo godt risikere at komme mere når du kommer længere hen. Tænker også at hvis du har bækkenlæsning bliver det hårdt for dig at komme i praktik.

Der er måske også mulighed for at tage orlov fra uddannelsen? Ved ikke hvordan reglerne er for det?

Håber ikke at du ser dette indlæg som en nedgørelse men som en hjælp til at se sagen fra en anden side...

• #10   6. sep 2013 Jeg ser ikke dit indlæg som negativ, overhovedet ikke. Nu er jeg så tilgengæld fuldtidssygmeldt og kommer ikke tilbage før jeg er tilbage fra Barsel smiley Det havde jeg selvfølgelig frygtet. Men det pga. bækkensmerter at jeg er blevet sygemeldt. Jeg havde ellers regnet med deltidspraktik, men det kan man ikke når det er praktik. smiley Jeg er rigtig æv over det hele. Og jeg kan godt se det fra hendes side, men følt bare at hun trådte rigtig meget på mig. Men nu hvor du skriver det på den måde, kan jeg godt se det. ville bare ønske at hun havde sagt de ting i stedet for at være sådan på nakken af mig. Jeg læser herhjemme, og havde sådan håbet jeg kunne være med til det praktisk i skolen, men det er nok også svært hvis man ikke ved hvornår de laver praktisk ting.

• #11   6. sep 2013 Bare lige fordi det nævnes, så var der en assistent af en art med til min fødsel, min veninde og jeg var ret enige om at hun vist var sosu. Hun blev præsenteret som noget assistent (måske fødsels-assistent?) Og var vist forholdsvis ny på afdelingen..

Bare til Nøhrs kommentar om at arbejde tæt med Jm smiley

• #12   6. sep 2013 Der var også en assistent med til fødslen med Emma , og min plan var også at blive assistent og så arbejde på en fødegang ... Men!
    De begynder at sluse SSA'erne ud og bruge sygeplejesker i stedet smiley

- Har lige talt med fødeafdelingen og min studievejleder omkring det .

• #13   6. sep 2013 Hvis de gør det, er jeg på den forkerte uddannelse. eller øh, det ved jeg faktisk ikke. Kan SSA give adgang til sygeplejeske ?

• #14   6. sep 2013 Ja hvis du læser op på nogle fag kan den sagtens give adgang smiley

• #15   6. sep 2013 SSA kan godt give adgang til sygeplejerske skolen / metropol (hedder den i københavn) ja.
    Til min fødsel var der ingen SSA med. Der var ca. 9 til stede - men det var narkoselæger, en børnelæge, jordmodere og jdm. studerende, Sygeplejerske osv. ingen præsenteret sig som SSA.

• #16   6. sep 2013 Okay smiley så ved jeg hvad jeg skal smiley

• #17   6. sep 2013 Kathrine,
    Men du fik også et ks ikke?
    Jeg fødte jo naturligt. Hun blev i øvrigt præsenteret som fødsels-assistent, men var tydeligvis ret ny i situationen, så vi tænkte noget sosu af en art.

Hun var dog rigtig flink, og køn!

• #19   6. sep 2013 ACS, jeg lå på fødegangen først for at se om jeg åbnede mig (efter eget ønske) . Gik i fødsel af mig selv samme dag som KS. Men hverken der eller til aks var der en assistent.

• #20   6. sep 2013 Kathrine,
    Arh okay. Hende der var med til min, gik bare sammen med jm og gjorde stuen klar. Det var slet ikke meningen de skulle tage imod, så det var ikke planen..

• #21   6. sep 2013 Jo, de var næsten 100 % på det var for slamt. Derfor jeg sagde jeg ville på FG og se om jeg overhovedet åbnede mig og havde reglmæssige veer og var begyndt at tømme mig selv, havde ingen livmoderehals tilbage osv. men åbnede mig ikke. Så det bekræftede bare jeg ikke skal ku. smiley

• #22   6. sep 2013 Smalt * det gik lidt stærkt! smiley
    Og ja, det er det vigtigste.

Kommentér på:
At være i tvivl omkring valg af uddannelse

Annonce