5. jan 2009 Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
At være i tvivl omkring valg af uddannelse {{forumTopicSubject}}
Godaften
Sagen er den at jeg sidder her og spekulerer på om jeg har valgt den forkerte uddannelse. Jeg er elev på sosu i Esbjerg, har praktik aftale mv. Sagen er den at jeg går sygemeldt de næste to uger pga. bækkensmerter (Begyndende bækkenløsning). Jeg har fået en del ''skideballer'' af min uddannelsesansvarlig, og det går mig rigtig meget på. Jeg vågnede idag med en rigtig dårlig fornemmelse, og kunne slet ikke forholde mig til det at min uddannelse ansvarlige havde været sådan på nakken af mig, og nu er jeg begyndte at blive meget i tvivl om hvorvidt jeg ønsker at snakke mere med hende, da hun i gennemsnit har ringet hver dag og givet mig skideballer, og prøvet at få mig til at droppe min uddannelse fordi jeg er sygemeldt. Hun tvivler på at jeg er ''uddannelsesparat'', og om jeg er moden til at tag vejledning til mig. bla. om jeg kan tag vejledning til mig, f.eks. har min skole udtalt at jeg er fagligt udfordret, hvorpå jeg benægtede at jeg skulle være det, det var et problem for hende. Jeg skrev en mail til min uddannelsesvejleder på skolen, omkring hvorfor de mente det og at min bedre halvdel roser mig for min indsats. Derpå fik jeg en opringning med en ordentlig skideballe, og at hun var skuffet over mig. Og nu sidder jeg her, og tænker som en gal på vores samtale igår, og jeg kan slet ikke forholde mig til noget som helst. Hendes ord har rørt mig voldsom meget. Hun mener også at jeg skal drop ud, få noget erhvervserfaring og komme tilbage efter endt barsel og få voksenelevlønnen. Men generelt vil hun have at jeg stopper. Jeg forklarede hende at så måtte hun fyre mig, også udtalte hun at hvis hun skal fyre mig, bliver det på grundlagde af at jeg ikke kan tage vejledning eller respekterer at det er irrelevant hvad jeg selv synes om min indsats i skolen og i den kommende praktikforløb. Jeg har et stort og brændende ønske om at komme på børne afdeling eller arbejde tæt op af en jordmoder, så min drøm er lidt ''brast'' hvis i forstår hvad jeg mener.
Hvad havde i gjort hvis i stod i min situation ? jeg ved det blev langt, men sidder og er ved at græde over hele situationen. Det skal siges at jeg er 15+5
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
jan 2009
Nej føler at hun dømmer mig på grundlagde af min sygmelding, at så skal jeg bare ''ha en over nakken''. Det eneste jeg skrev til hende uddannelsesvejlederen på skolen var dette :'' jeg forstår ikke hvorfor mine lærer mener at jeg er fagligt udfordret, (har svært ved at følge med). For jeg synes det gik rigtig godt indtil jeg desværre blev sygemeldt. Jeg følger meget med via. Elevplanen, og min bedre halvdel roser mig rigtig meget for at jeg alligevel laver mine opgaver, og læser på stoffet. Mit største ønske er at komme videre på assistenten efter endt uddannelse og barsel. SÅ JEG VIL DET HER. Så det er hammer træls, at lægen valgte at sygemelde mig
og ikke gå i forsvar eller fremføre hvad du eller din kæreste mener om din indsats. '' Også sagde hun i telefonen at hun ikke mener jeg kan være professionel nok.
Eller sige deres kritik imod, jeg skal tag IMOD den. og jeg må ALDRIG gå i forsvar igen.
Da jeg fortalt min bedre halvdel det, blev han gal, og jeg mener virkelig gal.
Jeg er bare ved at blive vanvittig over det, og kan ikke koncentrerer mig, bliver let irriteret fordi jeg bare er ked af situationen. Og ved ikke om jeg selv er skyld i hendes udbrud.
apr 2008
Jeg har selv taget hjælperen og blev færdig i marts og er nu i gang på assistenten .
jan 2009
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 212
hold ud ! du skal nok klare det hvis du virkelig vil, lad ikke en person ødelægge det.
jan 2009
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Både trin 1 og 2 uddannelserne er meget komprimeret så i skal nå EKSTREM meget på meget kort tid. Derfor er det også super vigtigt med den stramme fraværspolitik.
Selvfølgelig er det rigtig synd for dig at du er blevet sygemeldt men tror også du er nød til at acceptere det din vejleder siger. Tror (og læs TROR) at hun gør det for at hjælpe dig og for at få dig til at indse at det bliver en svær uddannelse for dig hvis du har for meget fravær og specielt så tidligt i din graviditet for der kan jo godt risikere at komme mere når du kommer længere hen. Tænker også at hvis du har bækkenlæsning bliver det hårdt for dig at komme i praktik.
Der er måske også mulighed for at tage orlov fra uddannelsen? Ved ikke hvordan reglerne er for det?
Håber ikke at du ser dette indlæg som en nedgørelse men som en hjælp til at se sagen fra en anden side...
jan 2009
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Bare til Nøhrs kommentar om at arbejde tæt med Jm
apr 2008
De begynder at sluse SSA'erne ud og bruge sygeplejesker i stedet
- Har lige talt med fødeafdelingen og min studievejleder omkring det .
jan 2009
apr 2008
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 456
Til min fødsel var der ingen SSA med. Der var ca. 9 til stede - men det var narkoselæger, en børnelæge, jordmodere og jdm. studerende, Sygeplejerske osv. ingen præsenteret sig som SSA.
jan 2009
nov 2010
Men du fik også et ks ikke?
Jeg fødte jo naturligt. Hun blev i øvrigt præsenteret som fødsels-assistent, men var tydeligvis ret ny i situationen, så vi tænkte noget sosu af en art.
Hun var dog rigtig flink, og køn!
maj 2013
nov 2010
Arh okay. Hende der var med til min, gik bare sammen med jm og gjorde stuen klar. Det var slet ikke meningen de skulle tage imod, så det var ikke planen..
maj 2013
maj 2013
Og ja, det er det vigtigste.
At være i tvivl omkring valg af uddannelse