458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

¤  Stjerne ¤
¤ Stjerne ¤
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Gravid?? Hvornår skal det være?? Gravid?? Hvornår skal det være??

Hej alle på BG..

Jeg har nogle spørgsmål som jeg virkelig håber der er nogen der vil hjælpe mig til at få svar på..

Mig og min kæreste på begge 24 nu vil så gerne have et barn, men jeg er i gang med min uddannelse og er først færdig i okt 2010.. Så vi vil selvfølgelig gerne vente.. Men nu er det så det at vi har tænkt på at prøve at planlægge det sådan at blive gravid så terminen er i dec 2010 altså sådan bare en tanke. Vi vil gerne høre fra andre om de synes det er en go ide?? Det er sådan at min "svendeprøve" er i sep 2010.. Vil man kunne klare det?
Men hvad med min løn, når jeg så ikke har noget arbejde der??

De venligste hilsner fra ¤stjerne¤

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid?? Hvornår skal det være??
  • #1   7. feb 2009 du kan jo heller ikke forudse om du kommer til at føde for tidligt så jeg ville planlægge det så terminen ville ligge en gang i 2011 hvis det var mig

• #2   7. feb 2009 Problemet er at man ikke kan gå ud og finde job, hvis arbejdsgiveren ved at man er gravid.. De gider jo ikke hænge på en barselsperiode, når de på forhånd han vælge det fra..

• #3   7. feb 2009 man har heller ikke pligt til at sige man er gravid før 3 måneder før man skal føde

• #4   7. feb 2009 Nej, men det kan de da se.. smiley Og hvad skal man så leve af?? Så kan man da ligeså godt se om man kan planlægge det..?? Jeg kan da ikke være den første som tænker på at få børn under uddannelsen.. Men jeg vil så gerne bare planlægge det så det kan være de der 2-3 måneder efter min eksamen..

• #5   8. feb 2009 jeg fik arbejde da jeg var ca. 3 måneder henne med vores førstefødte og fortalte det til min chef da jeg havde været ansat i 1 måned, der var ikke nogen problem med noget som helst, du vil nemt kunne nå at finde noget arbejde, de første 6 måneder af din graviditet, jeg har været til mange jobsamtaler og jeg har kunne skjule min store mave ved at tage noget løs tøj på

• #6   8. feb 2009
    stjerne A - Hvis du søger uden at fortælle du er gravid så ved arbejdsgiver det jo ikke.. EN gravid mave kan skjules i lang tid under en løs/stor bluse...

Når du så ER ansat må de ikke fyre dig pga graviditet

• #7   8. feb 2009 var det mig, så ville jeg vente med at begynde projekt baby til den dag du er udlært og har fået nyt job, ved godt det er længe at vente, men det ville bare være så surt hvis du er nødt til at afbryde din udd.. man kan jo aldrig vide med en graviditet,der kan ske rigtigt meget, feks. har jeg ikke kunne arbejde fuldtids fra uge 12 ca. og har derfor måtte gå hjemme, du kan føde for tidligt osv osv... i kunne jo hvis i vil være helt klar til start med projektet droppe p-pillerne (hvis du er på dem) nogle måneder før du er færdigt udlært og så bruge anden form for beskyttelse, som ikke påvirker hormonerne, indtil du er sikret job bagefter, og så kan det være der er gevinst med det samme i starter projektet... men det er dog kun et forslag, jeg/vi ville ikke turde "planlægge" en graviditet ud fra den slags, det er så uforudsigeligt...

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #8   8. feb 2009 Tanja-
    Det har du ganske ret i, men det kan man ikke føle sig sikker på.
    Det er oftest billigere for en virksomhed at fyre en gravid, og så betale de omkostninger der er end at have den gravide ansat på barsel etc.
    Men virksomheder siger jo som oftest at det er andre årsager, f.eks nedskæringer

Kommentér på:
Gravid?? Hvornår skal det være??

Annonce