1.990 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
Erfaring med stofbleer ?? Erfaring med stofbleer ??
Hej derude, nu er jeg blevet opmærksom på de her stofbleer.
(DET ER STOFBLEER SOM DISSE JEG MENER = http://www.koogko.dk/shop/alle-stofbleer-68c1.html )
Og ville hører om der er nogen her inde der bruger dem ? Som har lidt at fortælle hvordan de synes det er
I må gerne fortælle hvilken slags det er i bruger
Hvis i ikke selv har brugt stofbleer, så er jeg ikke interesseret i at hører jeres meninger om det
Men i er selvfølgelig velkomne til at følge med jer som også er interesseret i at hører andre meninger om disse bleer.
0 synes godt om
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 507
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Er lidt skeptisk omkring dem.. Men lad os se hvad folks erfaringer er..
Synes på et tidspunkt (for læææænge siden) at jeg så en herinde der selv syede dem..
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 495
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Tænker at babyer jo altid har det der remoulade-lort, hvis man kan kalde det det
Skyller i den op? Og så vasker den?
sep 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
nov 2012
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 495
nov 2012
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
Vi er rigtig glade for Bumgenius v4 som er en onesize lommeble, og så syr jeg også selv til hende.
Jeg syntes lommebleen er utrolig nem at regulere sugeevnen i, så den passer lige præcis til det enkelte barn.
Vi bruger også rispapir i bleen til at fange nummer to, og så er den lige til at vippe i toilettet
Jeg vasker bleer ca hver 3 dag og har ca. 30 bleer.
Jeg køber bleer i England, da der er mange penge at spare. En Bumgenius v4 koster omkring 190 kr her i DK, og i England kan du få dem ned til 10 pund, altså lige knap 90 kr.
Jeg vil helt uden tvivl bruge stofbleer til vores næste barn.
aug 2011
nov 2012
Jeg overvejer også lommebleerne frem for flip, men tænker de tager længere tid om at tørre ? Og alt skal skiftes hver gang, hvor flip kan man "bar" skifte indlægget...
Synes bar at lommebleer virker rarer i benene fordi stoffet er syet fast i. Påtænker også lommebleer i dp bare, så kan man gør dem klar, og det hele ligger ligesom mere fast i lommebleen..
aug 2011
Lommebleen tager ikke længere tid om at tørre end Flip, da man i begge bleer tager indlæggene ud ved vask
Jeg tror du tænker på AIO Bleer, altså all in one, der sidder indlæggene nemlig fast i selve bleen. Og der skulle tørretiden nemlig være længere.
Det jeg syntes er rart ved lommebleerne er at du "pakker" dem hjemmefra, og så skal man ikke stå at fumle med det ude i byen. Og som tiden går kan du let regulere hvor meget bleen skal suge, da der ikke er nogle faste indlæg i.
Min pige har forresten aldrig haft rød numse i hendes stofbleer. Da vi flyttede og derfor ikke havde adgang til vaskemaskine den første tid, brugte vi alm. papirsbleer og der led hun af rød, næsten hudløs numse.
aug 2011
Køber man en af gangen undgår man told, og der er gratis fragt
Kvaliteten er selvfølgelig ikke nær så god.
http://www.alvababy.com
aug 2011
Her "pakker" vi bleerne om aftenen foran tvét, og er 2 til at deles om tjansen, så slemt syntes jeg ikke det er, heller ikke om der skulle være 15 ekstra
nov 2012
Men synes et eller andet sted lomme bleen virker rarere.
Men er det ikke en af de lidt dyrere løsninger i forhold til flip f.eks. ?
I bruger slet ikke frotté bleer eller aio eller noget ?
Nej Juliet, jeg menter ikke all in one mht til vasken, men lommebleen er der jo flere lag i forhold til flip hvor det helt dicideret kun er 1 lag man kan hænge til tørre
nov 2012
Puha, der er jo et hav af løsningerne, et eller andet sted er det smart med en one size, men hvis de så ikke sidder godt hele tiden, så hellere 2 eller 3 str. Fordelen ved de flere str. er de nok ikke bliver så slidt, og man vil kunne bruge dem til næste bebs, bom bom bom. Jeg synes det er svært at beslutte...
Men nu har jeg skrevet en mail til koogko
nov 2012
Jah, men synes bar at lommebleerne nok også er nemmer til dp ?
Og at lommebleerne har blødt stof syet rundt ved benene også, det har flippen ikke ? Men er svært når ikke at man har stået med dem i hånden og set
nov 2012
aug 2011
Jeg har også prøvet snap-in, men syntes de er svære at regulere i sugeevne.
Jeg vil tro at selve bleen (Pullen) kan tørre på max. 3-4 timer, det er jo lavet i syntetisk materiale så de suger ikke væske.
Det er ikke alle DPér der vil bruge stofbleer, og hvis de vil, er de nok mest åbne for en ble med velcro luk, og som er parat til at komme på barnet.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
nov 2012
Hmm Juliet, jeg troede at hvis man ville bruge stofbleer, så måtte dp arbejde med det ?? Ellers kan man jo ikke bruge dem fra 7 måneder ?
Jeg ville helst ikke velkro, har altså en idé om at det bliver slidt hurtigt....
nov 2012
Men har i egentlig flere forskellige mærker ? Jeg tænker det nok ikke gør det store hvis jeg taget et par stykker af hver ble ?
Og hvilket indlæg synes i suger bedst ? Jeg er lidt forgabt i Little lambs bambus prefold og staydray indlægget...
nov 2012
Ja, altså lommebleen skulle jo egentligt have samme princip med indlæggene som flip, kan kan ligge dem i man synes..
Hvilke indlæg synes du er gode ?
Og er Linea en stor tisser ? For det betyder åbenbart også meget
nov 2012
Men jeg håber koogko snart skriver tilbage eller ringer jeg til hende, og ser hvad hun siger, så bestiller jeg en prøve pakke, hvor jeg kan rører dem og se hvad jeg synes
nov 2012
Bleen ser super fin ud, meget floffé
Ja, jeg køber ikke nogen, men bar for lige at mærke og have dem i hænderne, jeg skal vide hvordan de føles NU, og finde ud af hvad det skal være så jeg ikke behøver drømme om dem mere
Hvorfor er det egentligt at man siger de først skal have alm ble, når de kan fås til newborn og førfødte børn ?? Er det så ikke dumt at vende dem til engangs bleer først ?
nov 2012
Kunne bar se man kunne købe dem til førfødte børn, så må den da kunne passe fra starten af ?
Hmm, jeg frygter jeg føder en kæmpe bebs på 3,5 kg ! Så kan hun jo næsten være i dem med det samme:-P
nov 2012
Men som kæresten sige, så håber han hun er stor og stærk når hun kommer ud, så det ikke er sådan en lille skrøbelig en
Jeg arbejdede som fodermester i svinestald, og der er man altså ikke i tvivl om at det er de største kraftige grise der klare sig bedst hele vejen igennem! De er slet ikke syge på samme måde som de små, som bar suger alle mulige sygdomme til sig, plus de meget hurtigere vokser, i det hele taget bar klare sig meget bedre !
nov 2012
Ja, ved det er et mærkeligt navn, det er pga hans efternavn at hans venner kaldte ham det, og det var sådan jeg lærte ham at kende for 10 år siden, Hylle.. Og nu synes han det er mærkeligt hvis jeg siger Jesper, for jeg har altid sagt Hylle... Alt min familie, hans arbejde alle kender ham som Hylle, det er kun hans forældre og søskende der siger Jesper
nov 2012
Men de første 2 år hvor jeg kendte ham som en ven til min søsters kæreste, der vidste jeg virkelig ikke hvad han egentligt hed
Erfaring med stofbleer ??