22. mar 2010 Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Helt knust :'( {{forumTopicSubject}}
Jeg var idag på sygehuset, skulle scannes og overlægen som scannede mig sagde med det samme ret chokerende at der var noget galt :'/
Min moderkage ligger så den blokere for fødselsudgangen ..... Jeg sidder nu som et kæmpe spørgsmålstegn og aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg skal ha lavet et planlagt kejsersnit, som jeg har en syg angst for !! Jeg er dybt ulykkelig og bange. Han sagde derudover at fik jeg de mindste smerter eller blødning skulle jeg ringe 112 med det samme. Jeg er i uge 21 nu.
Så jeg håber at nogen af jer herinde kan svare på mine muligvis latterlige spørgsmål
Gør det ondt at få lavet kejsersnit?
Gør det ondt at få bedøvelsen ?
Hvad uge bliver hun taget ud ?
Hvad sker der ved sådan et indgreb, altså hvordan foregår det lige op til ?
Får jeg mit vidunder at se med det samme ?
Gør det ondt at blive syet ?
Hvor længe skal jeg regne med at ligge på sygehuset bagefter ?
årh piger fortæl mig alt det i ved jeg er så rystet!!!
Ellers var hun sund og rask og jeg blev også scannet i 3D :o) Fik de sødeste billeder af min lille prinsesse.
feb 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 96
uha jeg kan ikke svare på nogle af dine spørgsmål desværre men jeg ville nu nok heller ha et planlagt snit end et akut. og jeg er også af den opfattelse at du bliver total smerte fri såå du kan bare ligge og vente spændt på at du kan hører lille baby blive hentet ud og når hun så skriger jah så vælter dine tårere ud og i bliver så lykkelige...... jeres længde ventet barn kommer til verden den dag... håber du kan tænke det lidt posigtivt og ikke lade din angst overtag den glæde du/i vil komme til at få den dag...
alt held og lykke her fra
MM
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Det var da en øv besked at få..
Jeg har kun fået et akut kejsersnit men meget er jo det samme.
Jeg fik bedøvelsen i ryggen, hvilket jeg ikke kunne mærke, da jeg jo havde veer.
Der sad to oppe ved mit hovede, som holdte øje med puls, bedøvelse osv. Da han kom ud, viste de mig ham. De lagde ham op foran mit ansigt, så jeg rigtig kunne se ham, inden de tog ham ud og fik ham tørret, vejet og klædt på. De kom ind med ham igen mens de andre syede mig sammen. Du mærker intet til syning. Yderst blev jeg klipset men mærkede heller ikke dette.
Bagefter kørte de mig op på opvågningen hvor jeg var i ca en time. Imens var sønnike ved hans far, oppe på stuen.
Det værste ved kejsersnittet, (udover at det jo var akut, så det gav lidt usikkerhed) var da jeg skulle op og stå første gang bagefter. Det gjorde nas men det gik lynhurtigt fremad.
Det er ikke noget du skal være nervøs for. Det er jo planlagt, så du kommer fastende osv. De har helt styr på det og de er dygtige..
dec 2010
Bagefter er det jo som så mange andre sår. Det skal holdes tørt og rent. Du må løfte babys vægt men ikke mere. Her måtte farmand støvsuge og løfte de tunge ting. Så følte han sig også lidt til en hjælp, når nu amning og alt andet mest var mor..
Har du lyst til at få det talt igennem, er du velkommen til at få mit nummer. Bare skriv en personlig besked. Der er ingen grund til at gå ind til det med frygt.
dec 2010
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Nu skulle der heller ikke så meget til, da jeg først så min ældste søn da han var 4 timer.
Vi mødte på sygehuset kl 8, hvor vi fik en stue og blev gjort klar. 9.40 blev vi hentet og kørt på operationsstuen. Her skulle de så ligge bedøvelsen.. Den var jeg meget nervøs for da de ikke kunne ligge den første gang og jeg derfor endte i narkose.
Den gjorde ret ondt, men det var hurtig overstået
Vi lå lidt og ventede på bedøvelsen virkede alt imens de forklarede hvad der kom til ske.. Det gør ikke ondt, men det er en smule ubehagelig når de rykker lige inden barnet kommer ud..
Pludselig kunne vi høre det største skrig og vores lille søn var født. De kom lige hen, hvor jeg så ham og kæresten gik så meget jordemoderen ud i et lille rum bagved for lige at tjekke ham. 2 min senere var de tilbage og kæresten satte sig ved siden af mig mens de syede mig sammen.
Det kunne jeg SLET ikke mærke og 20 min senere var vi på opvågning.. Der fik jeg lidt at spise og jordemdoren kom igen og undersøgt ham. En sygeplejerske kom og han blev lagt til.
2 timer senere kom vi op på stuen. Vi var på sygehuset i 2 dage så var vi klar til at komme hjem igen..
Det var virkelig en super god oplevelse.. Forstår godt du er træt og ked af det, men du skal altså slet ikke være nervøs
Bare spørg hvis der er andet du vil vide.. Du må også gerne skrive en pb..
Forresten fik jeg på Herning sygehus. Det har jeg valgt frem for Esbjerg
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
mit værste mareridt var aks og det var desværre også sådan det blev, men gik derfra med en meget positiv oplevelse..
jeg ved godt der er forskel på aks og pks, men forestiller mig at det er det samme, bare med bedre tid:)
Gør det ondt at få lavet kejsersnit? nej, du kan mærke de arbejder med dig, men ondt gør det ikke.
Gør det ondt at få bedøvelsen ? nu havde jeg først fået en epi først, så mærkede intet, men det er det samme bare stærkere ved ks. Vil svare nej, veer gør 100 gange mere nas, find noget at fokusere på, når den skal lægges og tænk så på at du snart får din trold at se:)
Hvad uge bliver hun taget ud ? pas..men vel uge 37 og frem alt efter hvordan du har det..
Hvad sker der ved sådan et indgreb, altså hvordan foregår det lige op til ?..må også melde pas her, andre med pks må svarer her..
Får jeg mit vidunder at se med det samme ? Det vil jeg mene, det er vist det gode ved pks, jeg fik først min søn at se 45 min. efter fødslen..
Gør det ondt at blive syet ? nej, du er bedøvet og det bliver så fin så fint hvis de syer dig indvendigt..
Hvor længe skal jeg regne med at ligge på sygehuset bagefter ?..pas, det kommer vel an på hvor du skal føde, 7 timer efter fødslen kom jeg ud af sengen og på toilettet, havde det overraskende godt, men man får også dejligt med smertestillende..
jeg fik kateter, hvis du får det, vil jeg lige forberede dig på at det gør altså nas at tisse, når den er taget ud, så sørg for at drikke rigeligt og kom ud og tisse ofte, så den smerte der er ved at tisse, meget hurtigt forsvinder..
håber jeg har kunne hjælpe..
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
så jeg synes du skulle prøve at tage en dyb indånding og så ellers lige se tiden an, evt bede om at blive scannet igen og få en bedre snak...
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Gør det ondt at få bedøvelsen ? igen forskelligt. jeg har fået to kejsersnit og første gang fik jeg et lille stød gennem kroppen, og anden gang mærkede jeg det slet ikke..
Hvad uge bliver hun taget ud ? Medmindre hun selv sætter fødslen igang bliver det taget så tæt på termin som muligt. Ved mig henholdsvis 6 dage før og 3 uger før.
Hvad sker der ved sådan et indgreb, altså hvordan foregår det lige op til ? Du er på en stue, får deres tøj på, bliver kørt til op stuen, får lagt bedøvelse og så går de igang.
Får jeg mit vidunder at se med det samme ? Jep, baby bliver vist, tørret vejet, målt og du bliver syet. Bagefter kommer i på opvågning sammen.
Gør det ondt at blive syet ? Nej. Jeg har prøvet klips og da gjorde det ondt da de skulle ud. Så jeg ønskede at blive syet og det gør de mens du stadig er bedøvet.
Et par dage - jeg kom ud efter 2-3 dage :o)
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 249
Jeg har selv været i samme situation. Jeg fik af vide at jeg skulle have kejsersnit og jeg blev også helt knust.
Jeg var i uge 25.
Men bare rolig. Det kan sagtens nå at ændre sig.
De ville gerne have mig til en ekstra scanning for at se om den havde flyttet sig.
Så jeg var til scanning igen da jeg var i uge 28 og der havde den flyttet sig lidt. Manglede kun meget lidt.
I uge 31 var jeg til scanning igen, og der havde den flyttet sig helt.
Så den kan sagtens nå at flytte sig. Gav de dig ikke en ny tid til scanning?
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Vil dog tilføje at pks foregår i uge 38 eller 39, da lægerne helst vil vente så længe som muligt. De fleste fødesteder har de en eller to faste kejsersnit dag(e).. Her er det tirsdag. Datoen har jeg også fået.
Som en anden skrive kan moderkagen sagtens rykke sig inden fødslen, og ellers er det ikke verdens undergang at sku ha ks...
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
Så rolig søde. Det er meget normalt. Knus
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Gør det ondt at få lavet kejsersnit?
Selve indgrebet gør ikke ondt men det er lidt ubehageligt, mit blodtryk faldt en del men den søde narkose læge og sygeplejerske havde 110% styr på mig og rettede op på blodtrykket hver gang jeg sagde bare det mindste.
Gør det ondt at få bedøvelsen ?
Nej selve bedøvelsen gør ikke ondt, det er ikke rart men det er hurtig overstået.
Hvad uge bliver hun taget ud ?
7-10 dage før termin er det normale her i Esbjerg.
Hvad sker der ved sådan et indgreb, altså hvordan foregår det lige op til ?
Kan linke til to videoer på youtube men de er for voldsomme til at jeg kan se dem selv her bagefter så vil ikke smide dem op før jeg ved om du vil have det. Alt er så roligt, god stemning, alt bliver forklaret så man forstår det og så man er med hele vejen.
Så kommer man på operationsstuen hvor læger og sygeplejersker præsentere sig. Der bliver bedøvet, lagt rygmarvsbedøvelse og gjort klar. Så sætter de "skærmen" op så man ikke kan følge med. Så går der ca. 15 minutter før du ligger med din guldklump i armene, hvis du har overskud til det.
Får jeg mit vidunder at se med det samme ?
Ja de bærer barnet over på sechers bord og på vejen derover viser de dig ham eller hende ganske kort.
Gør det ondt at blive syet ?
Du er bedøvet så du mærker kun at de puffer lidt til dig og at de trykker når barnet skal ud.
Jeg fik kejsersnit torsdag d 16 og dagen efter begyndte vi at tale om at tage hjem men først om lørdagen følte jeg mig helt klar, desværre havde bette fisen tabt sig så vi måtte lige blive der til mandag. På torsdag er det 3 uger siden og jeg har det ganske fint. Kan køre bil, kunne jeg efter en uge. Kan gå, dog ikke flere kilometer. Kan sidde på gulvet og komme op igen, det kunne jeg efter 6 dage.
Det er ikke verdens fedeste oplevelse at få kejsersnit men der er intet at frygte. Jeg havde en rigtig dum oplevelse i bagagen fra det akutte som gjorde at jeg var sygt bange. Kunne slet ikke klare tanken om at skulle igennem det uden at være i narkose og blev også tilbudt narkose men af hensyn til min kæreste valgte jeg rygmarv så han kunne være med.
Min frygt gik ikke på selve indgrebet men da Sigrid blev født var hun ikke i live, de gik med hende og min mor og Sigrids far fik først en melding efter 1½ time. Det akutte blev foretaget i narkose så der var jeg jo ikke vidne til alt dette. Men frygten for at jeg ville ligge skåret op og de så stak af med mit barn var enorm.
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Ringede til min læge for at få en god snak med ham om det hele. Han snakkede om at sygemelde mig
okt 2011
mar 2010
Okay men puuh har helt dårlig samvittighed over hvis jeg skal sygemeldes ...
Men hvor meget i ro skal man holde sig ???
okt 2011
okt 2011
mar 2010
okt 2011
mar 2010
okt 2011
mar 2010
Men dejligt at der er en at dele det med
okt 2011
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
Gør det ondt at få lavet kejsersnit? neje for man er jo bedøvet imens
Gør det ondt at få bedøvelsen ?nej det synes jeg ikke
Hvad uge bliver hun taget ud ? omkring uge 38
Hvad sker der ved sådan et indgreb, altså hvordan foregår det lige op til ? du kommer til en før samtale dagne før hvor man snakker froløbet igennem og du snakker med narkoselæge osv. så får du et tidspunkt til dagen efter hvor du skal møde op - dog kan man ikke regne med at komme til på det tidspunkt, da de tager akutte først. så blir man kørt ned for hue på (manden blir også klædt på. så får man bedøvelsen og når den så virker ja så går de så igang og det eneste jeg sys var ubehageligt var lige når de trækker dem ud, føltes lidt som en mavepuster
Får jeg mit vidunder at se med det samme ?ja men ikke sikkert du får lov at holde
Gør det ondt at blive syet ?nej de gør det mens man er bedøvet
Hvor længe skal jeg regne med at ligge på sygehuset bagefter . første gang var jeg der 5 dage de 2 andre gange tog jeg hjem på anden dagen. men de siger vist ca 3 dage.
Helt knust :'(