{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

planlægge barn men får abort {{forumTopicSubject}}

Ja nu sætter jeg nok lidt af en debat igen smiley men hvad er jeres holdning? "Inspireret" af en anden tråd... er det ok at planlægge et barn for så at få en abort, fordi man ikke regnet med der gik så hurtig?? Ja jeg syns det er virkelig forkert. Og jeg syns faktisk det er helt ok at tænke (lige i denne situation) at der er så mange der kæmper en lang kamp for at få et barn og så sidder der en der ligefrem PLANLÆGGER at få barn, men når det så sker lidt hurtigere end forventet, så overvejer personen at få en abort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  planlægge barn men får abort
  • #1   25. jan 2014 Det er efter min mening helt op til den enkelte, og bestemt ikke noget jeg kan finde på at dømme folk på.

/Carina

• #2   25. jan 2014 Synes slet ikke det er okay! Ikke når man planlægger barn.. så skal man da bare være lykkelig over det går hurtigt! smiley

• #3   25. jan 2014 Synes rent ud sagt det er forkasteligt... Døm mig gerne, men sådan er min holdning nu engang..
    Man skal ikke "lege" med liv på den måde.!

Lillebrøster her er også planlagt, i og med vi droppede prævention og ville bare lade naturen gå sin gang. Det gik så også noget hurtigere end vi regnede med, efter 1,5 mdr var der gevinst. Men derfor ville jeg ALDRIG vælge abort, bare fordi det gik for stærkt, og en graviditet ville være mere velkommen om 2-4 måneder...

• #4   25. jan 2014 Det er jo dybt uansvarligt.

MEN man skal ALDRIG tænke på dem der ikke kan eller har svlrt ved det, de får ikke nemmere ved det fordi man ikke får en abort eller beskytter sig what so ever. Det kan aldrig blive ens problem eller ansvar at andre ikke kan få børn

• #5   25. jan 2014 Øh nej det har jeg slet ingen forståelse for. Hvad skulle begrundelsen dog være for at få abort, når barnet er planlagt?

• #6   25. jan 2014 Jo jeg syns lige i denne situation, kan man godt tænke på alle dem der virkelig har svært ved at få barn! Tænk sig at planlægge og fordi der så er gevinst hurtig, vælger man abort, kan slet ikke forstå den tankegang

• #7   25. jan 2014 Begrundelsen var at hun skulle i gang med uddannelse men hun troede jo ikke det ville gå så hurtig og så havde hun forøvrigt også lige en fyr der ikke hjalp så meget...WHAT?? Hvorfor så planlægge barn

• #8   25. jan 2014 Nej det lyder da helt hen i vejret!

• #10   25. jan 2014 Har lige læst den anden debat... Tænk sig at et kærestepar på 30+ År ikke kan tænke så langt som et par uger frem i tiden.
    Helt ærligt..
    Jo selvfølgelig kan ens liv ændre sig drastisk, og gøre at man må genoverveje sin situation. Men aj altså, det kan umuligt komme som nogen overraskelse for hende, at hun skal starte uddannelse, eller at hendes kæreste er dårlig til at hjælpe til derhjemme... -.- Dårlig undskyldning for at være forhastet.

• #11   25. jan 2014 Enig med #1

• #14   25. jan 2014 Mutti - hvorfor? Det kan da aldrig blive deres problem eller ansvar om andre kan eller ikke kan få unger?
    Det er da en dybt tåbelig holdning at have.

men det er også tåbeligt at blive gravid bevidst for at fjerne fosteret igen. Og helt uacceptabelt. Ligesom at vælge udfra køn.

• #15   25. jan 2014 Normalt kunne jeg ikke finde på at dømme folks valg, men lige i det her tilfælde vil jeg gerne; det jo simpelthen for hjernedødt, hvis den eneste grund er at det "planlagte" barn kommer for tidligt.... Så skulle man dæleme have ventet lidt!

Jeg vil også gerne have link?

• #17   25. jan 2014 Camilla: har lagt mærke til at du har en meget "hård" måde at skrive tingene på, og syns faktisk ikke det er ok at du kalder min holdning for tåbelig! Meget muligt du er uenig smiley men du må altså skrive tingene på en anden måde smiley Nå men ved ikke om jeg så formulerer mig forkert. Helt rigtig, det er ikke nogens problem at der er nogen der ikke kan eller har meget svært ved at få barn MEN jeg kan i hvert fald ikke lade være med at tænke på alle dem der kæmper og så er der denne person der PLANLÆGGER barn, altså smider prævention, og fordi det så lige gå hurtig med at blive gravid, "smider" hun det ud??! Selvfølgelig skal man ikke beholde bare fordi der er andre der kæmper men det er måden det bliver gjort på....kan slet ikke ha' det smiley

• #18   25. jan 2014 Det syntes jeg BESTEMT ikke er ok!

• #19   25. jan 2014 mutti > jeg forstår dig godt. jeg bliver også tosset når jeg hører sådan noget.. men mht børn skal man altså ikke beholde bare fordi nogen ikke kan.

Da jeg som 17 årig blev gravid ved et uheld og rigtig gerne ville beholde, men blev presset til en abort, skulle jeg da også have haft dårlig samvittighed fordi naboen ikke har nemt ved at blive gravid?

Det er dér jeg vil hen, det er synd for de der har problemer med at formere sig, men man kan ikke lægge ansvaret over på de der vælger abort..

men i en sag som du fremlægger her, kunne jeg brække mig over personen.

• #20   25. jan 2014 Camilla: du har ret smiley men det er altså noget andet at planlægge et barn og så fravælge det pga det gik for hurtig.

• #21   25. jan 2014 Ganske enig.. og jeg synes det er noget svineri. men de kan jo stadig ikke gøre for og beholde barnet på det grundlag at nogen ikke kan få børn?

• #23   25. jan 2014 Nanna: Tror slet ikke i helt forstår hvad jeg mener smiley Jeg syns absolut ikke man skal beholde fordi andre må kæmpe men syns ikke det er i orden at PLANLÆGGE et barn for så at få en abort fordi det ikke lige passede ind der, og så kan JEG i hvert fald ikke lade være med at tænke på alle dem der kæmper smiley Hvis man vælger at skrive et indlæg på et offentligt forum, så må man jo finde sig i så en som mig smiley så må man tænke sig bedre om INDEN man gør det.....det er jo ikke "bare, "hov jeg glemte at tage min p-pille en dag og blev gravid og vælger abort", nej det er, "jeg smed prævention fordi vi gerne vil have et barn men det gik da lige lidt for stærkt, så jeg får måske en abort"..... Jeg er som regel ikke en person der udstiller andre men syns simpelthen dette er SÅ uansvarligt

• #25   25. jan 2014 Nanna: dårligt lys, vil jeg nu ikke mene da de jo planlagde barn. Det var noget andet hvis jeg skrev om en der f.eks havde glemt en p-pille i alt eksamen stresset, men her snakker vi altså om den der smed præventionen fordi hun gerne ville have en mere. Vil da mene man har tænkt sig om når man vælger at smide præventionen?! smiley Blev oz selv gravid som 17 årige smiley

• #28   25. jan 2014 Mutti : hun har et barn i forvejen, så hun ved vel hvad det "går ud på" og tror der er rigtig mange der står, som du beskriver det, når de står med en positiv test smiley

• #30   25. jan 2014 Og nu er de 31 og 32år...ahhh come on smiley

• #32   25. jan 2014 Ja det har vi heldigvis smiley Er heller ikke mod abort men alle ved vel at hvis man smider præventioen helt, kommer der en baby.....og det var jo oz det der var planen smiley

• #35   25. jan 2014 Mutti: Hvis det ikke er tiden for en baby, hvorfor så planlægge en( smide p-pillerne)?!

• #37   25. jan 2014 Mutti: Ja der må jeg være ærlig...så syns JEG man er dybt uansvarlig hvis man planlægger en, og fordi det så sker lidt hurtigere end ventet, så får man en abort. Men man er heldigvis så forskellige smiley

• #39   25. jan 2014 Jeg er enig med dig TS, synes også det er uansvarligt og fuldstændig uforståeligt at man planlægger et barn og så får en abort fordi man ikke lige synes timingen passede alligevel. Kender ikke til den sag der er omtalt her, så udtaler mig generelt. Hvis man beslutter sig for at smide prævention og vil have et barn, så må man da for pokker være indstillet på, at det kan ske i første forsøg og så må man tage det med.

Jeg kan kun snakke for mig selv, men vi er også blevet gravide faktisk inden vi er gået rigtigt i gang. Jeg kunne aldrig i min fantasi finde på at få en abort, fordi det så ikke lige passede med job, uddannelse eller andet i den duer. Og jeg står så faktisk i en situation hvor mit nuværende job er temmelig usikkert og jeg måske ikke kan blive der - men det kunne aldrig få mig til at overveje en abort, det er jo vores baby og Lillebrøster..
    Men nogle mennesker er åbenbart meget kyniske og ser det som noget man bare kan få fjernet, fordi man kan bare prøve igen. Det kommer jeg aldrig til at forstå ..

• #40   25. jan 2014 Lige præcis BCD

• Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #41   25. jan 2014 Jeg synes det er dybt uansvarligt, at planlægge en graviditet, smide p-pillerne, men så få en abprt fordi det skete lidt for hurtigt...

Og helt ærligt, når man samtidig ligger til at vi snakker gran voksne mennesker, så håber jeg aldrig at sådan nogle får børn... For den opgave er de tydeligvis ik ansvarlige nok til at påtage sig på fornuftig vis!!

Ja, jeg er rystet i min grundvold... Tænk at jeg fortsat kan blive overrasket over hvor egoistiske og modbydelige mennesker kan være..

Min graviditet kunne da også være kommet på et bedre tidspunkt.. Havde lige hentet ny hvalp (så har pt en brugshund på 2,5 år og en super aktiv hvalp på 8 måneder), var gået igang med at finde møgler til salg af vores lejlighed = boligsalg og køb samt flytning kort før termin også nyt job... Nå ja, også er jeg kronisk smertepatient oveni smiley
    Men altså, man får det da til at fungere og får det bedste ud af det smiley Hader at være gravid, men glæder mig som en sindsyg til lille spir kommer til verden smiley

Derudover findes det perfekte tidspunkt ikke... Et eller andet kunne altid være bedre...

Kommentér på:
planlægge barn men får abort

Annonce