Jeg undrer mig--- ufrivilligt gravid? {{forumTopicSubject}}
Når der debateres herinde, synes jeg ofte det kommer frem at rigtig mange i dette forum er blevet "ufrivilligt" gravide med deres barn. Altså at det har været upsere på et eller andet plan.
Når det så er sagt, så er der en del af jer der efterfølgende fortæller at I er blevet gravide til trods for prævention, gerne p-piller. Jeg forstår det simpelthen ikke, altså p-piller skal gå for at være 98-99% sikre, hvordan kan så mange så blive gravide til trods for pillen? Er der nogle der glemmer at tage dem som de skal, eller hvordan?
Grunden til at jeg spørger, er bare at jeg synes der er sindsygt mange der er blevet gravide uden det egentlig var meningen, og vi taler i alle aldre lige fra 15-40 år gamle kvinder. Jeg har svært ved det, for mener helt klart at man skal beskytte sig ordentligt hvis ikke man vil have børn, og jeg synes at alt for mange i dag får abort, nogle sågar næsten bruger det som prævention og det gør mig ked af det, og lidt vred.
Men når der tages p-piller regner man jo med at de virker, det har de i hvert fald altid gjort for mig. Så piger, fortæl, hvad skete der, tog i dem som i skulle, eller var der gået kludder i det?
Ikke kritik, men et synspunkt til deling og et nysgerrigt spørgsmål
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg blev gravid på p-ringen. Brugte den som jeg skulle, og blev alligevel gravid i pausen. har ingen forklaring på det.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 63
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
der er også mange der ikke får at vide at hvis de fx får noget bestemt pencillin, så modvirker det p-pillens virkning.. og så beskytter den ikke..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Det er lidt indviklet, jeg smed pillerne fordi min mand og jeg var enige om at tidspunktet var fint. Der gik så ikke mere end et par uger, så blev min mand fyret fra drømmejobbet, jeg havde lidt problemer på mit praktiksted, vi troede vi havde fundet drømme lejehuset men blev snydt, og en masse andet personligt der gjorde at vi besluttede at vente et par år til tingene var faldet lidt til ro.
Jeg havde så en periode på to uger hvor jeg ikke tog piller, begyndte igen på piller og estra beskyttelse indtil det var sikkert igen. Men et eller andet er der gået galt for 2 mdr efter jeg startede på piller igen blev jeg gravid. ^^ Jeg havde ikke rigtig glemt nogen, men havde skiftet pille mærke.
Så både den der underlige periode hvor jeg stoppede og startede, samt mærkeskift, har min læge sagt - kan have noget med graviditeten af gøre..
Ved ikke om det giver mening. Men tog p-piller da jeg blev gravid, det var bare noget roooood
Vi er begge meget imod abort, så det var en selvfølge at vi skulle have vores dreng.
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Hmmm acs, jeg tænker at 99% sikker, ikke betyder at vi bliver gravide en ud af hundrede gange vi har sex, men tværtimod at på en ud af 100 kvinder, virker de ikke som de skal? Det er i hvert fald altid sådan jeg har forstået det.
Men er da glad for alle de 15 år jeg var på p-piller at det virkede for mig
Nu har jeg ikke selv nogen livmoder mere, så vi behøver ikke beskyttelse, men ville da overveje at vælge noget andet når både man tager usikkerheden i p-piller og risikoen for blodpropper i betragtning.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 63
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg var bare generelt en klovn til at huske medicin. Men sådan havde det altid været så kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at jeg ville blive gravid..
Jeg kæmper stadig med at huske piller, dog ikke p piller da jeg ingen sexpartner har. Men min epilepsi medicin glemmer jeg tit.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
Er meget modstander af abort så fik min datter da jeg var 20
1 år efter er jeg gravid igen den gang på hormon spiral og vi fik en søn da jeg var 22 et glad for begge børn og kæresten er nu steriliteten så der ikke kommer flere
Sagen er den at jeg har meget tykke livmoder vægge og derfor kan jeg ikke beskytte mig med andet in kondom, dette fik jeg så af vide her for 3 måneder siden Derfor er ingen af mine børn planlagte
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Derefter havde vi kun sex med kondom. Jeg er sikker på, at min søn er kommet på præ-sperm. Det var kun 1 måned jeg ikke var på p-piller.
maj 2010
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
maj 2010
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
Forstår absolut godt din holdning. Er selv meget imod abort og især fordi folk ikke gider bruge prævention eller " glemmer" det...
Jeg undrer mig--- ufrivilligt gravid?