sygemelding - hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har lige et spørgsmål vedr sygemedling.
sagen er den at jeg er 16+, og jeg lider meget af kvalme og jeg er voldsomt træt. - de fleste dage kan jeg dårligt rive mig selv op af sengen. og lige for tiden sover jeg nærmest hele dagen
Jeg er kontorelev, så hvergang jeg er syg pga graviditet, får jeg en masse breve fra kommunen som skal underskrives så min arbejdsgiver får refusion.
Det er kun hvis jeg er syg over 4-5 dage jeg skal til lægen og ha en underskrift.
spørgsmålet er om jeg kan gå til lægen og blive sygemeldt? eller skal jeg vente på der kommer en erklæring der skal underskrives?
Jeg synes det er surt og pinligt at gennem de sidste uger ikke har været stabil på mit arbejde.
- Og jeg vil hellere sygemeldes en periode, frem for at møde ustabilt op på mit arbejde
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 75
Håber det var hjælp nok
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Har været oppe hos ham flere gange pga af kvalme, - hvor vi prøvede akupunktur. men det virker desværre ikke.
Jeg føler bare at jeg "snyder" agtigt.
det værste lige nu er trætheden, jeg har aldrig haft den sån her før.
Jeg synes bare at en sygemelding pga af træthed lyder åndssvagt
Når jeg er på arbejde, sidder jeg og tæller timer til hvornår jeg kan gå hjem. - det er virkelig trist
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Men som du også selv siger, træthed er jo ikke en sygdom og heldigvis går det over igen, så hvis det mest er trætheden der tynger dig, vil jeg ikke synes du skal prøve at sygemelde dig.
mar 2011
Det er lidt en blanding af kvalme og træthed. - Jeg bliver nemt utilpas og får det skidt. - især hvis jeg ikke bare kan lægge mig ned og sove
Jeg tager jern som jeg skal, så det burde ikke have noget med det at gøre.
Kender i den følelse inden i får influenaza, hvor man er helt færdig og har ondt i alle muskler. det er lidt sån jeg har det - også med kvalme indimellem. hvis jeg kaster mig ud i at tømme opvaskeren herhjemme tager det mega lang tid, for min muskler syrer til og jeg står og hænger ind over køkkenbordet
maj 2010
For hvis det har stået på over en længere periode, synes jeg da du skal kontakte din læge så han evt. kan lave nogle tests for at se om du får alt det du har behov for?
mar 2011
denne omgang har det varet siden starten af december - så siden jeg var 11 + vil jeg tro
maj 2010
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Men det er så trist...
Håber din læge vil lave dig en sygemelding, for det andet er ikke til at holde ud...
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
Mit råd til dig er at du skal gå til lægen. Din arbejdsplads får faktisk mere ud af at du sygemelder dig for en periode for hvis du bare er syg engang imellem så får de ikke meget refusion for dig.
maj 2009
Følger: 33 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 39 Svar: 651
maj 2009
Følger: 33 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 39 Svar: 651
sygemelding - hvordan?