1.631 visninger
|
Oprettet:

28. feb 2012 Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 541
Er vi de eneste der syntes.... {{forumTopicSubject}}
Hej alle her på BG
Er vi de eneste der syntes at to scanninger er for lidt? hehe.
Vi har selvfølgelig tænkt os at betale de 1300,- for en ekstra scanning, men vi savner sån at se den lille har det godt på den lille skærm. Og selvfølgelig har de travlt derinde, men kunne godt tænke os der var 3 scanninger fremfor kun 2.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
feb 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 541
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Men igen, jo længere man er henne, jo større er bebse, og jo mindre kan man se på scanningen, så det skal heller ikek være meget senere end det.
Har selv været til en ekstra grundig gennemscanning uge 24 og efterfølgende 3 vægtscanninger uge 28, 32 og 36. (grundet SUA - kun 1 atterie i navlesnoren). Og ja, det har været svært egentlig at se hende på de sidste scanninger, da maven f.eks fylder hele skærmen alene...
feb 2012
feb 2012
Men ja, vi betaler os nu også fremtil den 3 scanning. Men i det hel taget så er der langt fra MD til terminsdatoen syntes jeg. Og i hvert fald for første gangsfødende, kunne det da være rart med en 3gang, og lidt mere opfølgning, også for trygheden.
Men der er vi nu nok bare så forskellige. Vi tag den 3 på dankortet ^^
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
feb 2012
Men også bare for trygheden.
Det ene er at vi oplever diverse spark hver dag, det andet er hvad det sker inden i mavsen. Også nok da det er første gang, og man ikke er så viden som dem som har oplevet det en gang før.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
feb 2012
jul 2008
Hehe.. Jeg har hørt at man kan købe sådan nogle hjertescannere.. Hvad med sådan en til jer ? Vil det kunne give tryghed ?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 28 Svar: 239
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Desuden tror jeg, at de to gratis scanninger og alle de muligheder for scanninger skaber et falsk behov for kommende forældre - og det ka jo både være godt og skidt sådan set
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 138 Svar: 1.103
jul 2011
jul 2008
De to første er for at tjekke om alt er ok.. Og hvis der er tvivl, omkring baby er ok, så får man normalt flere scanninger..
Så jeg mener at andet derudover er for fornøjelsen og ok at man skal betale for det
nov 2011
nov 2011
jul 2008
Ikke de to første nej.. Men derefter er det da, hvis ikke de faglærte mener der er grund til det
Jeg er heller ikke kendt for at kunne udtrykke mine tanker godt nok
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
For det første er det "gratis" systemet betaler !
Og for det andet, det er ikke hverken ved NF eller MD meningen at det er et hyggekig, selvfølgelig bliver det da det, men meningen er at kigge efter bla sygdomme og misdannelser, så har systemet ved de 2 scanninger gjort deres, og der er ikke brug eller grund for mere end de 2 stk.
Vi har også med nr 2 købt en køn scanning.
Og her 3 gang, købt en tidlig trykheds scanning i uge 10, for at se liv grundet 2 Spontane aborter og senere i uge 15 købte vi en køn scanning.
Vil man mere må man som i også skal, selv punge ud :))
jul 2011
Og helt ærligt, hvis der blev tilbudt 3 scanninger ville der ikke gå længe før bekymrede forældre ikke synes, at det var nok.
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Rigtig god oplevelse og meget billigt - der er endda en af de klinikker der er i Flensborg hvor meget af personalet taler dansk.
Den kan findes via google.
feb 2012
Det er noget vi selv betaler til over skatten.
Men man høre nu af og til at der kan nå at ske en masse fra 20 uge til 40. Så jeg syntes nu der burde være en scanning fra 28-30. At de tjekker for MD og så meget andet er en ting, men der kan jo stadig være andet galt end dette. Og 20 uger, kan der da ske noget som man måske kan hjælpe. Men selvf er der en risisi ved det hele.
Men de bruger nu også meget de scanninger til uddannelse m.m... Og billederne bliver også gemt til det samme.
FLEUKA***
Har du et link til den hjemmeside måske? :)) Den i Tyskland.
feb 2012
jul 2011
Ja, man betaler selv over skatten. Men mere vil ha mere, og medmindre vi vil have hævet skatten yderligere, så kan det ikke lade sig gøre at blive ved med at bruge og bruge af de offentliges penge. Man skal ikke bare scanne for at scanne, og der vil altid være kommende forældre der er nervøse - om de så blev scannet hver eneste dag alle 9 måneder.
jul 2011
jul 2011
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Jeg selv blev scannet her;
http://www.frauenaerzte-westerallee.de/
De taler kun tysk stort set (ellers lidt engelsk). Det kostede 50 euro for scanning i 30 min. med film og billeder på cd-rom samt 8-10 billeder i hånden.
Ham jeg blev scannet af tjekkede lige alle vitale organer osv. selv om vi havde sagt det ikke var nødvendigt - fordi vi jo havde været til MD og ikke ville ende med det kostede for meget.
Det var super fedt han lige scannede hjertet, hjernen, navlestrengen (blodtilførslen) og maven igennem - og målte hovedet (bad vi ham om), samt scannede efter kønnet (bad vi også om) og viste os skamlæberne på hende. Han scannede også lige alle legemesdele igennem - så vi er ca. 99% sikre på hun har 5 tæer og 5 fingre på begge fødder og hænder.
Noget af det løb han hurtigt hen over, men det var helt tydeligt at han lige tjekkede det - men altså vi behøvede jo ikke få et stort foredrag om at blæren, nyrerne osv var der - han sagde bare at alle organer i maven så fine ud..
Han vurderede også hendes størrelse (altså målte alle de der mål med lårben, mavens omfang, hovedet, længden osv.) så vi har et papir med alle de mål
Hun vejede lige knap 1 kg - skønt at få at vide det hele fungerer som det skal!
Vi valgte at få scanningen dels fordi vi gerne ville have 3d billeder af hende og dels fordi alle i farens og min familie har meget store hoveder - så vi ville gerne have at vide hvordan det så ud for lillepigen - så jeg har en mulighed for at tale med min jordmor om det ud fra nogle reele fakta.
feb 2012
Tror nu næppe skatten bliver hævet hvis den bliver hævet til 3 gange og ikke 2. Den må du nok længere ud med
Men det jo så din mening i hvert fald.
For det første så det ikke alle som har pengene til det, man bliver nødtil at tænke i generelt form. Og ikke kun i sin egen.
Men ja, selvfølgelig kan der ske noget man ikke kan gøre noget ved, men der kan også ske noget man kan.
Og i det hel taget syntes jeg i hvert fald godt der kunne være 3 ved førstegangsfødende. og så kunne de lave det til 2 ved anden gangs, osv... For så har man været igennem det. Og meget handler om tryghed. i hvert fald for os.
Men lyder ikke til vi er helt enige på det punkt. Men sådan er det jo
jul 2011
Og jo, jeg synes vi betaler rigeligt i skat
apr 2011
Følger: 1 Svar: 13
Jeg er 1. gangs gravid og skal snart til NF, og jeg synes da også det er lang tid at vente, og igen til MD scanningen. Men jeg synes dte er super fint, at man selv kan betale sig fra, at få flere scanninger og kan slet ikke se, hvorfor det offentlige skulle betale en ekstra scanning
feb 2012
Det er bare stadigvæk ikke alle som har pengene. Og jeg har læst i flere forummer hvor, bare et eks.. hvor den lille ligger forkert, og det har de fundet ud af for sent, og ikke alle når med kejsersnit. Det ved jeg fra min søster af faktisk, da hun blev født. Hun lå forkert, og de anet ikke om det før min mor skulle føde, og det opdaget de for sent, og lidt pludselig var hun altså på vej ud. Det kunne havde endt ret galt, og var det også ved, da hun fik for lidt luft til hjernen under fødslen da hovedet ikke kom først, og hun trækkede ikke vejret de første minutter.
Sådan noget f.eks. ville man kunne opdage med en ekstra scanning. og undgå lige den ting. Der nogle flere ting man ville kunne bearbejde med det.
Og igen, de bruger det også til uddannelsesbrug.
Men selvfølgelig så høre man hos jordemoderen at hjertet er som det skal være og så videre, men jordemoderen kan ikke se alt, mærke alt.
Men var bare et eks, som vi selv snakker af erfaring med. (var selv med til fødslen af min søster).
feb 2012
Men hvordan kan en JM være sikker på hvordan den lille ligger? Det kan hun vel ikke?
feb 2012
Vi kan godt se at maven er skæv af og til, og de buler maven for er for det meste i oppe i højre side, så det benene der peger den vej?
Hvornår begynder den lille at ligge i en mere fast stilling og ikke kan bevæge sig så meget?
feb 2012
Gode informationer, tusinde tak
Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide i hvert fald hvordan hun ligger, da jeg har lidt skræmte tanker fra min søsters fødsel, da hun blev født omvendt. Og det ikke blev opdaget.
Kroppen kan vi nok godt se hvor ligger af og til, i hvert fald når hun ligger helt fremme, syntes bare stadig det er svært at vide/se hvor benene de er.
Men hun skal vidst til jordemoderen her om en uge igen.
feb 2012
Men ja, glæder mig også til JM, og har selv nogle spørgsmål som hun nok skal få besvaret
jul 2011
feb 2012
jul 2011
feb 2012
Men hende her er der vidst kun 1 gang om ugen i aabybro da hun vidst også arbejder i Sundhedenshus andre dage.
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
jul 2011
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Plus man høre jo
dec 2009
Men der er man jo nok forskellige.. Så længe jeg mærker liv, og kan høre hjertelyd ved JM så er jeg rolig
dec 2009
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 47 Svar: 207
feb 2012
Og så kan man ikke bare tage over og få taget en scanning flere gange, for så løber det hurtigt op
300,- dog, er ret billigt, og ville være en anden snak
Men ja, har selv læst mange steder og undersøgelser omkring dette med scanningen, og det er ikke farligt.
Er vi de eneste der syntes....