Gravid trods alle odds .. ikke planlagt {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen .. En dejlig dag blev desværre afbrudt her for godt 1 time siden. Jeg er en ung kvinde på 20, som bor sammen med min kæreste gennem 1½ år og vi har det godt. Jeg er desværre diagnostiseret med endometriose og PCO og er på p-piller uden stop for at mindske smerterne. Så har ikke mens som alle andre, men bløder engang imellem. I nat havde jeg en drøm hvor jeg fødte. og det hele var meget realistisk. Det fik mig til at tænke over at et var lidt tid siden jeg havde blødt og at jeg nogle dage her i ugen har haft lidt ømme bryster og været lidt træt. Kørte så ned i netto og købte en test, sådan mest for sjov og for en sikkerheds skyld. Men det var desværre ikke så sjovt da jeg stod med 2 bragende positive teste. Men kæreste er slet ikke klar til at få børn mener han selv, men ved godt at hvis jeg en dag var så HELDIG (trods mine sygdomme) at blive gravid ville jeg beholde. Men når man så står med den positive test er det noget lidt andet..
hvordan tacklede i det, jer der har stået med en uplanlagt positiv test og hvad skal jeg gøre herfra? Ringer selvfølgelig til lægen i morgen, men kan hun se hvor langt jeg er henne når jeg slet ikke kender min cyklus? Håber I vil hjælpe en lidt forvirret med en meget chokeret kæreste (:
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
I din situation havde jeg nok beholdt uanset hvad.
Når du kommer til læge vil de nok bede om en terminsscanning for at finde ud af hvornår du har termin
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 444
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
mar 2010
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 171
mar 2010
okt 2013
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 85
held og lykker, og jeg håber i finder den bedste løsning for JER..
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Vi har ikke selv stået i helt samme situation, men blev gravid mens jeg tog ppiller. Var nok lidt sløset, men det kom nu alligevel som noget af en overraskelse da jeg stod med to streger.
Vi beholdte, og har vi på ingen måde fortrudt.!
Synes du skal gå ind til din kæreste og sige han skal "tage sig sammen" hehe. Aj men der er ingen der har måtte opgive deres liv bare fordi de fik børn. Det bliver kun et problem hvis man selv gør det til det.
Måske er de første 3 mdr lidt hårde, men det er jo intet sammenlignet med et helt liv fyldt med den største kærlighed.
Ens kæreste og venner er der altså også tid til. Vi har lige haft min bedste veninde på besøg i 5 dage, og bagefter holdt min mand LAN Party for 8 gutter hjemme i vores stue. Og vi gør meget i at hygge os om aften når vores dreng sover
Ja det er altså ikke så frygteligt at få en baby
Det eneste jeg savner, er at sove længe om lørdagen
okt 2013
Og hvad hvis han inderligt ikke ønsker det nu...?
Jeg siger hvad der ville være det rigtige for mig, og ikke hvad jeg synes hun skal gør i forhold til at beholde barnet..
mar 2010
okt 2013
mar 2010
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
Krydser finger for jer
mar 2010
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 21 Svar: 374
Jeg tror måske bare din kæreste skal have lidt tid til at fordøje det, det er et kæmpe chok, både for ham og dig. Håber at i finder en god løsning på det, for jer begge.
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Jeg var på p-piller, men gravid blev jeg altså....
Jeg var ikke i tvivl - hvilket jeg også havde fortalt ham inden vi nogensinde havde haft sex. Det lyder som om du også har fortalt din kæreste at du vil beholde, hvis du bliver gravid inden det er sket?
Vi har i dag en vidunderlig pige sammen på 10½ måneder. Vi bor stadig hver for sig og er i dag venner og forældre til Neele.
Jeg var 22 da jeg blev gravid - og manglede 1½ år af min uddannelse. Jeg var 23 da jeg fødte. Det var en omvæltning i mit liv - især da jeg var alene med hende fra start.
Men jeg har og vil aldrig komme til at fortryde - du ved slet ikke hvad det vil sige at elske nogen før du sidder med dit lille barn i armene (og der er gået 14 dage så du har vænnet dig lidt til det måske).
Jeg vil virkelig anbefale DIG at tage DIN beslutning - for det her er måske din eneste chance for at blive gravid! Tænk situationen ud - hvad nu hvis din kæreste ender med ikke at kunne klare at være far til daglig og går fra dig?
Har du så en god familie og omgangskreds, der kan støtte dig?
Jeg havde taget MIN beslutning, da jeg fortalte Neele´s far at jeg var gravid - jeg gav ham valget om han ville være med eller ej - og havde fuldt ud accepteret et nej.
Han valgte heldigvis at han gerne ville være en del af barnets liv og ser hende 2-3 gange 2-3 timer pr. uge.
mar 2010
mar 2010
jun 2011
mar 2010
jun 2011
jun 2011
mar 2010
aug 2013
mar 2010
aug 2013
aug 2013
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2010
mar 2010
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Hvis jeg stod i din situation, var jeg slet ikke i tvivl, heller ikke hvis jeg havde været på alder med dig.
Hvis det viser sig at dette var/er din eneste chance for at blive mor med dit biologiske barn, så fortjener du at få den oplevelse.
Og økonomisk, tja der er mange der ikke har meget at gøre med, men de finder en vej frem og tingene vil jo nok ændre sig inden barnet bliver gammel nok til at forstå at h*n går glip af oplevelser.
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Hvad angår mødre skal de ofte lige vænne sig til tanken. Min mor var meget forbeholden og lukket de første dage efter jeg fortalte det. Min far begyndte derimod at græde af glæde (græder ellers aldrig!)
Jeg havde forventet den omvendte reaktion.
Jeg er på SU - alt min datter har er stort set købt brugt eller er noget jeg har fået foræret.
På SU vil din indtægt være meget lille hvis du bor sammen med faren, så man får friplads til pasning, meget boligsikring, ekstra børnepenge og kan også få lidt ekstra tilskud
Som enlig mor på SU lever man ikke dårligt - Jeg har 8500 kr udbetalt, 1250 kr fra hendes far, 6500 kr hvert kvartal, 2500 kr i boligsikring og 100% friplads i dp.
Det løber så godt rundt at jeg sparer op.
Blot til sammenligning, hvis din kæreste skulle ende med at afslutte forholdet (den risiko er der jo desværre, men barnet vil 110% være den risiko værd).
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 223
Jeg blev selv gravid med PCO imens jeg læste min bachelor og var på SU (dog planlagt) og jeg vil sige, jeg tænkte også, at det aldrig kunne løbe rundt, men.. Det gør det altså på magisk vis
Du skriver tidligere, at du overvejer, at i skal vente til i begge to er helt klar, det vil jeg så lige skynde migration sige - at det bliver man desværre ikke.. Ikke før barnet er der.. Jeg glædede mig helt vildt og var bare SÅ klar, men da jeg så stod med en positiv test blev jeg pludselig ramt af en panikfølelse der sagde "Åhh nej, det kan jeg slet ikke finde ud af, det er jeg ikke klar til, jeg vil ikke alligelvel"
De bedste tanker herfra
mar 2010
mar 2010
så det var lige en lille update
mar 2010
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
Når du har PCO som du har, så ville jeg ikke tøve med at beholde barnet.
Ellers vil jeg bare sige held og lykke, og håber din kæreste vænner sig til tanken, og at han endda måske bliver helt vildt glad når man kan se mere end bare en lille prik på skærmen
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
mar 2010
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Så han fik valget mellem at blive eller skride..
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
mar 2010
Så lige en lille update herfra
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 513
Håber alt går som det skal, og at han vænner sig til tanken om at skulle være far..
Kram
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Og han var der hele vejen trods surhed /ked af det et Par gange. Han er verdens bedste far og var det fra dag 1. Det holdte kun i 5 1/2 år men vi har aldrig haft et ondt år mens vi var fra hinanden og arbejder mega fint sammen om vores fælles søn .. Tá den beslutning som du har det bedst med. Du kommer til at fortryde det resten af dit liv . Hvis du gør noget du ikke er enig i men kun gør det pga Ham og din mor. Og nu siger jeg ikke alle bare skal være ligeglade med deres kærester. Det er bare kliche at de siger de ikke er klar . Nogen ef klar andre er ikke . Det kan man ikke forudse desværre ..
apr 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
Det er dig, der står med alle følelserne, både nu og hvis du får en abort.
Jeg kan godt forstå, din kæreste er lidt i chok, men han kan ikke være bekendt at behandle dig sådan.
Alle ved at p-piller ikke er 100 % sikker. Så burde han have brugt beskyttelse, hvis det er så forfærdeligt at sku være far.
okt 2013
okt 2013
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
okt 2013
Gravid trods alle odds .. ikke planlagt