{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Hvordan faen gør i andre?????? {{forumTopicSubject}}

Det med at få hverdagen, hus og forhold til at kører????

Åhhh jeg synes det er svært, men nu ligner vores hus også en stor rodebunke.
Tingene er ikke blevet som håbet, da vi købte hus...troede naivt at vi ville låne penge til istandsættelsen, så tingene var iorden, der iblandt køkkenet, som der virkelig trænger til en overhaling.

Førstesalen er først lige blevet "færdig" så vi kan være deroppe, så først nu, hvor Ida bliver 3 år lige om lidt, kan jeg indrette værelser. Noget jeg drømte om allerede da jeg fandt ud af at jeg var gravid.

Vi mangler en masse ting til vores kæmpehus, så derfor har jeg været i Ikea og købe en masse....og jeg har sgu også selv samlet nærmest det hele...ingen hjælp er der der.

Jeg er så træt at rod og ting jeg skal ordne....og der er bare så meget.

Oveni har man fuldtidsløntilskudsjob og med 2 små børn er det ikke meget man får lavet når man kommer hjem om eftermiddagen...og når de er gået i seng er det kun sjældent at der er energi til det store.

Køkkenet bliver ikke lavet foreløbig....og jeg er så led og ked af det....prøver virkelig at få det til at fungere.

Ved ikke om det bare er mig, men jeg vil så gerne ha at tingene er iorden....og sådan som vi lever nu, er sådan noget jeg ville rynke på næsen af hvis jeg så det hos andre.

Rodet indlæg og ved ikke hvad jeg vil med det...jeg må jo bare give det tid og lægge noget arbejde i....suk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan faen gør i andre??????
  • #1   22. jun 2012 Jeg kan rigtig godt relatere til det du skriver. Vi bor i en 100kvadratmeter stor lejlighed, som roder forfærdeligt i øjeblikket da vi er igang med at lave køkken. Det er et projekt der har stået på i snart 3 måneder da vi laver det meste selv, og det vi ikke laver selv, kender vi nogle som kan lave. Men det tar tid at vente på dem man kender, da de også skal passe deres job, familie og aftaler, så de har ikke altid tid når vi har.

    Derudover har vi begge fuldtidsjobs. Min mand arbejde et godt stykke uden for byen, og bruger en time hver vej. Det resultere i han først er hjemme når Gabrielle skal have mad og puttes og hunden skal luftes. Når det er overstået, så er det for sent at arbejde på køkkenet. Derfor bliver der kun lavet noget i weekenderne, som bevirker at projektet skrider meget langsomt frem. Jeg er stort set alene med Gabrielle og ene om at passe hund og huset pga mandens arbejdstider. Huset roder og frustrationerne vokser. Det er noget der slider rigtig meget på vores forhold. Men det er rigtig rart at høre fra familie, venner og bekendte, der også har været igennem lignende ombygninger, at de også har oplevet at der skal arbejdes lidt hårdere for forholdet, når hjemmet er rent kaos! Søren og jeg har brugt mange timer på at snakke sammen i de sene aftentimer, båder for at forbygge fremtidige kontroverser, men også for at bearbejde evt fremtidige diskussioner :).

    Jeg hader rod, og hader at jeg ikke ved hvor noget er. Når jeg skal have en tallerken kommer jeg hver dag i kambolage med en spisebordsstol, der ikke er til at flytte fordi den er stor og tung og glider slet ikke så let hen over gulvtæppet, som den gjorde over det glatte køkkengulv. Jeg bliver hidsig når rodet, der er stablet oven på flyttekasserne i stuen glider ned på gulvet, fordi man strejfer kasserne hver gang man går ind og ud af stuen. Jeg bliver flov over det rod der står på spisebordet, fordi vi ikke ved hvor vi ellers lige skal opbevare disse ting, og spisebordet står ved stuevinduet, til offenligt skue for hele den egendom over for os. Men når alt kommer til alt, så ved jeg at slutresultatet er det hele værd :). Det er jeg nød til at fortælle mig selv. Når det hele bliver for meget, hiver jeg plantegningen frem, og kigger på den og ud på det køkken som ikke står der mere :). Held og lykke med byggeriet, og undskyld det blev så langt smiley


  • #3   22. jun 2012 Her er der desværre ingen udsigt til et nyt køkken....men måske det hele er piece of cake, når jeg får styr på alle de andre ting....der er bare så mange. Aner ikke hvor jeg skal starte og slutte, vil bare gerne ha det hele bliver i orden NU.

    Jeg er også ofte alene om nærmest alt og det var bestemt ikke det jeg havde forestillet mig dengang i tidernes morgen.....og kan sagtens nikke genkendende til det med at bliver hidsig over den mindste ting....og jeg er sikker på at manden synes at jeg er en hidsig k*lling.

    Vi er ikke gode til at få snakket.....ofte sidder vi ved hver sin computer...ved siden af hinanden.


  • #6   22. jun 2012 Anja- Det med at i ikke har udsigt til nyt køkken, vil jeg lige tilføje at jeg har levet med et gammelt køkken i næsten 10 år. Det køkken vi lige har revet ned, var fra år 1921! Man kan få tingende til at fungere med de mest primitive omgivelser :).

    Det er ikke en dans på roser at være alene Mandag til fredag, men min mand gør meget for at opvejre det i weekenden. Han er 110% til stede når han har fri, hvilket han har hver weekend :).


  • #7   22. jun 2012 Anonym- Amen to that :). Positive tanker, letter den tunge burde en del smiley

  • #9   22. jun 2012 Anonym- Præcis. Søren og jeg satte os ned sammen en dag og aftalte at vi skulle hjælpe hinanden med at huske på de gode ting :), og i øvrigt være gode til at kunne rumme hinandens frustrationer. Hvis jeg en dag får en hjerneblødning og ringer manden op og skælder ham ud fordi jorden er rund og månen er lavet af ost og andre ting han ikke rigtig kan gøre noget ved, så er det super vigtigt at han rummer mit udbrud, og bare lytter eller vudere om situationen kræver andre midler ;). Det samme gælder selvf. også den anden vej smiley

  • #12   22. jun 2012 vi købt hus i september for snart 2 år siden jeg fant så ud af jeg var garvid men det hus vi købte skulle der ikk laves de store ting i maling var det enste vi har altid sagt vis vi skal have hus skal det være et vi kan flytte ind i og bo og så lave et rum af gangen både rode mæssigt og penge mæssigt det andet ville være alt for uoverskuelig så det perfekt ..

    i hverdagen jamen den er næsten som før på nær emma osse er der men vi spiser altid tidlig og det har vi altid gjord ved 17 tiden ca så har vi et par timer med emma inden hun skal i seng hun blir puttede mellem 19 og 19:30. mens den ene af os putter ryder den anden op ( legetøj- efter bad - og ryder op efter aftens mad og får tømt skraldespand og vis der vaske tøj så blir det osse ordnet og støvsuge og tøre border af og tømme/sætte i opvasker altså de ting der skal gøres) når den der putter så kommer ned så hjælpes vi self færdig så plejer vi ved 20 tiden og være færdige med det hele så går vi ud og ryger laver te og bader også plejer vi ved 20:30 tiden hænge i sofaen til vi går i seng ved 22 tiden ..

    tirsdag er jeg til zumba hvor manden ordner det hele

    torsdag jeg til zumba og manden til gocart der det min svigerfar der ordner det hele
    lørdag er manden så til gocart der ordner jeg det hele ..

    og om morgen inden vi skal på job/dagpleje så står jeg først op og får tøøj på og det jeg nu askal smøre mad pakker

    så står manden op som tænder lys ved emma så går han ned og lave kaffer og kommer i tøjet og det han skal

    så 15 min efter henter manden emma ned mens jeg har lavede morgen mad

    så sider vi lige 5 min og vågne så får gir jeg tøj på og det mens manden drikker kaffer

    så spiser vi

    også gør jeg mig færdig med hår osv også køre vi hjemme fra kl 7 er i dp kl 7.10 og jeg skal møde på job 7.20 så vores køre meget i minutter faktisk men det virker her hjemme og hvad forhold angår jamen så vi gode til komme ud af huset de aftener der nu er vores ogsaå vi gode til hjælpe hinanden og vi dyrker sex ca 3-4 gange om uge nogen gange mindre ander mere men vi gode til kysse og klappe og nusse i løbede af dagen..



  • #13   23. jun 2012 Tror jeg havde grebet en pensel og en boremaskine, og havde shinet det køkken op lige foran næsen på min mand.. Jeg kan udemærket godt forstå at det er hårdt med 2 børn, job, hus og have. Men tror simpelthen at jeg ville være blevet "provokeret" nok til at være gået igang selv. Og hvor må det bare være flad for en mand, at se at ens kone sagtens kan uden ham! Jeg har ikke selv børn, endnu ( den første er på vej :0)). Så jeg skal ikke kunne sige hvordan en hverdag med 2 er.. Men nøøøøj hvor har jeg mange gange lavet projekter færdige her hjemme, fordi min hr hidsigprop har fået et prinsesseflip og hvor er det FEDT når han så har set at jeg kan sgu egentlig godt selv! Og så kan man altså glæde sig dobbelt så meget bagefter når man selv har være SÅ Go og manden har fået en lang næse :0) og hvis han har lidt skam i livet så vil han komme luskende og hjælpe dig :0) kvindelist kvindelist kvindelist ;0)

  • #15   23. jun 2012 Nej det bliver altså ikke til meget sådan i hverdagene, når man først har fri kl. 16 og så skal der nogle gange handles ind, inden eller efter man har hentet børn (det kan man jo planlægge sig ud af, så ikke det er hver dag) og så skal man oftest hjem og lave mad, når det er overstået og man har spist, så er det enten i bad med ungerne eller lidt kvalitetstid og herhjemme tager det p.t. 1½ time at putte (igen fordi jeg selv gør det).

    Så er klokken ved at være halv ni og når man har været oppe halv seks om morgenen, så er man ved at være død i sværen.

    Det er også bare fordi at jeg har haft så mange forestillinger om hvordan det skulle være når man engang fik børn og hus og alt det er manet til jorden og hver gang jeg skal vise ungerne billeder fra da de var små (altså når de bliver større) så vil jeg se det rod og uorden.
    Det er materilistiske ting, i know....og jeg er glad for at vi har vores gode helbred og 2 sunde unger....men det andet er åbentbart også vigtig for mig, så derfor kører jeg ned på det. Synes at flere ting ville være så meget nemmere oveni, hvis bare der var styr på det.

    Jeg har heller ikke noget imod at gøre tingene selv....men nogle gange bliver jeg/man nød til at slå bremsen i, for ellers er det sgu bare for nemt for ens partner.


Kommentér på:
Hvordan faen gør i andre??????

Annonce