Livmoderen der blev væk.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har simpelthen været ude for den mest chokkerende oplevelse i dag..
Jeg skulle til min første scanning (tidlig scanning) i dag. Vi havde jo selvfølgelig glædt os helt vildt og har inden da væltet rundt i positive graviditetstests, så vi ville bare se den lille loppe på skærmen.
Da jeg endelig langt om længe kommer ind til lægen og han begynder at scanne mig, skulle han efter 5 min liiiiiiige have fat i en kollega så hun kunne scanne med.
Da hun så havde rodet rundt der oppe med scanner-dimsen og trykket her og der, skulle hun også liiiiiige have fat i en overlæge som også skulle scanne mig.
Da hun så havde scannet noget tid (noget mere hårdhændet end de andre to) begyndte de at snakke om at de ikke kunne finde min livmoder.
De kunne se en cyste (vandcyste som jeg har nogle af), men ingen livmoder. Så begyndte mit hjerte at hoppe. Jeg følte virkelig at de tvivlede på at jeg talte sandt da jeg fortælte om mine symptomer og tests osv. Sygeplejersken der var med inde blev helt sur på lægerne fordi de stod og snakkede hen over hovedet mig og ikke kunne bestemme sig om det ene eller andet. (Og ikke nok med det så var overlægen ikke færdig med sin frokost, så hun blev nød til at gå inden der var taget en beslutning om hvad der skulle ske fremadrettet - det sagde hun) Jeg vil så lige sige at min egen læge for en uge siden tjekkede min livmoder som var som den skulle være i tidlig gravid tilstand.
Men udfaldet blev så at jeg fik taget en ny blodprøve for at se om HCG stadig stiger, skal have taget en igen mandag og en ny scanning onsdag. Og så skal jeg da lige ha rodet huset igennem for at se om jeg kan finde den sk*** livmoder. Den må da være her et sted..
Bare lidt galde og rysten på hovedet herfra.. Er for stum til at snakke!
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Men altså..jeg skal lige forstå det rigtigt; det var LIVMODEREN de ikke kunne finde - ikke "blot" fosteret? :S Det lyder helt vildt i mine øjne. De burde da kunne se din livmoder? Eller kan den også gemme sig?
Jeg håber, du får positive nyheder onsdag - jeg kender alt til ventetiden og uvisheden.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 57
Det er da fuldstændig ulideligt at vente helt til onsdag.. Fløj i Matas for at hente en clear blue test bagefter og den siger GRAVID.. Håber jeg kommer ind til en ordentlig læge næste gang..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Held og lykke med det hele
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
Læste et eller andet sted forleden dag, om så og så mange blev årligt født uden en livmoder- hmmm, kunne jo være en mulighed Selv om det lyder vanvittigt ?? Men der er nu en del kvinder uden livmoder- fra fødslen ...
mar 2008
Ja bare en tanke. Man ved vel ikke altid man mangler den før man skal bruge den.
Hende danskeren på 16 eller 25 husker ikke helt, skal have sin mors livmoder indopereret.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 164
Men vis hun ingen livmoder har så tror jeg da heller ikke hun kan teste positiv ;P
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Du skriver jo at I ikke "fejler" noget.....og mig bekendt kan den ikk bare forsvinde
Hvor blev du scannet henne?
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Somsagt , nævner det os kun da jeg aldrig før har hørt nogle mangle deres livmoder under en scanning som dette tilfælde
mar 2008
Så jeg ved godt man ikke bløder når livmoderen mangler, men tænkte det måske var anderledes ved en som er født uden sin.
sep 2009
Så jeg har altså en livmoder.. Men om den ligger forover eller bagover det har jeg jo så aldrig rigtig fundet ud af..
og jeg blev scannet både udvendigt og indvendigt..
Jeg blev scannet på Esbjerg sygehus..
Syntes bare det er en rigtig møg oplevelse.. At ligge der med stængerne i vejret og så står der 3 læger, 1 sygeplejerske og gemalen og kigger på en skærm for at finde min livmoder.. Hmmmm!!!!
Jeg ringer til min egen læge i morgen og snakker med hende om det, det kan ikke passe det andet....
sep 2009
Syntes også det er ekstremt amatøragtigt. Fra jeg kom til jeg gik fløj der underlige kommentarer igennem rummet.. Og så fra 4 på en gang..
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
sep 2009
Ex: læge 2 spørger læge 1 om han har mærket om der er forover- eller bagoverbøjet livmoder."Næææ det har jeg ikke siger læge 1" og så skete der ikke mere der.. I stedet for lige og mærke efter.
Ex: da de er (hvad de kalder) færdige med at scanne, spørger læge 1 og 2 læge 3 (som er overlæge) om hun vil lave en scanning mere siger hun " jeg er ikke færdig med at spise min mad, så nej".. Ehmmm..
Cysten reagerede de ikke på andet end " hold da op den er stor" og min livmoder opgav de at finde.. Jeg er rystet!!!!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
sep 2009
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
sep 2009
Tusind tak for tillykkerne :0)
Livmoderen der blev væk..