{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

sygemelding - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg har lige et spørgsmål vedr sygemedling.

sagen er den at jeg er 16+, og jeg lider meget af kvalme og jeg er voldsomt træt. - de fleste dage kan jeg dårligt rive mig selv op af sengen. og lige for tiden sover jeg nærmest hele dagen smiley

Jeg er kontorelev, så hvergang jeg er syg pga graviditet, får jeg en masse breve fra kommunen som skal underskrives så min arbejdsgiver får refusion.

Det er kun hvis jeg er syg over 4-5 dage jeg skal til lægen og ha en underskrift.

spørgsmålet er om jeg kan gå til lægen og blive sygemeldt? eller skal jeg vente på der kommer en erklæring der skal underskrives?

Jeg synes det er surt og pinligt at gennem de sidste uger ikke har været stabil på mit arbejde.
- Og jeg vil hellere sygemeldes en periode, frem for at møde ustabilt op på mit arbejde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sygemelding - hvordan?
  • #1   4. jan 2012 jeg gik bar op til lægen og sagde jeg ikke kunne arbejde mere pga jeg havde ondt osv ( er malerlærling) så sagde min læge at jeg skulle sige til min mester at jeg skulle sygemeldes, og kun hvis min mester forlangede en lægeerklæring skulle jeg have en med, men den skulle min mester selv betale for, og så inden for nogle uger går man over på kommunens sygepenge, og der skal man tage til lægen og få en erklæring men den betaler kommunen selv for
    Håber det var hjælp nok smiley

• #2   4. jan 2012 Du skal gå til lægen først og sygemelde dig..

• #3   4. jan 2012 Okay, så må jeg forbi lægen igen.

Har været oppe hos ham flere gange pga af kvalme, - hvor vi prøvede akupunktur. men det virker desværre ikke.

Jeg føler bare at jeg "snyder" agtigt.
    det værste lige nu er trætheden, jeg har aldrig haft den sån her før.
    Jeg synes bare at en sygemelding pga af træthed lyder åndssvagt smiley

Når jeg er på arbejde, sidder jeg og tæller timer til hvornår jeg kan gå hjem. - det er virkelig trist smiley

• #4   4. jan 2012 syntes også du skal smutte forbi lægen smiley

• #5   4. jan 2012 Det er jo desværre helt normalt at være træt i en periode når man er gravid, og jeg mener virkelig virkelig træt. Med min første, havde jeg et par uger hvor jeg var så træt at jeg var ved at falde i søvn i bilen på vej hjem fra arbejde (havde forsvoret at man kunne det).

Men som du også selv siger, træthed er jo ikke en sygdom og heldigvis går det over igen, så hvis det mest er trætheden der tynger dig, vil jeg ikke synes du skal prøve at sygemelde dig.

• #6   4. jan 2012 Marianne og Lars:
    Det er lidt en blanding af kvalme og træthed. - Jeg bliver nemt utilpas og får det skidt. - især hvis jeg ikke bare kan lægge mig ned og sove smiley

Jeg tager jern som jeg skal, så det burde ikke have noget med det at gøre.

Kender i den følelse inden i får influenaza, hvor man er helt færdig og har ondt i alle muskler. det er lidt sån jeg har det - også med kvalme indimellem. hvis jeg kaster mig ud i at tømme opvaskeren herhjemme tager det mega lang tid, for min muskler syrer til og jeg står og hænger ind over køkkenbordet

• #7   4. jan 2012 Charlotte: hvor længe har du haft det sådan?

For hvis det har stået på over en længere periode, synes jeg da du skal kontakte din læge så han evt. kan lave nogle tests for at se om du får alt det du har behov for?

• #8   4. jan 2012 Jeg havde det i en periode helt i starten, men det gik væk igen - og jeg fik min energi tilbage x 10 smiley

denne omgang har det varet siden starten af december - så siden jeg var 11 + vil jeg tro

• #9   4. jan 2012 Jeg synes du skal prøve at tale med din læge, ikke nødvendigvis om en fast sygemelding, da det jo ikke er hver dag du har det sådan (som jeg forstår det), men i hvert fald om hvordan du har det og om han evrt. kan teste om der er noget du mangler. Er jo ikke sikkert du får jern nok f.eks. det er ikke alle der har lige høje værdier i blodet?

• #10   4. jan 2012 Jeg led meget af kvalme, opkastninger, træthed også havde jeg BL fra meget tidligt( + en masse andre ting senere i graviditeten som også gjorde min sygemelding ikke skulle vurderes om jeg stadig skulle være sygemeldt).... Men det var kun pga BL min læge ville sygmelde mig... De sagde til mig, at kvalmen var en del op en graviditet og det ikke skader barnet... De sagde til mig, at for at man kunne blive sygemeldt skulle det være til skade for fosteret eller moderen...

Men det er så trist...

Håber din læge vil lave dig en sygemelding, for det andet er ikke til at holde ud...

• #11   4. jan 2012 Men de fandt faktisk ud af på et tidspunkt på sygehuset da jeg var til kontrol at mine jernpiller ikke var gode nok, så jeg skulle bruge nogle andre

• #12   4. jan 2012 Jeg er sygemeldt pga kvalme og opkast og har været det siden 21 november. Jeg ligger det meste af dagen og sover når altså jeg ikke kaster op. Det eneste jeg kan drikke er sodavand for alt andet kommer op. Min mad består nærmest kun af ristet toastbrød og sådan har det stået på i ca 6 uger. Håber dk snart det går over så jeg kan komme på job igen!

Mit råd til dig er at du skal gå til lægen. Din arbejdsplads får faktisk mere ud af at du sygemelder dig for en periode for hvis du bare er syg engang imellem så får de ikke meget refusion for dig.

• #13   4. jan 2012 Jeg har ikke bestilt andet end at kaste siden uge 12;( min læge har lige sygemeldt mig, til en start 14 dage for at se om jeg kan få det bedre. Det er bare så frygteligt det andet, hele tiden at have sygedage her og der;( man føler sig netop ustabil.

• #14   4. jan 2012 Jah det kan virkelig være ulideligt;(

Kommentér på:
sygemelding - hvordan?

Annonce