{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

sara s
sara s
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Unge forældre - vores valg {{forumTopicSubject}}

Hej forældre herinde på babygalleri..
jeg er ved en smutter i p-pillerne gået hen og blevet gravid med min kæreste som jeg har været sammen med et års tid, jeg 17 han er dog 22 med uddanelse osv. Det har altid været min største drøm at blive forældre og ligesiden en rigtig ung alder været skrunk og snakket børn.. Jeg har altid vist jeg ville være ung mor, da jeg har haft en ældre far, som har været igennem meget sygdom gennem hele livet, han har dog været kvartals alkoholiker og min mor har haft meget at se til så har altid stået meget på egen hånd og er derfor blevet meget moden i en tidlig alder..
min far afgik ved døden 5 januar i år, efter et års langt kræft forløb, hvor jeg også har måtte tage ansvar i form af pasning osv.. Har festet utrolig meget gennem hele mit liv og er en af de ting jeg har lagt på hylden og ikke noget jeg savner på nogen måder, ved udmærket hvad jeg går ind til og klar til at tage det fulde ansvar hvad angår at sætte et nyt liv til denne jord.. Har dog nogen spørgsmål jeg ville håbe der måske var en der kunne hjælpe med, jeg har tidliger haft en kriminel baugrund med 2 domme, et kapitel i mit liv som er helt afsluttet nu.

Hvordan ville jeg stå stillet i forhold til at få en chance for at bevise at jeg sagtens kan tage ansvar?

En abort ville jeg simpethen ikke kunne få mig selv til, da det altid har været min største drøm og jeg er så tæt på nu, og jeg ville fortryde det resten af mit liv..

det kan godt være der nogen af jer der måske vil stå på bagben nu og tænke hvad jeg dog har gang i men,

husk alder er kun et tal og det modenhed man skal lægge vægt på..

Min kæreste siger han ville tage ethvert ansvar og aldrig kunne finde på at løbe fra dette..

Håber meget på et svar på mit spørgsmål i stedet for alt kritik..

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unge forældre - vores valg
  • #1   13. apr 2012 Jeg har ingen viden på det område, så kan ikke svare dig på dit spørgsmål.

Men tænker at det vel har meget at sige hvad disse domme har været for, og hvor vidt du er i kommunens øjne i forvejen - hvis man kan sige sådan.

• #2   13. apr 2012 Kender ikke noget til hvad det vil sige at du har haft en kriminel baggrund, måske de vil holde lidt øje med dig, give dig nogen tilbud hvor du kan møde andre unge mødre..

Meen hvertfald held og lykke med det :O)

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#3   13. apr 2012 Mange tak..
    de må skam også holde alt det øje de vil for de får ikke en finger at sætte på noget..
    Tænkte også mere om de har ret til f.eks at kunne tage barnet ved fødslen uden nogen chancer overhovedet eller hvordan og hvor ledes?

• #4   13. apr 2012 For det første kommer det nok an på hva det er for domme, og hvor lang tid siden vi snakker om smiley

Men jeg tror det yderst sjælendt de tager et barn uden at prøve andre løsninger først.. (:

Altså hvis de feks. tilbyder en masse og i takker nej og er total usamarbejdsvillige og de mener der er grund til bekymring så måske (:

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#5   13. apr 2012 det lidt over et år siden jeg lavede tingene lige inden min far blev syg, men har først fået dom her i marts..
    Vi er selvfølgelig samarbejds villige på alle punkter smiley
    og det skal også lige siges at faderen aldrig har haft noget med kriminellitet at gøre så det måvel også give det en chance ?

• #6   13. apr 2012 Må man være så nysgerrig og spørge hvad du har lavet :O) du skal selvf ik svare hvis du ik vil smiley

• #7   13. apr 2012 Er du i kommunens søgefelt som det ser ud nu? Hvis ja, så ville du skulle bevise at det her er noget du godt kan klare..

Min kæreste har selv en kriminel baggrund med flere domme, vi har begge været misbrugere, er psykisk syge, jeg er tilknyttet psykiatrisk ambulatorium og vi har altid været i kommunens system fra vi var meget unge.

Vi er nu tilknyttet familieafdelingen, går til en masse møder med bl.a. psykologer som skal bedømme os, samt vi skal være tilknyttet svangre ambulatoriet når jeg har født. Derudover kommer der til at være ekstra opsyn når jeg har født.
    Der kommer bl.a. en familiekonsulent ud til os min. 2 gange i ugen, samt sundhedsplejerske 2 gange i ugen.
    Det var enten denne løsning, eller et spædbarns hjem, hvilket vi takkede nej til, da vi hellere vil være i vante omgivelser og bevise at vi altså sagtens kan det her.

Men vi har været meget åbne, og har taget imod alt hvad kommunen har budt os, netop for at vise at vi vil det bedste for vores datter. Vi har valgt at se det som noget positivt at der er ekstra fokus på vores baggrunde, og at vi den vej igennem kan sørge for at vores lille pige får det bedste af det bedste.

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#8   13. apr 2012 Jeg har lavet en del desværre, noget som jeg virkelig fortryder utrolig meget og ville ønske aldrig var sket smiley
    Har 2 volds domme en mod en metro stewart som tog hårdt fat i mig, en almindelig slås kamp,

også noget butiks tyveri -
    Døm mig nu ikke for alt sammen noget jeg har lagt bag mig, og kunne aldrig finde på at sætte en finger på et barn :o)

• #9   13. apr 2012 Alle for tjener en chance :O)

men bare sørg for at være åbne for deres tilbud, for så viser man at man virkelig vil det ..

• #10   13. apr 2012 Jeg tror som Mette også du bliver en de vælger at holde godt øje med (:
    Men prøv at ring og snak med dem ?

• #11   13. apr 2012 Hvis du imødekommer dem så tror jeg ikke det blir et problem smiley

• #12   14. apr 2012 Jeg kunne forestille mig at I ville skulle igennem noget nær det samme som min kæreste og jeg. Men bare vær åbne overfor deres tilbud, så går det nok smiley Det koster dem langt mere at fjerne et barn, end det gør at hjælpe forældrene, så det er ikke noget de bare gør medmindre den er helt gal smiley

• #13   14. apr 2012 Idag skal der meget til før de tvangsfjerner et barn. Ang kommunen og de sociale myndigheder osv, synes jeg de er lidt for hurtige til at holde øje. Min jordmoder ville fx lave en indberetning som de kalder det omkring at jeg har haft en depression, hun sagde at det kun ville gavne mig men jeg sagde nej tak, da der ingen grund er til det. Det accepterede hun heldigvis.

Men igen tror heller ikke man skal være bange for at række en hånd ud hvis man gerne vil have støtte, bare et nummer på en man kan ringe til hvis uventede spørgsmål skulle dukke op.

Men tror desværre de vil lave det de kalder en indberetning da det ikke er længere tid siden, men igen tror heller ikke i skal være bange så lange barnet har det godt, hvorfor så fjerne det?

Mener personligt ikke at misbrugere a nogen form skal have børn i hjemmet udover det er vold også uacceptabelt men ellers kan jeg ikke se hva grund de skulle have til at lave de vilde problemer ud a det.

Kan sagtens se hvorfor det bekymre dig da det jo ville være en hver mors og fars frygt a få taget sit barn, eller blive overvåget hele tiden.

Tror bare så længe de kan se det går godt skal du ikke være begymret, Tillykke med graviliteten det er en fantastisk følelse at vide man skaber sit eget lille væsen smiley Er selv 20 uger henne og kun "22" år min kæreste er 35 smiley

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#14   14. apr 2012 det var så positivt læsning smiley vi er overhovedet ikke misbruger og ikke engang rygere smiley håber det kommer til at gå fantastisk da det jo er en fantastisk oplevelse.. Men tak og i lige måde smiley

• #15   14. apr 2012 hvem var sidste besked til smiley

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#16   14. apr 2012 dig :o)

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#17   14. apr 2012 det heller ikke det jeg er nervøs for de må komme og kigge alt det de vil :o) er bare bange for om der er chancer for de ikke giver mig en chance overhovedet og tager ham/hende fra os uden nogen chance..

• #18   14. apr 2012 De giver jer helt sikkert en chance, de fjerner ikke bare barnet uden videre smiley

• #19   14. apr 2012 Okay smiley
    Jamen det hele er så bøvlet idag synes jeg med systemet i alle situationer..
    Self er det godt nok med narkoman eller i volds tilfælde og ligende, men alm folkesygdomme som fx depressioner, Ocd og ligenede er blevet idag næsten hver 5 har synes jeg de vil observere lidt for meget, altså self skal sygdommene ikke være i voldsom grad, misforstå mig ikke smiley

En familie med fysiske men eller problemer burde da have ligeså meget opsyn som en familie med en mindre psykisk mor eller far, begge dele vil da kunne ses på en negativ måde, synes lige de skal slå koldt vand i blodet smiley Men det er jo desværre ikke noget jeg bestemmer hehe

Men at holde så meget øje med nogen som måske har en mindre sygdom eller som du har trådt ved siden a, gør tit og ofte forældrne mere nervøse for hva de skal gøre og sige, og det synes jeg ikke er særlig positivt? Men det er desværre den måde det virker på synes jeg..

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#20   14. apr 2012 Er helt enig i hvad du skriver, men det er vel engtelig bare for at sikre sig at alle børn i danmark har det godt smiley
    kan godt forstår de gør det med bla. sådan nogen som mig, da det engtelig kunne være at jeg bare var uansvarlig og jeg ikke rigtig brændte for det, og ikke ville tage mig af det, hvad angår depresioner og lign. Kan det jo ske forældrene ikke kan magte at tage sig af barnet eller magte de huslige pligter og det ville de jo så hjælpe med, det er jo set før, så tror bare de vil være helt sikre smiley

• #21   14. apr 2012 Ja det er også rigtigt, men synes bare i nogen tilfælde de er for strekse.. Men alle børn skal self have det godt! smiley

• sara s
    sara s Tilmeldt:
    apr 2012

#22   14. apr 2012 om de for strekse elle rom vi bare har et godt samfund hvor børns velvære er sat højt sådan kan man jo se forskelligt på det, for min skyld må de gerne være strikse og følge mig i hvert enkelt skridt jeg tager vis jeg bare kan få lov at beholde mit barn smiley

• #23   14. apr 2012 Det er self rigtigt

• #24   14. apr 2012 Sidder selv som en rådgiver i en børn og unge afdeling. Normaltvist udløser domme altså ikke at kommunen blander sig, men i og med at du også er ung kan det da godt være. De gør det kun hvis der bliver sendt en bekymring/underretning fra nogen, ved ikke om du kunne ryge under katogorien sårbar gravid.
    Men ud fra det du skriver skal du såmen ikke være bekymret, de vil højest tilbyde dig en form for støtte. Held og lykke

• #25   14. apr 2012 Hvis ikke kommunen er efter dig i dag, så tror jeg ikke de gør noget når barnet kommer. Det er som sådan ikke de kriminelle de er efter, det er mere misbrugerne de holder øje med.

Men med en positiv indstilling skal det nok gå, hvis bare i samarbejder og viser i gerne vil det, så lukker de hurtigt sådan en sag igen. (hvis der skulle blive en)

• #26   14. apr 2012 Tror også det kommer MEGET an på hvor i bor, altså kommune og sådan smiley For det forskelligt smiley

• #27   14. apr 2012 Nu har jeg ikke lige læst alle indlæggene..

Men min kæreste har selv to domme for grov vold, han har afsonet begge gange, derudover har han for brugstyveri og våben.. han kom ud 18 maj 2010 hvor vores datter er født februar 2011 vi har ikke haft noget med kommunen (eller jo der var en der meldte os for at tage en masse stoffer trods ingen af os gør) men trods hans kriminelle fortid (også som misbruger og har solgt stoffer) så har kommunen ikke kigget på os udover den ene anmeldelse som kom for 1½ mdr siden og er lukket igen efter en samtale..
    Så det kommer lidt an på kommunen tror jeg...

Men hvis kommunen tilbyder jer hjælp tag da endelig imod det smiley og vær åbne overfor deres tilbud smiley

Kommentér på:
Unge forældre - vores valg

Annonce