Unge forældre - vores valg {{forumTopicSubject}}
Hej forældre herinde på babygalleri..
jeg er ved en smutter i p-pillerne gået hen og blevet gravid med min kæreste som jeg har været sammen med et års tid, jeg 17 han er dog 22 med uddanelse osv. Det har altid været min største drøm at blive forældre og ligesiden en rigtig ung alder været skrunk og snakket børn.. Jeg har altid vist jeg ville være ung mor, da jeg har haft en ældre far, som har været igennem meget sygdom gennem hele livet, han har dog været kvartals alkoholiker og min mor har haft meget at se til så har altid stået meget på egen hånd og er derfor blevet meget moden i en tidlig alder..
min far afgik ved døden 5 januar i år, efter et års langt kræft forløb, hvor jeg også har måtte tage ansvar i form af pasning osv.. Har festet utrolig meget gennem hele mit liv og er en af de ting jeg har lagt på hylden og ikke noget jeg savner på nogen måder, ved udmærket hvad jeg går ind til og klar til at tage det fulde ansvar hvad angår at sætte et nyt liv til denne jord.. Har dog nogen spørgsmål jeg ville håbe der måske var en der kunne hjælpe med, jeg har tidliger haft en kriminel baugrund med 2 domme, et kapitel i mit liv som er helt afsluttet nu.
Hvordan ville jeg stå stillet i forhold til at få en chance for at bevise at jeg sagtens kan tage ansvar?
En abort ville jeg simpethen ikke kunne få mig selv til, da det altid har været min største drøm og jeg er så tæt på nu, og jeg ville fortryde det resten af mit liv..
det kan godt være der nogen af jer der måske vil stå på bagben nu og tænke hvad jeg dog har gang i men,
husk alder er kun et tal og det modenhed man skal lægge vægt på..
Min kæreste siger han ville tage ethvert ansvar og aldrig kunne finde på at løbe fra dette..
Håber meget på et svar på mit spørgsmål i stedet for alt kritik..
mvh
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Men tænker at det vel har meget at sige hvad disse domme har været for, og hvor vidt du er i kommunens øjne i forvejen - hvis man kan sige sådan.
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 61 Svar: 455
Meen hvertfald held og lykke med det :O)
apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
de må skam også holde alt det øje de vil for de får ikke en finger at sætte på noget..
Tænkte også mere om de har ret til f.eks at kunne tage barnet ved fødslen uden nogen chancer overhovedet eller hvordan og hvor ledes?
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Men jeg tror det yderst sjælendt de tager et barn uden at prøve andre løsninger først.. (:
Altså hvis de feks. tilbyder en masse og i takker nej og er total usamarbejdsvillige og de mener der er grund til bekymring så måske (:
apr 2012
Vi er selvfølgelig samarbejds villige på alle punkter
og det skal også lige siges at faderen aldrig har haft noget med kriminellitet at gøre så det måvel også give det en chance ?
sep 2011
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Min kæreste har selv en kriminel baggrund med flere domme, vi har begge været misbrugere, er psykisk syge, jeg er tilknyttet psykiatrisk ambulatorium og vi har altid været i kommunens system fra vi var meget unge.
Vi er nu tilknyttet familieafdelingen, går til en masse møder med bl.a. psykologer som skal bedømme os, samt vi skal være tilknyttet svangre ambulatoriet når jeg har født. Derudover kommer der til at være ekstra opsyn når jeg har født.
Der kommer bl.a. en familiekonsulent ud til os min. 2 gange i ugen, samt sundhedsplejerske 2 gange i ugen.
Det var enten denne løsning, eller et spædbarns hjem, hvilket vi takkede nej til, da vi hellere vil være i vante omgivelser og bevise at vi altså sagtens kan det her.
Men vi har været meget åbne, og har taget imod alt hvad kommunen har budt os, netop for at vise at vi vil det bedste for vores datter. Vi har valgt at se det som noget positivt at der er ekstra fokus på vores baggrunde, og at vi den vej igennem kan sørge for at vores lille pige får det bedste af det bedste.
apr 2012
Har 2 volds domme en mod en metro stewart som tog hårdt fat i mig, en almindelig slås kamp,
også noget butiks tyveri -
Døm mig nu ikke for alt sammen noget jeg har lagt bag mig, og kunne aldrig finde på at sætte en finger på et barn :o)
sep 2011
men bare sørg for at være åbne for deres tilbud, for så viser man at man virkelig vil det ..
mar 2010
Men prøv at ring og snak med dem ?
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
aug 2009
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 51 Svar: 170
Men igen tror heller ikke man skal være bange for at række en hånd ud hvis man gerne vil have støtte, bare et nummer på en man kan ringe til hvis uventede spørgsmål skulle dukke op.
Men tror desværre de vil lave det de kalder en indberetning da det ikke er længere tid siden, men igen tror heller ikke i skal være bange så lange barnet har det godt, hvorfor så fjerne det?
Mener personligt ikke at misbrugere a nogen form skal have børn i hjemmet udover det er vold også uacceptabelt men ellers kan jeg ikke se hva grund de skulle have til at lave de vilde problemer ud a det.
Kan sagtens se hvorfor det bekymre dig da det jo ville være en hver mors og fars frygt a få taget sit barn, eller blive overvåget hele tiden.
Tror bare så længe de kan se det går godt skal du ikke være begymret, Tillykke med graviliteten det er en fantastisk følelse at vide man skaber sit eget lille væsen
apr 2012
jan 2012
apr 2012
apr 2012
aug 2009
jan 2012
Jamen det hele er så bøvlet idag synes jeg med systemet i alle situationer..
Self er det godt nok med narkoman eller i volds tilfælde og ligende, men alm folkesygdomme som fx depressioner, Ocd og ligenede er blevet idag næsten hver 5 har synes jeg de vil observere lidt for meget, altså self skal sygdommene ikke være i voldsom grad, misforstå mig ikke
En familie med fysiske men eller problemer burde da have ligeså meget opsyn som en familie med en mindre psykisk mor eller far, begge dele vil da kunne ses på en negativ måde, synes lige de skal slå koldt vand i blodet
Men at holde så meget øje med nogen som måske har en mindre sygdom eller som du har trådt ved siden a, gør tit og ofte forældrne mere nervøse for hva de skal gøre og sige, og det synes jeg ikke er særlig positivt? Men det er desværre den måde det virker på synes jeg..
apr 2012
kan godt forstår de gør det med bla. sådan nogen som mig, da det engtelig kunne være at jeg bare var uansvarlig og jeg ikke rigtig brændte for det, og ikke ville tage mig af det, hvad angår depresioner og lign. Kan det jo ske forældrene ikke kan magte at tage sig af barnet eller magte de huslige pligter og det ville de jo så hjælpe med, det er jo set før, så tror bare de vil være helt sikre
jan 2012
apr 2012
jan 2012
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Men ud fra det du skriver skal du såmen ikke være bekymret, de vil højest tilbyde dig en form for støtte. Held og lykke
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Men med en positiv indstilling skal det nok gå, hvis bare i samarbejder og viser i gerne vil det, så lukker de hurtigt sådan en sag igen. (hvis der skulle blive en)
mar 2010
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 144 Svar: 1.749
Men min kæreste har selv to domme for grov vold, han har afsonet begge gange, derudover har han for brugstyveri og våben.. han kom ud 18 maj 2010 hvor vores datter er født februar 2011 vi har ikke haft noget med kommunen (eller jo der var en der meldte os for at tage en masse stoffer trods ingen af os gør) men trods hans kriminelle fortid (også som misbruger og har solgt stoffer) så har kommunen ikke kigget på os udover den ene anmeldelse som kom for 1½ mdr siden og er lukket igen efter en samtale..
Så det kommer lidt an på kommunen tror jeg...
Men hvis kommunen tilbyder jer hjælp tag da endelig imod det
Unge forældre - vores valg