{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Er vi de eneste der syntes.... {{forumTopicSubject}}

Hej alle her på BG smiley

Er vi de eneste der syntes at to scanninger er for lidt? hehe.
Vi har selvfølgelig tænkt os at betale de 1300,- for en ekstra scanning, men vi savner sån at se den lille har det godt på den lille skærm. Og selvfølgelig har de travlt derinde, men kunne godt tænke os der var 3 scanninger fremfor kun 2.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er vi de eneste der syntes....
  • #2   10. aug 2012 jeg syntes det havde været okay medde to men jeg blev scannet8 gange bareden sidste mrd pga jeg ikke mærkede ham. og det var for meeget jeg blev mere nervøs og sådan fordi han sov såmeget såhan bevægede sig ikke:-) hååberat hvis jeg en dag skal være gravid igen jeg kan nøjes med de 2

• #3   10. aug 2012 Kan godt se det fra din side af, at 8 scanningere, ja så er 2 nok. Vi savner såmen bare at se den lilles udvikling, og at hun har det godt, da det er længe siden vi har set hende på skærmen. Og man vil jo godt vide at hun har det godt, og det kan de se bedst på den skærm end en jordemoder kan.

• #4   10. aug 2012 Synes nu 2 scanninger er fint, men an følge dig smiley i min første graviditet ville jeg også gerne se noget oftere smiley

• #5   10. aug 2012 Syntes måske godt man kunne lægge en scanning omkring uge 28 / 30, da der er langt fra MD til fødsel...
    Men igen, jo længere man er henne, jo større er bebse, og jo mindre kan man se på scanningen, så det skal heller ikek være meget senere end det.

Har selv været til en ekstra grundig gennemscanning uge 24 og efterfølgende 3 vægtscanninger uge 28, 32 og 36. (grundet SUA - kun 1 atterie i navlesnoren). Og ja, det har været svært egentlig at se hende på de sidste scanninger, da maven f.eks fylder hele skærmen alene...

• #6   10. aug 2012 Ja præsis. en scanning omkring (nu), 28-30, ville vi gerne have haft. Da der er langt fra MD til terminsdatoen. Og koster da lidt at få en ekstrascanning. i hvert fald her i aalborg omegn. smiley

• #7   10. aug 2012 Har ellers læst flere steder, at den "nye teknologi" er bevist at det (ikke) skader fosteret el. kan skade.
    Men ja, vi betaler os nu også fremtil den 3 scanning. Men i det hel taget så er der langt fra MD til terminsdatoen syntes jeg. Og i hvert fald for første gangsfødende, kunne det da være rart med en 3gang, og lidt mere opfølgning, også for trygheden.
    Men der er vi nu nok bare så forskellige. Vi tag den 3 på dankortet ^^ smiley

• #8   10. aug 2012 jeg blev scannet 29 +4 og jeg havde svært ved og se hvad der var hvad påå skermen pga han var blevet såstor, men syntes at hvis i alligevel vil betale fo en scanning mere så tag en 3d det tror jeg er rigtigtfedt har dog aldtig selv prøvet det

• #9   10. aug 2012 Ja vi havde snakket om en 3d/4d scanning når vi alligevel kommer til at skulle betale for det. Så kan vi ligeså godt give lidt mere. Og som du selv siger, så for vi nok mere ud af det, end en almindelig scanning.

Men også bare for trygheden.
    Det ene er at vi oplever diverse spark hver dag, det andet er hvad det sker inden i mavsen. Også nok da det er første gang, og man ikke er så viden som dem som har oplevet det en gang før.

• #10   10. aug 2012 Både og.. Synes det er fint nok at man skal betale for scanningerne efter de to, når det er til fornøjelsen skyld smiley De der scanninger koster tid og penge og jeg tænker, at der helt sikkert er en anden der har mere brug for dette end mig smiley

• #11   10. aug 2012 Det kan jeg så også kun give dig ret i. Dog er det delvis fornøjelse. Mest trygheden i det at vi vil gøre det. smiley Men forstår dig godt, at der er nogle som nok har mere brug for det smiley

• #12   10. aug 2012 Thomas og Julie - Prinsesse på vej - 29+

Hehe.. Jeg har hørt at man kan købe sådan nogle hjertescannere.. Hvad med sådan en til jer ? Vil det kunne give tryghed ?

• #13   10. aug 2012 Synes det fair nok det offentlige kun skal give 2 smiley Når det er sagt har jeg dog selv betalt mig fra flere da jeg elskeeeeer at se min lille tyksak inde i maven og så er jeg desuden så "heldig" at jeg pga jeg har for højt bmi får to ekstra scanninger på sygehuset i hhv uge 33 og 37, fordi de er bange for han bliver FOR stor. Men ultralyd skader altså ikke, det er vist mange år siden det blev bevidst. Hvis det var skadeligt ville man ikke tilbyde det, medmindre man troede der var noget galt smiley

• #14   10. aug 2012 Jeg synes, det er helt fair, at man selv skal betale. Vi skal vist bare være glade for, at vi i Danmark er så priviligerede, at vi rent faktisk FÅR to scanninger af det offentlige smiley Når det så er sagt, har vi dog valgt at betale os fra både kønsscanning og 3d - simpelthen fordi vi var for nysgerrige. Men det er jo vores egen sag smiley

Desuden tror jeg, at de to gratis scanninger og alle de muligheder for scanninger skaber et falsk behov for kommende forældre - og det ka jo både være godt og skidt sådan set smiley

• #15   10. aug 2012 Jeg er enig 3 scanninger ..... nu er jeg så heldig jeg får 4 så skal ikke klage plus vi ahr købt en 3d i form af trykhed...og nyskerighed om Oliver ligner Lucas...:)

• #16   10. aug 2012 Mor til Lucas: Men hvad skulle de så tjekke for under den 3. scanning? Scanningerne bliver jo lavet for at undersøge for hhv. DS og misdannelser, og ikke blot fordi det er hyggeligt smiley

• #17   10. aug 2012 Daniella A

De to første er for at tjekke om alt er ok.. Og hvis der er tvivl, omkring baby er ok, så får man normalt flere scanninger..

Så jeg mener at andet derudover er for fornøjelsen og ok at man skal betale for det smiley

• #18   10. aug 2012 Man kunne evt om barnet voksede som det skulle.....

• #19   10. aug 2012 Jeg fik 2 mere fordi de ikke stolede på JM så jeg skal se Oliver 2 gange mere fordi de skal se om han vokser.... hvorfor ikk give en vægst scanning omkring uge 28 så man kan sætte ind hvis noget skal ændres...?

• #21   10. aug 2012 Daniella A

Ikke de to første nej.. Men derefter er det da, hvis ikke de faglærte mener der er grund til det smiley Eller, fornøjelse er måske et dårligt ord at bruge..
    Jeg er heller ikke kendt for at kunne udtrykke mine tanker godt nok smiley

• #22   10. aug 2012 Selvf kan man altid bruge en scanning mere, men til spørgsmålet, NEJ, det er ikke for lidt.

For det første er det "gratis" systemet betaler ! smiley

Og for det andet, det er ikke hverken ved NF eller MD meningen at det er et hyggekig, selvfølgelig bliver det da det, men meningen er at kigge efter bla sygdomme og misdannelser, så har systemet ved de 2 scanninger gjort deres, og der er ikke brug eller grund for mere end de 2 stk.

Vi har også med nr 2 købt en køn scanning.

Og her 3 gang, købt en tidlig trykheds scanning i uge 10, for at se liv grundet 2 Spontane aborter og senere i uge 15 købte vi en køn scanning.

Vil man mere må man som i også skal, selv punge ud :))

• #24   10. aug 2012 Jeg gad da også godt få en scanning mere. Det er jo den bedste film i verden de viser til sådan en scanning. smiley Men jeg synes ik man bør scanne bare for at scanne. I hvert fald ik på det offentliges regning.
    Og helt ærligt, hvis der blev tilbudt 3 scanninger ville der ikke gå længe før bekymrede forældre ikke synes, at det var nok. smiley Jeg synes bare, man skal være glad for alt, hvad der tilbydes gratis under en graviditet.

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #25   10. aug 2012 Tag til Tyskland. Der kan I få scanninger til ca. 50 euro. Vi fik lavet sådan en i går - med 3D, film osv.
    Rigtig god oplevelse og meget billigt - der er endda en af de klinikker der er i Flensborg hvor meget af personalet taler dansk.
    Den kan findes via google.

• #26   11. aug 2012 Skulle lige selv til at skrive det, men så, var der lige en anden der var hurtigere end mig. hehe. For det er jo sådan set ikke "gratis" de to scanninger ^^ smiley
    Det er noget vi selv betaler til over skatten.

Men man høre nu af og til at der kan nå at ske en masse fra 20 uge til 40. Så jeg syntes nu der burde være en scanning fra 28-30. At de tjekker for MD og så meget andet er en ting, men der kan jo stadig være andet galt end dette. Og 20 uger, kan der da ske noget som man måske kan hjælpe. Men selvf er der en risisi ved det hele.
    Men de bruger nu også meget de scanninger til uddannelse m.m... Og billederne bliver også gemt til det samme.

FLEUKA***

Har du et link til den hjemmeside måske? :)) Den i Tyskland.

• #28   11. aug 2012 Oh... Det lyder godt nok billigt... link link smiley

• #30   11. aug 2012 Thomas: Hvad ville du bruge scanningen i uge 28-30 til? Hvis ik de opdager "skavankerne" ved nf eller md, så er det jo sikkert ikke nogle misdannelser barnet ikke vil kunne overleve. Vi takkede ja til nf for at udelukke downs, fordi vi var indforstået med, at havde junior downs, så ville vi få en abort. Samme med md. Hvis vi fik påvist en alvorlig, livstruende misdannelse ved md, ville vi ligeledes overveje abort. Men jeg må ærligt indrømme, at hvis jeg var blevet scannet for 4 uger siden (i uge 30), så ville jeg IKKE kunne få en abort - ligegyldigt hvor slemt det så ud. I uge 30 kunne jeg mærke liv hele tiden, maven var stor, og der var et barn med personlighed inde i min mave. Så jeg kan ærligt talt ikke helt se, hvorfor man skulle scanne - og hvad man skulle scanne for.

Ja, man betaler selv over skatten. Men mere vil ha mere, og medmindre vi vil have hævet skatten yderligere, så kan det ikke lade sig gøre at blive ved med at bruge og bruge af de offentliges penge. Man skal ikke bare scanne for at scanne, og der vil altid være kommende forældre der er nervøse - om de så blev scannet hver eneste dag alle 9 måneder.

• #32   12. aug 2012 Dina: Det er jeg helt med på smiley Jeg var også glad for vores i uge 29 - men den betalte vi også selv for. smiley Er helt med på at det er hyggeligt og rart med ekstra scanninger, jeg mener bare ikke, at det burde være et tilbud fra det offentlige smiley

• #34   12. aug 2012 Ja det er rigtigt smiley Jeg mener dog ikke, at læbe-gane-spalte i det hele taget er noget, der er nødvendigt at scanne så grundigt for - men det er jo så en anden snak smiley

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #35   12. aug 2012 http://www.callsen.net/dansk/ De her skulle tale nogenlunde dansk.

Jeg selv blev scannet her;
    http://www.frauenaerzte-westerallee.de/

De taler kun tysk stort set (ellers lidt engelsk). Det kostede 50 euro for scanning i 30 min. med film og billeder på cd-rom samt 8-10 billeder i hånden.

Ham jeg blev scannet af tjekkede lige alle vitale organer osv. selv om vi havde sagt det ikke var nødvendigt - fordi vi jo havde været til MD og ikke ville ende med det kostede for meget.
    Det var super fedt han lige scannede hjertet, hjernen, navlestrengen (blodtilførslen) og maven igennem - og målte hovedet (bad vi ham om), samt scannede efter kønnet (bad vi også om) og viste os skamlæberne på hende. Han scannede også lige alle legemesdele igennem - så vi er ca. 99% sikre på hun har 5 tæer og 5 fingre på begge fødder og hænder.

Noget af det løb han hurtigt hen over, men det var helt tydeligt at han lige tjekkede det - men altså vi behøvede jo ikke få et stort foredrag om at blæren, nyrerne osv var der - han sagde bare at alle organer i maven så fine ud..

Han vurderede også hendes størrelse (altså målte alle de der mål med lårben, mavens omfang, hovedet, længden osv.) så vi har et papir med alle de mål smiley

Hun vejede lige knap 1 kg - skønt at få at vide det hele fungerer som det skal!

Vi valgte at få scanningen dels fordi vi gerne ville have 3d billeder af hende og dels fordi alle i farens og min familie har meget store hoveder - så vi ville gerne have at vide hvordan det så ud for lillepigen - så jeg har en mulighed for at tale med min jordmor om det ud fra nogle reele fakta.

• #36   12. aug 2012 Charlotte**

Tror nu næppe skatten bliver hævet hvis den bliver hævet til 3 gange og ikke 2. Den må du nok længere ud med smiley Og er ca. 40% ikke nok? ^^
    Men det jo så din mening i hvert fald.
    For det første så det ikke alle som har pengene til det, man bliver nødtil at tænke i generelt form. Og ikke kun i sin egen.
    Men ja, selvfølgelig kan der ske noget man ikke kan gøre noget ved, men der kan også ske noget man kan.
    Og i det hel taget syntes jeg i hvert fald godt der kunne være 3 ved førstegangsfødende. og så kunne de lave det til 2 ved anden gangs, osv... For så har man været igennem det. Og meget handler om tryghed. i hvert fald for os.

Men lyder ikke til vi er helt enige på det punkt. Men sådan er det jo smiley

• #37   12. aug 2012 Jeg snakker ik om at hæve skatten grundet en ekstra scanning - jeg snakker generelt. Vi er så forvænnede og forkælede i Dk på det punkt, og hvis vi gravide skal ha tilbudt en ekstra scanning, hvad så med alle andre? Som tidligere skrevet, så vil mere ha mere, og pludselig vil folk ha en 4. el. 5. scanning, for man vil altid være bekymret som kommende forældre. Hvis man blot vil scannes for tryghedens skyld, så må man altså selv punge ud med de 3-500 kr det koster, synes jeg. Man kan aldrig få lighed på sådan et punkt, ligesom så mange andre steder både inden for sundhedsvæsenet og andet.
    Og jo, jeg synes vi betaler rigeligt i skat smiley

• Noerby P
    Noerby P Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 13
    #38   12. aug 2012 Jeg synes jeg kan finde en redegørelse fra sundhedsstyrelsen, fra 2001, hvor der står, at en ekstra ultralydsscanning til gravide, ville betyde en meromkostning på ca. 2,5 mio. pr. amt, i nogle amter mere. Hvis vi blot ganger de 16 amter med 2,5, så er det 40 mio. for en ekstra scanning, som skal findes et andet sted fra.

Jeg er 1. gangs gravid og skal snart til NF, og jeg synes da også det er lang tid at vente, og igen til MD scanningen. Men jeg synes dte er super fint, at man selv kan betale sig fra, at få flere scanninger og kan slet ikke se, hvorfor det offentlige skulle betale en ekstra scanning smiley

• #39   14. aug 2012 Kan kun give jer ret.
    Det er bare stadigvæk ikke alle som har pengene. Og jeg har læst i flere forummer hvor, bare et eks.. hvor den lille ligger forkert, og det har de fundet ud af for sent, og ikke alle når med kejsersnit. Det ved jeg fra min søster af faktisk, da hun blev født. Hun lå forkert, og de anet ikke om det før min mor skulle føde, og det opdaget de for sent, og lidt pludselig var hun altså på vej ud. Det kunne havde endt ret galt, og var det også ved, da hun fik for lidt luft til hjernen under fødslen da hovedet ikke kom først, og hun trækkede ikke vejret de første minutter.
    Sådan noget f.eks. ville man kunne opdage med en ekstra scanning. og undgå lige den ting. Der nogle flere ting man ville kunne bearbejde med det.
    Og igen, de bruger det også til uddannelsesbrug.

Men selvfølgelig så høre man hos jordemoderen at hjertet er som det skal være og så videre, men jordemoderen kan ikke se alt, mærke alt.

Men var bare et eks, som vi selv snakker af erfaring med. (var selv med til fødslen af min søster).

• #42   14. aug 2012 Nej, men det koster dog ikke 300,- her i aalborg for en scanning smiley
    Men hvordan kan en JM være sikker på hvordan den lille ligger? Det kan hun vel ikke? smiley

• #43   14. aug 2012 du blander dig skam heller ikke smiley
    Vi kan godt se at maven er skæv af og til, og de buler maven for er for det meste i oppe i højre side, så det benene der peger den vej?
    Hvornår begynder den lille at ligge i en mere fast stilling og ikke kan bevæge sig så meget?

• #45   14. aug 2012 Okay smiley
    Gode informationer, tusinde tak smiley
    Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide i hvert fald hvordan hun ligger, da jeg har lidt skræmte tanker fra min søsters fødsel, da hun blev født omvendt. Og det ikke blev opdaget.
    Kroppen kan vi nok godt se hvor ligger af og til, i hvert fald når hun ligger helt fremme, syntes bare stadig det er svært at vide/se hvor benene de er.
    Men hun skal vidst til jordemoderen her om en uge igen. smiley så er hun (30+0) henne.

• #47   14. aug 2012 Bare utroligt mig som mand, at man tænker så meget ^^ Men der er vi mænd nok så forskellige. hehe smiley

Men ja, glæder mig også til JM, og har selv nogle spørgsmål som hun nok skal få besvaret smiley

• #48   14. aug 2012 Thomas: Spørg du bare jordemoderen næste gang - hun er der for at besvare dine/jeres spørgsmål smiley Og så tænker jeg lidt, at du evt. ku forklare hende om fødslen af din søster, og at du derfor er lidt nervøs for, hvordan din datter vender. Så kan hun helt sikkert forklare og berolige dig smiley Måske endda vise dig, hvordan hun ligger. Jeg rørte f.eks. selv hovedet i onsdags, da jeg var til jdm - netop for at jeg ku mærke hvor langt nede i bækkenet hovedet var smiley

• #49   14. aug 2012 Det ville være rart hvis JM ville kunne vise mig det. Ville betrygge mig en del. smiley

• #50   14. aug 2012 Det er jeg også sikker på smiley er det i sundhedens hus i Aalborg, I går til jordemoder?

• #51   14. aug 2012 Nej dog ikke. Vi bor i Pandrup, så det er i Aabybro smiley
    Men hende her er der vidst kun 1 gang om ugen i aabybro da hun vidst også arbejder i Sundhedenshus andre dage.

• #52   14. aug 2012 Hehe kunne være rigtig hyggeligt med en månedlig scanning for at følge udviklingen set inde fra hulen af :-D, men nu er det jo ikke for hyggens skyld af man bliver sendt til scanninger ;). Vi valgte selv at betale for en tredje scanning da Gabrielle ikke ville afsløre sit køn til de to obligatoriske scanninger. Havde hun ladet os få indblik hvilket køn hun skulle blive, så havde vi nok ikke betalt os fra en kønsscanning smiley

• #53   14. aug 2012 Ja okay. Vidste bare ikke, om I også blev sendt til Aalborg smiley

• #54   15. aug 2012 Er der ikk også noget med at alle de scanninger slet ikk er sundt for barnet? Så det kun er i "nædstilfælde" man bliver scanner udover? Jeg har b fået nf og md scanning. Og j har da tænkt nogle gange at det kunne være sjovt at se hvordan udviklingen er derinde, men igen der er vel en grund til der egentlig kun er de to scanninger normalvis?

Plus man høre jo

• #55   15. aug 2012 Hov: plus man høre jo hjertelyd ved JM, og hun tjekker hvordan den ligger osv derinde. Her har spir lagt med hovedet ned siden hvertfald uge 29 hvor jeg var ved JM. Og sidste uge (36) lå baby fast, og det mente hun den havde gjort et par uger. Og man er slet ikk selv i tvivl om det når de rykker lidt i den for man kan mærke den sidder dernede smiley jeg stoler fuldt ud på JM og "lægerne" så jeg føler ikke behovet for de scanninger nogle vælger udover de to alm.

Men der er man jo nok forskellige.. Så længe jeg mærker liv, og kan høre hjertelyd ved JM så er jeg rolig smiley man får jo baby at se når den er født smiley vi vil ikke vide kønnet, og har det lidt, at jo mindre man ved, jo mere fantastisk må det næsten være at få baby ud smiley ganespalte osv kan man jo ikk gøre noget ved imens den ligger derinde, så det er alligevel først noget man kan tage stillig til når den er født fx.

• #56   15. aug 2012 Okay, syntes bare at have læst det engang, at det ikke var gode stråler, så man derfor burde brude det med omtanke smiley men man læser jo også så meget smiley

• #57   9. sep 2012 Jeg vil gerne lige blande mig mht til det med om det er farligt at blive scannet mange gange, og det er der utallige undersøgelser som viser at det IKKE er. smiley Jeg hører selv til en af dem som bekymre mig om alverdens ting, og jeg har selv betalt for en scanning i uge 7, uge 10, uge 14, og uge 17 har alle gange givet 300,- hos lillekbh´er, og hver eneste gang har jeg kunne gå lettet, glad og tilfreds derfra.. Synes 300,- har været godt givet ud, i forhold til hvor meget ro jeg har haft bagefter smiley Jeg er også bare taknemmelig over vi i det mindste for 2 scanninger betalt, og forstår godt at det vil blive for dyrt at tilbyde flere, selvom det da ville været rart .. smiley

• #58   9. sep 2012 Hvis vi boede i KBH, så havde vi også taget over til lillekbh'er. Da det er en af de billigste steder jeg har hørt om. Men heroppe i aalborg koster det over tusinde at få taget en scanning. (kommer selvfølgelig an på hvad for en scanning man vælger), men der omkring i hvert fald.
    Og så kan man ikke bare tage over og få taget en scanning flere gange, for så løber det hurtigt op smiley
    300,- dog, er ret billigt, og ville være en anden snak smiley

Men ja, har selv læst mange steder og undersøgelser omkring dette med scanningen, og det er ikke farligt.

Kommentér på:
Er vi de eneste der syntes....

Annonce