15. apr 2010 Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
Traume efter hundeoverfald :/ (langt) {{forumTopicSubject}}
Hej piger!
I må på forhånd undskylde mit total off topic indlæg, men jeg har bare brug for at få det her skrevet ned, og fortalt til nogen som ikke har hørt det om det 100 gange nu!
For at gøre en lang historie kort, blev min hund og jeg overfaldet af en amerikansk bulldog d. 8 August. Det er det værste jeg nogensinde har oplevet, Louis er uden tvivl mit et og alt, og jeg vil gå igennem ild og vand for ham, så da denne her kæmpe 45 kgs tunge hund angriber ham, bryder min verden bare sammen! Jeg kæmper en kamp for at holde ved min kære baby, så monsteret ikke får lov til at ruske ham og brække nakken på ham! Det skal siges i sådan en situation glemmer man ALT om bækkenløsning, graviditet og ødelagt knæ! Jeg kaster mig rundt nede på jorden og kæmper for min hunds liv imens jeg skriger, græder og er stik tosset! Hundeejeren står bare og slår hendes hund i hovedet med snoren, ja flot - som om den ikke var ligeglad? Imens hun bliver ved med at sige til mig jeg skal passe på mine fingre!
Louis skriger selvfølgelig i vildensky ( jeg har aldrig i mit liv hørt noget så forfærdeligt! ), hans tunge bliver helt blå, og hans øjne er ved at "poppe" ud af hovedet på ham.
Efter lang tids kæmpen får jeg min baby fri, smurt ind i blod løber jeg ca 100 meter væk for at trøste ham og tjekke skader, som er fuldstændig umuligt at se pga blod. Jeg får ringet til min mand som kommer hjem med det samme. Vi drøner afsted mod dyrlægen som undersøger Louis, som er sluppet meget billigt. Pga alt den "ekstra" hud han har om nakken/struben har hunden ikke kunne få ordentligt fat, og han slipper med "overfladiske" skrammer. Jeg er dybt dybt lykkelig for at jeg ikke mistede min baby, og det ikke var værre, men jeg har det SÅ forfærdeligt!
Jeg er langt mere påvirket end Louis.
Jeg er selvfølgelig glad for at man ikke kan mærke noget på Louis, han er ikke bange mere når vi går tur, og det eneste der er at se på hans opførsel, er hvis vi møder store hvide hunde, så bliver han utryg, samt hvis hunde virker truende, beskytter han mere.
Men derimod mig, jeg er virkelig bange for at møde hunde med ham, ser jeg en - går jeg helst den anden vej, uanset race. Det er kun når min mand er med os jeg tør gå forbi dem. Jeg er virkelig blevet møg bange for muskelhunde! Tit om natten drømmer jeg om overfaldet, og bare når jeg lukker mine øjne kan jeg stadig se min hund kæmpe for sit liv! Det er virkelig hårdt! og føler ikke rigtig nogen forstår mig. Det er også svært at kunne sætte sig ind i, når man ikke har oplevet det.
Louis er meget sikker i sit indkald, og kommer hver gang. Men det er først nu jeg tør lade ham gå fri, og KUN hvis jeg kan se MINDST 150 meter frem, hvor der ikke kan komme nogen, ellers har jeg ham i meget kort snor, og det er jo egentlig synd for ham, at jeg har det sådan. Men jeg er så bange for at miste ham! Hver gang jeg tager hjemmefra, har jeg det sindsygt dårligt! årh det er forfærdeligt! Selv når jeg skriver dette ned, triller tårene bare ned af kinderne på mig!
Men Louis er jo bare den samme glade hund, der fjoller rundt hele tiden og putter. Og jeg er SÅ lykkelig for jeg stadig har ham!!
Undskyld at det blev så langt, men det lettede trykket.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
men synes ikke hende har boxerne skulle ha den type hund.. hun kan da ikke opdrage den.. hvis de hunde først bliver aggresive er det værste at slå den.. så flot af hende. men self skal ingen hunde slås..! syns jeg.. men måske skulle du prøve at møde så´n en hund igen.. hvor du er alene, så du kan få din skræk væk..
blev den aflivet? alstå boxerne
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
Mor til Smukke Kira : Ja, indtil den dag har jeg altid ment at den lov ikke burde være der, og følt med disse hunde. Jeg har altid godt selv ville eje en Amstaff en dag, men det kommer ALDRIG til at ske nu hvertfald. Og mit syn på loven er ændret drastisk. Og det er synd for dem som kæmper en kamp for at bevise det modsatte.
Jeg kender desværre ingen som ejer disse hunde
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Men pris dig lykkelig for at lille Louis ikke er mærket af det! Det er da fantastisk.
Har du overvejet at få snakket det igennem med en psykolog? Bare sån at det ikke udvikler sig til rigtig angst for dig.
apr 2010
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
Jeg hader den følelse af at man ikke kan gå uden at være bange for at der sker noget... Min hund er desværre blevet mere urolig og "bange" når han møder fremmede hanhunde efter mødet med schæfferen og derfor SKAL vi være 100% på at der ikke er andre hunde hvis han skal gå fri, selvom han er meget lydig og vi ikke "tror" han vil gøre noget, da han "kun" knurrer og rejser børster, han er ALDRIG nogensinde gået til angreb... men jeg er stadig nervøs, hvis han smutter ud af døren derhjemme, da vi har rigtig mange hunde der hvor vi bor og jeg ved ikke hvordan de reagere på at han knurrer osv... Men jeg kan meget godt følge dig, og andre folks reaktion er at vi jo selv er skyld i at han blev angrebet da han jo er sådan en (muskelhund) men ingen har vel ret til at overfalde nogle pga deres race elelr uddseende?? håber i finder ud af det og i kommer jer sammen og at du bliver tryg igen... Men snak evt. med en adfærdsterapeut, de er altså alle pengene værd.....
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Hendes hundeforsikring kan gå ind og give nogle psykolog timer til dig.! Det tror jeg vil være rigtig sundt.!!
Kram, det er forfærdeligt, har selv oplevede det.!
Den anden hund hoppede ud gennem deres hæk og overfaldt vores hund, manden i huset mente det var os der var forkert op den, og at vi skulle betale skaden så vi ringede efter politiet som gav os medhold, deres hund skulle aflives, da han havde bidt et menneske i kampen.. og vi fik dækket psykolog dyrlæge og tøj på mennesket
apr 2010
Jeg er ovenud lykkelig for at der ikke er noget at mærke på ham. Det ville være endnu mere forfærdeligt hvis han var blevet angst for andre hunde, eller endnu værre agressiv.
Jeg har faktisk overvejet at snakke det igennem med en psykolog, men tror alligevel lige jeg vil se tiden an. Det er uden tvivl blevet bedre siden det skete, men der er lang vej endnu.
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 188
Mine hunde får ikke lov at hilse på fremmede hunde mere - de har deres hundevenner som de kender, og det er dét.
Når vi går tur, går vi bare udenom andre med hunde, og det fungerer fint.
Jeg havde også den skræk i mig længe efter, men den bliver mindre med tiden, så længe man ikke lader sine hunde komme i nærheden af andre fremmede...
Det eneste man ikke kan gardere sig imod er fremmede løse hunde, hvilket vi heldigvis endnu ikke har været udsat for...
Godt der ikke skete mere med din hund, og held og lykke fremover.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
sep 2008
Og jeg må ærlig være ved at præcis det at han er rockertype og at han ryger ind og ud bekræfter mine FORDOMME om gode og dårlige hundeejere og hvem der er egner sig til visse typer af hunde!!!!
feb 2010
Jeg forstår dog ikke du skriver ejeren er rocker, men os at det er en hende ??
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Har selv prøvet det op til flere gange med bl.a min overbo's shæffer. Han har den ALDRIG i snor fordi han tror han har 100% styr på den. Det har han bare ikke, og det er gået ud over min hund et par gange. Den ene gang var den på vej ind i vores lejlighed, da jeg åbner døren for at gå ud. Min søsers hund er også blevet overfaldet af den, og for nyligt også min venindes lille 8mrd gammel hvalp :-/. Jeg er ikke glad for at møde schæffer da det KUN er den race han er blevet overfaldet af, men jeg forsøger ikke at lade mig mærke med det, selvom det kan være svært.
Som Lisbeth skriver, så prøv at bearbejd din angst for at møde andre hunde, da det kan påvirke din hund mere end det gavner. Det kan være svært, men et forsøg værd for Louis skyld :-). Alt held og lykke
apr 2010
Indtil videre arbejder vi selv meget på det. Når min mand er hjemme går vi ture sammen, og så får Louis lov til at rende uden snoren, som han altid har gjort, og jeg får det også bedre og bedre. Men jeg har også overvejet at starte til noget hundetræning, bare for at færdes sammen med andre hunde. Vi har dog vores hundeskov ikke langt herfra, hvor der altid mødes en hel flok med deres hunde om eftermiddagen, og der har jeg været selv en gang, og det gik okay.
Jeg er ked af på dine vegne at din hund er mærket efter det, det må virkelig være forfærdeligt!
Hende C : Nej, den er endnu ikke aflivet. Og det værste er vi bor i en boligforening, meget børnevenligt område, med masser af børn! Tænk hvis det er et barn næste gang! Men sagen er anmeldt til politiet, og jeg har snakket med min egen forsikring.
Ejeren af hunden er ikke en jeg selv vil gå til, da han er rocker tilhænger, ryger ind og ud af fængslet og er narko påvirket, så for min egen sikkerhed, og mit barn - lader jeg politiet og boligforeningen tage sig af det.
apr 2010
feb 2010
Ikk at sige at de person har handlet korrekt i sagte sag, fór det er der betemt ikke. men man skal altid huske ikke at lytte til slader..
Min søster fx har en bekendt med mange tusser, og hun går som rockerborgen i deres boligselvskab. selvom der aldrig har været en rocker inde i hendes lejlighed
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Vi er forbundet til vores små kære venner når vi går med dem i snor.
Jeg kan godt forstå dig - min har selv været prøve klud for mange hunde og jeg er ttræt af det... jeg tager normalt fat i den hund som overfalder da det er nemmest...
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 415
- men ja hende tøsen sku ha overholdt loven, især når hun INGEN forstand har på racen, hvordan kom hunden overhoved hen til din..?
- Den burde aflives med det samme, det er der politiet burde troppe op, for det er BARE slet ikke iorden..rocker relateret eller ej,
Føler med dig, det forfærdeligt!! men du må altså ikke tage alle muskel hunde over en kamp, for det er langt fra tilfældet.
apr 2010
Malene : vi gik et sted som er lukket af af tæt budskads, og vi gik der hver eneste dag uden at ha mødt nogen. Så Louis er altid fri deromme. Lige pludselig kommer hun til syne oppe over buskene og jeg kalder Louis til mig for at give ham snor på. De er desværre bare for tæt på, så inden jeg når at hægte snoren i hans halsbånd har den anden allerede fat i struben på ham. Det hele gik ekstremt hurtigt.
sep 2010
- Hvad har politiet sagt til episoden..? har du snakket med ejeren..?
apr 2010
Camilla : jeg må sige det er flot af dig at kunne se på den hund, det ville jeg ikke kunne gøre! Jeg er så bange for dem nu.
Kan virkelig godt forstå du ikke vil have den tæt på din datter. Hvis en hund først bider, ved man aldrig om den vil gøre det igen.
sep 2010
apr 2010
Camilla : jeg synes det er flot du kan være i hus med den! For det ville jeg under ingen omstændigheder. Eller, jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan det er, når det er ens familiemedlems hund som har angrebet. Men som jeg har det nu, ville jeg ikke kunne. Jeg kan dog heller ikke forstå at de ikke har aflivet den. Hvis Louis angreb en anden hund umotiveret, så havde den eneste løsning været den lange tunge vej til dr dylle.
sep 2010
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
apr 2010
apr 2010
Ved du hvorfor din mormor og morfar ikke vælger at aflive?
sep 2008
Men synes stadig du er gal på den når du ser dig sur på en type hund og ikke kun hunden!!!
sep 2008
Traume efter hundeoverfald :/ (langt)