{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.545 visninger | Oprettet:

kæresten vil ikke have barnet {{forumTopicSubject}}

Vi har fundet ud af jeg er gravid i 5 uge.
for mig er nyheden glædelig og for kæresten slet ikke glædelig. Han ønsker det nemlig ikke. Han mener slet ikke vores liv er til et barn. Hvor jeg mener at vi er klar og vores liv er perfekt til det, han har arbejde og jeg er færdig med første del af uddannelsen til januar. Ja jeg er 19 næsten 20, men det er åbenbart alt for tidligt.. han kræver det fjernet og jeg vil beholde, er virkelig splittet smiley skulle lige ud med det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæresten vil ikke have barnet
  • marie M
    marie M Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 64
    #2   14. nov 2012 den er ikke nem, du tror ikke han evt skifter mening, når han får vendet sig til tanken??

• #4   14. nov 2012 Hans grundlag er at han ikke mener tiden er rigtig. Han er 29 år og har en søn på 5 i forvejen.. altså han har jo selv gået med til ubeskyttet sex. Vi har været sammen i over 1 år.

• #5   14. nov 2012 Han er bare modbydelige nu, og siger Jeg ødelægger hans liv og at Jeg Er egoistisk

• #7   14. nov 2012 Katrine: han arbejde fra 8-15 og har det fint med eksen..

Vi har jo vist alders forskellen hele tiden og vi har ikke haft problemer med den før. Jeg har taget hans søn til mig som min egen, og vi har tit snakket om at på et tidspunkt få vores egen. Nu hvor vi så står i det bakker han baglæns. Og mener at vi skal vente 1år + men vil bare ikke fjerne det, det er jo mit barn og jeg elsker det allerede, han gør bare det hele så umuligt sådan som han opføre sig.. smiley

• #9   14. nov 2012 Ja nemlig.. prøver jo også at forklare at den ikke kommer idag, men først om 9 måneder.. tror virkelig han tænker for meget på hvordan tingene skete sidste gang. Der viste de ikke hun var gravid og hun fødte samme dag som de fandt ud af det. Er bange for han lever for meget i fortiden lige med det her :-\

• #10   14. nov 2012 Ja og kan godt se hvad han mener, men jeg skal nok tage min uddannelse er Jeg slet ikke itvivl om. Syntes bare det er meget svært og hårdt.

• #11   14. nov 2012 Først tillykke med graviditeten.. Uheld kan ske, min søn kom på p piller..og vi havde kun været sammen 3 mdr da jeg opdagede jeg var 1 måned henne...
    Vi beholdte bebsen og han er den dejligste dreng.

Jeg sys han reagerer meget voldsomt, og lader ikke til at komme med en ordenlig forklaring.

Held og lykke med det hele.

• #13   14. nov 2012 og jeg var under uddannelse... jeg gik på barsel og fødte i mellem 3 og 4 hovedforløb. begyndte igen å¨sidste hovedforløb og praktik efter endt barsel... så barn og uddannelse kan sagtens lade sig gøre

• #14   14. nov 2012 Ja måske smiley det kunne da være en idé smiley

• #15   14. nov 2012 min x kæreste havde samme meningmen jeg valgte selv og beholde det og nu er han bare så stolt en far kan være og selv om vi ikke er sammen mere kommer han forbi hver eneste dag og det gør mig glad og hvertfald fordi han var så meget i mod jeg beholdte barnet men alt er endt perfekt smiley

• #16   14. nov 2012 Min kæreste kan ikke lide børn og ville ikke have børn. Så blev det måske engang.
    Vi havde været kærester et år og 11 dage da jeg fandt ud af at jeg var gravid.
    Han var bestemt ikke glad men jeg sagde at han kunne vælge at være med eller ej, jeg ville ikke kræve noget af ham.
    Han blev og er nu stolt far til en pige på 20 mdr og frisk på endnu en.

• #17   14. nov 2012 Jeg har heller ingen uddannelse men fgik igang med den her i august

• #20   14. nov 2012 Jeg synes absolut ikke du skal tage en forhastet beslutning. Det at få en abort er ikke bare bare. De mennesker jeg kender der har prøvet det har fortrudt, kigger i kalender hvert år, tæller år der er gået, regner ud hvornår baby ville være blevet født osv osv.
    Vil ikke forskrække, men det er en beslutning som hvis du tager, jeg tror du skal føle dig ok med, ellers kan det være noget der kommer til at plage dit sind i år ud i fremtiden.
    Måske prøv og tal med nogen du føler dig tryg ved og som kan berolige dig og hjælpe dig med at træffe det rigtige valg for dig?

• #22   14. nov 2012 Solva - Jeg fik en abort som 17 årig og jeg var helt ødelagt og især da min eks skred samme dag som aborten blev foretaget og valgte at skrive til mig omkring hvor termin ville have været "jeg kunne have været far nu og jeg fortryder at jeg fik tvunget dig til en abort".. Det gjorde SÅ ondt..
    Men jeg mødte en ny fyr og havde skubbet aborten væk.. Da jeg havde været sammen med min kæreste i 1 år var jeg så gravid igen og sagde at jeg IKKE kunne gøre det igen!

Jeg fortryder IKKE at jeg fik foretaget en abort dengang.. Så havde jeg ikke haft min datter idag. Jeg tænker ikke så meget over det længere for den dag idag er jeg glad for en beslutning der dengang fik mig ned med nakken!

Jeg kunne have haft et barn på 3½ år men i stedet har jeg en på 20 mdr smiley

• #24   14. nov 2012 Dina - Bare fordi der ikke er en fader betyder det da ikke det ikke blive en familie eller at det er egoistisk?
    Jeg kender ufattelig mange mennesker der er vokset op med endten 1 mor, eller 1 far. Og ingen af dem ville hellere være død end levet fordi de ikke har den anden forældre. Så jeg er slet slet ikke enig smiley
    Man kan få et barn af mange forskellige grunde der ikke involverer en elsket (andre end barnet). Og det kan jeg ikke se noget i vejen for smiley

• #25   14. nov 2012 Man kunne jo så også vælge og vende den. Hvis den her elskede partner så dør, eller skifter mening. Skal man så skille sig af med barnet fordi det er synd eller hvad?

• #26   14. nov 2012 Men Dina - du må da også indrømme at det er svinsk af helvede til at han dyrker ubeskyttet sex uden problemer og når så der er en klump i maven så bakker han ud..

Han er 29 han må for helvede da også vide hvad der sker når man dyrker ubeskyttet sex..

Men er HELT enig i at det ikke er BARE sådan at få et barn..

• #27   14. nov 2012 Solva - det sidste du skriver er jo simpelthen dumt? :S

• #28   14. nov 2012 Camilla - Det er sådan jeg ser på det smiley Men måske. Jeg synes bare det er underligt at sige at det er synd for barnet at have 1 forældre, men hvis det er sket senere i barnets liv eller i graviditeten er det ikke synd?

• #31   14. nov 2012 Jeg var 19 næsten 20 da jeg fik min første også midt i uddannelse som også genoptog efter barsel, og blev så gravid med nummer 2 kort efter og tilbage på uddannelse derefter, man kan godt, men kan være hårdt

Jeg synes du skal lytte dybt inde i dig selv, hvad føler du er det rigtige for DIG og glem hvad han synes til du ved hvad du ønsker...
    Jeg vil slet ikke svarer på om abort er rigtig eller ej for det er der mange meninger om...
    Men jeg synes din fyr burde tanke sig om, er han villig til ubeskyttet sex så må han vel også vide hvad der kommer ud af det, han havde vist prøvet det før ikke.???

Håber du finder en løsning der rigtig for dig, støtter dig gerne uanset hvad du vælger hvis du skulle få bruge for det

Marie

• #35   15. nov 2012 Det her er vel noget man har snakket om inden man begyndte på ubeskyttet sex?

Selvfølgelig skal kvindes ikke tvinges til en abort, og man ikke tvinges til et barn.. Det gælder om at finde en gylden mellemvej for begge parter..

Hvis min mand ville gå fra mig pga. en ny graviditet, så hjalp jeg gerne med at pakke hans ting - Abort er én ting jeg ikke vil tvinges til - Føler JEG at et er den rigtig beslutning så tager jeg den, ellers kan jeg nok finde en gylden mellemvej!

Men det kunne heller ikke falde mig ind at tvinge min mand til et barn mere..

• #36   16. nov 2012 Hold da op mange kommentar. Jeg er rigtig glad for alle svarene. De sidste mange dage har bestemt ikke været nemt. Vi har skændes meget da han mener det eneste grund til at få det jeg kan komme med er at jeg ønsker det. Han mener jeg er egoistisk og ødelægger vores liv. Men på samme tid kan han sætte sig ned og love mig at jeg inden for et år er gravid igen. Og at vi så beholder det. Kan ikke få ham til at indse at dette barn kommer jo ikke imorgen. Men om 8 måneder. Vi har massere af tid til at få styr på de ting vi nu mener skal ændres. Det er jo ikke alle som har 100% styr på livet når de bliver gravide men det får de inden barnet er født. Jeg ønsker dette barn inderligt, og i al hemmelighed har været ude og købe en ting. Jeg kan ikke forstille mig at fjerne det men tanken om at han skrider gør også ondt da jeg jo elsker ham.

Vi er blevet enig om at give det 14 dage hvor vi hver især tænker over tingene, og forhåbentligt er Vi 2 glade kommende forælder på det tidspunkt. Jeg har alt det støtte jeg kan ønske mig hvis jeg skulle blive alene mor. Har regnet ud hvordan økonomien ville være osv. Så har kigget på tingene.. men forhåbentligt maner han sig op og tager sig sammen og er der sammen med os..

• #37   17. nov 2012 Lidt stof til eftertanke:

"Der er 2 til at dumme sig, men kun en der må vælge hva der skal ske efterfølgende.... (?)"

Anyway..

Det er en debat som jeg stadig ikke kan beslutte mig for, om jeg er af den ene eller anden mening.
    Det er jo kvindens krop det går udover, men retfærdiggøre det at tvinge manden til noget han ikke vil ? Også selvom man bevidst dummer sig. Man tror vel altid at sådan noget går udover naboen og ikk en selv..

Min roomie er stadig ked af at være far selvom hans søn er et år gammel. Han tager sit ansvar, ingen problemer der, men han er stadig ked af det.. Han og moren har ikke været sammen siden starten af graviditeten.

Selv går jeg meget op i at faren til mit fremtids-barn er så klar på det som det er muligt, så derfor beskytter jeg mig.
    Der skete så et uheld for mange år siden (gummiet sprang), og jeg har ikke et eneste sekund fortrudt aborten.

Håber alt flasker sig for ts..

• #39   17. nov 2012 Det der gør mig mest ked er at Jeg har ønsket det i ca. 6 måneder og det viste han. Jeg har gået til undersøgelser hos en gynækolog for at få tjekket om jeg kunne blive gravid, og alt dette har han vist og ikke sagt noget til og nu hvor vi står i stedet så er alt ændret og det skal bare fjernes. Jeg håber meget at han ændre menig. Tvivler stadig. Jeg er selv vokset op hos min mor alene fra 2års alderen, og set min far hver 14dag. Og ja det var hårdt men vil ikke mene mit liv har været dårligere pga af det.

• #40   17. nov 2012 Nej vi har aldrig brugt beskyttelse så i teorien har det taget os over 1 år

• #41   17. nov 2012 Maria er Jeg ked af at hører. Jeg håber også vi finder en beslutning sammen. Men så sent som idag mener han stadig at Jeg skal fjerne det.

• #43   17. nov 2012 trist din tråd lige blev ødelagt!

Men jeg vil håbe i kan finde ud af det og blive enige.. men tænk jer godt om.
    Min fornemmelse siger at du vil beholde den lille, men så må du også være forberedt på at hvis han stadig ikke vil ha den lille, så blir du nok alenemor.

• #44   17. nov 2012 Maria lad det nu ligge

• #45   17. nov 2012 Ja så lader du det jo heller ikke ligge. Men gider ik ødelægge dette indlæg. Til ts håber i finder ud af det. Held og lykke i hvert fald

• #46   17. nov 2012 Ja vi har begge valgt uden beskyttelse og ingen mere ind ham ved konsekvenserneefter som han har en søn i forvejen.. jeg viste hvad jeg gik ind til da vi fjernede beskyttelsen. Og derfor syntes jeg ikke at det skal være mig som opgiver dt jeg ønsker mest. Jeg ved af erfaring at et barn kan leve uden en far eller far på halv tid. Jeg ønsker inderligt at han bliver og er en vidunderlig far for sin kommende søn/datter.

• #47   17. nov 2012 Den smukke tag det lige roligt. Jeg mente ikke noget ondt i det man. Kun for hendes egen skyld. Så alle ikke skulle blive ireterret.

• #48   18. nov 2012 Malene:

Hvilken type prævention smed i egentlig ? Gummi ? P-piller? eller.. ?

• #49   18. nov 2012 Vi har aldrig brugt beskyttelse, af nogen form

• #50   18. nov 2012 Nej slet ikke, jeg har sagt jeg var lidt i tvivl men han har hele tiden sagt self kan du det, og at hvorfor jeg ikke skulle kunne det. Hvor jeg har svaret fordi nu har vi haft så meget sex uden beskyttelse. Hvor han siger jamen han gik da 10år med sin eks. Inden de fik deres søn.. han ved hvad det går ud på og hvad konsekvenserne er så han kan ikke blive retfærdig gjort med dette her. Undskyld hvis jeg lyder sur er ikke menigen

• #51   18. nov 2012 Selfølgelig har vi snakket om det, og han viste min holdning til alt det her.

Kommentér på:
kæresten vil ikke have barnet

Annonce